Ervaringen met Risperdal

Dementie (1 mening)
Hypomanie (1 mening)

30-04-2023 | Man | 16
Psychose
Verschrikkelijke medicijn voel me en zombie nergens zin in verminderd creativiteit. Normaal bewegen heb ik geen zin meer in verminderd creativiteit

29-07-2015 | Vrouw | 19
risperidon (0,5mg)
Psychose
Slik dit nu ongeveer 2 maanden. Ben er erg blij mee, mijn angst Is een stuk minder en ik word niet meer zo boos dat alles kapot moet. Psychotische klachten zijn een stuk minder. Er ging een wereld voor me open. Eerste 3 dagen ontzettend ziek geweest, hele erge migraine (voorheen nooit gehad) en bij elke stap voelde ik mijn maag omkeren. Na 3 dagen over en nu Is de enige b[lees meer...]ijwerking dat ik minimaal 14 uur slaap nodig heb op een dag.

05-04-2016 | Man | 20
risperidon (3mg)
Psychose
Heb al enkele jaren last van derealisatie door enkele psychoses, dus ik ging naar een psychiater. Deze stelde direct vast dat ik dus werkelijk derealisatie had en schreef me dit middel voor. Hij zei dat ik na enkele dagen reeds beterschap ging voelen en dat ik er snel door kon genezen... niet dus. Heb dit medicijn een week gepakt en voelde me de eerste dagen goed (placebo)[lees meer...]. Ik merkte direct enorm irriterende bijwerkingen; ik voelde me elke second zo slap als maar kan en ik had werkelijk niets van sperma bij ejaculatie (enorm beangstigend). Na enkele dagen begon het dus enorm te werken, maar ik voelde me er veel slechter van.. Mijn derealisatie werd extreem erger tijdens de dagen dat ik dit gebruikte en ik heb zelfs enkele (!) angstaanvallen gehad op deze enkele dagen dat ik het nam... Als iemand dit leest die het middel krijgt voor derealisatie en hetzelfde voelt na enkele dagen; stop er direct mee en vertel het aan je dokter. Ik ben er nu enkele dagen mee gestopt en alle bijwerkingen zijn, godzijdank, verdwenen. Ik voel me weer als ervoor, wat niet helemaal perfect is, en de angst is weer drastisch verminderd. Ik had zelfs een redelijk lage dosis gekregen om bijwerkingen te verminderen, maar uiteindelijk vond ik dit een enorm slecht medicijn.

02-08-2014 | Vrouw | 21
Psychose
Ik slik sinds eind 2013 Risperidon en ik merk dat ik er enorm dik van word en dat mijn levenslust een stuk minder is. Ik had last van een psychose waardoor ik een tijd opgenomen ben geweest en toen is mij dit middel voorgeschreven. Ik weet dat ik het nodig heb om een helder hoofd zonder angsten te houden, maar ik vind het vervelend dat mijn initiatief weg is en dat ik nu w[lees meer...]einig dingen uit mezelf onderneem en dat ik zowat niks meer doe. Ik zie het niet en het lukt me niet om er overheen te stappen. Verder ben ik enorm dik geworden van dit middel. Ik was zowieso al geen slanke dame maar met dit middel op is het al helemaal erg. Ik heb geen idee wanneer ik er weer van af mag maar voorlopig zit ik er helaas nog wel aan vast.

10-10-2017 | Vrouw | 24
risperidon (1mg)
Psychose
Sinds 3 maanden slik ik Risperdal 1,5 miligram. 1 mg voor het slapen en 0.5 overdag. Erg blij met dit medicijn! Heeft mij geholpen met het copen van mijn angstgevoelens tot een punt dat ik er zelf aan kon werken. Vergeet niet; antipsychotica is een hulpmiddel geen oplossing. Daarnaast heeft het langzaam mijn hallucinaties weggehaald. Ik zit in een randpsychose. Het is wel[lees meer...] een beetje een vraag of dat gewoon door de tijd is verminderd (rust nemen) of door het medicijn zelf. Ik ben namelijk gelijk begonnen met het slikken nadat ik hallucinaties begon te krijgen. Na het gebruik van drugs. Bijwerkingen: afvlakking (maar dit heb je bij alle dopamine verlagende antipsychotica), verminderd libido, hoofdpijn bij een glaasje wijn, moeheid (dit is nog wel uit te houden, je valt niet in slaap) en verwarde cyclus. Geen last van aankomen, onrust of andere bijwerkingen dus ben daar wel heel blij mee. Heb geprobeerd om over te stappen op abilify en werd daar echt gek van. Heel veel onrust en angsten. Dus ben nu weer verder aan het gaan op risperidon. Na 3 maanden redelijk stabiel en geen last meer van angsten en psychotische hallucinaties (alleen nog af en toe high voelen en een soort vertigo/kolkje hallucinatie.. heel moeilijk uit te leggen). Wil nog een jaar afmaken met slikken omdat wetenschappelijk onderzoek zegt dat de kans op terugval verminderd wordt als je na een jaar stopt met slikken, ondanks dat je dus al stabiel bent. Lees wel op het internet dat afbouwen erg langzaam moet gaan. Enige ervaringen met afbouwen van risperidon? Moet dat echt 0.1 mg per 4 weken ? Want dan doe je er nog een jaar over.

22-07-2018 | Vrouw | 25
Psychose
Werkt goed tegen de symptomen van een psychose. Bijwerkingen zijn erg vervelend. Vooral het niet hebben van smaak, maakt iedere dag eten echt niet prettig. Van 69 kg naar 85 kg gegaan in een halfjaar tijd. Wel in combinatie met citalopram. Nu 5 keer per week sporten en weer 2,5 kg afgevallen in 5 weken. Risperdal afgebouwd naar 0. Sinds een week dus geen risperdal meer, sm[lees meer...]aak is nog niet terug.

10-06-2015 | Man | 26
Psychose
Heeft mijn gedachten beter doen ordenen en mij uit mijn psychose geholpen. Zonder dit medicijn is het de vraag of ik er uit zou zijn gekomen. Het is ook belangrijk op tijd in te grijpen, anders lopen je hersens permament schade op. Voor de rest van je leven geheugen en concentratie problemen bijvoorbeeld. Schadelijker dan het medicijn zelf in ieder geval, het medicijn is o[lees meer...]p het moment van echter totaal niet prettig. Op het internet zie ik dan ook vaak dat veel mensen het medicijn als schuldige aanwijzen voor blijvende schade. Ik weet niet in hoeverre dit waar is, wat is eraan vooraf gegaan? Het stomme van een psychose is je hebt vaak zelf alleen niet door, dat je erin zit. Aan alles valt op dat moment een reden te koppelen, dat het allemaal normaal is en niet aan jezelf ligt. Met dit medicijn bereik je op een gegeven moment een drempel, waarbij je je realiseert wat er allemaal is gebeurt. Wanneer het aanslaat iig. Let wel op de bijwerkingen, vooral borstvorming bij dit medicijn. Zou als jongen zijnde eerst vragen naar een andere anti psychotica.

11-01-2015 | Man | 26
risperidon (50mg)
Psychose
Rispetdal consta voorgeschreven gekregen de 50mg versie een goede anderhalf jaar geleden. Nagenoeg geen bijwerkingen op erectie stoornis na en geen behoefte aan seks. Net een paar weken cold turkey gestopt en voor zover gaat het goed. Geen zombie belevingen alleen merk ik dat ik helderder word/ben sinds ik gestopt ben met het gebruik.

06-07-2018 | Man | 28
risperidon (4mg)
Psychose
Mijn vorige behandelaar heeft risperidon voorgeschreven na slechte ervaringen met Olanzapine, betreft gewichtstoename. Risperidon heeft net zoveel gewichtstoename is gebleken. Ik ben nu op zoek naar een medicijn die geen gewichtstoename heeft, zoals Abilify.

16-02-2015 | Man | 28
Psychose
Heb dit middel 3 jaar gebruikt tegen rand psychose, ik voelde me extreem onrustig en halucineerde als ik mijn ogen dicht deed. de oorzaak van mijn ziekte was drugs lsd. ik ben in 3 jaar steeds nog aan het herstellen, het gaat moeizaam naast psychose heb ik nog hppd, derealisatie, depersonalisatie, depressie. de bijwerking zijn niet kunnen stil zitten en verminderde libido.[lees meer...] nu ben ik een bijna een maand gestopt dankzij drie maanden deanxit. ik ben steeds niet tevreden hoe het gaat, maar ik gebruik nu 2weken welbutrin 150mg, ik voel minder afgevlakte gevoelens begin precies terug te komen we zullen nog zien maar ik adviseer niemand ooit drugs te gebruiken. zeker geen trip drugs, want maakt je helemaal stuk voor dat je het weet.

01-06-2017 | Man | 29
risperidon (3mg)

31-01-2017 | Vrouw | 32
Psychose
Ik heb dit medicijn van april 2011 tot en met september 2016 gebruikt (van 2014 tot medio 2015 gestopt, maar weer begonnen na terugval). Reden: blaasontsteking en allergische reactie gehad op antibiotica. Heb door Risperidon meerdere bijwerkingen gehad zoals oppervlakkigheid, spijsverteringsproblemen en ben 5 kg aangekomen. Ik heb het rustig afgebouwd, de tabletten van 2 M[lees meer...]g brak ik doormidden en dan nam ik een helft. Meerdere maanden afgebouwd en inmiddels een aantal maanden niets meer. Ik ben de overtollige kgs al kwijt, voel me veel gelukkiger en gezonder. Ik vind de werking goed, heb altijd goed geslapen als ik de risperidon in nam en ik had dit medicijn echt nodig (denk ik ;)) om te herstellen van die enge psychose.

14-07-2014 | Man | 32
Psychose
Ik ben er vandaag achter gekomen dat Risperdal de oorzaak is van vele problemen in mijn leven, want het enige waarbij Risperdal je helpt is om de dood in gejaagd te worden en te leven als een zombie met vreselijke kwalen waar je nooit meer vanaf komt, tenzij je goed bezig bent en van die Risperdal af blijft, want alleen zonder Risperdal en genoeg gezond eten en drinken en [lees meer...]mediteren zul je weer stralen als een zon, waarbij je zult realiseren dat je pas echt gestoord bent als je met Risperdal wilt leven, want dan heb je gewoon niet meer in de gaten wat voor een gek je werkelijk bent mocht je deze keus maken!! Ik ben een Hoog sensitieve persoon, ik ben overgevoelig voor emotionele prikkels, ik ervaar de emotionele prikkels erger dan menige andere mensen. Mocht er momenten komen in mijn leven waarbij het mij beetje te emotioneel word dan trek ik meestal terug om weer in balans te komen, maar juist die momenten dat ik vastgehouden word en niet kan terugtrekken vanwege dat het me te emotioneel word dan is het soms zo dat ik de emoties uitbarst waarop het lijkt alsof ik echt heel boos of erg verdrietig ben en soms luid kan gaan spreken of kan gaan huilen, waarbij ik dan overkom alsof ik een probleem heb, ze denken dan dat ik gek ben omdat ik ineens een uitbarsting krijg, maar mensen denken niet verder dan dit, ze komen meteen tot een conclusie dat het aan mij ligt. Uitingen van emoties is zoals het leven is, ieder mens dat leeft zal van moment tot moment zijn emoties tot uiting brengen, anders loop je rond als een zombie en ben je levenloos. Ik ga al een lange tijd naar de Riagg wat nu de met-GGZ genoemd word, met de rede omdat ik een hoog gevoelig persoon ben en dat ik steun nodig heb want soms word het leven mij te veel, ik ervaar dan emoties die ik niet wil vasthouden omdat ik vanuit mijn hart weet dat dit niet bij mij past, in deze momenten zorg ik er meestal wel voor dat ik een rustig plekje opzoek om mezelf weer in balans te laten komen door middel van meditatie waarbij ik de lastige emoties kan laten verdwijnen om krachtige suggesties aan mezelf te geven dat alles goed is, hierdoor word ik heerlijk vergevensgezind en zal ook daadwerkelijk alles goed komen omdat ik de kracht heb om erin te geloven waarbij de emoties vrijwel vanzelf zullen gaan verdwijnen en ik mezelf weer helemaal in balans heb gebracht, dit zonder enige twijfel lukt bij iedereen, maar er zijn momenten dat ik word tegen gehouden door mensen die om mij geven of plaatsen die teveel druk op mij hebben en ik de emoties niet meer dragen kan en ze tot uiting breng, soms schrikken mensen hier van en word dit gezien alsof ik gevaarlijk ben, maar in feite word iedereen wel