Ervaringen met Orap

Bojan Nikolik (31-03-2015)

14-06-2012 | Man | 41

04-06-2012 | Man | 50
pimozide
ik heb deze rotzooi jaren geslikt. sinds januarie ben ik gestopt, ik heb nu weer zin en de kracht om door te gaan, maar wel invalide geworden door dit gif. mocht u dit lezen zal ik u mijn ervaring vertellen na 12 uur in de middag ben ik altijd wel thuis . Diegene die mij dit heeft voorgeschreven deugt niet of heeft niet opgelet op school!! (Red; telefoonnummer verwijderd i[lees meer...]vm privacyredenen en werkwijze van deze website. Uiteraard mogelijk te reageren via ' Reageer op deze ervaring'. Mvg, MijnMedicijn )

18-05-2012 | Man | 29
Schizofrenie
dit middel helpt welliswaar tegen psygoses,maar heeft als bijwerking dat je niet meer van het leven kan genieten.het maakt je hoofd simpel en zet je met bijde benen op de grond. voor relatief keine klachten raad ik aan om er niet mee te beginnen.ik heb het zo`n zeven jaar gebruikt,maar ben er nu echt klaar mee. ben weer gaan hardlopen en dat gaat zoveel beter zonder orap d[lees meer...]an met.omdat orap de spieren stijf maakt en bewegen onplezierig en vermoeiend maakt.zet em op allemaal!

21-04-2012 | Man | 40
pimozide
Ik heb dit medicijn 1 maand gebruikt naast mirtazapine, (wat ik al een tijdje slik, maar afdoende werkt tegen angst en spanningsklachten). Ik moet zeggen in het begin , dat het wat rustiger werd in mijn hoofd, minder gespannen, voelde me zelfs redelijk. Maar naar 2 weken kreeg ik rare bijverschijnselen, zoals trillende lip, oogleden en neusvleugels. Heel irritant. Ben ges[lees meer...]topt met orap , omdat ik denk dat, dat de boosdoener is, maar ben er nu bijna 2 weken vanaf, maar voel me meer gespannen als voor het gebruik en nog steeds nare gezichtstrekjes. herkent iemand dit ook? Binnenkort gesprek met arts, of dit de oorzaak kan zijn, want opzich hielp het voor de kwaal, maar krijg er andere voor terug. Het is kiezen tussen kwaden.

11-04-2012 | Man | 58
pimozide
Ik slik orap nu zo'n 14 jaar. Ik had te veel inpulsen en was angstig en erg gespannen. Orap heeft het allemaal weggenomen en ik kan een redelijk goed leven leiden. Laatste tijd wel last van vermoeidheid en hartkloppingen maar breng het niet ivm orap. Ik ben er zeker niet extreem van gegroeid. Ik rook 5 pakjes shag in de week was eerst 8 pakjes en ik gebruik3 tot 4 alcohol [lees meer...]comsumptie per dag ook deze verslavingen kan ik de laatste tijd beter in de hand houden. Ik vind het een prima middel het heeft mijn leven positief veranderd.

08-03-2012 | Man | 20
pimozide
Om het maar even simpel te beginnen: BAGGER. Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het slikken van dit paardenmiddel en sindsdien is mijn leven een grote puinhoop geworden. Om het maar even kort op te sommen; Depressief, Levenloos, Onmogelijk kunnen veranderen zelfs als je het zo graag wil, Schizofrenie, Heel erg verslavingsgevoelig en tot slot zelfmoordgedachten, die niet e[lees meer...]cht prettig waren. Je verandert zo ontzettend erg dat je niet meer weet hoe je eigenlijk echt bent. Één pluspunt was dat me tics er grotendeels van verdwenen, wat overschaduwd word door het bovengenoemde. Kortom, ik zou NIEMAND dit medicijn aanraden, hoe erg de situatie ook is. Want als ik moet kiezen tussen een onmogelijk leven leiden of tics hebben dan kies ik voor tics hebben.

15-02-2012 | Man | 32
pimozide
Diagnose schizofrenie sowieso al erg twijfelachtig. Dit medicijn zorgt er als je het meerdere jaren achter elkaar gebruikt dat je leven leeg wordt omdat je veel initiatief verliest. Ook de gevoelsvervlakking is zeer ernstig. Het medicijn kan schijnbaar iemand uit een psychose halen, echter weet je nooit of dit door het medicijn komt, of ergens anders door: verandering v[lees meer...]an omgeving, van zelf overgaan.

28-01-2012 | Man | 40
Schizofrenie
de a-typische middelen zijn meestal niet zo haag op de QOL index maar daar kun je langere tijd mee vooruit. Largactil is gevaarlijk in felle zon. Haldol geeft duizelingen en dwangstand van het hoofd etc. Orap op den duur gaat ook wel irriteren maar met een beetje extra yoga en beweging is het te verdragen. Abilify sluipt er in en op een dag heb je alle bijwerkingen teg[lees meer...]elijk. Over andere middelen kan ik niet oordelen.

15-11-2011 | Man | 9
Mcdd
mijn zoon van 9 heeft adhd pdd-nos en mcdd. voor de adhd slikt hij concerta 36mg dat neemt het drukke gedrag weg. hij was alleen nog erg paranoide ik als moeder kon nooit stoeien of gek doenof lachen met andere mensen woest werd hij dan de oneindige vragen (pdd-nos) en vooral rare vragen......nu met orap is 90% van dat gedrag weg hij heeft rust in zijn hoo[lees meer...]fd zegt hij ook zelf...het enige nadeel is zijn toeneemende eetlust dat leverd nu een nieuwe strijd maar op te lossen met gezonde tussendoortje............hij is weer gelukkig..

12-01-2011 | Man | 27
pimozide
gemengde tevredenheid over orap. Ben er zo'n zes jaar geleden mee begonnen en vlink aangekomen. Daarnaast werd ik er zeer verslavingsgevoelig van. Helpt wel goed tegen psychose, erg gevaarlijk naar mjin mening met onderliggende depressie omdat je er suf van wordt en dan nog minder doet. wordt er wel rusriger maar vlakt je erg af.

20-10-2010 | Man
Gilles de la tourette
Ik ben zeer tevreden over het medicijn en het neemt veel van mijn tics weg ook nog na vaak in vergeten te nemen. Enkele niet lastige bijwerkingen in het begin waren onder andere lichte spierpijn de dag na verhoging van de dosis. Zoals meerdere mensen vindt ik de vermoeidheid een groot nadeel want even flink hard de handjes uit de mouwen op het werk is er niet meer zo mak[lees meer...]kelijk bij. Voordeel erbij is dat orap een rustgevend gevoel geeft dus maak ik me automatisch niet zo druk om de vermoeidheid. Kortom aangezien ik vaak het medicijn vergeet in te nemen en het nogsteeds erg goed werkt ben ik er zeer tevreden over.

28-07-2010 | Man
Psychgies
regelmatig onbestendig; beetje draaierig in het hoofd.

21-04-2010 | Man
Psychose

07-04-2010 | Man
pimozide
Voor mij een goed medicijn. In de zin van het dat mijn tics wegneemt van het Gille de La Tourette syndroom. Het grote nadeel van Orap vind ik de vermoeidheid die ik ervaar en dat ik regelmatig zaken negatiever zie dan ze in werkelijkheid zijn.

14-03-2010 | Man
Persoonlijkheids storing
orap doet perfect z'n werk kheb ook het middel zyprexa gebruikt waar ik gewoon zwaar ontevreden over was orap vlakt inderdaad enigsins af wat ik zeer prettig vind alles wordt minder intens enzo makkelijker te verwerken bij deze en waarom ik ook wou reagere orap is een oud middel wat nog ma weinig wordt voorgeschreven ma het helpt mij uitstekend

13-12-2009 | Man
Schizofrenie/psychose
Ik gebruik dit medicijn nu 17 jaar in deze dosering (1,5mg pd) en het doet zijn werk prima. Het vlakt wel wat af, maar ja, het doet zijn werk ook goed. Ik kan het prima combineren met koffie en sigaretten als oppepper. En het werkt goed samen met alcohol, omdat de werking wordt versterkt van de Orap en alcohol. Ik heb 9 maanden het moderne middel Zeprexa geprobeerd, maar i[lees meer...]n een te lage dosering (5mg) en dat ging toen na 9 maanden mis (psychose). Geef mij maar Orap en wie weet over een poos afbouwen met hulp naar 1 mg...