Haldol

haloperidol

Psychose (35 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

27-04-2010
Vrouw

Druk in mijn hoofd

Ik gebruik Haldol nu meer dan een jaar. De drukte in mijn hoofd is wel weg, Ook ben ik volgens mijn man en Psychiater niet meer zo achterdochtig, en ook niet meer zo snel boos. Ik heb Haldol eerst in tabletvorm gekregen, het werkte wel goed. Ik werd veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik had ook bij werkingen. Erg moe, langzaam praten en niet stil kunnen zitten heen en we[lees meer...]er moeten wiegen. daarom ben ik toen gestopt met innemen. Maar mijn man had meteen door dat ik weer heel onrustig werd. Daarop is besloten door de psychiater en mijn man om de Haldol in depot vorm te gaan geven. Mijn psychiater en mijn man zien er op toe dat ik elke maand mijn injectie Haldol krijg. De bijwerkingen zijn er nog steeds, maar ik ben wel rustiger in mijn hoofd.
31-10-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

24-01-2017

Psychose

Ik gebruik dit medicijn nu ruim een jaar en ben er tevreden over zolang ik niet teveel neem. Ik kreeg het voorgeschreven ivm psychoses en onrust, daarnaast heb ik Add. Als ik zo lees lijkt het alsof iedereen een onwijs zware dosis neemt, in het begin nam ik 2mg en dit was al teveel. Ook kan je het het beste nemen vóór het slapen gaan. Je slaapt er prima op. De eerste keer[lees meer...] innemen geeft het hele rare gedachtes maar die gaan daarna weg.
26-01-2015

Psychose

Ik slik haldol nu bijna twee jaar en erg blij mee. De eerste twee maanden 4 mg gekregen waar ik erg onrustig van werd. Ook werden mijn spieren heel stijf. Na overleg met psychiater dosis laten zakken naar 2 mg en daar reageerde ik gelijk heel goed op. Geen terugvallen meer en weer energie om dingen te ondernemen
07-01-2015

Psychose

Na Zyprexa, Risperdal en Abilify uiteindelijk na een jaar geen medicatie gezet op Haldol 2mg. Niet voor acute psychose maar dreigende psychose. Had het gevoel dat ik minder snel bang kon worden door de medicijnen wat fijn was. Innerlijke rust kreeg ik wel, ook door het goede slapen. 4 mg was voor mij een hel, kreeg m'n ogen niet meer open en werd zeer emotioneel. Weer naar[lees meer...] 2 mg gegaan maar uiteindelijk ermee gestopt omdat ik mezelf saai vond geworden en ik beleefde nergens plezier meer aan. Libido was ook verdwenen. Heb het nog wel achter de hand, tot nu toe prettigste antipsychoticum dat ik heb gehad. Kreeg minder honger wat ik ook fijn vond.
15-01-2014

Borderline persoonlijkheidsstoornis

In eerste instantie lorazepam gekregen vanwege angst en achterdocht. Maar dan neemt de angst steeds weer snel toe na een uur of zes na inname. Haldol werkt 24 uur en remt ook de achterdocht stuk beter.
25-08-2013

Haldol (haloperidol)

Ik had veel last van onrust in mijn hoofd en daarvoor kreeg ik 0,5mg voorgeschreven. Ook zou ik met de haldol misschien kunnen minderen met mijn slaapmedicatie. Ik heb niet kunnen minderen met slaapmedicatie maar ik heb ook niet echt baat gehad bij minder drukte in mijn hoofd. Wel heb ik eens geprobeerd te stoppen, maar merkte ik met stoppen binnen 3 dagen weer dusdanig er[lees meer...]nstige drukte in mijn hoofd dat ik toch maar weer ben gaan slikken. Of het écht werkt weet ik eigenlijk niet...
08-02-2013

Haldol (haloperidol)

Graag altijd de hoeveelheid v an het medicijn per dag bij uw mening vermelden! Dank u. (Red; wanneer iemand een mening achterlaat vragen wij bij het invullen om de dosering, deze wordt echter niet vertoond op de site. Een van de redenen hiervoor is dat velen dat niet relevant bleken te vinden om terug te lezen en zich soms ook juist onterecht zouden gaan vergelijken met ie[lees meer...]mand die dezelfde dosering gebruikt. Mvg MijnMedicijn )
26-07-2012

Haldol (haloperidol)

Haldol is heel efficiënt in de behandeling van het delier (samen met het wegnemen van de lichamelijk oorzaak; blaasontsteking kan al voldoende zijn om een delier uit te lokken bij ouderen). Ik zag bij patiënten o.a. de orriëntatie, onrust, hallucinaties en wanen afnemen. Bij sommige patiënten gaf haldol parkinsonistische verschijnselen, waarna dit snel werd omgezet in sero[lees meer...]quel. Vooral ouderen krijgen vaak een delier bij een ziekenhuisopname, maar jongeren kunnen dat ook krijgen, al is daar meer voor nodig (op de IC heeft 70% v/d patiënten een delier!!). Familie ziet dan dat de patiënt niet zichzelf is en als ze geen duidelijke uitleg krijgen over het delier, dan wordt dit vaak in verband gebracht met het haldol, omdat dit nieuw gestart is. Na verloop van tijd gaat dit beter, maar dat komt dan omdat de lichamelijk problemen zijn opgelost en het delier op zijn beloop is.
10-04-2012

Psychose

ik had vorig jaar last van een psychose en kreeg daavoor ook haldol ik werd erg suf van 4 mg. nu heb ik 3 mg en daar doe ik het veel beter op. ik ben veel minder suf en veel beter te spreken. ik voel mij veel minder gespannen en onrustig. ik ben weer veel meer mij zelf. ik ben ook veel ondernemender geworden. al met al een goede beslissing om minder te nemen. dit natuurlij[lees meer...]k wel in overleg met mijn psychiater. ik kan nu ook veel beter tegen prikkels, hier aan moest ik wel wennen. maar het allemaal de moeite waard geweest.ik voel mij niet onrustig in mijn hoofd ondanks de verlaaging.
28-01-2012

Haldol (haloperidol)

ik heb vorig jaar een psychose gehad en ik was best wel in de war daarom kreeg ik haldol ik was er eerst niet zo over tevreden maar dat kwam door andere medicatie ik vind haldol een prima middel tegen psychoses ik doe weer vrij veel in huis en ik heb weer veel plezier en rust in mijn leven gekregen en dat vind ik erg fijn ik lees ook andere dingen van mensen maar zij hebbe[lees meer...]n mischien een hogere dossering ik heb maar 4 mg per dag en daar doe ik het heel goed op.
30-09-2011

Psychose

ik gebruik dit middel nu een paar maanden in mijn hoofd ben ik een stuk rustiger wat wel fijn is maar ik voel mij wel lusteloos en erg oppervlakkig mijn gevoelens van pijn zijn ook vrij wel weg in mijn lichaam als ik mij zelf knijp dan voel ik dit niet volgens mij is de dosis te hoog maar ik moet nog weer naar een psichiater voor verdere beoordeling omdat ik opgenomen ben [lees meer...]geweest ik wordt nu ambulant behandeld dus eerst afwachten ik hoop dat ik mag minderen zodat mijn gevoelens allemaal weer terug komen ook heb ik last van spierpijn in mijn linkerarm / schouder maar goed eerst maar even afwachten
13-05-2011

Dwanggedachten achterdochtig boosheid

heb haldol gekregen in druppelvorm omdat ik achterdochtig was, agressief en gestresseerd, interpreteerde alles verkeerd en kon mijn gedachtengang niet uitzetten waardoor ik eigenlijk een hele dag niks anders deed dan denken en me opfocken. huishoudelijke taken bleven liggen en had geen energie. ik sliep veel, ik was moe van te denken (verkeerd denken, negatief) tot ik er s[lees meer...]tapelgek van werd. ik was niet leefbaar meer voor mijn partner en andere mensen rond mij. deze symptomen verergerde tijdens de zwangerschap, ik werd zo gek van mezelf dat ik maandagmorgend naar spoed ben gegaan. de psych schreef me haldol voor omdat het veilig is tijdens de zwangerschap. sindsdien veel rustiger in mijn hoofd, gedachten weer onder controle , goed gezind en energie zoals het hoort voor een jonge vrouw. de tijd die ik in denken stak gebruik ik nu voor huishoudelijke taken, godzijdank dat ze me dit hebben voorgesschreven, super content, geen bijwerkingen buiten dat ik nie veel slaap, maar kan ook hormonaal zijn door zwangerschap. echte aanrader. hadden ze me dit maar al jaren geleden gegeven ipv ant-depressieve; heb altijd gezegt ik niet depressief ben, maar ja, beter laat dan nooit.
22-02-2011

Haldol (haloperidol)
Onrustig hoofd waardoor ik niet meer sliep

Ik heb Haldol voorgeschreven gekregen omdat ik ernstige kopzorgen had. Zorgen die oplosbaar waren dus zeker niet reeël en zodra het donker werd dat ik ging malen en tobben over van alles en nog wat. Een tobbert in het groot tot huilbuien aan toe.En dit alles zonder goede reden. Na weken brak mij dit op door het gebrek aan slaap en mocht haldol proberen. Het gebrek aan slaa[lees meer...]p in mijn zwangerschap gaf waarschijnlijk weer een groeiachterstand bij de baby. De Haldol is mij uitstekend bevallen. En nog steeds. Ben veel rustiger in mijn hoofd en rust weer. Dit alles wel in combinatie met een psycholoog en psychiater. Het is net of ik de controle over mijn eigen gedachten weer wat terug heb.
31-12-2010

Psychoses

26-04-2010
Man

Haldol (haloperidol)
Overgeven bij Buprenorfine (BuTrans 20)

Ben zelf biochemicus en gisteren op zondag een arts ten rade geslagen en deze heeft Haloperidol 1-2 mg dag voorgeschreven die ik bij de dienstdoende apotheek direct kon afhalen. Als biochemicus mag ik geen medicatie voorschrijven, maar na overweg wisten we samen dat het helpt bij misselijkheid en overgeven bij Opioïden (Tramadol, Codeïne, Morfine en Buprenorfine) op sterkt[lees meer...]e waarbij 20 microgram Buprenorfine per uur gelijk staat aan 1,5 mg Morfine per uur ofwel grofweg 36 mg /24uur in 4 dosis. Ik heb al 3 dagen last van continue overgeven en kon nog geen melk meer hebben. Daar is Haloperidol wel voor geschikt en deze wordt niet ingezet omdat ik psychotisch ben of schizofreen. Want daar heb ik geen last van. Hier off-label gebruik; misselijkheid reduceren door bijwerking Buprenorfine. Buprenorfine ivm kanker. Wat ik er van merk is dat ik er wat rustig van wordt en dat ik zomaar 12 uur kan slapen wat me eerder nooit gelukt is. Hij zei dat de combinatie met Haloperidol de misselijkheid zou reduceren en dat werkt inderdaad. Alleen nog een graadje suffer, dus als 2 heren hebben we besloten dat ik geen auto meer mag rijden. Dat komt niet zacht aan. De bijwerkingen van Haldol zijn legio en we zeiden al tegen elkaar dat het aan de dosis ligt en de inzet van het medicijn. Voor psychosen zijn nieuwe middelen op de markt, maar daar heb ik niets aan om mijn misselijkheid te bestrijden. Zulke pijnlijke verhalen horen er ook bij. Ooit een trotse baas, nu afhankelijk. Dat is geen stapje terug, maar de aarde wordt onder je poten weggeslagen, mijn pardon. (red. tekst aangepast tot zuiver ervaringsinformatie)

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum