Ervaringen met Orap

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

04-12-2011 | Vrouw | 27
pimozide
Wat een ontzettende troep is dit ! Ben ik sinds kort achter. Heb het tien jaar gebruikt. Sins die tijd ging ik als een zombie door het leven met geen gevoel van omgeving en altijd slaperig en duf en geen reactie vermogen. Ook sinds die tijd van maatje 36 naar maat 44 gegaan omdat het vreetkicks en honger opwekt. 3 maanden geleden gehalveerd en nu een dikke week niks meer. [lees meer...]Af en toe word ik flink agressief door onrust maar daar moet ik ff doorheen. Mooie bijkomstig heid is dat ik al weer vijf kilo ben afgevallen in 1,5 maand tijd. Wel ben ik totaal veranderd kwa karakter, van een levenloos apatisch mens ben ik veranderd in een druk persoon ( ADHD is weer flink aanwezig ). Maar ja als je een keuze moet maken tussen een zombie of een druk persoon dan maar druk wat dat is mijn ware ik. Orap was voor mij een aanfluiting en een paardemiddel. Voor mensen met een psychose misschien een ideale oplossing maar voor mijn problemen niet.

27-02-2011 | Vrouw | 29
Angst, psychose, slaap, wanen
Ik heb heel wat medicijnen geprobeerd, los van elkaar en in combinatie's. Nu slik ik ORAP 2 mg in combinatie met 400mg SEROQUEL, voor het slapen gaan... WAT EEN AANRADER!!!! Psychose met wanen onder controle, slapen en doorslapen gaat goed met deze combinatie. Voel me rustig in mijn hoofd en in mijn stemming. Ik kom weer tot leven en ik kan meer prikkels aan.

29-01-2011 | Vrouw | 29
Wanen, psychose
Waandenkbeelden zijn bijna weg. Ik gebruik het samen met Abilify, (aanrader!) Slik het voor het slapen gaan, dan heb je overdag minder last van initiatiefverlies/futloosheid. Het wordt rustig in je hoofd bij 2 of 3 mg.

11-01-2011 | Vrouw | 50
Schizofrenie
ik slik al meer dan 15 jaar Orap, mijn Schizofrenie is zo hevig dat ik zonder medicijnen absoluut niet kan functioneren. Van Orap word je helaas dik, en na 15 jaar vont ik mijzelf walgelijk dik. Ik leek wel een 10 tonner. Omdat ik zo dik werd kreeg ik er ook nog andere problemen mee, zoals, diabetes, hoge bloeddruk, en schaamte om zelf naar de winkel te gaan, aan leuke din[lees meer...]gen kwam ik al helemaal niet meer toe. Orap legt mij lam, maakt me moe, ik kom nergens meer aan toe maar het is een noodgedwongen afweging. Inmiddels ben ik de Orap gaan combineren met Abilify, een soortgelijk middel als Orap maar in tegenstelling tot Orap wordt ik van Abilify juist heel erg actief. de combinatie ervan werkt bij mij heel erg goed. Voor iedereen die dit ook wilt proberen een serieuze waarschuwing!> let op je gewicht, als je b.v metformine gebruikt, dit is tevens een eetlust remmer. Doordat je actief word en minder eetlust krijgt en misschien wel gaat sporten kan het afvallen met te grote proporties gaan met ernstige gevolgen. Zorg dat alles met mate verloopt. Als je te snel afvalt kan je gemakkelijk in een psychose raken.

11-05-2010 | Vrouw
Gilles de la tourette
Ik neem dit medicijn nu zo'n 8 jaar voor mijn gilles de la tourette. het bevalt me prima kwa afname van mijn tics. Maar heb vandaag toch maar weer eens de bijsluiter nagelezen en zag hoeveel bijwerking er nog van toepassing zijn. zoals melkvloed op je 17de word je daar niet vrolijk van, gelukkig is dat nu weer verminderd. Maar de toename van stemmingswisselingen ijn bij mi[lees meer...]j van toepassing. Ook schaam ik me dood dat ik nu veel transpireer (eerder weinig tot niet) Ook de vermoeidheid kan ik niet aan wennen of ik na 4 uur per nacht slaap of 12 ik ben en blijf moe. de bijwerkingen worden steeds meer en heftiger. Dat ik nu op het punt sta om te veranderen van medicatie.

03-03-2010 | Vrouw
Orap1mg

29-11-2009 | Vrouw
Chitzofrenie
mn stemmen zijn weg en ik ben heel rustig geworden. ik kan nu volwassen handellen en daarvoor niet

19-06-2009 | Vrouw
Psychose
Prima medicijn, nix mis mee

31-01-2009 | Vrouw
Voorkomen van psychose
Dit middel 10 jaar geslikt, er komt een filter voor je.je neemt niet alle signalen meer waar; je wordt er rustiger van, en kunt over het algemeen goed functioneren. Je humeur verslechterd niet! aleen na zolang slikken komen er bij mij bijwerkingen; een soort van parkinsonnisme.mega stijfheid, en bij verandering van 1 naar 2 mg en andersom, hartkloppingen die dan zeker 24 u[lees meer...]ur duren, het is stom dat je die tabletten niet kunt delen; daar moeten ze eens iets aan doen! ook krijg ik verkrampingen bij mond, en een stijve spier bij kaak en keel! toch wil ik dit blijven gebruiken, met daarnaast een middel tegen stijve spieren, maar na het switchen met 2 andere vervelende medicijnen;risperdal en seroquel!!, durf ik het nu even niet aan ,overigens na die twee switch medicijnen heb ik nu nog steeds een mega hoofdpijn! ik hoop dat dit weer overgaat, en probeer dan eerst voorzichtig 1 mg Orap,in de hoop dat ik dan niet zo stijf wordt! orap is een klassiek antipsychoticum maar werkt bij mij wel beter dan die moderne troep!

28-11-2008 | Vrouw
Psychose
Het leek alsof mijn hoofd op een andere golflengte ging ruisen. Het werd rustig, zodat ik eindelijk t gevoel had vrij te zijn. Moeilijk om zoiets onder woorden te bengen

16-11-2023 | Man | 46
pimozide (4mg)
Schizofrenie
Ik had eerst clozapine dat mocht niet meer toen 2mg orap dat werd met 500% omhoog gedaan Nu een paar milligram eraf Voel me star in hoofd kan moeilijk mijn bed uitkomen impotentie. Jammer dat ik het slikken moet van de ggz want het haalt een hoop energie weg als je iets wilt doen en ondernemen

06-10-2023 | Man | 37
pimozide (1mg)
Net als een ander ook gedwongen inname van Orap via internaat, wat persoon aangaf idd geen wiet gebruiken 2 x gigantische hardkloppingen, zwart zien ed. maar goed na 7 jaar gestopt (ik was toen 12) kreeg zware hartkloppingen en tics in gezicht. Na een paar maanden terug aan de Orap, veel slaap dus verminderde ik de dosis in 2014 zware hartkloppingen, woede aanvallen,[lees meer...] zweten paranoide, Orap had geen werking meer. in 2015 na ca 21 jaar Orap gebruik gestopt, jaren later nog steeds motorieke problemen, licht voelen, spanningen door lichaam, pijnlijke steken borstkas en op hoofd, stijve nek en benen en af en toe dubbele tong, vergeetachtigheid ed. Voor mij nooit meer Orap. Zeker niet aan te bevelen voor langere tijd dit ivm lichamelijke afhankelijkheid.

13-09-2023 | Man | 51
pimozide (1)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik ben als jong kind bewust getraumatiseerd door een neuroloog om mij meer persoonlijkheden te helpen ontwikkelen als een bruikbare optie van ons brein. Ben er nog sinds een aantal jaar pas enorm dankbaar voor maar vindt geen begrip in mijn omgeving. Ons geheugen is toegankelijk voor elkaar en we zijn geen ziekte maar een voordeel. We mogen met zijn 5en van ons lichaam gen[lees meer...]ieten en onze regels zijn er om te zorgen dat we geen ziekelijk verschijnsel worden. Het is vreemd om te zeggen dat ik het iedereen aanraad ivm de manier hoe we onstaan zijn maar ik ben enorm gezegend met mijn meervoudigheid. Dat ik orap gebruik helpt ons beter na te denken en ik hoop dat het mijn lichaam sterker maakt door te timen met onthoudingsverschijnselen met 2mg diazepam samen. Ik gebruik zelf al langdurig opiaten maar daar staat niet elk van mijn persoonlijkheden achter al horen we ons lichaam wel zeggen hoe graag ons lichaam bruin wil en we willen graag niet onverklaarbare hartstilstand achtig komen te overlijden. Dat wou ik even allemaal zeggen. Fijne dag, veel liefs, veel plezier en rustig aan. Als we elkaar begrijpen komt alles goed. RA

22-11-2021 | Man | 52
Psychose
Hevige pijnen in nek schouders en hoge rug. Neem orap nu 25 jaar. Na röntgenfoto MRI , pijnpoli etc. Blijkt het echt in het brein en centraal zenuwstelsel te zitten. Kan soms m’n bovenlichaam niet dragen. Wie herkent dit?

23-10-2021 | Man | 29
pimozide (0,5mg)
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een zeer lage dosering Orap (0,5-1 mg) na een zeer instabiele periode met zelfs een randpsychose. Hoewel het mij zeer stabiel maakt, heeft het ook mijn creatieve vermogen en initiatief voor een groot gedeelte bij me weg gehaald. Zelfs depressieve en suicidale klachten van gekregen. Na overleg overgegaan op een stemmingstabilisator (La[lees meer...]motrigine). Hopen dat ik weer de magie terugkrijg in mijn leven!

04-06-2021 | Man | 73
Psychose
Had last van angst en paniekaanvallen. \gebruiktte benzodiazepinen,maar dat leidt een eigen leven...en enorme afhankelijkheid, vermoeidheid ook. Orap is een heel flexibel middel. \ook geen afhanlelijkheid \je kan err zo mee stoppen \wel lusteloosheid en minder zin in vrijen,maar dat heeben al dei middelen, behalve xanax \ alprazolam, daar word je boterheet van...daar kan [lees meer...]geen popper tegen op....lol...