Invega

paliperidon

Schizofrenie (7 meningen)
Bipolaire stoornis (4 meningen)

28-10-2019

Psychische klachten

Vreselijk medicijn. Ik slik het nu bijna 3 jaar en voel al 3 jaar niks dan rottigheid. Ja ik heb een depressie maar dat je daarbij dissocieert en niks meer voelt , het lijkt alsof je niet meer leeft dat is niet alleen van de depressie. Totaal gevoelloos geworden. Wie heeft deze ervaring nog meer?
27-07-2016

Psychose

Ik heb ernstig verlies van activiteit en initiatief. Het kan niet anders dan dat dit door het medicijn komt. Ik gebruik het nu ongeveer 2 maand. Ter vervanging van olanzapine waar ik suf van bleef. Mijn ervaringen met Invega zijn echter nog slechter, ik ben totaal vermoeid en heb nergens nog drive voor. Maar dan ook helemaal nergens voor. Gebruik het als anti-psychoticum e[lees meer...]n ga binnenkort met mn psychiater overleggen hoe verder... Dit is werkelijk ruk. Ben veeeels te inactief en ga ook steeds vroeger naar bed. Vandaag al voor zes uur!
23-07-2016

Psychose

Met dit middel heb ik zeer slechte ervaringen, ik heb er nachtmerries aan overgehouden. ik werd er kortademig van, ben er spontaan door van gaan roken, Pijn op de injectie plaatsen, ik ging veel zweten, ik werd ontzettend dik en kon niks meer. Nergens meer toe in staat. Ik ben er nu een aantal jaren vanaf, maar het zweten is nooit meer overgegaan. ik ben ook boos op de [lees meer...]GGZ dat ze me dit hebben aangedaan. Ik raad dit middel in injectievorm iedereen af, het is gevaarlijk.
07-03-2016

Bipolaire stoornis

Ik slik al enkele jaren seroquel maar wilde eens iets anders proberen. Invega leek een goede optie. Ik bouwde seroquel langzaam af en invega op maar toen invega op 6 mg zat kreeg ik 2 x per nacht een nachtmerrie waar ik danig van slag was. Na een week nog geen verbetering en met invega gestopt.
13-09-2014

Borderline persoonlijkheidsstoornis

Ik gebruik dit medicijn nu 3 weken maar wil er mee stoppen. Ik heb fibromyalgie en cvs en krijg het medicijn voor stemmingswisselingen. Ik heb door dit middel veel meer last van spierpijnen en voel me verschrikkelijk moe. Ik heb geen zin meer in eender welke activiteit, te moe. Mijn hobby's schenken mij geen goed gevoel meer. Ik kan nergens meer van genieten :-( Dit midde[lees meer...]l is voor mij de hel, zie het niet meer zitten. Ik neem de laagste dosis (3mg) Ik wens te starten met het medicijn ldn maar zal eerst een arts moeten vinden die me dit wil voorschrijven.
27-02-2013

Psychose

ik krijg xeplion en het werkt niet. de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. ik moet gemiddeld 8 keer per dag drukken en word er suf en dik van. ik verslijt mijn hele leven op de wc. ik krijg nog geen andere medicijnen. ik zou graag acemap willen proberen. schizofrenie bestaat niet, want het is niet bewezen en bedacht door adolf hitler, die mensen van de ggz deugen niet en zi[lees meer...]j zijn zelf ziek. zij hebben zelf paranoide schizofrenie omdat zij zelf de enige zijn die daarin geloven en zij zo morbide met mensen om gaan. de ggz is een doodlopende weg.
08-01-2011

Schizofrenie

week geslikt moeilijk in slaap komen maar als ik sliep als een trein tot volgende dag laat in middag moeilijk wakker worden hele dag vermoeid
29-08-2010
Vrouw

25-03-2009
Vrouw

04-03-2019

Schizoaffectieve stoornis

vond het een vreselijk medicijn Invega, ik ben van nature een gevoelsmens en hou ervan om van mijn emoties te genieten. Invega nam dit alles van mij af en kreeg er uiteindelijk dwanggedachtes over dat ik alleen nog maar wilde stoppen met deze medicatie waardoor ik dus keer op keer weer in een psychose belandde.
17-04-2018

Bipolaire stoornis

Vanaf 5-8- 2014 t/m 15 -1-2017 heb ik Invega voorgeschreven gekregen(i.p.v Risperdal). Ik ben destijds begonnen met 6 mg,maar al snel moest de dosis verlaagd worden naar 1mg per dag,maar uiteindelijk werkte het middel niet meer,en is vanaf 15-1-2017 gestaakt. En nu gebruik ik Lithium-carbonaat(1200 mg per dag),en dat is al vanaf 2002 zo,en verder niets erbij qua medicatie[lees meer...].
12-03-2018

Psychose

Men vertelde mij dat ik verward zou zijn, kon al niet meer uit woorden komen door alle stress en wanhoop van mijn klachten. Men wilde niet luisteren naar mij of mijn verhaal/medische geschiedenis, weigerde contact op te nemen met andere specialismen en hield eigen contact met andere artsen tegen en zorgde voor weer vertraging in mijn behandeling die ik wel nodig heb ipv ge[lees meer...]dumpt te worden in de GGZ door mijn omgeving en de macht die de GGZ tentoon spreidt en tussendoor het ook onmogelijk maakte om behandeling te mogen krijgen voor mijn andere lichamelijke klachten die allemaal bij de neuroloog horen, zoals de hersentumor in mijn hoofd die langzaam groeit en geen GGZ diagnose beslaat maar zeker voor psychische problemen zorgt. De houding van GGZ en hun dwang en drang om mij dan nog aan te merken bij weigeren van Invega als dat ik lastig en vervelend zou zijn en geen ziekte inzicht zou hebben is ook erg grof te noemen wanneer ik al een hele tijd weet dat ik dat in mijn hoofd heb groeien en er Ctscans gemaakt zijn en MRI scans waar het duidelijk zichtbaar op is. Het middel Invega is mij erg slecht bevallen vooral in de tijd dat ik zorg nodig had van een specialist en het etiket GGZ en anti psychotica hier niet echt een goede binnenkomer weer zijn. Naast dat mensen mijn gedrag uitleggen als verward of anders maar zij leven niet met de gedachte dat er een tumor aan het groeien is in de schedel die nergens heen kan, de prognose, gevolgen en hun eigen kortzichtigheid. Ik ben voorstander van anti psychotica en medicatie trouw, zeker bij GGZ patienten waar ik nog verder wil gaan om de maatschappij tegen hen te beschermen en dat de omgeving mij serieus had genomgen met mijn vage klachten en gedrag en niet naar de slachtbank van het GGZ slachthuis te brengen, slopender dan een hersentumor die groeit en realistisch is.
23-02-2018

Psychische klachten

Heb jarenlang dit middel gebruikt omdat het zogezegd moest van een psychiater. Tijdens gebruik niet veel van gemerkt. Ik leide mijn leven zoals anders en had niet echt de indruk dat er wat veranderde in mijn denken of doen. Wel redelijk veel bijgekomen in gewicht en een serieuze oververmoeidheid (maar dit heeft wss een andere oorzaak , cvs of dergelijke, nu aan het onderzo[lees meer...]ekken) sinds januari gestopt met die medicatie en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk. Eerste weken was ik wel wat neerslachtig wss door het abrupt afbreken maar nu voel ik mij terug in de fleur van mijn leven. Ben al serieus afgevallen mede door wat beweging waar ik nu weer zin in heb. Vermoeidheid blijft wel, echter hoor ik nu wel mijn wekkers afgaan wat ik anders niet hoorde met de medicatie. Ook kan ik terug dromen. Tijdens het gebruik van de medicatie heb ik geen enkele keer gedroomd. Na het stoppen ermee kan ik terug vrolijk dromen en herinner ik me ze ook.
07-05-2015

Schizoaffectieve stoornis

Medicijn gekregen omdat ik erg huilerig, moe en prikkelbaar was. Helaas werd ik alleen maar meer vermoeid en kreeg ik als bijwerking iedere ochtend diarree en heel slecht slapen. De diarree is na overstap op haldol verdwenen en het slapen gaat al iets beter alhoewel het nog niet zo goed gaat als voor gebruik van de invega.
13-08-2014

Schizofrenie

In het begin dat ik die medicatie nam had ik wel het gevoel dat het echt hielp na een paar maand heeft het nauwelijks nog effect en zijn de dingen slechter dan voorheen. Ik neem het alleen nog omdat het moet. Ook heb ik een vervelende bijwerking namelijk melkproductie een dat kan soms vervelend zijn.
30-11-2011

Invega (paliperidon)

Door dit medicijn leek het alsof er glazen platen om mij heen gebouwt waren. Ik kon geen normale gesprekken meer voeren, alle creatifitijd was weg en mijn passie voor muziek was ineens verdwenen!!?! Mijn ouders herkende mij niet meer, Ik zat er bij als een kasplantje. Ook zag ik er slecht uit ( mijn mond hing open en mijn ogen stonden op half 7) Ik werd niet meer ongeste[lees meer...]ld en ik kwam 8 kilo in 3,5 maand aan. MIjn lichaam is erg belangrijk voor me, dus begon ik mezelf uit te hongeren maar nog steeds vlogen de kilo's er aan. Ik was erg opgezwollen het leek wel alsof ik zwanger was. Ik moet wel eerlijk zeggen ik had geen last meer van stemmen. Maar helaas was het plezier in het leven dat ik net weer te pakken had voor de medicatie wel weg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum