Ervaringen met Haloperidol

haloperidol

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (3 meningen)
Onrust (2 meningen)
Bipolaire stoornis (1 mening)
Dissociatieve stoornis (1 mening)

Haloperidol bij schizofrenie en psychose

Bojan Nikolik (12-03-2015)

11-04-2023 | Man | 23
haloperidol (5mg)
Psychose
Voel je na 2 dagen al verandering van dit medicijn ik heb ook een psychose gebruik nu quetiapine 100 mg maar het werkt totaal niet steeds terugkerende angst aanvallen

10-06-2020 | Man | 81
Psychose
Dit uiterst DESTRUCTIEVE middel veranderde mijn leven in een ware hel. Gelukkig kwam ik er vrij snel achter dat het dit middel een uiterst VERNIETIGENDE werking had op mijn lichaam en psyche. 80% van de fysieke en geestelijke bijwerkingen (zie bijsluiter) die je kunt krijgen heb ik letterlijk voor de kiezen gehad, en ik werd getransformeerd tot ZOMBIE. Na het bestuderen va[lees meer...]n de bijsluiter heb ik 1 vriendelijk doch zeer dringend advies aan iedereen die dit leest. NEEM HALDOL NOOIT IN!! Het maakt meer KAPOT dan dat het überhaupt goed kan doen. Bedankt voor het lezen en ik wens u kracht, liefde en wijsheid toe!

24-05-2020 | Vrouw | 31
Psychose
De artsen dachten dat ik een psychose, omdat ik erg veel angst ervoer. Ze stelden dit medicijn voor. Ik heb Haldol ongeveer een maand gebruikt. In het begin dempte het mijn angsten maar na een maand kreeg ik last van depressie, slaapproblemen, gewichtstoename, rusteloosheid en suïcidale gedachten. Mijn angsten waren weg maar de hel die ik in de slaap kreeg, is zeker niet d[lees meer...]e moeite waard. Ik nam Haldol in combinatie met Lorazepam (3x per dag). Lorazepam werkt goed en die blijf ik nemen maar Haldol heeft mijn leven in een hel veranderd. In het begin was het super maar na een maand kwam het omslagpunt. Ik ben zonder overleg met de artsen gestopt en Ik heb erg geen spijt van gehad! Pas op met dit medicijn.

16-05-2020 | Vrouw | 38
Psychose
Vreselijk. Ik had angst door trauma. In plaats van me te helpen en de oorzaken aan te pakken, gaven ze me dit. Bij afkicken kreeg ik erge psychoses, die ik daarvoor niet had. De werking is dat het je compleet afsnijdt van je eigen gedachten, gevoelens. Ik kan niet meer van mensen houden, geen vreugde meer voelen. Geen energie om dingen te doen. Ik ben mezelf niet meer.[lees meer...] Mijn hersenen voelen kapot...ik kan me ook niet meer concentreren, niets onthouden. Als afkickverschijnsel krijg ik zulke vreselijke gedachten en angst als ik nooit eerder heb ervaren voor ik dit gebruikte...dus ik kom er niet af. Dit middel heeft mijn leven letterlijk verwoest en zou niet gegeven moeten worden. Verdiep je in wat dit doet voor je begint. Levensvernietigend.

26-12-2017 | Man | 26
haloperidol (5mg)
Psychose
Ik kreeg het medicijn voorgeschreven tegen psychose (wanen). In het begin nam het de psychose weg. Ik kan het 's avonds in, zodat ik niet te bedwelmd zou raken overdag. Tegen de middag raakte ik telkens ontzettend vermoeid. Na een paar weken het middel gebruikt te hebben nam het al mijn zin in het leven weg. Ik was traag, had nergens energie voor, mijn gevoel was afwezig, [lees meer...]ik voelde mij leeg en staarde enkel nog voor mij uit. Prima om iemand tegen zichzelf te beschermen, maar je functioneert niet meer, het slaat je compleet lam.

13-03-2015 | Vrouw | 55
Psychose
heb er heel wat aan over gehouden. oa: een dystonie aan de nek. was een heel zwaar middel. heb nu last van loopstoornissen. ben bij een neuroloog. heb diagnose tardieve dystonie gekregen. door de haldol begint gewoon sluipend. moet om 10 weken injecties in de nek, je wil niet weten hoeveel pijn dat doet. 2 weken inwerktijd voor het begint te werken. als je dit hebt, je gaa[lees meer...]t door een hel. en de dopamine tekort kun je een vorm van parkinson krijgen. dopamine word door het lichaam zelf aangemaakt. heb je een tekort dan krijg je ook klachten zoals parkinsonachtige verschijnselen. niet gebruiken zou ik zeggen. aub. bij de psychiater waar ik liep hadden er meerdere last van. dit is een gevaarlijk middel. stop ermee.

13-10-2012 | Vrouw | 24
haloperidol
Psychose
ik heb deze medicijn gekregen toen ik dissociatieve stoornis had met psychotische verschijnselen. ik moet zeggen dat het wel minder werd. maar kreeg wel bijwerkingen zoals hele erge trillen van benen. het was heel erg want had helemaal geen controle.als ik naar bed ging dan zat ik nog te trillen.ik was ook erg duf. ik kreeg daarvoor akineton voor geschreven voor bijwerki[lees meer...]ngen. ik wil graag met deze medicijn stoppen want ik heb het gevoel dat het nu wat beter met me gaat..

16-06-2020 | Man | 54
Psychose
In februari 2009 werden de spanningen en de werkdruk mij teveel. Ik liep al jaren op mijn tenen maar toen barstte de bom. Geheel verward ben ik door passanten bij het GGZ afgeleverd, waar ik 3 flinke Haldol-injecties kreeg. Diagnose zware psychose. Later ging de dosis omlaag. Haldol is een paardenmiddel. Bij hogere doseringen sluit het je af van je gedachten en gevoelens[lees meer...], ik kon nergens meer van genieten en leefde op de automatische piloot. Vreselijk. IN die periode last van zware depressies gehad. De laatste 5 jaar heb ik "slechts" een onderhoudsdosering van 1,5 mg per dag, Gelukkig ben ik nu geheel afgekeurd en doe ik vrijwilligerswerk wat ik leuk vind. Van de lage haldol-dosering merk ik niet veel, ik kan weer van het leven genieten.

07-02-2016 | Man | 32
haloperidol (50ml)
Psychose
Goed medicijn, alleen ben ik wel sneller moe. Vooral 's avonds als ik op de bank zit, val ik snel in slaap. Voor andere kan het weer andere bijwerkingen hebben. Tevreden over dit medicijn, de moeheid neem ik voor lief. Weet nog niet of ik ooit met deze medicijnen ga stoppen.

01-10-2015 | Vrouw | 38
Psychose
Ongeveer in april 2015 overgestapt van 200 mg seroquel naar 2 mg haldol. Wauw ik was ineens van de extreme vermoeidheid af. Helaas duurde dat maar een maandje en ben ik nu vermoeiender dan ik ooit geweest ben met seroquel. Ook was ik met seroquel altijd veel blijer, nu ben ik vaak wat neerslachtig, heb nergens zin en lig uit verveling vaak te slapen. Toch ben ik ook erg bl[lees meer...]ij met dit middel, het helpt goed tegen psychoses, en ik ben nu 10 kilo afgevallen van de 20 kilo die ik van seroquel was aangekomen. Laatst heb ik geprobeerd terug te gaan naar 1 mg maar de achterdocht en zware nerveusiteit kwamen toen echt hard terug, half in een psychose gezeten. Dus toch maar weer terug naar 2 mg. Ik hoop in de toekomst wel mijn sociale contacten weer te kunnen opbouwen want helaas heb ik die nu helemaal niet meer, geen vriendinnen helaas.

07-04-2018 | Vrouw | 26
Psychose
Na een aantal soorten medicatie voor psychotische klachten te hebben geprobeerd was Haldol eindelijk passend voor mij. In combinatie met andere medicatie ben ik wel aangekomen maar waren mijn klachten al snel 100% weg! Meer dan waard wat mij betreft. Exacte start en eind datum weet ik niet maar nu een aantal maanden gestopt met het gebruik van de haldol en dat gaat goed.[lees meer...]