Psychose (36 meningen)
Schizofrenie (7 meningen)
Onrust (4 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Alzheimer (2 meningen)
Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

25-04-2011 | Man | 43
Schizofrenie
Ik heb vanwege schizofrenie (zegt men) regelmatig last van psychoses. Haldol lijkt het enige middel dat goed bij mij werkt. Ik heb de maximale dosering (10mg) maar niet veel bijwerkingen meer. Ik ben echter vrijwel totaal impotent geworden en daar baal ik flink van. Ook voel ik me oppervlakkiger. Ik heb echter wel een lekker rustig gevoel over me. Vroeger, met 5mg, wilde i[lees meer...]k nog weleens kwijlen, maar blijkbaar heb ik nu 10mg nodig. De impotentie zit me dusdanig dwars na drie jaar dat ik waarschijnlijk toch iets anders wil gaan proberen.

01-02-2011 | Man | 56
Schizoaffectieve stoornis
Heb Haldol met tussenpozen 20 jaar gebruikt. Het is een goed antipsychoticum. Maar bij mij bleek het depressies te versterken. Toen ben ik overgestapt op zyprexa. Sinsdien geen ernstige depressies meer gehad.

24-01-2011 | Man | 67
haloperidol
mijn man heeft 2 jaar geleden na een ernstige ziekte met veel hydrocortisone een delier gekregen waarvan hij erg onrustig was, in het ziekenhuis gaven ze hem veel haldol omdat hij 's-nachts o nrustig was. Hij werd hier nog verwarder van dan hij al was van de delier, ik heb toen met de dokter afgesproken dat hij dat niet meer zou krijgen maar achter mijn rug deden ze het t[lees meer...]och, toen ik daar achter kwam zorgde ik dat ik er was als de medicijnen uitgedeeld werd en nam ze mee. Hij knapte toen snel op en werd weer helder. Woest was ik op de artsen en dat heb ik hen ook wel laten weten.

19-01-2011 | Man | 72
Waan
Na een hartinfarct en mri scan blijkt dat ik bloedvaatbloedingjes heb deze zorgen voor achterdocht. nu moet ik halodiol innemen,deze hebben vreselijke bijwerkingen o,a onrustige benen zodat ik moet lopen ook snachts .rechterhand beweegt , kan me zo niet scheren of schrijven.uitdrukkingloos gezicht, net parkingson.doodmoe,sloffen bij het lopen hoofdpijn ,vreselijke dromen,e[lees meer...]n altijd koud. soms hoeft het van mij niet meer zo rottig voel ik mij. al het leven is uit mij

12-01-2011 | Man | 49
Eindstadium kanker moeder.
Ik vond hét héél vreemd dát mijn moeder in hét eindstadium van kanker,haldol én nog iets kreeg tegen dé .... die ze had over héél haar lichaam, ik heb haar 10maand verzorgt 24uur p.d. ze had gelukkig géén pijn maar die ... wel én daar tegen zou haldol helpen volgens dé huisarts. maar niets, hét hielp niets,hét enige wát hét wel deed, is dát mijn moeder mensen én dingen zag[lees meer...] die er niét waren, én ze sprak erook tegen, terwijl ze daar nooit eerder last van had gehad voor hét gebruik van haldol én ze heeft óók nooit psychiseklachten gehad in haar leven.

05-01-2011 | Man | 19
Psychose
2 maanden geleden opgenomen voor een psychose en haldol gekregen. voel me vermoeid en lusteloos. Slaap zeker 12 uur per dag en dan nog ben ik overdag moe. Heb weinig zin om dingen te ondernemen. Slik nu nog 2mg per dag wil minder gaan slikken.

25-12-2010 | Man | 44
Delirium
Kreeg dit spul n.a.v. delirium welke ik kreeg als bijwerking van dexamethson welke ik een week moest blijven slikken. De gedachtedwalingen bleven hetzelfde alleen ik kon me amper meer bewegen, kwijlde, kon zeer slecht slikken, niet drinken en mn mond hing een beetje schuddend naar beneden. Wat een K*T spul, sorry kan het niet anders zeggen. Gelukkig weigerde mijn vrouw en [lees meer...]een goede verpleger mij meer van dit spul te geven of zoals werd aangegeven zelfs te verhogen. Na stoppen van Haldol snel weer terug in het normale delirium. Dit voelde toch prettiger na stop zetten dexamethason verdween delirium binnen een dag.

16-09-2010 | Man
haloperidol
Rustig blijven en diep slapen
ik kan alleen zeggen dat haldol mijn demente vader totaal versuft heeft gemaakt, hiij was niet agressief wilde graag wandelen en lopen maar dat was alleen voor de jong dementerenden, voor het gemak werden er aan alle bewoners boven de 70jaar haldol druppels gegeven, hij heeft het niet overleefd. Mijn vader was 78 toen hij na een verblijf van 11 maanden in het verpleeghui[lees meer...]s stierf. Ik ben nu zelf bijna 80 maar spring liever van het dak dan ooit naar een verpleeghuis in Leusden te gaan.

28-07-2010 | Man
Asperger en ODD
Mijn zoon van 12 jaar kreeg Haldol voorgeschreven, omdat Risperdal als bijwerking enorm aankomen +/- 1 kilo per week te gek werd. Na een goedgekeurd hart filmpje kreeg hij Haldol. Toen ging het eigenlijk achteraf helemaal mis. Hij kreeg ze eigenlijk voor zijn agressie, maar die werd alleen maar erger. Mijn kind zit nu op een internaat voor een jaar en hopelijk komt 't goed[lees meer...]. Hij is ne 3 weken gestopt met Haldol, kwijlt niet meer en is en stuk rustiger. Gelukkig denkt het internaat mee en stoppen ze met de Haldol. Dus onze hoop is groot en geen Haldol meer............. zeker weten. Groetjes

26-04-2010 | Man
haloperidol
Overgeven bij Buprenorfine (BuTrans 20)
Ben zelf biochemicus en gisteren op zondag een arts ten rade geslagen en deze heeft Haloperidol 1-2 mg dag voorgeschreven die ik bij de dienstdoende apotheek direct kon afhalen. Als biochemicus mag ik geen medicatie voorschrijven, maar na overweg wisten we samen dat het helpt bij misselijkheid en overgeven bij Opioïden (Tramadol, Codeïne, Morfine en Buprenorfine) op sterkt[lees meer...]e waarbij 20 microgram Buprenorfine per uur gelijk staat aan 1,5 mg Morfine per uur ofwel grofweg 36 mg /24uur in 4 dosis. Ik heb al 3 dagen last van continue overgeven en kon nog geen melk meer hebben. Daar is Haloperidol wel voor geschikt en deze wordt niet ingezet omdat ik psychotisch ben of schizofreen. Want daar heb ik geen last van. Hier off-label gebruik; misselijkheid reduceren door bijwerking Buprenorfine. Buprenorfine ivm kanker. Wat ik er van merk is dat ik er wat rustig van wordt en dat ik zomaar 12 uur kan slapen wat me eerder nooit gelukt is. Hij zei dat de combinatie met Haloperidol de misselijkheid zou reduceren en dat werkt inderdaad. Alleen nog een graadje suffer, dus als 2 heren hebben we besloten dat ik geen auto meer mag rijden. Dat komt niet zacht aan. De bijwerkingen van Haldol zijn legio en we zeiden al tegen elkaar dat het aan de dosis ligt en de inzet van het medicijn. Voor psychosen zijn nieuwe middelen op de markt, maar daar heb ik niets aan om mijn misselijkheid te bestrijden. Zulke pijnlijke verhalen horen er ook bij. Ooit een trotse baas, nu afhankelijk. Dat is geen stapje terug, maar de aarde wordt onder je poten weggeslagen, mijn pardon. (red. tekst aangepast tot zuiver ervaringsinformatie)

24-03-2010 | Man
Stemmingswisselingen
Ik kreeg er een te vlak/tam gevoel van. Ernstige bijwerking spierverkrampingen in m'n nek. Ik kon m'n hoofd niet recht houden zeer pijnlijk. Dit is echt zo'n jaren 60 middel.

23-12-2009 | Man
Psychose
De bijwerking, stijve spieren kun je heel goed verhelpen, door veel te gaan sporten

21-12-2009 | Man
Psychose
Mijn docter vindt, dat ik de medicijnen niet regelmatig inneem, en nu krijg ik het medicijn per in Depot vorm, en kan ik dus niet met vakantie, omdat ik afhankelijk ben, ven een intra-musculaire injectie

19-12-2009 | Man
Agitatie
Aantal keren een injectie gekregen tijdens psychiatrische behandeling, ruim 28 jaar geleden.Was toen wel nodig; volledig door het lint gegaan,geisoleerd.Wat een troep!De volgende dag: duizelig,onvast op benen, kwijlen als een hond,werkelijk. Tijdens latere behandeling nog eens voorgesteld als medicijn: toch maar niet,nee.

29-11-2009 | Man

26-11-2009 | Man
Psychoses
Ik vind het een super rottig middel. Je word er heel erg moe van, ik omschrijf het als het zombie effect. Laveloos rondlopen. Tegen de psychoses werkt het prima maar is dat het waard om heel veel te slapen en als je wakker bent nog slaperig bent? Je kan er niet mee rijden dat is ook een sterk minpunt, openbaar vervoer of je laten rijden is geen pretje.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum