lithium

Zyprexa (191 meningen)
Risperdal (169 meningen)

13-05-2022 | Vrouw | 52
lithium (400mg)
Ik ben ook aan het afbouwen. In totaal 13 kg aangekomen. Ik beweeg veel, zwem, wandel. Er gaat geen kg af Afgelopen jaar toch 6 kg eraf. En mijn schildklier geeft problemen. Daarom wil ik ook stoppen.

25-10-2021 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen
Ik was opgenomen voor een ernstige psychose. Na 1 maand kreeg ik lithium omdat ik manisch bleef. Ik was zo gelukkig in de kliniek door mijn manie. Ik zag het als center Parks. Na het krijgen van lithium kwam ik weer in de realiteit. Het werkt tegen manie maar de bijwerkingen zijn ernstig van de medicatie. Veel plassen in de nacht, opstaan steeds. Veel haaruitval. Plus [lees meer...]depressie van de lithium.

08-08-2021 | Vrouw | 54
Psychose
Ik gebruik Priadel nu sinds april 2021 verplicht ZM. Ik ervaarde in begin veel bijwerkingen, zoals gewichtsafname, trillen over hele lichaam en metaalsmaak. Ik had een veel te hoge dosering, nu verlaagd naar 400mg en gaat beter. Wat ik wel sinds kort ervaar is, hoe leg ik dat uit, mij raar in mijn hoofd voel, alsof mijn hersenen verdoofd zijn. Hierdoor vergeetachtig, er[lees meer...]g moe en concentratieproblemen en angstig. Wel gebruik ik hiernaast quetiapine om in te slapen wellicht veroorzaakt dit ook deze klachten. Ik ga in overleg met psychiater als hij terug is van vakantie.

06-06-2021 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Het helpt mij stabiel te blijven. De gewichtstoename vind ik niet fijn. 8 tot 10 kg. Ik ben erg sportief. Ik weet gezond en weinig. Wil evt overstappen op carbamazepine.

14-05-2021 | Vrouw | 34
lithium (200mg)
Bipolaire stoornis
Niet tevreden met dit medicijn. Ongeveer een half jaar geslikt. Heel veel bijwerkingen van gehad. Hielp mij niet uit de depressie

03-03-2021 | Vrouw | 42
lithium (1000)
Bipolaire stoornis
Ná 7jr gebruik er nu zelf voor gekozen te stoppen met dit medicijn. Ben alsnog depresief en al mijn creativiteit is verdwenen .. De bijwerkingen krijgen de overhand. Dit middel heeft destijds mijn leven gered en ben dankbaar dat het bestaat maar ga nu afscheid proberen te nemen ,het afbouwen is begonnen en valt me nog niet tegen. We zullen zien..

24-01-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Vorig jaar Januari word ik wakker met hoofdpijn. Rondom 2.00en in de ochtend rondom 4.00. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de neuroloog. Kreeg van de neuroloog medicijnen. Deze werkte helaas niet. Nog een paar keer andere gehad. Werkte ook niet. Afgelopen januari een MRI scan van mijn hoofd gemaakt. Uitslag was gelukkig goed. Twijfelde daar ook niet aan. Heb nu [lees meer...]medicijn van 400 mg. gekregen Priadel. Dezen moet ik 3x 400 mg. innemen een uur voor het slapen gaan. Door deze medicijnen moet ik mijn bloedspiegel 2x in de week laten controleren. Vroeger had ik als kind al iedere dag hoofdpijn. Nu heb ik overdag geen hoofdpijn zoals vroeger maar nu in. de nachtelijke uren. Volgens mij heeft de nachtelijke hoofdpijn te maken met mijn snurken. Heb dat gezegd tegen mijn neuroloog. Maar dat schijnt niet zo te zijn. Hoe kom ik ervan af. Wil met Prikdel stoppen.

14-10-2020 | Vrouw | 26
Bipolaire stoornis
Ik heb een bipolaire stoornis type II met Ultra Rapid Cycling. Dit middel is voor mij een echte uitkomst geweest. Na een jaar stuiteren tussen manieën en zware depressies werd ik eindelijk stabiel. De inwerkperiode is wel erg lang, ik kan rustig zeggen dat ik pas na +/- een jaar gewend was aan het middel en deze optimaal werkte. Ik heb hier uiteindelijk nog Depakine bij no[lees meer...]dig omdat Lithium niet afdoende is. Ik ben zo'n 15 kg aangekomen in de periode dat ik aan de Lithium ging, maar niet alles kan ik toeschrijven aan het medicijn. Het helpt in ieder geval niet. Schildklier moet duidelijk harder werken door Lithium. Ik heb soms trilhanden waardoor soep eten enigszins uitdagend word. Dit vormt voor mijzelf echter niet zo'n groot (sociaal) probleem. Ik zat eerst op een hoge therapeutische waarde maar schoot na inname door naar bijna-toxisch waardoor ik nu op een lage therapeutische waarde moet zitten. Lithium is zeker geen paracetamolletje en heeft kan extreem vervelende bijwerkingen hebben maar voor mij wegen die in ieder geval wel op tegen de nadelen voor wanneer ik het middel niet zou nemen.

13-05-2020 | Vrouw | 39

16-04-2020 | Man | 53
lithium (400)
Bipolaire stoornis
Rampzalig middel, hele vervelende bijwerkingen, s nachts wakker liggen door het vele plassen, duizelig in de ochtend, wazig zien, haaruitval, tremoren, en de angst voor toxische waarden.

04-01-2020 | Man | 80
Bipolaire stoornis
Alles goed, maar de PRIJS is 100% duurder geworden (klopt dat?)

18-10-2019 | Vrouw | 20
Bipolaire stoornis
Het is moeilijk om af te vallen. Probeer dan om een lange tijd het zelfde gewicht te houden. Suikervrije drankjes en fruit tussendoor, en drie gezonde maaltijden, voldoende beweging. Als dat niet voldoende werkt een diëtist raadplegen. Ben zelf een aantal maanden rond hetzelfde gewicht. In de bijsluiter staat dat je stofwisseling kan veranderen. Schildklier kan trager [lees meer...]gaan werken. En je kan vocht vasthouden.

10-05-2019 | Man | 44
lithium (225mg)
Bipolaire stoornis
Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....

05-05-2019 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Het is een middel dat wel goed werkt. De bijwerkingen vind ik niet fijn. Met name de vermoeidheid en dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik ben net begonnen met lamotrigine. Dit heeft minder bijwerkingen. Ik hoop dat de kilo's eraf gaan.

19-01-2019 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Vanaf augustus 2018 gebruik ik priadel. Venlafaxine had geen effect meer. Ik blijf stabiel sinds ik priadel gebruik. Ben nu de venlafaxine aan het afbouwen. De priadel neem ik de ochtend en de avond. Dit ivm misselijkheid.

17-11-2018 | Vrouw | 48
Alcoholverslaving
Dit medicijn hielp mij om een stabiel leven te lijden. Het helpt de pieken en dalen tijdens stress te verminderen. Ik heb weinig bijwerkingen maar ben wel bang voor nierfunctieproblemen. Eet 3 maaltijden per dag en gebruik weinig zout en beperkt zoetigheid.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum