Ervaringen met Risperdal

Hypomanie (1 mening)

04-06-2021 | Man | 49
risperidon (4mg)
Schizofrenie
Helpt goed om stemmen en wanen te onderdrukken. Maar voelde me bedwelmd, onwezenlijk gevoel, vaak omschreven als harnas. Lijkt op depersonalisatie. Enigszins last van moeheid. Maar dosering was niet heel hoog. Door onwezenlijk gevoel ook toename van depressieve gevoelens.

12-11-2019 | Vrouw | 49
risperidon (1mg)
Schizofrenie
ik ben in 2013 met ridderzaal 1mg gestart zag en hoorde dingen die er niet waren sinds risperdal is dat allemaal weg ik ben niet aangekomen nog geen kilo het werkt voor mij primaire geen spoken meer

28-07-2016 | Man | 35
risperidon (2mg)
Schizofrenie
Dit is een nepdiagnose bij mij geweest om mij valselijk in een inrichting te stoppen. Dit middel zorgt voor depressiviteit, zelfs voor normale vrolijke mensen en is ook aantoonbaar gevaarlijk op korte termijn m.b.t. zelfdoding en bewust zijn veranderend op de korte en lange termijn. Risperdal is volgens Finse wetenschappelijke middelen al dodelijk, samen met Seroquel en du[lees meer...]s niet aan te raden. Tegen de producent Johnsen en Johnsen in Amerika lopen er door diverse Amerikaanse staten al miljoenen claims, vanwege het verzwijgen van de gevaarlijke en dodelijke middelen. Dit middel moet in Nederland verboden worden en wietolie kan de negatieve effecten na inzet van Risperdal als dwangmedicatie enigszins goed maken, maar men zal nooit meer herstellen van het gebruik van het vergif Risperdal.

07-10-2015 | Vrouw | 47
risperidon (3mg)
Schizofrenie
Risperdal vind ik de grootste rotzooi onder de zon. Ik werd er precies een zombie van die niet meer helder denken kon en nergens geen reactie meer op gaf. Bah! 3 jaar lang mijn leven verpest.

30-06-2015 | Man | 57
risperidon (4mg)
Schizofrenie
LS, Een leven zonder medicatie lijkt niet mogelijk. Het wordt ook wel gebruikt boze 65+ ers er onder te houden. Het maakt je plat in je hoofd en dik in je buik. Botontkalking vind ik nog de ergste bijwerking.

21-04-2015 | Man | 26
risperidon (3mg)
Schizofrenie
Ik zelf ben een jonge man van 26 jaar oud en slik risperidon nu al een langere tijd denk wel ruim vijf jaar. Ik merk vooral bij mezelf dat mijn volle bos haar steeds dunner aan het worden is, hoewel ik een lage dosis slik. Ik vind het gewoon vervelend dat ik eigenlijk best wel ijdel ben en het is voor mij gewoon echt vervelend dat mun haar aan het uitvallen is, misschien i[lees meer...]s het ouderdom maar vanuit zowel mijn moeders kant als die van mijn vader heeft iedereen zelfs op latere leeftijd nog een volle bos haar dus denk niet dat ik de erfelijkheid heb om kaal te worden, maar dat dit meer een bijwerking is van het langdurig slikken van dit medicijn. Verder gaat het best wel goed, ben stabiel, maak en schrijf veel eigen muziek, maar ook daarin merk ik dat mijn creativiteit toch wel wat beperkt is door de medicatie, ik zit er aan te denken om in overleg mun medicatie af te bouwen en helemaal te gaan stoppen, de mensen of in dit geval de psychiaters hebben er dan wel voor geleerd, maar ik en andere lotgenoten zijn de mensen die het moeten slikken althans dat is dan het beste en ik zie bijvoorbeeld dat een persoon die zonder medicatie vaak beter hersteld dan iemand met. Natuurlijk ben ik niet helemaal tegen het gebruik van medicatie maar vind het een lastig en persoonlijk onderwerp. Ik ben nu verder in mij herstel en ik heb nog wel een weg te gaan, maar ik vind zelf dat ik liever weer alles voel en dat mijn geest niet word onderdrukt dan iemand zijn die niet volledig mezelf is omdat mun geest is onderdrukt door chemische stoffen. Ik ben van een best wel hoge dosering gekomen en opzich vallen de bijwerkingen ook wel mee maar dat mijn haar en ook wel mij gedachte wereld zo stil is geworden maakt me zorgen. Ik denk natuurlijk wel dat iedereen denkt maar tijdens en voor mijn episodes had ik een zowat constante gedachte stroom, ik denk dat ik beter niet kan schrijven over de wanen en de realiteit die voor anderen geen realiteit is of ooit zou kunnen zijn maar het is gewoon een hele rare wereld die psychiatrie. Aanstaande vrijdag ga ik in gesprek om naar 2 mg te gaan hopelijk lukt dat en ik ga ook harde feiten mee nemen waarom bijna alle antipsychotica best wel slecht is en dan om nog maar te zwijgen over het langer termijn gebruik. MVG. Michel

11-02-2015 | Man | 24
Schizofrenie
De werking is goed en effectief, helemaal geen psychoses meer gehad sinds ik het slik. Alleen de bijwerkingen vind ik niet fijn. Bewegingsdrang, afgevlakt zijn, ik word er erg 'minded' van en ook suf Ik krijg wat tegen de bijwerkingen (Akineton) maar ik blijf afgevlakt en minded. Ik moet ook naar de sportschool gaan anders blokkeert het voel ik me niet goed. Je kan e[lees meer...]r wel mee leven met de bijwerking heb ik ook meer dan een jaar gedaan maar nu ben ik het zat. Andere middel.. iemand een tip?

11-10-2012 | Man | 39
Schizofrenie
Ik gebruik risperdal nog niet zo lang, maar daarvoor gebruikte ik sisordinol en ik ben dlij dat ik daar vanaf ben

14-08-2012 | Man | 51
Schizofrenie
Ik lijd nu 33 jaar aan dit ziektebeeld. Een aanvankelijke psychose werd succesvol behandeld met Sordinol 3x5 mg, later Cisordinol 10 mg. Ben vanaf 1982 stabiel geweest. In 2000 is er een lichte dosering Risperdal toegevoegd. Hierdoor voelde het ziektebeeld veel beter aan. Ik ben sindsdien altijd stabiel gebleven en ben symptoomvrij. Ik heb totnutoe best een fijn leven. Ik [lees meer...]werk dit jaar alweer 25 jaar. De medicijnen hebben daaraan een positieve bijdrage geleverd.

14-08-2012 | Man | 51

24-06-2012 | Vrouw | 23
Schizofrenie
Risperdal had een sterk vermoeiend afvlakkend effect op mij, Abilify daarintegen heeft een opwekkend effect en is niet afvlakkend. Bij mij is de psychose zo goed als weg met abilify..