Ervaringen met Haldol

Psychose (43 meningen)
Schizofrenie (8 meningen)
Onrust (6 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

11-12-2016 | Vrouw | 74
haloperidol
Het gaat over mijn demente vrouw. Die kreeg haldol toegediend in het verpleeghuis om ze rustig te houden. De gevolgen van de bijwerkingen zijn dramatisch; een half jaar geleden kon ze niet meer lopen of staan, ze hebben ze in een rolstoel gezet, ze viel uit die rolstoel maar ook uit bed. Toen ik er achter kwam dat ze haldol kreeg heb ik info gevonden op internet. Hier blee[lees meer...]k m.n dat dit middel tegen psychose dient te worden gebruikt maar wat blijkt dat het in 60-70% aan dementerende mensen in verpleeghuizen wordt gegeven. Ik heb toen geëist van de arts onmiddellijk te stoppen met haldol v.w. de valpartijen e.d. Toen het gestopt is liep ze weer vrolijk rond na 3 weken en dat is toch wel het bewijs dat het door die verdomde haldol komt ook al zei de arts dat het daar niet aan lag dat ze niet kon staan e.d. maar aan de algehele achteruitgang door de dementie. Ik vind Haldol puur vergif en de kans op overlijden door de haldol is vrij groot. Het is bovendien niet bedoeld voor dementerenden en vind ik dat het verboden moet worden mensen die troep voor te schrijven

12-01-2019 | Vrouw | 82
haloperidol (1mg)
Mijn moeder kreeg dit in het ziekenhuis na een opname ivm epileptieaanval. Hoewel wij haar na onderzoek op eerste hulp weer mochten meenemen naar huis, was er toch wat twijfel bij ons en hebben wij haar daar voor de zekerheid een nachtje laten slapen op de afd. Observatorium. De volgende dag was alles goed met haar maar ze bleek snachts een delier gehad te hebben. Daarom[lees meer...] nog een nachtje in het ziekenhuis op advies arts, maar toen op neurologieafdeling. Vanaf toen lag ze vrijwel alleen te slapen. Zij had telkens een delier in de nacht of lag te roepen overdag. Het heeft ons 14 dagen gekost om haar arts te overtuigen dat onze moeder waarschijnlijk In delier was door de omgeving en zo slap was van de haldol . Ze dachten dat ze denent was en wilden haar zelfs een verpleeghuis indicatie geven. Het heeft ons heel veel moeite gekost haar mee naar huis te krijgen. In overleg met onze huisarts mocht mijn moeder van specialist toch naar huis. In die twee weken ziekenhuis heeft zij al haar spierkracht verloren. Eenmaal thuis direct geen last meer van delier maar het heeft maanden gekost om weer op krachten te komen. En bedankt fijne dokters. Overigens bleek dat op de afdeling neurologie het heeel gewoon was om haldol te krijgen. Zeker de helft van de patiënten volgens arts. Hoeveelheid niet bekend, maar als ik dit niet invulde kon de ervaring niet worden geplaatst.

19-10-2011 | Vrouw | 82
Delier
Mijn moeder heeft naar meerdere blaasontstekkingen veel last van deliers gekregen. Het was zo erg dat ze het leven niet meer zag zitten heb dit besproken met haar huisarts . Hij heeft haar haldol voorgeschreven en sindsdien is ze veel rustiger en slaap weer door zonder nog maar een delier te krijgen.

12-12-2014 | Vrouw | 85
haloperidol (5mg)
Mijn moeder kreeg het medicijn te lang toegediend en kon daardoor niet meer lopen. Dat had nooit gemogen, is daarna opgenomen in 'n verzorgingstehuis, en kon na 'n tijd weer lopen door het weglaten van dit middel.

24-01-2018 | Vrouw | 86
haloperidol (5mg)
Psychose
Haldol lag naast mijn moeders bed, ze was stervende, en om te voorkomen dat ze door de morfine een psychose zou krijgen stond de haldol klaar. Ze heeft het slechts een paar keer gebruikt, toen ze 's ochtends erge pijn kreeg moest ik haldol en neusspray morfine toedienen, en toen dat niet werkte méér haldol geven, van de huisartsenpost. Maar het werd een verschrikking. Ze r[lees meer...]aakte in een kramp, kon niet meer praten, (kaakklem hoorde ik later, is een bekende bijwerking van haldol) en armen en benen schudden onophoudelijk. Ze had vreselijke pijn. Het was afschuwelijk, een half uur later, wachtend op de spoedarts zakte ze weg, alsof er iets knapte in haar lichaam. Het was een vreselijke ervaring en ik vond het een vreselijke dood. Zoekend op internet naar bijwerkingen van haldol zag ik: kans op plots overlijden.! Ik weet dat het standaard gegeven wordt bij mensen in de laatse fase naast morfine, maar ik vind het gruwel spul.

05-05-2014 | Vrouw | 86
Alzheimer

04-10-2011 | Man | 86
Heupoperatie
mijn opa van 86 heeft afgopen week zijn heup gebroken en krijgt sinds die tijd ook haldol.hij heeft al een hersenbeschadiging door meerdere hersenbloedingen dus kan soms al een klein beetje in de war zijn.maar nu is het een kasplantje hij slaapt alleen maar zakt elke 5 min weg en kan geen normale zinnen uitbrengen. ik hoop eerlijk gezegt dat di man nog levend en een beetj[lees meer...]e redelijk uit dat ziekenhuis komt

11-11-2012 | Vrouw | 87
Diabetes type 1
Mijn moeder krijgt sinds kort haldol naar mijn mening teveel, ze kan niet meer lopen geen eetlust meer. Als ze niet gebruikt word ze opstandig en aggresief daar moet toch iets anders voor zijn.

21-12-2019 | Vrouw | 88
haloperidol
Gevaar van dit medicijn is verschrikkelijk ! Schandalig dat dit niet uit de markt genomen wordt . Beste , mijn mama heeft een inspuiting gekregen met haldol. Haar spieren verstijfden , ze kan nu niet meer stappen , ze is incontinent geworden .Is schande dat dit product nog op de markt is. Ik kan dit zo niet laten. alleen weet ik niet waar

21-07-2012 | Vrouw | 88
haloperidol
Mijn hulpbehoevende moeder (88) kreeg de minimale dosering Haldol druppels (5) om haar onrustige nachten beter op regel te krijgen. Als ze 's nachts wakker is voelt ze dat ze moet urineren en vraagt dan om hulp. Vaak moet ze van bijna niets tot weinig urineren. (Er speelde op dat moment ook een blaasontsteking.) Haar nachten waren na enkele weken beter geworden, maar haar [lees meer...]toestand overdag was zorgelijk. Als ze geen prikkels krijgt (ze is visueel gehandicapt) doezelt ze sowieso in slaap, maar dit was zoals iemand al eerder noemde meer zombie-achtig. Er drong niet veel meer tot haar door. Ze kon bijna niet meer lopen, staan, eten en drinken was onrustbarend. Ze kon bijna niet meer slikken of verslikte zich. De dosering is sinds begin juni verlaagd naar 3-2 druppels en zal mogelijk tzt afgebouwd worden. Ze is nu de meeste perioden goed aanspreekbaar ofschoon het staan en lopen (mede door ostheoperose) moeizaam blijven, en eet en drinkt veel beter. Ik ben zoals u kunt lezen niet voor dit middel.

18-06-2012 | Vrouw | 88
Diabetes type 1
Mijn moeder werd voor haar open benen opgenomen in het ziekenhuis. Zij was 88 jaar en geestelijk nog bijzonder bij de tijd. Heeft altijd last gehad van ,onrustige, benen en sliep daardoor slecht. Het lijkt wel of mensen op leeftijd standaard Haldol voorgeschreven krijgen. Na een paar dagen was mijn moeder veranderd in een angstig en verward wrak, had s'nachts vreselijke w[lees meer...]aanbeelden. Werd totaal niet serieus genomen. Kon er gelukkig elke dag voor haar zijn en heb bijzonder moeten aandringen om haar van die Haldol af te krijgen. Pas na een week! stop gezet en heeft ze Dipiperon gekregen. Daar reageerde ze goed op en was ze een dag later weer zichzelf. Het is een vreselijke ervaring voor haar geweest dat haar lang is bijgebleven. Ze is inmiddels op 90 jarige leeftijd overleden (nog bij haar volle verstand!). Nooit van me leven Haldol!!!!!!!!!

30-12-2018 | Man | 89
haloperidol (1mg)
Mijn vader kreeg dit middel van Verpleeghuis B. Hij kan niet meer draaien in bed, niet meer opstaan, nauwelijks nog lopen.hij roept aldoor help me,help me. Totaal verstijfd zware benen. Niet meer kunnen liggen. Twee weken geleden zong hij nog en vertelde verhalen. Ik weet niet of hij het nog krijgt. Verpleeghuis wil het niet zeggen. Hij kwijlt, trilt, snot loppt uit zijn n[lees meer...]eus. En dat in een verpleeghuis waar hij nooit in gehoeven had. Ik weet niet wat ze nu doen daarom hem te helpen. Gelijk verbieden dit spul zodat geen verdere slachtoffers van komen

14-12-2012 | Vrouw | 89
haloperidol
Mijn 89 jarige moeder verblijvende afd buurtwonen in ........ te Amsterdam krijgt sinds september dit medicijn om de scherpe kantjes er af te halen ( hun woorden). Zij is nu een wrak kan haast niet lopen en praten voelt zich ziek, kan niet eten haar gebitsprotege er niet inhouden, slaapt veel; wel lekker voor de verpleging.... En de scherpe kantjes zijn er nog. Ze heeft[lees meer...] parkingson achtige bewegingen. ben vandaag bij arts geweest, die gaat deze rommel afbouwen, dit medicijn bestaat al vanaf 1959. Er zal in al die jaren toch wel een alternatief gevonde zijn neem ik aan. Cilly En daar ben je dan toch 89 voor geworden, zij lijdt aan een vorm van altzheimer, nog niet in ernstige mate. Dit alles ter informatie. (Red; naam van instelling om privacyredenen en werkwijze van deze website verwijderd, mvg MijnMedicijn )

28-01-2021 | Vrouw | 92
haloperidol (10mg)
kan moeilijk verwoorden het is mijn moeder van 92 dat dit medicijn krijgt voor dementie

08-02-2013 | Vrouw | 92
haloperidol
Graag altijd de hoeveelheid v an het medicijn per dag bij uw mening vermelden! Dank u. (Red; wanneer iemand een mening achterlaat vragen wij bij het invullen om de dosering, deze wordt echter niet vertoond op de site. Een van de redenen hiervoor is dat velen dat niet relevant bleken te vinden om terug te lezen en zich soms ook juist onterecht zouden gaan vergelijken met ie[lees meer...]mand die dezelfde dosering gebruikt. Mvg MijnMedicijn )

11-02-2012 | Man | 97
haloperidol
Ik kreeg gisteren mijn vader van 97 als een zombie terug na twee nachten in het Sophia Ziekenhuis in Zwolle. Tot voor kort las hij nog Time en kon hij moeiteloos latijnse teksten citeren. Haldol maakte van hem een trlllend stuk wrakhout. Gelukkig knapte hij na 24 uur liefdevolle zorg weer een stuk op.