Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

19-01-2011 | Man | 72
Waan
Na een hartinfarct en mri scan blijkt dat ik bloedvaatbloedingjes heb deze zorgen voor achterdocht. nu moet ik halodiol innemen,deze hebben vreselijke bijwerkingen o,a onrustige benen zodat ik moet lopen ook snachts .rechterhand beweegt , kan me zo niet scheren of schrijven.uitdrukkingloos gezicht, net parkingson.doodmoe,sloffen bij het lopen hoofdpijn ,vreselijke dromen,e[lees meer...]n altijd koud. soms hoeft het van mij niet meer zo rottig voel ik mij. al het leven is uit mij

11-03-2012 | Man | 71
haloperidol
mijn vader ligt sinds 1 februari op het ic . na 2 zware operatie's (slokdarmkanker) knapt hij maar niet op! krijgt geregeld haldol toegedient omdat de artsen zeggen dat hij in de war zou zijn en uit zijn bed wil stappen. Dit is volgens ons (en sommigeic verpleegkundige) zeker niet het geval. omdat hij zeer moeilijk kan praten en al zoveel weken op het ic ligt is hij gewo[lees meer...]on zeer gefrustreerd en voelt zich niet begrepen! Als hij dan iets wil zeggen en/of vragen denken ze dat hij wartaal spreekt en dan geven ze hem maar haldol, hebben ze volgens ons idee rust. Wij hebben nu aangegeven dat we het absoluut niet meer willen dat hij het toegedient krijgt. Je moet dit wel via de arts schriftelijk laten vastleggen anders doen ze het inderdaad gewoon achter je rug om!!

07-04-2013 | Man | 68
Bipolaire stoornis
haldol plus lithium is uiteindelijk funest geweest voor mijn nieren. ben onder behandeling van een nefroloog, mijn nierfunctie is nog 25%. ik zou iedereen aanraden; pas op met langdurig lithiumgebruik!!

24-01-2011 | Man | 67
haloperidol
mijn man heeft 2 jaar geleden na een ernstige ziekte met veel hydrocortisone een delier gekregen waarvan hij erg onrustig was, in het ziekenhuis gaven ze hem veel haldol omdat hij 's-nachts o nrustig was. Hij werd hier nog verwarder van dan hij al was van de delier, ik heb toen met de dokter afgesproken dat hij dat niet meer zou krijgen maar achter mijn rug deden ze het t[lees meer...]och, toen ik daar achter kwam zorgde ik dat ik er was als de medicijnen uitgedeeld werd en nam ze mee. Hij knapte toen snel op en werd weer helder. Woest was ik op de artsen en dat heb ik hen ook wel laten weten.

21-02-2018 | Vrouw | 61
haloperidol (10mg)
Psychische klachten
Nou mijn vriendin zie helemaal weg van deze wereld nu door die troep. voorheen was super helder, wist alles van vroeger (Mijnmedicijn.nl : tekst verkorte - alleen persoonlijke ervaring....)

20-10-2013 | Vrouw | 60
Depressief
Mijn moeder 60 krijgt sinds 3 weken ook haldol.Haar gezicht uitlating ze is 3 weken een oude ome geworden Ze lijkt wel een kasplantje,helemaal geen emoties meer uiten.

01-02-2011 | Man | 56
Schizoaffectieve stoornis
Heb Haldol met tussenpozen 20 jaar gebruikt. Het is een goed antipsychoticum. Maar bij mij bleek het depressies te versterken. Toen ben ik overgestapt op zyprexa. Sinsdien geen ernstige depressies meer gehad.

15-09-2017 | Vrouw | 54
haloperidol (5mg)
Heb na een flinke klap op mijn achterhoofd door een ander, een geconstateerde dystonie (scheefstand, trekken en schudden van hoofd, bij intensief denken, teveel indrukken visueel en te drukke omgeving. Ben door vriendjespolitieke overheids en rechtsdienaren onder valse voorwendselen opgenomen in GGZ instelling, met dwangbehandeling! Ik heb mij hiertegen verzet en eiste ee[lees meer...]n verder onderzoek van mijn hoofd. Hieruit kwam een "tumor" tevoorschijn dmv Mri scan. (Gevolg van de toegebrachte beschadiging). De psychiater wil mij als dwangbehandeling Haldol toedienen. In de bijsluiter staat niet toedienen bij hersenbeschadiging. Toch zet hij door! Ik heb zeer zeker geen psychoses en schizofrenie zoals zij mij proberen toe te dichten. Wie kan mij helpen deze bende te stoppen ! Behalve het al jaren durende letsel wordt ik nu ook nog medisch gemarteld door tuig! Ik zit in een GGZ instelling in Venlo. Er zijn al meerdere klachten over de werkwijze van deze psychiater. Hoop dat U begrijpt dat bovenstaande hoeveelheden fictief zijn! Het verhaal echter klopt!

20-06-2016 | Vrouw | 54
haloperidol (1mg)
Haldol hielp meteen na het afbouwen van diverse medicatie waar ik een te hoge bloedspiegel van kreeg. Ik was super angstig, nerveus en paniekerig, na 2x 0,5 mg Haldol was het weg, na 4 weken kwam helaas de angsten en nerveusiteit weer terug dus algehele paniek. De obstipatie met overloop is het ergst, je krijgt een hele dikke harde buik. Je krijgt een klont ontlasting wat [lees meer...]blijft zitten en nieuwe ontlasting gaat erlangs, maar daar heb je geen controle over, dus......bij iedere stap ben ik bang, dat ik in m'n broek poep.

04-01-2012 | Vrouw | 54
haloperidol
Mijn moeder (76) krijgt nu haldol vanwege onrust en heeft nu gigantische last van in de bijsluiter genoemde parkinsonisme murmelen, stijfheid, niet kunnen slikken: niks meer kunnen zoals een parkinsonpatiënt in de laatste fase. Het middel is veel erger dan de kwaal! Wat een machteloosheid brengt dit te weeg en wat een verdriet. Het zou mooi zijn als er alternatieven zijn[lees meer...] zeg! Of dat je weet waar je wel of niet voor kiest. Want het moet ook nog afgebouwd worden: gif slikken om stijf te worden..?..

28-03-2013 | Vrouw | 53
Psychose
alzzheimer effect, speiren verslkapping van hart en longziekte, geen lust tot eten, agressiever, bloed in darmen en etc.

14-03-2018 | Vrouw | 51
haloperidol (2mg/ml)

10-02-2014 | Vrouw | 51
haloperidol (3mg)
Psychose
Ik ben in 2011 opgenomen geweest en heb toen haldol gekregen, veel last van bedplassen, elke nacht nat vanaf 2011. ik slaap te vast om naar de wc te kunnen gaan. erg vervelend, ook voor mijn man. wie heeft meer last van deze bijwerking?

11-11-2018 | Vrouw | 50
haloperidol (10mg)
Goedemiddag! Ik heb kanker stage 4 en heb met name ‘s nachts angstaanvallen Nu met haldol zijn die weg maar de bijwerkingen zijn best heftig.

06-06-2015 | Vrouw | 49
haloperidol (1mg)
Ik slik al jaren prozac (fluoxetine) en sinds enkele jaren daarbij ook nog clonazepam en seroquel: 2 tabletjes die meteen werken en 2 grotere tabletten die een verlengde afgifte hebben. Vanwege klachten van stemmen in mijn hoofd kreeg ik deze week van mijn psychiater een recept voor haldol in een zeer lage dosis (1 mg per dag). De eerste 2 dagen ging het goed en had ik met[lees meer...]een helemaal geen last meer van de stemmen, maar vanaf de 3e dag kreeg ik last van enorme onrust. Ik las in een anders verhaal dat dat heel erg is om mee te maken en dat is het ook. Je blijft maar bewegen, kunt geen minuut rustig op de bank zitten etc. Hier is het middel dus erger dan de kwaal. Ik heb de psychiater gebeld, maar die zegt dat ik haldol moet blijven slikken, maar ik durf niet meer.

15-01-2014 | Vrouw | 49
Borderline persoonlijkheidsstoornis
In eerste instantie lorazepam gekregen vanwege angst en achterdocht. Maar dan neemt de angst steeds weer snel toe na een uur of zes na inname. Haldol werkt 24 uur en remt ook de achterdocht stuk beter.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum