Haldol

haloperidol

Psychose (34 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Onrust (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

19-12-2009
Man

Agitatie

Aantal keren een injectie gekregen tijdens psychiatrische behandeling, ruim 28 jaar geleden.Was toen wel nodig; volledig door het lint gegaan,geisoleerd.Wat een troep!De volgende dag: duizelig,onvast op benen, kwijlen als een hond,werkelijk. Tijdens latere behandeling nog eens voorgesteld als medicijn: toch maar niet,nee.
03-12-2009

Onrust

Ik weet niet meer hoeveel milligram ik gebruikte van de haldol omdat het al iets van 2 jaar geleden is ofzo.Vind het zelf een rot medicijn.Werd er onrustig van.Mijn ogen draaide constant weg.Kon niet meer gewoon zien.Heel de tijd keek ik naar boven.Heb het een paar keer gehad. Ze hadden mijn oma dit medicijn ook gegeven.Ze ging er van kwijlen en kon geneens meer normaal[lees meer...] lopen. dus nee geen goede ervaringen mee.
10-09-2009

Acute onsteking alvlees klier

mijn vrouw heeft dit medicijn Haldol gekregen tijdens een verblijf op de i.c. Ze was toen in een slaap coma en kreeg er hele hoge koorts van 40 tot 42 graden bij. Ze  moest toen tegengif hebben en werd daar bij ook gekoeld.  8 uur spanning, maar alles is goed gekomen
22-01-2009

Alzheimer

Alzheimer en haldol Mei 2008 Mijn vader is in de war. Hij gaat de medische molen in en er wordt alzheimer geconstateerd. Augustus 2008 Het gaat niet langer thuis. Hij is te veel in de war en is een gevaar voor zichzelf en zijn omgeving. Een gedwongen opname volgt. 12 augustus 2008 Mijn vader is erg opstandig! Hij wil naar huis! Logisch! Als je mij daar opsluit zal ik ook t[lees meer...]egen de muren opspringen. Maar mijn vader is dan wel in de war, maar nog zo gezond als een vis. Mijn vader krijgt 3x 3 druppels haldol, daar moet hij rustiger van worden. Dan verhogen ze de boel naar 3x 10 druppels op een dag en daarbij kunnen ze nog extra 2x 10 druppels geven. Dat zijn 50 druppels op een dag. Mijn vader is niet meer als een zombie, slaapt de hele dag en is moeilijk te bereiken. Ik ga me verdiepen in het paardemiddel Haldol. en wat blijkt... In de meeste huizen wordt het niet meer gebruikt en alleen in hele extreme gevallen kan er 3x 2 druppels worden gebruikt. Nu naar veel vechten. Haldol heeft mijn vader gebroken!
02-07-2019

(tekst verkort tot ervaring - Mijmedicijn.nl) Sufheid, dissoiciatie
12-05-2019

Haldol (haloperidol)

1 mg Haldol gebruikt tijdens de afbouw van mijn antidepressiva om de onrust te verminderen. Tevens 1 mg geslikt voor spanning en angstklachten toen ik van antidepressiva af was. Werd er heel moe van, hele dag gapen, maar had nauwelijks effect op mijn angst en nare gedachten.
18-12-2015

Psychose

Ik gebruik Haldol inmiddels al een poosje niet meer en howel er veel negatieve verhalen over dit medicijn worden geschreven klopt het toch wel een beetje; het is een paardenmiddel maar het werk wel als je echt erg in de war bent. Hier is het geheim over dit medicijn: gebruik het liever niet maar ik ben geen dokter, het is alleen maar een mening. Hoe ben ik er van af gek[lees meer...]omen en hoe voorkom je gebruik van medicijn gebruik voor de psyche in het algemeen? Mijn mening is heel simpel: Voorkomen is meestal beter dan genezen. De bijwerkingen van dit medicijn zoals zware gevoelens etc. waren zo deprimerend voor mij dat het goede nieuws was dat het mij min of meer dwong om gezond te gaan leven. Therapie inclusief spiritualiteit was simpel weg niet goed genoeg voor dit medicijn etc. en voor de gene die Haldol hebben gebruikt die weten dat je heel moeilijk kan stil zitten etc. door de bijwerkingen ( lees de bijsluiter! ). Wat ik gedaan heb om ervan af te komen is eerst: 1. Bespreken met mijn psychiater hoe lang het duurt om het af te bouwen omdat je niet in een keer moet gaan stoppen; je moet afbouwen! 2. Ik zorgde ervoor dat ik minimaal vrijwillergs werk deed omdat dit afleiding bied etc. Heel moeilijk om met dit medicijn alleen op jezelf te zijn. 3. En dit is een belangrijk punt: Ik ging sporten en mijn slaap/ eet patroon aanpassen. Hier is het heel erg goede nieuws over Haldol: Nu ik gestopt ben met dit medicijn en mijn nieuwe gewoontes al een paar maanden in de praktijk breng voel ik mij beter dan ik me ooit gevoelt hebt. Ik had een vrij hoge dosis ( zie mijn gegevens) een paar jaar lang en door vooral een extreem gezonde levenswijze heb ik niks aan dit medijn over gehouden. Het heeft me in feite beter gemaakt door mijn leven 180 graden om te gooien. Punt 4.; bespreek een gezondheids plan met je hulpverlener en maak het niet te spiritueel; zorg 100% goed voor jezelf en maak je niet te druk over bijwerkingen die er wel zeker zijn van Haldol. In mijn ervaring gaan ze snel weg zodra je aan het afbouwen bent en extreem goed voor jezelf zorgt. Dus 5 jaar lang een hoge dosis gelikt en ik voel mij nu 10x beter dan ervoor. Voor de gene die bijv. dit medicijn nu pas innemen zou ik zeggen wees voorzichtig en probeer het zo snel mogelijk af te bouwen en mischien stoppen als je er klaar voor bent. Maar vooral zorg erg goed voor jezelf, zo goed mogelijk als je kan en bespreek je plan van aanpak voor een betere gezondheid natuurlijk met je hulpverlener. Die kan trouwens ook zorgen voor een profesioneel plan van aanpak met dietisten, verslavingingen zoals roken etc. en het vinden van werk ( afleiding en gezelligheid ). Het is allemaal niet heel ingewikkeld om te doen alleen je hebt er in mijn ervaring zeker wel hulp voor nodig in het begin. Maak het niet te ingewikkeld en bespreek je plan van aanpak natuurlijk met je hulpverlener. Dag.
10-07-2015

Haldol (haloperidol)

Ik kreeg Haldoperidol vanwege angsten. Die angstklachten verdwenen enigszins waardoor ik meer dingen kon doen. De bijwerking, ook omdat die specifiek voor mij waren beschreven, waren gevoelige tepels, opgewonden waardoor ik ging denken dat het medicijn mijn hormonen beïnvloedde.
24-08-2014

Psychose

Ik gebruik het medicijn Haldolperidol nu ongeveer 2 maanden. In het begin had ik niet veel bijwerkingen, maar er komen toch een paar vervelende dingen naar voren. Zo heb ik geen zin meer in sex. Ook merk ik dat ik meer terug getrokken ben en weinig zin heb om contact met anderen te maken, mijn spontaniteit is weg. Kortom: het is lastig om je sociale leven goed te houden. D[lees meer...]at is ook de reden dat ik overstap op een ander middel. Wie wil er vereenzamen? Niemand toch?
24-06-2013

Schizofrenie

Tijdens mijn opname werd er direct Haldo voorgesteld. Dit spul heeft echter Veel bijwerkingen bij mij gehad. zover ik mij kan herinneren. Kaak op slot. Stijven armen. Parkison klachten. Hartkloppingen ben blij dat ik deze midel niet meer gebruik.
07-04-2013

Bipolaire stoornis

haldol plus lithium is uiteindelijk funest geweest voor mijn nieren. ben onder behandeling van een nefroloog, mijn nierfunctie is nog 25%. ik zou iedereen aanraden; pas op met langdurig lithiumgebruik!!
03-11-2012

Haldol (haloperidol)

een aantal weken geleden ben ik opgenomen geworden voor 2 weken ivm een angstpsychose. omdat ik een kinderwens had en ze nog niet wisten of ik zwanger was hebben ze me uit voorzorg het middel haldol gegeven omdat dat het veiligste in de zwangerschap bleek te zijn, omdat ik geen 2 middelen door elkaar wilde slikken heb ik ervoor gekozen mijn citalopram af te bouwen (waarva[lees meer...]n ik nu veel spijt heb) omdat ik zwanger ben kan ik niet zomaar te veel gaan switchen met medicatie. ik moet zeggen dat de haldol de afkick verschijnselen van de citalopram goed op ving, maar hoe langer ik het middel slik hoe rotter ik me voel. ik slik het nu ongeveer 5 weken en voel me lusteloos, ik heb heel veel dromen ik slaap onrustig ik heb een snelle hartslag waardoor ik slecht in slaap kom. ik voel me depressief heb nergens meer zin in , mijn creativiteit is verloren gegaan, mijn eetlust afgenomen en heel veel huilbuien. nu is dit een moeilijke graadmeter, want komt het of door de haldol of door de zwangerschap of een combinatie ervan? het ergste vind ik mijn depressieve gevoelens en het slechte slapen. terwijl ik toch 1mg voor het slapen inneem. misschien is de ditalopram toch beter voor mij. over een week heb ik weer gesprek met mijn psychiater, ik hoop dat het gaat om mij terug te zetten op de antidepressiva.
08-12-2011

Haldol (haloperidol)

Mijn moeder krijgt dit middel in het revalidatie centrum waar zij momenteel verblijft. Ik ben er behoorlijk angstig voor als ik de bijsluiter lees. Zij is links verlamd na het infarct. Zij kreeg volgens mij waan beelden ook was ze s'nachts erg onrustig. Daarom zal wel besloten zijn om haar dit middel te geven. Zijn er mensen die ervaringen hebben met dit middel bij een her[lees meer...]seninfarct? Ik wil heel graag weten wat de gevolgen op langere termijn kunnen zijn.
25-04-2011

Schizofrenie

Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.
05-01-2011

Psychose

2 maanden geleden opgenomen voor een psychose en haldol gekregen. voel me vermoeid en lusteloos. Slaap zeker 12 uur per dag en dan nog ben ik overdag moe. Heb weinig zin om dingen te ondernemen. Slik nu nog 2mg per dag wil minder gaan slikken.
21-12-2009
Man

Psychose

Mijn docter vindt, dat ik de medicijnen niet regelmatig inneem, en nu krijg ik het medicijn per in Depot vorm, en kan ik dus niet met vakantie, omdat ik afhankelijk ben, ven een intra-musculaire injectie

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum