Psychose (37 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

05-01-2011 | Man | 19
Psychose
2 maanden geleden opgenomen voor een psychose en haldol gekregen. voel me vermoeid en lusteloos. Slaap zeker 12 uur per dag en dan nog ben ik overdag moe. Heb weinig zin om dingen te ondernemen. Slik nu nog 2mg per dag wil minder gaan slikken.

04-08-2020 | Man | 21
Misselijkheid
Ik slik Haldol tegen misselijkheid en braken, het werkt goed alleen heb ik een heel laag libido gekregen door de Haldol. Ik slik het samen met citalopram. Helaas kan ik niet stoppen want de misselijkheid is heel erg aanwezig en heb al veel anti misselijkheid medicijnen gehad die niet werkten.

07-01-2015 | Vrouw | 23
Psychose
Na Zyprexa, Risperdal en Abilify uiteindelijk na een jaar geen medicatie gezet op Haldol 2mg. Niet voor acute psychose maar dreigende psychose. Had het gevoel dat ik minder snel bang kon worden door de medicijnen wat fijn was. Innerlijke rust kreeg ik wel, ook door het goede slapen. 4 mg was voor mij een hel, kreeg m'n ogen niet meer open en werd zeer emotioneel. Weer naar[lees meer...] 2 mg gegaan maar uiteindelijk ermee gestopt omdat ik mezelf saai vond geworden en ik beleefde nergens plezier meer aan. Libido was ook verdwenen. Heb het nog wel achter de hand, tot nu toe prettigste antipsychoticum dat ik heb gehad. Kreeg minder honger wat ik ook fijn vond.

07-04-2019 | Man | 24
ADD
Dosering van 2,5 mg en daarboven i.c.m. BMI 30% veroorzaakt het trillingen in je lichaam, daarnaast is er sprake van mentale onrust. Wat ik als laatst genoemd heb, is zelfs bij 1 mg. Het medicijn veroorzaakt ook obsitatas en suikerziekte (bij een slecht eet patroon). Haldol, be like het geweldigste medicijn voor de oldskoolers.

24-08-2013 | Man | 24
Bipolaire stoornis
Ik zit aan de Haldol vanwege acute psychoses. Naar mijn mening werkt Haldol goed tegen de symptomen, maar dat weegt niet op tegen bijwerkingen als depressie, spierspanning en tremor. Ik ben drummer en muziekdocent van beroep en kan dit amper uitoefenen op dit moment.

19-05-2021 | Vrouw | 25
Onrust
Dempt iets onrust

11-10-2013 | Man | 25
haloperidol (5mg)
Psychose
Antipsychotica helpt veelal niet tegen stemmen. Dit is onderzocht. Verder zijn de bijwerkingen van dit medicijn zeer ernstig, je gaat ervan lopen als een zombie, krijgt opgezette stijve spieren en kan uiteindelijk amper praten. Het artikel in EOS, juni 2013 waar Haldol als martelmedicijn wordt genoemd zegt genoeg.

26-07-2012 | Vrouw | 26
haloperidol
Haldol is heel efficiënt in de behandeling van het delier (samen met het wegnemen van de lichamelijk oorzaak; blaasontsteking kan al voldoende zijn om een delier uit te lokken bij ouderen). Ik zag bij patiënten o.a. de orriëntatie, onrust, hallucinaties en wanen afnemen. Bij sommige patiënten gaf haldol parkinsonistische verschijnselen, waarna dit snel werd omgezet in sero[lees meer...]quel. Vooral ouderen krijgen vaak een delier bij een ziekenhuisopname, maar jongeren kunnen dat ook krijgen, al is daar meer voor nodig (op de IC heeft 70% v/d patiënten een delier!!). Familie ziet dan dat de patiënt niet zichzelf is en als ze geen duidelijke uitleg krijgen over het delier, dan wordt dit vaak in verband gebracht met het haldol, omdat dit nieuw gestart is. Na verloop van tijd gaat dit beter, maar dat komt dan omdat de lichamelijk problemen zijn opgelost en het delier op zijn beloop is.

26-05-2020 | Vrouw | 27
Psychose
Ik heb eigelijk een vraag. Ik gebruik 2.5 mg haldol voor mijn schizofrenie. En ik gebruikte 20 mg citalopram. Ik ben pas een week gestopt met citalopram. Ik ben hierdoor allebei denk ik 25 kilo aangekomen. Ik wil nu graag afvallen. Maar ik weet niet of die 2.5 mg dat ook tegenhoud. Ben ook gestopt met citalopram omdat dit dikmaakt. Maar ik weet niet in hoeverre de haldol [lees meer...]invloed heeft op mijn gewicht als het maar 2.5 mg is. Ik heb nu nog steeds heel veel trek in zoetigheden. Weet niet wanneer het over gaat. Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven uit ervaring.

25-08-2013 | Vrouw | 28
haloperidol
Ik had veel last van onrust in mijn hoofd en daarvoor kreeg ik 0,5mg voorgeschreven. Ook zou ik met de haldol misschien kunnen minderen met mijn slaapmedicatie. Ik heb niet kunnen minderen met slaapmedicatie maar ik heb ook niet echt baat gehad bij minder drukte in mijn hoofd. Wel heb ik eens geprobeerd te stoppen, maar merkte ik met stoppen binnen 3 dagen weer dusdanig er[lees meer...]nstige drukte in mijn hoofd dat ik toch maar weer ben gaan slikken. Of het écht werkt weet ik eigenlijk niet...

10-05-2013 | Man | 28
Psychose
ben psychotisch geworden door dit middel, kon me nks herinneren en niks meer doen

19-05-2014 | Man | 29
Schizoaffectieve stoornis
Na Seroquel XR, Risperdal en Abilify te hebben gebruikt, bleef ik toch psychotische verschijnselen houden, achterdocht enzo. Nu met Haldol hoor ik vreemden nog steeds wel over me praten, maar ik kan beter relativeren... misschien zeiden ze wel 'niet doen' in plaats van 'jeroen'. Ik voel me erg goed bij dit medicijn. Geen bijwerkingen.

08-07-2017 | Vrouw | 30
Psychose
Ik had heel veel bijwerkingen die op de langere termijn blijvend konden worden

29-05-2016 | Man | 31
Schizoaffectieve stoornis
Sinds 2009 op Abilify 30mg. De maximale dagdosering. Nu in een manie die niet over wilde gaan 1mg Haloperidol erbij gekregen. Bedoeling is om Abilify af te bouwen en helemaal over te gaan op een lage dosering Haldol.

26-01-2015 | Vrouw | 31
Psychose
Ik slik haldol nu bijna twee jaar en erg blij mee. De eerste twee maanden 4 mg gekregen waar ik erg onrustig van werd. Ook werden mijn spieren heel stijf. Na overleg met psychiater dosis laten zakken naar 2 mg en daar reageerde ik gelijk heel goed op. Geen terugvallen meer en weer energie om dingen te ondernemen

24-06-2013 | Man | 31
Schizofrenie
Tijdens mijn opname werd er direct Haldo voorgesteld. Dit spul heeft echter Veel bijwerkingen bij mij gehad. zover ik mij kan herinneren. Kaak op slot. Stijven armen. Parkison klachten. Hartkloppingen ben blij dat ik deze midel niet meer gebruik.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum