Psychose (13 meningen)

Pimozide (Orap)

Bojan Nikolik (31-03-2015)

04-12-2011 | Vrouw | 27
pimozide
Wat een ontzettende troep is dit ! Ben ik sinds kort achter. Heb het tien jaar gebruikt. Sins die tijd ging ik als een zombie door het leven met geen gevoel van omgeving en altijd slaperig en duf en geen reactie vermogen. Ook sinds die tijd van maatje 36 naar maat 44 gegaan omdat het vreetkicks en honger opwekt. 3 maanden geleden gehalveerd en nu een dikke week niks meer. [lees meer...]Af en toe word ik flink agressief door onrust maar daar moet ik ff doorheen. Mooie bijkomstig heid is dat ik al weer vijf kilo ben afgevallen in 1,5 maand tijd. Wel ben ik totaal veranderd kwa karakter, van een levenloos apatisch mens ben ik veranderd in een druk persoon ( ADHD is weer flink aanwezig ). Maar ja als je een keuze moet maken tussen een zombie of een druk persoon dan maar druk wat dat is mijn ware ik. Orap was voor mij een aanfluiting en een paardemiddel. Voor mensen met een psychose misschien een ideale oplossing maar voor mijn problemen niet.

27-02-2011 | Vrouw | 29
Angst, psychose, slaap, wanen
Ik heb heel wat medicijnen geprobeerd, los van elkaar en in combinatie's. Nu slik ik ORAP 2 mg in combinatie met 400mg SEROQUEL, voor het slapen gaan... WAT EEN AANRADER!!!! Psychose met wanen onder controle, slapen en doorslapen gaat goed met deze combinatie. Voel me rustig in mijn hoofd en in mijn stemming. Ik kom weer tot leven en ik kan meer prikkels aan.

29-01-2011 | Vrouw | 29
Wanen, psychose
Waandenkbeelden zijn bijna weg. Ik gebruik het samen met Abilify, (aanrader!) Slik het voor het slapen gaan, dan heb je overdag minder last van initiatiefverlies/futloosheid. Het wordt rustig in je hoofd bij 2 of 3 mg.

11-01-2011 | Vrouw | 50
Schizofrenie
ik slik al meer dan 15 jaar Orap, mijn Schizofrenie is zo hevig dat ik zonder medicijnen absoluut niet kan functioneren. Van Orap word je helaas dik, en na 15 jaar vont ik mijzelf walgelijk dik. Ik leek wel een 10 tonner. Omdat ik zo dik werd kreeg ik er ook nog andere problemen mee, zoals, diabetes, hoge bloeddruk, en schaamte om zelf naar de winkel te gaan, aan leuke din[lees meer...]gen kwam ik al helemaal niet meer toe. Orap legt mij lam, maakt me moe, ik kom nergens meer aan toe maar het is een noodgedwongen afweging. Inmiddels ben ik de Orap gaan combineren met Abilify, een soortgelijk middel als Orap maar in tegenstelling tot Orap wordt ik van Abilify juist heel erg actief. de combinatie ervan werkt bij mij heel erg goed. Voor iedereen die dit ook wilt proberen een serieuze waarschuwing!> let op je gewicht, als je b.v metformine gebruikt, dit is tevens een eetlust remmer. Doordat je actief word en minder eetlust krijgt en misschien wel gaat sporten kan het afvallen met te grote proporties gaan met ernstige gevolgen. Zorg dat alles met mate verloopt. Als je te snel afvalt kan je gemakkelijk in een psychose raken.

11-05-2010 | Vrouw
Gilles de la tourette
Ik neem dit medicijn nu zo'n 8 jaar voor mijn gilles de la tourette. het bevalt me prima kwa afname van mijn tics. Maar heb vandaag toch maar weer eens de bijsluiter nagelezen en zag hoeveel bijwerking er nog van toepassing zijn. zoals melkvloed op je 17de word je daar niet vrolijk van, gelukkig is dat nu weer verminderd. Maar de toename van stemmingswisselingen ijn bij mi[lees meer...]j van toepassing. Ook schaam ik me dood dat ik nu veel transpireer (eerder weinig tot niet) Ook de vermoeidheid kan ik niet aan wennen of ik na 4 uur per nacht slaap of 12 ik ben en blijf moe. de bijwerkingen worden steeds meer en heftiger. Dat ik nu op het punt sta om te veranderen van medicatie.

03-03-2010 | Vrouw
Orap1mg

29-11-2009 | Vrouw
Chitzofrenie
mn stemmen zijn weg en ik ben heel rustig geworden. ik kan nu volwassen handellen en daarvoor niet

19-06-2009 | Vrouw
Psychose
Prima medicijn, nix mis mee

31-01-2009 | Vrouw
Voorkomen van psychose
Dit middel 10 jaar geslikt, er komt een filter voor je.je neemt niet alle signalen meer waar; je wordt er rustiger van, en kunt over het algemeen goed functioneren. Je humeur verslechterd niet! aleen na zolang slikken komen er bij mij bijwerkingen; een soort van parkinsonnisme.mega stijfheid, en bij verandering van 1 naar 2 mg en andersom, hartkloppingen die dan zeker 24 u[lees meer...]ur duren, het is stom dat je die tabletten niet kunt delen; daar moeten ze eens iets aan doen! ook krijg ik verkrampingen bij mond, en een stijve spier bij kaak en keel! toch wil ik dit blijven gebruiken, met daarnaast een middel tegen stijve spieren, maar na het switchen met 2 andere vervelende medicijnen;risperdal en seroquel!!, durf ik het nu even niet aan ,overigens na die twee switch medicijnen heb ik nu nog steeds een mega hoofdpijn! ik hoop dat dit weer overgaat, en probeer dan eerst voorzichtig 1 mg Orap,in de hoop dat ik dan niet zo stijf wordt! orap is een klassiek antipsychoticum maar werkt bij mij wel beter dan die moderne troep!

28-11-2008 | Vrouw
Psychose
Het leek alsof mijn hoofd op een andere golflengte ging ruisen. Het werd rustig, zodat ik eindelijk t gevoel had vrij te zijn. Moeilijk om zoiets onder woorden te bengen

22-11-2021 | Man | 52
Psychose
Hevige pijnen in nek schouders en hoge rug. Neem orap nu 25 jaar. Na röntgenfoto MRI , pijnpoli etc. Blijkt het echt in het brein en centraal zenuwstelsel te zitten. Kan soms m’n bovenlichaam niet dragen. Wie herkent dit?

23-10-2021 | Man | 29
pimozide (0,5mg)
Ongeveer een jaar geleden begonnen met een zeer lage dosering Orap (0,5-1 mg) na een zeer instabiele periode met zelfs een randpsychose. Hoewel het mij zeer stabiel maakt, heeft het ook mijn creatieve vermogen en initiatief voor een groot gedeelte bij me weg gehaald. Zelfs depressieve en suicidale klachten van gekregen. Na overleg overgegaan op een stemmingstabilisator (La[lees meer...]motrigine). Hopen dat ik weer de magie terugkrijg in mijn leven!

04-06-2021 | Man | 73
Psychose
Had last van angst en paniekaanvallen. \gebruiktte benzodiazepinen,maar dat leidt een eigen leven...en enorme afhankelijkheid, vermoeidheid ook. Orap is een heel flexibel middel. \ook geen afhanlelijkheid \je kan err zo mee stoppen \wel lusteloosheid en minder zin in vrijen,maar dat heeben al dei middelen, behalve xanax \ alprazolam, daar word je boterheet van...daar kan [lees meer...]geen popper tegen op....lol...

20-05-2020 | Man | 20

23-11-2019 | Man | 13
pimozide (1mg)
ik heb 13 jaar orap pimozide zitten nemen onder dwang van een internaat ik ben nu 23 jaar en bosloten dat ik wil stoppen met dit MIDDEL. Heb er wel 5 jaar bij gesmoked Cannabis zonder dat ik het wist dat dat niet slim is staat namelijk alleen drank stikker op dat je daar mee op moet passen een geen drugs stikker. Maar heb bijna nooit drank gedronken en hard drugs nooit ge[lees meer...]bruikt!. Ik ben nu 4 maanden gestopt met orap. Het begon met zenuwen die op hol sloegen vooral aan linker kant. En jeuk aan me achterhoofd steekjes in me hoofd tintels op me hoofd. Slaap probleem gehad ben in die tussen tijd ook gestopt met smoke van wiet hasj dat maakte het nog is 10x erger!!!!.. dus aub mensen geen wiet of hasj met orap. En vooral niet bij het stoppen van orap. Het is nu 4 maanden later veel bijwerkingen zijn weg. Alleen nu voelt me voor hoofd en me hoofd beetje verdooft aan maar daar bedoel ik mee minder gevoel als ik met vinger toppen er over heen ga. Maar ik heb ook een vitamine d te kort dat geeft ook een hoop ellende was namelijk 38 hll of hoe dat mag heten ik slik daar nu capsules voor van die rode met 5.6 er op ben naam vergreten iets met bifuc....... Dus ik heb een mix van bijwerkingen ervaren. Maar door al die bijwerkingen dacht ik steeds dat ik het K ziekte had of bacterie of virus of iets in me hoofd.... Ik word daar inderdaad angstig van maar ben altijd goed bij de les weet wat ik voel en word zelfs scherper en helder van kwa denken en volwassener door staken van orap!. Voor mij gevoel heb ik geen pschyose maar komt het door de bijwerkingen dat ik metaal achter uit ga. Maar me huisarts zij dat heel veel mensen weer terug vallen op antipsychotica maar ik niet 100% Maar vergleken met toen zie ik voortuit gang. Alleen ik lijk wel een holbewoner.! Waneer bijwerkingen weg zijn word ik in me hoofd ook weer de oude. Maar neem het stoppen van orap heel sereuis. Is geen grapje meer. En dan heb ik hier nog vele dingen niet gemeld kwa levens style en andere vage dingen. Kreeg uit het niets stijve nek en schouders kreeg daar door ook nog een steken bij me achterkant van me oren die 2 spieren fysio man heeft alles los gemaakt dat heeft gewerkt. Kreeg ook uitslag binnen kant van me handen alerich reactie. Bult onde me linker knie was in 2 dagen verdwenen. Had ook in het begin vage bewegingen in me gezicht ook steeke onder me linker oog en alles was hoog gevoellig. Ondanks blijf vol houden uit ijndelijk win je van dat dopemine remmer (pimozide) hou vol!!! Wat je ook mee maakt ! En me vinger voornamelijk me pinken die strek bewegingen maar ik heb schijnbaar geen parkinston. Me reactie vermogen is er ook klein beetje achter uit gegaan soms spraak foutjes. Ik hoop dat er mensen zich hier eigen in terug zien. Beetje vaag allemaal maar iedereen is anders... En ben zo lam als een bejaarden terwijl ik 23 ben. Maar ik merk dat ik de oude weer ga worden. En kijk niet teveel op het web maar wat orap doet. De orap neemt op een duur af. Ik zij altijd ik heb liever dat ze me een kogel in me rib schoten dat ik dan pijn lijd en na het er uit halen na een week weer herstelt ben !!!! Begin er niet aan orap ofterwijl antipsychotica. En het prikt hier en daar nog wat op me kop. Naalden gevoel taloze! LOVE VOOR DE MENSEN DIE OOK VAN ORAP WILLEN STOPPEN PROBEREN KAN ALTIJD. MR N.

27-10-2019 | Man | 47
pimozide (1mg)
Heb ongeveer 10 jaar 2 mg per dag gebruikt en dat werkte afdoende. Sinds een maand op aanraden van psychiater opgehoogd naar 3 mg n.a.v. een mindere periode. Dat hielp de eerste paar weken, d.w.z. werd er minder prikkelgevoelig van. Na ongeveer 3 weken raakte ik plotseling in een psychose die 4 dagen aanhield (en ik had al zeker 10 jaar geen psychose meer gehad) en ook w[lees meer...]erd 's nachts slapen onmogelijk vanwege hevige spierkrampen in de benen, kaakpijn, algeheel fysiek onbehagen. Nu probeer ik weer te herstellen door de Orap weer af te bouwen. Dus 2 mg Orap werkte bij mij redelijk, maar die ene erbij, 3 mg werkt averechts inclusief ernstige bijwerkingen.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum