Priadel

Risperdal (155 meningen)
Quetiapine (149 meningen)

18-10-2019

Bipolaire stoornis

Het is moeilijk om af te vallen. Probeer dan om een lange tijd het zelfde gewicht te houden. Suikervrije drankjes en fruit tussendoor, en drie gezonde maaltijden, voldoende beweging. Als dat niet voldoende werkt een diëtist raadplegen. Ben zelf een aantal maanden rond hetzelfde gewicht. In de bijsluiter staat dat je stofwisseling kan veranderen. Schildklier kan trager [lees meer...]gaan werken. En je kan vocht vasthouden.
10-05-2019

Bipolaire stoornis

Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....
05-05-2019

Priadel (lithium)

Het is een middel dat wel goed werkt. De bijwerkingen vind ik niet fijn. Met name de vermoeidheid en dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik ben net begonnen met lamotrigine. Dit heeft minder bijwerkingen. Ik hoop dat de kilo's eraf gaan.
19-01-2019

Priadel (lithium)

Vanaf augustus 2018 gebruik ik priadel. Venlafaxine had geen effect meer. Ik blijf stabiel sinds ik priadel gebruik. Ben nu de venlafaxine aan het afbouwen. De priadel neem ik de ochtend en de avond. Dit ivm misselijkheid.
17-11-2018

Alcoholverslaving

Dit medicijn hielp mij om een stabiel leven te lijden. Het helpt de pieken en dalen tijdens stress te verminderen. Ik heb weinig bijwerkingen maar ben wel bang voor nierfunctieproblemen. Eet 3 maaltijden per dag en gebruik weinig zout en beperkt zoetigheid.
28-10-2018

Priadel (lithium)

Ik ben erg tevreden over priadel. Het heeft mij snel uit mijn depressie gehaald. Venlafaxine hielp niet meer. Geen bijwerkingen gehad. Ik gebruik 1000 mg per dag.
09-09-2018

Stemmingswisselingen

Priadel helpt mij al jaren heel stabiel te blijven. Dosis is verminderd. Soms jeukende huid. Gewichtstoename ondanks stoppen met frisdrank. Verminderde lustgevoelens.
11-08-2018

Bipolaire stoornis

Ik slik nu bijna 4 maanden Priadel. In het begin had ik het gevoel dat het weinig deed, maar nu ik wat verder ben en terugkijk merk ik dat het zeker beter gaat. Ik heb geen depressieve en manische episoden meer gehad. Ik ben absoluut niet vlak, maar de extremen zijn er wel vanaf. Het scheelt ook dat ik probeer stress te vermijden, want dat blijft wel een trigger voor mij.[lees meer...] Ik voel me goed en mijn partner geeft aan dat het echt een verademing is. Voorheen wist hij niet wat te verwachten als hij thuiskwam uit het werk en dat heeft hij nu helemaal niet meer.
10-05-2018

Priadel (lithium)

Ik heb sinds 30 jaar last van recidiverende depressies en nu (2018) pas tref ik een specialist die op het idee komt om mij priadel voor te schrijven. Al na 2 weken was mijn somberheid over, kwam mijn gevoel voor humor terug en was mijn algehele gevoel van welbevinden verbeterd.
14-04-2018

Chronische depressie

Autistisch Bipolair kwam niet meer uit depressie, litium hielp uiteindelijk maar naar mij mening niet genoeg.
17-11-2017

Stemmingswisselingen

Ik voel me zo afgevlakt dat ik mijzelf niet meer herken. Duf, depressief. Ik gebruik het voor agressie en hyperactief gedrag. Helpt tegen de impulsiviteit maar ik voel me opgesloten. Ben namelijk nog wel boos van binnen. Voelt niet fijn.
16-09-2017

Bipolaire stoornis

Priadel kan ik zonder maagbeschermers te gebruiken innemen. (Bij Camcoliet kon dit niet, vreselijk misselijk). Priadel wordt geheel vergoed, de andere lithium niet. Lithium waarde = 0,74 bij 0,85 voel ik me nog stabieler. Maar op deze manier heb ik nog speling voor de jaarlijkse mindere periode na oud&nieuw en kan ik 100 mg erbij nemen zonder dat mijn waarde te hoog wordt[lees meer...]. Ik doe bloedcontrole minimaal 4x per jaar en/of bij doserings wijziging.
02-05-2017

Bipolaire stoornis

Ik gebruik de priadel nu sinds sept. vorig jaar. Het heeft merkbaar effect op mijn stemming en de depressieve fases zijn nu bijna niet aanwezig. Ik heb wel moeite met de bijwerkingen. Sinds het gebruik ben ik meer dan 10 kilo aan gekomen, terwijl er aan mijn eetpatroon niets is veranderd, daarnaast trillende handen, soms wankel lopen, door het gebruik van de priadel is mij[lees meer...]n schildklier trager gaan werken, moeheid, kortademigheid, geen sexuele behoeftes en erectieproblemen. Door de trage schildklier ben ik hiervoor ook met medicatie begonnen, en daar maak ik me wel zorgen over. Mijn gemoedstoestand is nu stabiel maar mijn lichamelijke gestel is er duidelijk niet beter op geworden. Zit nu in tweestrijd hoe ik nu verder zal gaan.
05-04-2017

Stemmingswisselingen

Laatste paar dagen flink beroerd door bijwerkingen
20-06-2016

Bipolaire stoornis

Na eerdere behandeling met Depakine (en ontkenning van de diagnose) zelf gekozen voor Lithium (Priadel). Ik was bang dat ik met sporten en dus transpireren last zou krijgen van bijwerkingen. Ik ben hierin gerustgesteld door mijn behandelaar. Naast medicatie heb ik ook mijn werkbelasting aangepast en inzicht gekregen in de signalen van mijn lichaam die aangeven dat ik aan e[lees meer...]en grens zit. Na het starten voel ik mij al 3 jaar zeer prettig. Geen depressies en ook geen (hypo)manieën. Mijn gevoelsleven is eerder verbeterd dan afgevlakt. Het enige nadeel is dat mijn fijne motoriek soms wat minder is. Vooral in handen: Bv het eten van soep met een lepel. Samengevat kan ik zeggen dat ik een gemotiveerde gebruiker ben. Was ik er maar eerder aan begonnen.
03-11-2015

Bipolaire stoornis

Ik heb dit middel al eerder gebruikt, maar dit is mijn meest recente periode. Inmiddels ben ik, in overleg met de specialist, gaan afbouwen. De reden hiervoor is vooral dat ik ontevreden ben met de werking van het medicijn. Ik gebruikte het profylactisch, dat wil zeggen dat ik het slikte ter voorkoming van een nieuwe episode. Hoewel er zich in die periode geen 'echte' epis[lees meer...]ode is geweest, heb ik wel last gehad van stemmingswisselingen. Ook suïcidale gedachten. Indien ik een tijdje gestopt ben, het afbouwen duurt 3 maanden, zal ik nogmaals mijn verslag updaten. Het medicijn is wel gemakkelijk in gebruik, maar het kent niet een sterke werking, zoals ander middelen dat wel hebben. Een voordeel is wel dat de bijwerkingen, behalve trillende handen en misschien meer dorst niet echt expliciet zijn. Ik denk dat er wel degelijk cognitieve bijwerkingen van Lithium zijn, daarnaast is het heel slecht voor je nieren.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum