Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

06-06-2015 | Vrouw | 49
haloperidol (1mg)
Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.

11-03-2015 | Vrouw | 39
haloperidol (2mg/ml)
Psychose
22 jaar geleden toen ik me in een zware angstpsychose bevond, kreeg ik het middel haldol toegediend waarmee ik bij wijze van spreken me in een zombieachtige toestand bevond. Ik had veel last van nevenwerkingen, waaronder spierpijnen, niet kunnen stilzitten, trillen, zeer depressieve gevoelens, nervositeit, zware vermoeidheid, niet goed meer kunnen denken, concentratiestoo[lees meer...]rnissen, gewichtsverlies door slecht te kunnen eten, maaglast en overgeven, zware donkere kringen onder de ogen. Door na vele jaren naar het ziekenhuis te gaan en het medicijn xeplion te gaan gebruiken, is men toestand veel beter geworden.

12-12-2014 | Vrouw | 85
haloperidol (5mg)
Mijn moeder kreeg het medicijn te lang toegediend en kon daardoor niet meer lopen. Dat had nooit gemogen, is daarna opgenomen in 'n verzorgingstehuis, en kon na 'n tijd weer lopen door het weglaten van dit middel.

05-05-2014 | Vrouw | 86
Alzheimer

04-05-2014 | Man | 37
haloperidol (50mg/ml)
Schizofrenie
Ik ben in 2001 bij de GGZ terecht gekomen na een ongeval die ik niet kon verwerken, ik kreeg een half jaar later een psychose. sinsdien heb ik verschillende soorten medicatie gehad. Sinds november haldol injectie 50ml per 2 weken. Heb sinds april ernstige bijwerkingen (acathisie), bewegingsstoornis, dit is langzaam begonnen. Ik kan niet stilzitten, liggen, moet steeds lo[lees meer...]pen. Armen en benen kan ik niet stilhouden. Dit is heel erg om mee te maken. Elk uur van de 24 hoop ik te kunnen slapen, soms pas om 6 uur 's ochtends.

10-02-2014 | Vrouw | 51
haloperidol (3mg)
Psychose
Ik ben in 2011 opgenomen geweest en heb toen haldol gekregen, veel last van bedplassen, elke nacht nat vanaf 2011. ik slaap te vast om naar de wc te kunnen gaan. erg vervelend, ook voor mijn man. wie heeft meer last van deze bijwerking?

29-11-2013 | Vrouw | 44
haloperidol (1mg)
Hypomanie
Opgenomen vanwege manie. In eerste instantie oxazepam voorgeschreven ivm. traumatische ervaring overlijden ouder. Voor mijn gevoel ontzettend op gaan hallucineren, black outs etc. naar mijn mening. Sufheid, afname gevoelens, hoofdpijn, moeilijk kunnen plassen etc. Met vage herinneringen van heldere momenten. Heel erg achterdochtig en opgejaagd gevoeld. 24 uur later o[lees meer...]pgenomen en in 3 dagen tijd 2 injecties gekregen naar mijn idee met haldol/haloperidol. 6 dagen haldol moeten slikken. 1e 2 dagen 3 mg, 3 dagen 1,5 mg + weer begonnen met roken, 15 sigaretten per dag. Bijverschijnselen/werkingen namen af. Ernstig gaan menstrueren, meer dan normaal. Hb is nu ook 7,3, normaal 8,0 of hoger en diarree paar dagen. In totaal bijna 4 kilo afgevallen. 1 dag 1 mg en minder gaan roken (5-8 sigaretten) weer veel bijwerkingen. Droge mond, onrustig maar wel diepe slaap. Naar gevoel in mijn lijf pijnlijke spieren. Erg koud/rillingen. Slaap gelukkig wel. Een waslijst aan bijwerkingen, heldere momenten, hoge bloeddruk, hartkloppingen, opgejaagd gevoel. Nu thuis en slik sinds 3 dagen geen haldol meer, maar heb met vlagen weer onrust gevoel, veel dorst, voel me slap, oorsuizen etc. Slaap wel goed, maar heb daar nooit problemen mee. Durf geen andere medicatie meer in te nemen. Huisarts is accoord gegaan. Kreeg alternatief medicijn van psychiater olanzapine, maar durf eigenlijk niks meer in te nemen, arts vertelde over mogelijke bijwerkingen bijv. gevoel kater en werd er alleen bij gedachten al naar. Ik heb deze bijwerkingen nu aardig onder controle en al hoofdpijn genoeg en slap vanwege lage hb. Met drinken, wat suiker eten en toch weer wat meer roken heb ik het ellendige gevoel onder controle. Voel me verder de afgelopen met steeds langere momenten erg rustig en helder en kan weer echt huilen, bij mijn emoties komen. Met vlagen voel ik me minder, last van mijn spieren, koud en ongemakkelijk gevoel. Op de afdeling veel patienten geschrokken, mensen langdurig bekend met de psychiatrie dat ik een delier zou hebben of anders toch wel erg heftig reageer. Van hun tips gekregen om er mee om te gaan. Weinig tot geen reacties op mijn bijwerkingen door verpleging/arts daar. Huisarts wel. Kan iemand mij meer vertellen wat er met mij is. Slik totaal geen medicijnen en tot vlak hiervoor functineerde ik goed!. Wat overkomt mij? Het is nu midden in de nacht, net weer onrustig wakker en erg koud. Wat gedronken, gegeten en peukje gerookt. En op zoek gegaan naar antwoorden op internet. bijtoeval deze website gevonden!

20-10-2013 | Vrouw | 60
Depressief
Mijn moeder 60 krijgt sinds 3 weken ook haldol.Haar gezicht uitlating ze is 3 weken een oude ome geworden Ze lijkt wel een kasplantje,helemaal geen emoties meer uiten.

11-10-2013 | Man | 25
haloperidol (5mg)
Psychose
Antipsychotica helpt veelal niet tegen stemmen. Dit is onderzocht. Verder zijn de bijwerkingen van dit medicijn zeer ernstig, je gaat ervan lopen als een zombie, krijgt opgezette stijve spieren en kan uiteindelijk amper praten. Het artikel in EOS, juni 2013 waar Haldol als martelmedicijn wordt genoemd zegt genoeg.

27-06-2013 | Man | 39
Bipolaire stoornis

10-05-2013 | Man | 28
Psychose
ben psychotisch geworden door dit middel, kon me nks herinneren en niks meer doen

28-03-2013 | Vrouw | 53
Psychose
alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.

14-12-2012 | Vrouw | 89
haloperidol
Mijn 89 jarige moeder verblijvende afd buurtwonen in ........ te Amsterdam krijgt sinds september dit medicijn om de scherpe kantjes er af te halen ( hun woorden). Zij is nu een wrak kan haast niet lopen en praten voelt zich ziek, kan niet eten haar gebitsprotege er niet inhouden, slaapt veel; wel lekker voor de verpleging.... En de scherpe kantjes zijn er nog. Ze heeft[lees meer...] parkingson achtige bewegingen. ben vandaag bij arts geweest, die gaat deze rommel afbouwen, dit medicijn bestaat al vanaf 1959. Er zal in al die jaren toch wel een alternatief gevonde zijn neem ik aan. Cilly En daar ben je dan toch 89 voor geworden, zij lijdt aan een vorm van altzheimer, nog niet in ernstige mate. Dit alles ter informatie. (Red; naam van instelling om privacyredenen en werkwijze van deze website verwijderd, mvg MijnMedicijn )

11-11-2012 | Vrouw | 87
Diabetes type 1
Mijn moeder krijgt sinds kort haldol naar mijn mening teveel, ze kan niet meer lopen geen eetlust meer. Als ze niet gebruikt word ze opstandig en aggresief daar moet toch iets anders voor zijn.

21-07-2012 | Vrouw | 88
haloperidol
Mijn hulpbehoevende moeder (88) kreeg de minimale dosering Haldol druppels (5) om haar onrustige nachten beter op regel te krijgen. Als ze 's nachts wakker is voelt ze dat ze moet urineren en vraagt dan om hulp. Vaak moet ze van bijna niets tot weinig urineren. (Er speelde op dat moment ook een blaasontsteking.) Haar nachten waren na enkele weken beter geworden, maar haar [lees meer...]toestand overdag was zorgelijk. Als ze geen prikkels krijgt (ze is visueel gehandicapt) doezelt ze sowieso in slaap, maar dit was zoals iemand al eerder noemde meer zombie-achtig. Er drong niet veel meer tot haar door. Ze kon bijna niet meer lopen, staan, eten en drinken was onrustbarend. Ze kon bijna niet meer slikken of verslikte zich. De dosering is sinds begin juni verlaagd naar 3-2 druppels en zal mogelijk tzt afgebouwd worden. Ze is nu de meeste perioden goed aanspreekbaar ofschoon het staan en lopen (mede door ostheoperose) moeizaam blijven, en eet en drinkt veel beter. Ik ben zoals u kunt lezen niet voor dit middel.

18-06-2012 | Vrouw | 88
Diabetes type 1
Mijn moeder werd voor haar open benen opgenomen in het ziekenhuis. Zij was 88 jaar en geestelijk nog bijzonder bij de tijd. Heeft altijd last gehad van ,onrustige, benen en sliep daardoor slecht. Het lijkt wel of mensen op leeftijd standaard Haldol voorgeschreven krijgen. Na een paar dagen was mijn moeder veranderd in een angstig en verward wrak, had s'nachts vreselijke w[lees meer...]aanbeelden. Werd totaal niet serieus genomen. Kon er gelukkig elke dag voor haar zijn en heb bijzonder moeten aandringen om haar van die Haldol af te krijgen. Pas na een week! stop gezet en heeft ze Dipiperon gekregen. Daar reageerde ze goed op en was ze een dag later weer zichzelf. Het is een vreselijke ervaring voor haar geweest dat haar lang is bijgebleven. Ze is inmiddels op 90 jarige leeftijd overleden (nog bij haar volle verstand!). Nooit van me leven Haldol!!!!!!!!!

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum