ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

16-09-2017

Bipolaire stoornis

Priadel kan ik zonder maagbeschermers te gebruiken innemen. (Bij Camcoliet kon dit niet, vreselijk misselijk). Priadel wordt geheel vergoed, de andere lithium niet. Lithium waarde = 0,74 bij 0,85 voel ik me nog stabieler. Maar op deze manier heb ik nog speling voor de jaarlijkse mindere periode na oud&nieuw en kan ik 100 mg erbij nemen zonder dat mijn waarde te hoog wordt[lees meer...]. Ik doe bloedcontrole minimaal 4x per jaar en/of bij doserings wijziging.
02-05-2017

Bipolaire stoornis

Ik gebruik de priadel nu sinds sept. vorig jaar. Het heeft merkbaar effect op mijn stemming en de depressieve fases zijn nu bijna niet aanwezig. Ik heb wel moeite met de bijwerkingen. Sinds het gebruik ben ik meer dan 10 kilo aan gekomen, terwijl er aan mijn eetpatroon niets is veranderd, daarnaast trillende handen, soms wankel lopen, door het gebruik van de priadel is mij[lees meer...]n schildklier trager gaan werken, moeheid, kortademigheid, geen sexuele behoeftes en erectieproblemen. Door de trage schildklier ben ik hiervoor ook met medicatie begonnen, en daar maak ik me wel zorgen over. Mijn gemoedstoestand is nu stabiel maar mijn lichamelijke gestel is er duidelijk niet beter op geworden. Zit nu in tweestrijd hoe ik nu verder zal gaan.
05-04-2017

Stemmingswisselingen

Laatste paar dagen flink beroerd door bijwerkingen
20-06-2016

Bipolaire stoornis

Na eerdere behandeling met Depakine (en ontkenning van de diagnose) zelf gekozen voor Lithium (Priadel). Ik was bang dat ik met sporten en dus transpireren last zou krijgen van bijwerkingen. Ik ben hierin gerustgesteld door mijn behandelaar. Naast medicatie heb ik ook mijn werkbelasting aangepast en inzicht gekregen in de signalen van mijn lichaam die aangeven dat ik aan e[lees meer...]en grens zit. Na het starten voel ik mij al 3 jaar zeer prettig. Geen depressies en ook geen (hypo)manieën. Mijn gevoelsleven is eerder verbeterd dan afgevlakt. Het enige nadeel is dat mijn fijne motoriek soms wat minder is. Vooral in handen: Bv het eten van soep met een lepel. Samengevat kan ik zeggen dat ik een gemotiveerde gebruiker ben. Was ik er maar eerder aan begonnen.
03-11-2015

Bipolaire stoornis

Ik heb dit middel al eerder gebruikt, maar dit is mijn meest recente periode. Inmiddels ben ik, in overleg met de specialist, gaan afbouwen. De reden hiervoor is vooral dat ik ontevreden ben met de werking van het medicijn. Ik gebruikte het profylactisch, dat wil zeggen dat ik het slikte ter voorkoming van een nieuwe episode. Hoewel er zich in die periode geen 'echte' epis[lees meer...]ode is geweest, heb ik wel last gehad van stemmingswisselingen. Ook suïcidale gedachten. Indien ik een tijdje gestopt ben, het afbouwen duurt 3 maanden, zal ik nogmaals mijn verslag updaten. Het medicijn is wel gemakkelijk in gebruik, maar het kent niet een sterke werking, zoals ander middelen dat wel hebben. Een voordeel is wel dat de bijwerkingen, behalve trillende handen en misschien meer dorst niet echt expliciet zijn. Ik denk dat er wel degelijk cognitieve bijwerkingen van Lithium zijn, daarnaast is het heel slecht voor je nieren.
31-05-2015

Manisch-depressieve stoornis

18-02-2015

Chronische depressie

Na 30 jaar depressieve episodes en vele antidepressiva die niet werkten, was ik met priadel binnen een maand van mijn ernstige depressie af. Nu al ruim een jaar stabiel.
09-02-2015

Pagina 1 van 5

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!