Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

02-09-2008 | Man
risperidon
Ik heb het vermoeden dat de 3 maanden houdbaarheid te lang is, het lijkt erop dat het medicijn de laatse2-3 weken minder/niet meer werkt?

13-11-2017 | Vrouw | 25
risperidon (2mg)
Gebruik het in de avond om minder prikkels mee te krijgen van wat er om me heen gebeurd, zodat ik beter slaap en dat mijn belevingen dempen, omdat ik minder goed oplet door dit medicijn. Het dooft me zicht en hersenen voor even, zodat ik soms gelukkig door risperdal in een keer vertrokken ben, maar helaas maar voor een paar uur. Ik schiet steeds midden in de nacht wakker [lees meer...]in complete angst. Overdag krijg ik heftige beelden voor me te zien door mijn trauma's. Waarschijnlijk heeft dit medicijn mijn trauma's allemaal weer naar boven gekregen en lijkt het toch echt dat er nu weer heftige dingen gebeuren bij mij en mijn apparaten, stalkers ik zit al een tijdje in een overlevingstoestand. Dit medicijn heeft alles verergert bij mij helaas. Maar dit is alleen bij mij. Ieder mens heeft andere effecten, bij de ene werkt dit niet en bij de ander wel. Het is gewoon uitproberen denk ik, maar wel eerst goed informatie opzoeken en vragen b.v wetenschappelijke onderzoeken op google intypen, en een paar vergelijken met elkaar dat is het beste voor dat je met een medicijn gaat beginnen! Het gaat om je lichaam en hersenen, dat is je hele gezondheid en is het aller belangrijkste! Slik aub niet zomaar iets en niet teveel door elkaar. Ik spreek uit ervaring. En weet erg goed nu wat wel goed is en wat nu, met sommige dingen ben ik de psychiater een stapje voor en help ik hun weer. Maar ik ben eigenIijk tegen de medicatie! Medicatie kan iets dempen/afvlakken en daarna het probleem veel heftiger terug laten komen!Het werkt voor even. Maar als je denkt over een lange termijn of leven ga je of gaan er wat dingen van je hard achteruit. En ging het beter toen je geen medicatie slikte. Mediteren enzo werkt denk ik veel beter. Ik wil alleen maar het beste voor iedereen! Hopelijk hebben jullie positieve effecten en weinig of geen bijwerkingen. Groetjes Marly

31-10-2019 | Vrouw | 47
risperidon (1mg)
Ik ben er enorm van aangekomen 13 kilo binnen jaar iig en volge s mij zelfs binnen half jaar heb ook abilify geprobeerd maar ook dasr kwam ik van aan...ik vind dit zo erg dat ik erover denk om toch maar te stoplen wamt nu heb ik ineens geen goed zelfbeeld meer en is mijn emergie ver te zoeken ikga ook niet graag de deur meer uit...eigenlijk vi d ik dat er meer nare bijwerk[lees meer...]ingen zijn dan de reden wasrvoor ik t gebruik..tegen psychoses en tegen onrust en paniekaanvallen in mn hoofd...