Haloperidol

haloperidol

Psychose (13 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Dissociatieve stoornis (1 mening)
Onrust (1 mening)

Haloperidol bij schizofrenie en psychose

Bojan Nikolik (12-03-2015)

12-01-2020

Schizoaffectieve stoornis

Ik gebruik Haloperidol 1mg. Tegen snelle overprikkeldheid en slaapproblemen. Ik neem dit icm 450mg Clozapine en 1mg Lorazepam. Haloperidol werkt goed in lage dosering. Niet zozeer antipsychotisch (daar heb ik Clozapine voor) maar wel tegen angst / onrust en snelle overprikkeling. Drukte in je hoofd. Ik ben tevreden over deze combinatie. Bijwerkingen heb ik niet.
06-01-2020

Autisme

Doet niets om het slapen te verbeteren. Eerste periode maakte het mijn hoofd iets rustiger, maar na verloop van tijd werkte het meer blokkerend dan helpend.
23-12-2019

Psychische klachten

Ik had deze medicijn geschreven gekregen bij psychose door het blowen het helpt wel maar veel vervelende bijwerkingen zoals sufheid, moeilijk bewegen , vermoeidheid. Ik zou het wel gebruiken maar niet te lang als je klachten stoppen zou gelijk ook met de medicijn stoppen zelf ben ik ermee gestopt en voelde me goed terwijl de arts zei dat ik het een lange tijd zou moeten ge[lees meer...]bruiken nu heb ik nergens last meer van en slik ik het niet meer gaat goed
27-07-2019

Drugsverslaving

Ik werd manisch van te veel wiet en drank gebruik. Haldol maakt je hersenen kapot. Ik heb last van concentratie problemen, geen energie, draaierig gevoel, geen zin om te communiceren met mensen, geen gevoel meer voor muziek, gevoelloos, humorloos, creatiefloos, hartkloppingen bij kleine inspanning, sexueel uitgedpoofd, geen libido, minder orgasme, minder sperma, geen zin o[lees meer...]m dingen te ondernemen, uistraling is veranderd, piep in mijn linker oor, nu al 9 maanden gestopt maar al deze problemen zijn er nu nog steeds. Mijn leven is totaal anders, Ik ben een soort mongooltje vergeleken voor haldol gebruik. Ik kan niet werken want Ik heb geen energie of concentratie. Bedankt dokters!!! Haldol zou verboden moeten worden want het maakt een mens kapot.
04-05-2019

Haloperidol (haloperidol)

Deze medicijn werkt niet ! waste of my time !
19-02-2019

Dwangstoornis

Hallo. Ik heb last van dwanggedachten waarbij ik altijd angst had! En sinds een paar weken lijkt het of ik geen gevoel meer heb en vooral mijn angst lijkt helemaal verdwenen. Hebben meer mensen hier last van?
07-04-2018

Psychose

Na een aantal soorten medicatie voor psychotische klachten te hebben geprobeerd was Haldol eindelijk passend voor mij. In combinatie met andere medicatie ben ik wel aangekomen maar waren mijn klachten al snel 100% weg! Meer dan waard wat mij betreft. Exacte start en eind datum weet ik niet maar nu een aantal maanden gestopt met het gebruik van de haldol en dat gaat goed.[lees meer...]
26-12-2017

Psychose

Ik kreeg het medicijn voorgeschreven tegen psychose (wanen). In het begin nam het de psychose weg. Ik kan het 's avonds in, zodat ik niet te bedwelmd zou raken overdag. Tegen de middag raakte ik telkens ontzettend vermoeid. Na een paar weken het middel gebruikt te hebben nam het al mijn zin in het leven weg. Ik was traag, had nergens energie voor, mijn gevoel was afwezig, [lees meer...]ik voelde mij leeg en staarde enkel nog voor mij uit. Prima om iemand tegen zichzelf te beschermen, maar je functioneert niet meer, het slaat je compleet lam.
22-01-2017

Psychische klachten

Ik heb borderline, veel klachten, angst, stress, veel huilbuien. Haloperdiol in combinatie seroquel, heeft mij niet geholpen, daarna in combinatie met prozac heeft mijn leven gered. Eerst was de dosering 3mg per dag, maar dit was voor mij teveel, had echt het gevoel ik een zombie was. Nu 3 druppels, ik ben andere mens geworden, mijn leven is veel beter geworden. Ik word ni[lees meer...]et moe of suf van, geen bijwerkingen. Ik slik nog steeds.
17-06-2016

Dissociatieve stoornis

hopelijk gaat de bijwerking voorbij, want het resultaat is positief verbluffend.
07-02-2016

Psychose

Goed medicijn, alleen ben ik wel sneller moe. Vooral 's avonds als ik op de bank zit, val ik snel in slaap. Voor andere kan het weer andere bijwerkingen hebben. Tevreden over dit medicijn, de moeheid neem ik voor lief. Weet nog niet of ik ooit met deze medicijnen ga stoppen.
01-10-2015

Psychose

Ongeveer in april 2015 overgestapt van 200 mg seroquel naar 2 mg haldol. Wauw ik was ineens van de extreme vermoeidheid af. Helaas duurde dat maar een maandje en ben ik nu vermoeiender dan ik ooit geweest ben met seroquel. Ook was ik met seroquel altijd veel blijer, nu ben ik vaak wat neerslachtig, heb nergens zin en lig uit verveling vaak te slapen. Toch ben ik ook erg bl[lees meer...]ij met dit middel, het helpt goed tegen psychoses, en ik ben nu 10 kilo afgevallen van de 20 kilo die ik van seroquel was aangekomen. Laatst heb ik geprobeerd terug te gaan naar 1 mg maar de achterdocht en zware nerveusiteit kwamen toen echt hard terug, half in een psychose gezeten. Dus toch maar weer terug naar 2 mg. Ik hoop in de toekomst wel mijn sociale contacten weer te kunnen opbouwen want helaas heb ik die nu helemaal niet meer, geen vriendinnen helaas.
14-06-2015

Psychische klachten

Omdat ik door een ongelukje in huis mijn hiel en een paar tenen gebroken had van mijn rechtervoet en ik mijn eigen medicatie niet kon ophalen kwam ik zonder methadon te zitten en ging het helemaal fout. Ik maakte de meest vreemde dingen mee, en zag de realiteit niet meer zoals het werkelijk was. Ik kwam in een hele vreemde wereld waarin ik zelf niet meer kon functionere[lees meer...]n, ik kon niet eens een telefoontje meer plegen. Laat staan naar Venlo lopen met een gebroken hak en tenen. Het VvGI heeft mij mijn medicatie niet gebracht, of toegankelijk gemaakt zoals in de weken daarvoor toen was het wel mogelijk om via de apotheek op 30 meter van mijn huis af mijn benodigde medicatie op te gaan halen maar ineens moest ik ondanks mijn blessure waardoor het een onmogelijke opgave was mijzelf te melden bij het CAD te Venlo aan de Vierpaardjes. Dit is mij niet gelukt wat ik ook heb aangegeven maar waar niet naar werd geluisterd, waardoor ik in een crisis situatie terecht ben gekomen. Met als gevolg dat ik per ambulance op 31 maart j.l. naar het GGZ ziekenhuis te Venlo werd gebracht. Eigenlijk voor 3 dagen, maar er werd gewoon 3 weken verlenging aangevraagd. Alles onder dwang. Gelukkig kwam ik na 10 dagen weer op vrije voet. In dit psychiatrisch ziekenhuis kreeg ik Haloperidol aangeboden en in eerste instantie weigerde ik maar omdat ik alles en iedereen leek te kennen en mezelf echt in een vreemde wereld voelde. Net als in Hotel California , dat liedje waar je overal heen kunt behalve weg. Dat gevoel had ik daar ook en daarom zou ik die medicatie in moeten nemen om die vreemde waarnemingen te laten verdwijnen. Ik heb het maar ingenomen en had in het begin ook echt het gevoel dat het me iets goeds bracht en dat ik die nodig had. Maar nu zijn we inmiddels een tijdje verder,en ik heb nog steeds vreemde rode vlekken her en der over mijn lijf die heel erg jeuken. Het waren afkickverschijnselen want ik kreeg die toen ik geen methadon meer had, maar ik heb nog steeds last van die rode vlekken die ernstige jeuk geven. Al is het wel in vele mindere mate, toch houd dat aan. Ik vraag me af , of ik die Haloperidol nog wel moet slikken. Ik had een afspraak met een of andere specialist over dit medicijn , maar die was tijdens onze afspraak bezet met een telefonische crisisgeval en had dus geen tijd voor mij om over dit medicijn te praten. Verder heb ik daar niks meer van vernomen. Maar moet ik het nu maar gewoon blijven slikken ? Terwijl ze zo met mij zijn omgegaan ? Is dit wel voor mijn eigen bestwil , of brengt het veel €uroos op ? Aangezien mijn vertrouwen in onze gezondheidszorg in het algemeen minimaal is tegenwoordig lijkt het me niet onverstandig om er maar gewoon mee te stoppen. Maar ik zal er nog eens goed over nadenken.
11-04-2015

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Dit middel heeft mijn leven gered! Werkt binnen 2 dagen al. Voel me veel rustiger, minder angst en slaap zonder slaap tabletten. Uitstekend medicijnen.
13-03-2015

Psychose

heb er heel wat aan over gehouden. oa: een dystonie aan de nek. was een heel zwaar middel. heb nu last van loopstoornissen. ben bij een neuroloog. heb diagnose tardieve dystonie gekregen. door de haldol begint gewoon sluipend. moet om 10 weken injecties in de nek, je wil niet weten hoeveel pijn dat doet. 2 weken inwerktijd voor het begint te werken. als je dit hebt, je gaa[lees meer...]t door een hel. en de dopamine tekort kun je een vorm van parkinson krijgen. dopamine word door het lichaam zelf aangemaakt. heb je een tekort dan krijg je ook klachten zoals parkinsonachtige verschijnselen. niet gebruiken zou ik zeggen. aub. bij de psychiater waar ik liep hadden er meerdere last van. dit is een gevaarlijk middel. stop ermee.
30-12-2012

Haloperidol (haloperidol)

Ivm met zwangerschapwens overgegaan op Haldol in combinatie met Prozac. Ben wel moe ervan.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum