Ervaringen met Lithiumcarbonaat

lithium

Bipolaire stoornis (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (10 meningen)

Seroquel (631 meningen)
Quetiapine (314 meningen)
Abilify (278 meningen)
Zyprexa (201 meningen)
Risperdal (174 meningen)

29-12-2012 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit medicijn nu bijna 9 jaar door manische depressiviteit en psychotische klachten. Werkt goed tegen manie vooral gecombineerd met Zyprexa (lage dosis). Ik wil liever stoppen met Zyprexa maar doorgaan met Lithiumcarbonaat. De bijwerkingen waren in het begin vooral trillen van de handen, acne (daar heb ik de anti conceptie pil voor. De dosis lithium is verminder[lees meer...]d van drie naar twee en een half en een hele tijd later naar twee tabletten (400 mg) in totaal en de bijwerking van het trillen is minder geworden. Verder nog een hele lichte schildklier afwijking, maar is niks om me zorgen om te maken volgens de arts. Nu wel tevreden!

31-10-2012 | Vrouw | 59
Bipolaire stoornis
Ervaring vertel ik later..

20-10-2012 | Vrouw | 24

04-10-2012 | Vrouw | 23
Bipolaire stoornis
Ik ben begin juni opgenomen geweest voor mijn Bipolaire stoornis, daarnaast is er ook Borderline gediagnosticeerd. Wel ben ik erg moe van Seroquel, en kan ik ook de hele dag slapen. Waardoor mijn dag en nacht ritme is omgegooid. Obstipatie heb ik helaas ook wel.. Genoeg water blijven drinken dus bij Seroque En ik heb de hele dag honger..l Ik ben niet verslaafd aa[lees meer...]n dit middel en ook niet aan mijn Lithium, maar ik moet het slikken want anders word ik Manisch. Ik ben wel van 59 kg naar 69 kg gegaan. Maar ik ben begonnen met sporten en merk wel dat het daardoor minder word. Conclusie? Ik ben super blij dat er na 6 jaar sollen met mijn gezondheid nu eindelijk medicijnen zijn waardoor ik kan functioneren. En de bijwerkingen neem ik maar voor lief. Naar mijn mening is het gebruiksvriendelijk en kan je door kleine aanpassingen beter leven.

04-06-2012 | Vrouw | 72
Depressiviteit
Fijn dat dit medicijn er is. over het algemeen voel ik mij goed. Soms wat slaperig. In samenwerkiing met 2 andere medicijnen is het mogelijk om een normaal leven te leiden. De bijwerkingen zijn te verwaarlozen.

16-03-2012 | Vrouw | 37
lithium
Lithium voor een periode van ongeveer zes jaar gebruikt op bloedspiegel aangepast. baat bij gehad bij schizo affectieve stoornis, nu gebruik ik het al anderhalf jaar niet meer. het gaat beter. Bij lithium tremor in handen als middel daartegen eerst akineton maar omdat niet hielp propanolol. Propanolol hielp goed ertegen.

25-10-2011 | Vrouw | 55
lithium
Ik kreeg lithium voor mijn depressieve klachten. Heb dit jaren geslikt. Ging ongemerkt heel veel drinken, had heel de dag door dorst, dronk vele liters water per uur. Kreeg daarbij hevige diarree. Ben bij de internist terecht gekomen die na een jaar van onderzoek het ook niet wist!! Door toeval kwam een behandelaar van GGZ er achter dat het wel eens aan de lithium kon li[lees meer...]ggen. Moest acuut stoppen met lithium. Had diabetes insipidus ontwikkeld. Na het stoppen waren binnen een week de klachten zo goed als over.

02-07-2011 | Vrouw | 59
Depressief
dit medicijn verdroeg ik niet met spoed opgenomen en een niervergifteging opgelopen nooit meer neem ik dit tijdens het gebruik had ik het gevoelk dat ik er 2 maal liep heel vreemd gevoel

23-01-2011 | Vrouw | 50
Manisch depressief
in het begin werkte het niet lekker, ik kreeg er veel dorst van. ik heb geen last van bijwerkingen

09-12-2010 | Vrouw
Manische depressie
sinds 12 jaar niet meer manisch en niet meer depressief geweest. Daarvoor bij ingrijpende fases in mijn leven depressief. En op mijn 44e daarbij ook een paar keer manisch.

05-11-2010 | Vrouw
Schyzo-affectieve stoornis bipolair type
Ik gebruik al enige tijd lithium. Daarbiij nog vele andere middelen. Ben ook psychotisch en meer manisch dan depressief. Tot een paar weken geleden de depressie kwam. De lithium doet niet veel bij mij, helaas. ik heb last van ontstemde manie, gemende episodes en als ik stabiel ben dan ben ik meestal psychotisch. Denk dat daardoor mijn litium minder werkt. Nu heb ik lamit[lees meer...]al erbij gekregen voor de depressie

23-09-2010 | Vrouw
Manisch depressiviteit
helaas heb ik 5 jaar lithium geslikt voor een aandoening die ik achteraf niet bleek te hebben! een verkeerde diagnose dus met als gevolg 5 jaar leven in de hel op aarde, zwaar depressief, zonder gevoel, totaal afgevlakt en kapot, moe en 16 kilo gewichtstoename. als klap op de vuurpijl heeft het me mijn huwelijk gekost omdat het voor mijn partner echt niet meer op te brenge[lees meer...]n was!!!!!!

22-07-2010 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Op mijn 17de kreeg ik mijn eerste psychose. Na verschilllende medicijnen geprobeerd te hebben leek lithium de laatste optie. Gelukkig werkte dit goed. Helaas ben ik door de enorme gewichtstoename en kinderwens toch gestopt met lithium. Dit ging niet goed en na weer een psychose moest ik weer gaan beginnen met de medicijenen slikken. In middels heb ik ervoor gekozen[lees meer...] door te gaan met de medicijnen in mijn zwangerschap. Alles ging goed en de baby is nu ruim 1 jaar oud. Even over de bijwerkingen. Na het nemen van lithium krijg ik snachts altijd heel erg veel dorst. Dit zorgt voor veel drinken en ook veel plassen. Door de extreem droge mond heb ik ook regelmatig last van gaatjes dat is wel erg jammer. Verder ben ik constant in gevecht met mijn gewicht. Deze blijft alsnog behoorlijk in het overgewicht zitten en het lijkt alsof afvallen heel erg langzaam gaat. Ook rare rode plekjes op mijn handen soms doen ze erg pijn en laat mijn huid soms los. Mijn zicht is erg achteruit gegaan. In de 9 jaar dat ik lithium slik zijn mijn ogen ruim 50% acheruitgegaan. Heel vaak merk ik ook dat de bijwerkingen weg gaan en er weer nieuwe in de plaats komen. Nu heb ik behoorlijk last van haaruitval. Ondanks al deze vervelende dingen weet ik dat dit te verdragen is en dat lithium mij stabiel houd. Zonder zou heel veel erger zijn.

27-04-2010 | Vrouw
lithium
Overspannen en depressief geweest..
ik slik dit medicijn nu ongeveer een jaar.. ik had enorm last van verschillende bijwerkingen! misselijk en s'morgens vaak spugen geen zin in eten.. ik heb ook psoriasas erdoor gekregen voor de mensen die dit niet kennen: enorme "korsten" op mijn hoofdhuid echt niet grappig!! doet geen pijn of zo maar ben blij dat ik veel haar heb anders konden anderen het nog zien oo[lees meer...]k! ik heb er nu gelukkig een gel voor gekregen xamiol. nu gaat het beter. verder werd ik heel afwezig door dit medicijn en stilletjes ik was altijd een kletskous en ook vergeetachtig! heel irritant!! ook is de behoefte aan sex minder door het gebruik van dit medicijn. al met al... ik ben blij dat ik het nu aan het afbouwen ben!!

10-04-2010 | Vrouw
Depressivieit
Door het gebruik van litium is er erg veel veranderd. Veel trager geworden, niet goed kunnen concentreren, slechter zien, 15kg gegroeid(komt ook door antidepressive)last van gewrichten,heel veel dorst,veel moeten plassen. Voordeel : minder gestrest en opvliegerig.

27-02-2010 | Vrouw
Manies depressiefgebruik priadel
Gebruik priadel ongeveer 30 jaar. Onder begeleiding een keer gestopt en dat ging al vrij gauw mis, weer opgenomen. Besloten om het nu altijd te gebruiken. Ik voel mij er goed bij, sta onder controle, regelmatig bloed laten prikken. Depressie zit in de familie: moeder, broer en kleinzoon. Door gebruik van lithium ben ik sterk geworden en kan ik goed met de alledaagse dingen[lees meer...] om te gaan. Ik hoop u hier mee van dienst te zijn, en als u nog iets van mij wil weten, is dat prima. Hartelijke Groetjes