Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

28-07-2010 | Man
Asperger en ODD
Mijn zoon van 12 jaar kreeg Haldol voorgeschreven, omdat Risperdal als bijwerking enorm aankomen +/- 1 kilo per week te gek werd. Na een goedgekeurd hart filmpje kreeg hij Haldol. Toen ging het eigenlijk achteraf helemaal mis. Hij kreeg ze eigenlijk voor zijn agressie, maar die werd alleen maar erger. Mijn kind zit nu op een internaat voor een jaar en hopelijk komt 't goed[lees meer...]. Hij is ne 3 weken gestopt met Haldol, kwijlt niet meer en is en stuk rustiger. Gelukkig denkt het internaat mee en stoppen ze met de Haldol. Dus onze hoop is groot en geen Haldol meer............. zeker weten. Groetjes

23-05-2010 | Vrouw
Psychose
nog op onderzoek ivm mijn moeder...

10-05-2010 | Vrouw
Opstandig
Mijn moeder kreeg het in het verpleeghuis en ik durf te zeggen dat dit medicijn haar dood is geworden.

27-04-2010 | Vrouw
Druk in mijn hoofd
Ik gebruik Haldol nu meer dan een jaar. De drukte in mijn hoofd is wel weg, Ook ben ik volgens mijn man en Psychiater niet meer zo achterdochtig, en ook niet meer zo snel boos. Ik heb Haldol eerst in tabletvorm gekregen, het werkte wel goed. Ik werd veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik had ook bij werkingen. Erg moe, langzaam praten en niet stil kunnen zitten heen en we[lees meer...]er moeten wiegen. daarom ben ik toen gestopt met innemen. Maar mijn man had meteen door dat ik weer heel onrustig werd. Daarop is besloten door de psychiater en mijn man om de Haldol in depot vorm te gaan geven. Mijn psychiater en mijn man zien er op toe dat ik elke maand mijn injectie Haldol krijg. De bijwerkingen zijn er nog steeds, maar ik ben wel rustiger in mijn hoofd.

26-04-2010 | Man
haloperidol
Overgeven bij Buprenorfine (BuTrans 20)
Ben zelf biochemicus en gisteren op zondag een arts ten rade geslagen en deze heeft Haloperidol 1-2 mg dag voorgeschreven die ik bij de dienstdoende apotheek direct kon afhalen. Als biochemicus mag ik geen medicatie voorschrijven, maar na overweg wisten we samen dat het helpt bij misselijkheid en overgeven bij Opioïden (Tramadol, Codeïne, Morfine en Buprenorfine) op sterkt[lees meer...]e waarbij 20 microgram Buprenorfine per uur gelijk staat aan 1,5 mg Morfine per uur ofwel grofweg 36 mg /24uur in 4 dosis. Ik heb al 3 dagen last van continue overgeven en kon nog geen melk meer hebben. Daar is Haloperidol wel voor geschikt en deze wordt niet ingezet omdat ik psychotisch ben of schizofreen. Want daar heb ik geen last van. Hier off-label gebruik; misselijkheid reduceren door bijwerking Buprenorfine. Buprenorfine ivm kanker. Wat ik er van merk is dat ik er wat rustig van wordt en dat ik zomaar 12 uur kan slapen wat me eerder nooit gelukt is. Hij zei dat de combinatie met Haloperidol de misselijkheid zou reduceren en dat werkt inderdaad. Alleen nog een graadje suffer, dus als 2 heren hebben we besloten dat ik geen auto meer mag rijden. Dat komt niet zacht aan. De bijwerkingen van Haldol zijn legio en we zeiden al tegen elkaar dat het aan de dosis ligt en de inzet van het medicijn. Voor psychosen zijn nieuwe middelen op de markt, maar daar heb ik niets aan om mijn misselijkheid te bestrijden. Zulke pijnlijke verhalen horen er ook bij. Ooit een trotse baas, nu afhankelijk. Dat is geen stapje terug, maar de aarde wordt onder je poten weggeslagen, mijn pardon. (red. tekst aangepast tot zuiver ervaringsinformatie)

24-03-2010 | Man
Stemmingswisselingen
Ik kreeg er een te vlak/tam gevoel van. Ernstige bijwerking spierverkrampingen in m'n nek. Ik kon m'n hoofd niet recht houden zeer pijnlijk. Dit is echt zo'n jaren 60 middel.

09-02-2010 | Vrouw
Psychose
Betreft mijn dochter: (51 jaar) Zeer ernstige psychose (2008)gehad. Toch blijft stem aanwezig. Suf, traag, in zichzelf gekeerd. Deel van psychose lijkt terug te komen.

14-01-2010 | Vrouw
haloperidol
Psychotische verschijnselen als bijwerking van een ander medicijn
Het was echt heel gek; een dag nadat ik begon met Haldol slikken raakte ik eerst heel depressief, daarna had ik het gevoel dat ik 'verlicht' was en niet lang daarna praatte ik met een dubbele tong alsof ik dronken was. Ik heb het dus ook niet langer dan 2 dagen geslikt.

23-12-2009 | Man
Psychose
De bijwerking, stijve spieren kun je heel goed verhelpen, door veel te gaan sporten

21-12-2009 | Man
Psychose
Mijn docter vindt, dat ik de medicijnen niet regelmatig inneem, en nu krijg ik het medicijn per in Depot vorm, en kan ik dus niet met vakantie, omdat ik afhankelijk ben, ven een intra-musculaire injectie

19-12-2009 | Man
Agitatie
Aantal keren een injectie gekregen tijdens psychiatrische behandeling, ruim 28 jaar geleden.Was toen wel nodig; volledig door het lint gegaan,geisoleerd.Wat een troep!De volgende dag: duizelig,onvast op benen, kwijlen als een hond,werkelijk. Tijdens latere behandeling nog eens voorgesteld als medicijn: toch maar niet,nee.

07-12-2009 | Vrouw
Psychoses
Ik kreeg het middel eerst in tabletvorm 1 en 2 mg. Toen ik 1 mg slikte voelde ik me heel erg fijn, maar waren mijn psychotische klachten nog niet helemaal verdwenen. Inmiddels ben ik overgegaan naar een depot, 40 ml in de 4 weken. Dag en nacht heb ik last van vermoeidheid. Ik voel me loom, een heel erg zwaar gevoel in me hoofd en lichaam. Ik voel ik me helemaal uitgep[lees meer...]ut en alles vraagt heel erg veel energie van mij, die ik nauwelijks heb. Ik slaap 12 uur achter elkaar en kan dan nog kan ik uren slapen. Ook heb ik het altijd koud. Mijn psychotische klachten zijn wel weggegaan, maar door de bijwerkingen voel ik me toch helemaal niet fijn. Ik zou dit medicijn dus zeker niet aanraden.

03-12-2009 | Vrouw
Onrust
Ik weet niet meer hoeveel milligram ik gebruikte van de haldol omdat het al iets van 2 jaar geleden is ofzo.Vind het zelf een rot medicijn.Werd er onrustig van.Mijn ogen draaide constant weg.Kon niet meer gewoon zien.Heel de tijd keek ik naar boven.Heb het een paar keer gehad. Ze hadden mijn oma dit medicijn ook gegeven.Ze ging er van kwijlen en kon geneens meer normaal[lees meer...] lopen. dus nee geen goede ervaringen mee.

29-11-2009 | Man

26-11-2009 | Man
Psychoses
Ik vind het een super rottig middel. Je word er heel erg moe van, ik omschrijf het als het zombie effect. Laveloos rondlopen. Tegen de psychoses werkt het prima maar is dat het waard om heel veel te slapen en als je wakker bent nog slaperig bent? Je kan er niet mee rijden dat is ook een sterk minpunt, openbaar vervoer of je laten rijden is geen pretje.

10-09-2009 | Vrouw
Acute onsteking alvlees klier
mijn vrouw heeft dit medicijn Haldol gekregen tijdens een verblijf op de i.c. Ze was toen in een slaap coma en kreeg er hele hoge koorts van 40 tot 42 graden bij. Ze  moest toen tegengif hebben en werd daar bij ook gekoeld.  8 uur spanning, maar alles is goed gekomen

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum