Ervaringen met Priadel

Risperdal (174 meningen)

14-05-2021 | Vrouw | 34
lithium (200mg)
Bipolaire stoornis
Niet tevreden met dit medicijn. Ongeveer een half jaar geslikt. Heel veel bijwerkingen van gehad. Hielp mij niet uit de depressie

24-01-2021 | Vrouw | 71
Hoofdpijn
Vorig jaar Januari word ik wakker met hoofdpijn. Rondom 2.00en in de ochtend rondom 4.00. Mijn huisarts heeft mij doorgestuurd naar de neuroloog. Kreeg van de neuroloog medicijnen. Deze werkte helaas niet. Nog een paar keer andere gehad. Werkte ook niet. Afgelopen januari een MRI scan van mijn hoofd gemaakt. Uitslag was gelukkig goed. Twijfelde daar ook niet aan. Heb nu [lees meer...]medicijn van 400 mg. gekregen Priadel. Dezen moet ik 3x 400 mg. innemen een uur voor het slapen gaan. Door deze medicijnen moet ik mijn bloedspiegel 2x in de week laten controleren. Vroeger had ik als kind al iedere dag hoofdpijn. Nu heb ik overdag geen hoofdpijn zoals vroeger maar nu in. de nachtelijke uren. Volgens mij heeft de nachtelijke hoofdpijn te maken met mijn snurken. Heb dat gezegd tegen mijn neuroloog. Maar dat schijnt niet zo te zijn. Hoe kom ik ervan af. Wil met Prikdel stoppen.

16-04-2020 | Man | 53
lithium (400)
Bipolaire stoornis
Rampzalig middel, hele vervelende bijwerkingen, s nachts wakker liggen door het vele plassen, duizelig in de ochtend, wazig zien, haaruitval, tremoren, en de angst voor toxische waarden.

10-05-2019 | Man | 44
lithium (225mg)
Bipolaire stoornis
Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....

17-11-2017 | Vrouw | 45
Stemmingswisselingen
Ik voel me zo afgevlakt dat ik mijzelf niet meer herken. Duf, depressief. Ik gebruik het voor agressie en hyperactief gedrag. Helpt tegen de impulsiviteit maar ik voel me opgesloten. Ben namelijk nog wel boos van binnen. Voelt niet fijn.

09-11-2011 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Priadel werkte voor mij totaal niet en ik had ook nog een veel bijwerkingen (aankomen, maag- en darmklachten, vermoeidheid, enz.). Dit is een middel met zeer veel bijwerkingen en ik zou anderen aanraden eerst andere medicijnen te proberen.

26-09-2022 | Man | 40
lithium (400mg)
Beste lotgenoten, In Okt2021 ben ik voor de vier x depressief geweest (te hoge werkdruk). maanden depressief op bed gelegen en in Maart2022 mezelf wat aangedaan. 2x 4 weken opgenomen, gesloten en open. Nu ervaar ik door de priadel een gevoel dat ik onder de normale spiegel zit hoe je jezelf moet voelen heel vervelend. Ik slik het middel nu al 6 maanden. Andere men[lees meer...]sen hier ook last van? Ook ervaar ik vrij veel steken op me borst/hart ze zeggen dat het een vorm van hyperventilatie is. Bedankt!

24-05-2022 | Vrouw | 52
lithium (400mg)
Ik ben nu aan het afbouwen. De gewichtstoename en schildklier problemen vind ik een erge bijwerking.

13-05-2022 | Vrouw | 52
lithium (400mg)
Ik ben ook aan het afbouwen. In totaal 13 kg aangekomen. Ik beweeg veel, zwem, wandel. Er gaat geen kg af Afgelopen jaar toch 6 kg eraf. En mijn schildklier geeft problemen. Daarom wil ik ook stoppen.

06-06-2021 | Vrouw | 51
Bipolaire stoornis
Het helpt mij stabiel te blijven. De gewichtstoename vind ik niet fijn. 8 tot 10 kg. Ik ben erg sportief. Ik weet gezond en weinig. Wil evt overstappen op carbamazepine.

03-03-2021 | Vrouw | 42
lithium (1000)
Bipolaire stoornis
Ná 7jr gebruik er nu zelf voor gekozen te stoppen met dit medicijn. Ben alsnog depresief en al mijn creativiteit is verdwenen .. De bijwerkingen krijgen de overhand. Dit middel heeft destijds mijn leven gered en ben dankbaar dat het bestaat maar ga nu afscheid proberen te nemen ,het afbouwen is begonnen en valt me nog niet tegen. We zullen zien..

05-05-2019 | Vrouw | 49
lithium (400mg)
Het is een middel dat wel goed werkt. De bijwerkingen vind ik niet fijn. Met name de vermoeidheid en dat ik 10 kg ben aangekomen. Ik ben net begonnen met lamotrigine. Dit heeft minder bijwerkingen. Ik hoop dat de kilo's eraf gaan.

05-04-2017 | Vrouw | 45
lithium (1000mg)
Stemmingswisselingen
Laatste paar dagen flink beroerd door bijwerkingen

03-11-2015 | Man | 26
Bipolaire stoornis
Ik heb dit middel al eerder gebruikt, maar dit is mijn meest recente periode. Inmiddels ben ik, in overleg met de specialist, gaan afbouwen. De reden hiervoor is vooral dat ik ontevreden ben met de werking van het medicijn. Ik gebruikte het profylactisch, dat wil zeggen dat ik het slikte ter voorkoming van een nieuwe episode. Hoewel er zich in die periode geen 'echte' epis[lees meer...]ode is geweest, heb ik wel last gehad van stemmingswisselingen. Ook suïcidale gedachten. Indien ik een tijdje gestopt ben, het afbouwen duurt 3 maanden, zal ik nogmaals mijn verslag updaten. Het medicijn is wel gemakkelijk in gebruik, maar het kent niet een sterke werking, zoals ander middelen dat wel hebben. Een voordeel is wel dat de bijwerkingen, behalve trillende handen en misschien meer dorst niet echt expliciet zijn. Ik denk dat er wel degelijk cognitieve bijwerkingen van Lithium zijn, daarnaast is het heel slecht voor je nieren.

19-04-2010 | Vrouw
Bipolaire stoornis
Nou ik kan niet echt blij zijn met Priadel (lithium), ik ben wel blij dat ik nu aleen poos redelijk stabiel door het leven ga maar ik ervaar de bijwerkingen als heel beperkend en/of hinderlijk. De bijwerkingen bij mij zijn trilhanden (erg vervelend als de vriendjes en vriendinnetjes van je kinderen hier iets over zeggen),droge mond en verslechterde gebitsstatus, en dan nog[lees meer...] mijn gewicht, schrik niet ik ben 30 kilo zwaarder geworden door die klote lithium! Ik ben laatst gestopt met mijn medicijnen (was ze al heel vaak vergeten en alles ging goed dus dacht dat ik wel zonder kon..... Niet dus. Ben iom mijn psychiater (echt een hele goeie!) weer begonnen na zijn aandringen. Ik heb nog steeds de hoop dat ik ooit zonder medicijnen kan en weer een beetje in de richting van mijn gewone gewicht ga want ik word gewoon depressief als ik in de spiegel kijk : (

02-12-2009 | Vrouw