Ervaringen met Invega

paliperidon

Schizofrenie (9 meningen)
Bipolaire stoornis (5 meningen)

10-07-2022 | Vrouw | 36
paliperidon (9mg)
Autisme
Ik vond invega niet goed . Ik had er bijwerkingen bij spijtig genoeg ☹️

11-12-2021 | Vrouw | 28
paliperidon (75mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik was bezig met euthanasie regelen toen ik dwanghulp kreeg en dit medicijn kreeg. Ik kreeg eerst 100mg en ervaarde naast de spastische beweging in me nek ook rusteloosheid verergering van het horen van stemmen en verwardheid. Ernstige slaapstoornis met slaapwandelen en slaapverlamming, trillend ooglid en wazig zien. De dosis was veel te hoog. In overleg heb ik kunnen rege[lees meer...]len 75mg te krijgen. Dit werkte beter de ergste bijwerkingen namen af, maar wel eens in de 3 weken inplaats van 4 weken, want ik ervaarde vererging van de klachten na de 3e week. Na maanden stopte mijn menstruatie. Me prolactine was gestegen waardoor er melk uit de tepels druppelde. Ik kreeg hier een lage dosering parlodel voor. Bewust laag omdat het de tegenover gestelde werking heeft van de paliperidon. Het allermooiste voordeel van de paliperidon is dat het mijn wanen weg nam. De stemmen in me hoofd tot zwijgen heeft gebracht en ik een normaal leven weer kon appakken. Ik werk nu al 4 maanden 32uur per week en ben daar best trots op. Voorheen ervaarde ik de klachten die passen bij schizofrenie en was bang dat ik shinzofrenie had. Ik mocht de medicatie in overleg meer afbouwen naar 50mg. Dit ging niet goed omdat ik daarnaast ook amfetamine gebruikte. Ik vroeg om de 75mg en stabiliseerde daarop. Ik ben gestopt met drugs en vroeg maanden later om weer te proberen af te bouwen. Dit keer ging het goed op 50mg zo goed dat ik maanden daarna naar 25mg mocht en nu helemaal gestopt ben met de medicatie en dat gaat nog steeds erg goed. Ik heb dit medicijn anderhalf jaar of bijna 2 jaar gehad. Ik leerde tijdens mijn genezing hoe het zo ver was gekomen dat ik stemmen hoorde. En zoals ik ze ben gaan horen heb ik ze ook stil kunnen krijgen. Het werden weer gedachtes en die gedachtes kwamen van mij. Alleen medicatie zou niet helpen als je niet bereid bent te genezen. Je moet zelf het meeste doen. Therapie is ook erg belangrijk alhoewel ik nog steeds op een wachtlijst sta voor traumatherapie. Maar ik heb inplaats daarvan het geluk getrroffen een perfecte partner tegen te komen die veel geduld en begrip en betrokkenheid toont in mijn herstelproces. Ik ben van iemand die een verslonst huis had de hele dag door wijn dronk om het dragelijk te maken en kluizenaar met dichtgeplakte ramen en gesloten gordijnen naar iemand met een schoon huis, strakke planning 32uur per week aan het werk en nog koken ook na het werk. Ik ben dankbaar dat dit medicijn er is. Het is wel belangrijk de juiste dosering te vinden.

01-09-2020 | Vrouw | 34
Bipolaire stoornis
Hallo, Ik zelf ben in 2018 gestart met invega. Middel werkte vrijwel meteen in op mijn brein : - ik ervaar minder prikkels, angst, en ben meer stressbestendig Als ik het niet neem ben ik zeer angstig en hooggevoelig , ik kan hierdoor amper de dag door. Herkenbaar? Ik neem het middel dus als demper en het helpt mij om mijn opleiding tot zorgkundige af tr werken. Om voor[lees meer...] mijn familie en vooral voor mezelf een stabieler, rustiger leven te hebben. Ik kreeg het voorgeschreven omdat ik in een psychose was beland. Men dacht aanvankelijk dat dit gerelateerd was aan mijn verleden met middelenmisbruik. Echter nu, twee jaar later, is de diagnose bipolair vastgesteld. Dit verheldert enorm waarom ik dit best mooie leven amper aankon, en constant zaken betrok op mezelf. Het grote nadeel is dat je er eetbuien van krijgt. Ikzelf ga hiervoor naar een dieetgroep. Ik was vroeger een heel slanke vrouw , maar niet gelukkig. Ik verkies mentale sterkte boven het perfecte maatje 36. Aan iedereen veel succes gewenst , Warme groet

18-01-2020 | Vrouw | 39
paliperidon (3mg)
Dit middel kreeg ik voorgeschreven tijdens mijn depressie omdat ik wantrouwen had naar mijn familie toe. Ik heb het bijna 1.5 jaar geslikt. Ik werd er apathisch door en mijn gevoelens zijn weg. Dit vind ik verschrikkelijk. Ik ben normaal een persoon die vroliik is en geniet van het leven. Als ik dit geweten had had ik dit middel nooit geslikt. Sinds een week of 3 ben ik ge[lees meer...]stopt. Ik heb er flinke buikpijn van en pijn in mijn hoofd.ook voel ik nog steeds niets qua emoties heb het gevoel dat die nog steeds onderdrukt zijn en vraag mij af wanneer die terug komen.

28-10-2019 | Vrouw | 43
Psychische klachten
Vreselijk medicijn. Ik slik het nu bijna 3 jaar en voel al 3 jaar niks dan rottigheid. Ja ik heb een depressie maar dat je daarbij dissocieert en niks meer voelt , het lijkt alsof je niet meer leeft dat is niet alleen van de depressie. Totaal gevoelloos geworden. Wie heeft deze ervaring nog meer?

03-02-2019 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Zeer goed medicijn met nagenoeg geen bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

29-12-2018 | Vrouw | 52
Psychose
Paar jaar 3 mg genomen .nu sinds een jaar 6 mg .minder angsten ... sinds ik invega neem niet meer hervallen , nu 8 jaar . Weinig of geen bijwerkingen behalve een paar kg extra maar die zijn nu terug aan het verdwijnen. Dank zij invega en voldoende rust heb ik terug een normaal leven

23-09-2018 | Vrouw | 38
Bipolaire stoornis
Ik ben hsp en had in november veel te maken met wantrouwen en angsten. Ik ben pas in december erachter gekomen dat mijn klachten, regelmatige depressiviteit en dergelijke te maken had met het feit dat ik hsp ben al heel mijn leven. En door familiale omstandigheden last van de wantrouwen.

04-09-2018 | Vrouw | 42

29-04-2018 | Vrouw | 41
Psychose
Ik zou graag willen afbouwen maar gebruik 3mg en minder bestaat er niet in Nederland/ Belgie/ Duitsland. Wie heeft een oplossing hiervoor???? Laatst in 1 keer gestopt in overleg met psychiater, maar was fiasco. Angst en slapeloosheid terug en ook geen eetlust, ondernemingszin of rust. Ik slik dit middel 3 maanden!

12-03-2018 | Vrouw | 43
paliperidon (100mg/ml)
Psychose
Men vertelde mij dat ik verward zou zijn, kon al niet meer uit woorden komen door alle stress en wanhoop van mijn klachten. Men wilde niet luisteren naar mij of mijn verhaal/medische geschiedenis, weigerde contact op te nemen met andere specialismen en hield eigen contact met andere artsen tegen en zorgde voor weer vertraging in mijn behandeling die ik wel nodig heb ipv ge[lees meer...]dumpt te worden in de GGZ door mijn omgeving en de macht die de GGZ tentoon spreidt en tussendoor het ook onmogelijk maakte om behandeling te mogen krijgen voor mijn andere lichamelijke klachten die allemaal bij de neuroloog horen, zoals de hersentumor in mijn hoofd die langzaam groeit en geen GGZ diagnose beslaat maar zeker voor psychische problemen zorgt. De houding van GGZ en hun dwang en drang om mij dan nog aan te merken bij weigeren van Invega als dat ik lastig en vervelend zou zijn en geen ziekte inzicht zou hebben is ook erg grof te noemen wanneer ik al een hele tijd weet dat ik dat in mijn hoofd heb groeien en er Ctscans gemaakt zijn en MRI scans waar het duidelijk zichtbaar op is. Het middel Invega is mij erg slecht bevallen vooral in de tijd dat ik zorg nodig had van een specialist en het etiket GGZ en anti psychotica hier niet echt een goede binnenkomer weer zijn. Naast dat mensen mijn gedrag uitleggen als verward of anders maar zij leven niet met de gedachte dat er een tumor aan het groeien is in de schedel die nergens heen kan, de prognose, gevolgen en hun eigen kortzichtigheid. Ik ben voorstander van anti psychotica en medicatie trouw, zeker bij GGZ patienten waar ik nog verder wil gaan om de maatschappij tegen hen te beschermen en dat de omgeving mij serieus had genomgen met mijn vage klachten en gedrag en niet naar de slachtbank van het GGZ slachthuis te brengen, slopender dan een hersentumor die groeit en realistisch is.

27-07-2016 | Vrouw | 44
Psychose
Ik heb ernstig verlies van activiteit en initiatief. Het kan niet anders dan dat dit door het medicijn komt. Ik gebruik het nu ongeveer 2 maand. Ter vervanging van olanzapine waar ik suf van bleef. Mijn ervaringen met Invega zijn echter nog slechter, ik ben totaal vermoeid en heb nergens nog drive voor. Maar dan ook helemaal nergens voor. Gebruik het als anti-psychoticum e[lees meer...]n ga binnenkort met mn psychiater overleggen hoe verder... Dit is werkelijk ruk. Ben veeeels te inactief en ga ook steeds vroeger naar bed. Vandaag al voor zes uur!

07-03-2016 | Vrouw | 41
Bipolaire stoornis
Ik slik al enkele jaren seroquel maar wilde eens iets anders proberen. Invega leek een goede optie. Ik bouwde seroquel langzaam af en invega op maar toen invega op 6 mg zat kreeg ik 2 x per nacht een nachtmerrie waar ik danig van slag was. Na een week nog geen verbetering en met invega gestopt.

09-02-2016 | Vrouw | 38
Psychose
Fijn middel voor mij in vergelijking met Haldol waarvan ik veel bewegingsonrust had, Abilify waarvan stijve kaken, misselijk en hoofdpijn plus nog wat psychische klachten, en Zyprexa waar ik veel van ging eten. Invega is hemels in de zin dat het prikkels goed dempt. Maar ben wel minder actief en ondernemend.

05-12-2015 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Door chronische infecties Bartonella, Bortadella, Borrelia en dysbiose in de darmen die gedurende decennia niet werden behandeld, krijg ik regelmatig een klinische shocktoestand. Met Invega blijf ik gewoon doorgaan, alsof er niets aan de hand is. Op dat gebied is het wel effectief.

13-09-2014 | Vrouw | 43
paliperidon
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik gebruik dit medicijn nu 3 weken maar wil er mee stoppen. Ik heb fibromyalgie en cvs en krijg het medicijn voor stemmingswisselingen. Ik heb door dit middel veel meer last van spierpijnen en voel me verschrikkelijk moe. Ik heb geen zin meer in eender welke activiteit, te moe. Mijn hobby's schenken mij geen goed gevoel meer. Ik kan nergens meer van genieten :-( Dit midde[lees meer...]l is voor mij de hel, zie het niet meer zitten. Ik neem de laagste dosis (3mg) Ik wens te starten met het medicijn ldn maar zal eerst een arts moeten vinden die me dit wil voorschrijven.