eens boos of verdrietig, emoties zijn menselijk, maar toch als ik boos of verdrietig word dan zit er meer kracht tijdens mijn uiting van emoties, waarbij mensen meteen denken dat er iets mis is met mij, ik vind dat mensen veel te snel conclusies trekken over andere zonder dat hun werkelijk weten wat en hoe deze situatie is ontstaan, mijn emotionele uitingen zijn sterker dan van de meeste "normale" mensen omdat ik ook anders in de wereld sta, ik heb een veel hogere emotionele intelligentie (EQ) en een mindere IQ, doordat ik emotioneel sterker bewust ben sta ik ook anders in het leven, helaas vinden mensen dit niet "normaal" en zeggen ze dat ik Risperdal nodig heb, want door Risperdal te gebruiken zal ik geen last meer hebben van emoties. Toen wist ik nog niet wat voor een rampzalig avontuur ik ging beleven, het was een avontuur waarin ik de illusie had dat Risperdal mij ging helpen met mijn emotionele ervaringen zodat ik ze minder sterk voelde, maar wat werkelijk gebeurde was dat ik mezelf kwijtraakte, ik leefde vanaf gebruik van Risperdal als een zombie en had vrijwel geen gevoel meer. Ik slik al vanaf begin 2010 Risperdal met een tussenpauze van een half jaar. Risperdal: Voordelen: ik kan niet meer mijn emoties voelen...... Nadelen: Sinds gebruik van risperdal ben ik apatisch. Geen motivatie en levenslust meer, ook geen empathie meer. Kan niet meer lachen of huilen, helemaal niet. Kan alleen paniek voelen omdat ik besef dat ik voor de rest niks meer voel. Kortom, ken mezelf niet meer. Ik ben gewoon een zombie geworden. De zogenaamde medicijn Risperdal zal je de dood in jagen, je verandert in een zombie en krijgt vrijwel overal last van, hieronder schrijf ik meer over mijn problemen met Risperdal. Nu tijdens gebruik Risperdal vraag ik mezelf wel eens af wat het leven mij nog kan bieden, ik heb geen gevoel voor te leven, toch wanneer ik mediteer en dan aan het schrijven ben over mijn leven dan weet ik dat ik meer waard ben en ik kan prachtige teksten doorkrijgen, maar zodra ik uit de meditatie kom dan is het vaker zo dat ik geen gevoel voor leven meer heb dankzij Risperdal. Risperdal zorgt ervoor dat de emoties geblokkeerd worden waarbij er veel spanning ontstaat in mijn lichaam die de oorzaak is van paniek in mijn leven. Een bloem heeft zonne-energie nodig om te groeien tot iets moois, zo heeft ook de mens emoties nodig om te kunnen groeien in het leven. Emotie is een afkorting van energie in motie, De emotie in de mens is voortdurend in beweging en zorgt ervoor dat je kan leven. De mens brengt de emotie tot uiting om in het leven vooruit te komen en er iets moois van te maken. De balans in je leven word bepaald door je gedachtes, je hebt het misschien niet in de gaten maar je word wat je denkt, zorg er dan voor dat je harmonie in je denkpatroon hebt en de juiste overtuigingen in je leven hebt waarbij je tot een prachtig mens groeit. Het is logisch dat mensen in deze ingewikkelde maatschappij moeilijk gaan denken en dit niet los kunnen laten, waarbij dit stress veroorzaakt en vroeg of laat de vasthoudende emoties losgelaten worden en dit zich uit in een moment van boosheid of verdriet etc. Alleen is de emotionele ervaring voor mij wat krachtiger vanwege mijn hoog sensitiviteit en overgevoeligheid, dit vinden sommige mensen rede om mij op Risperdal te zetten, waarbij er nog grotere problemen worden veroorzaakt. Tijdens gebruik van Risperdal, heb ik het idee alsof ik altijd wat vergeet, ik heb geen gevoel maar krijg het idee dat ik iets vergeet, vaak is het ook zo dat ik gewoon vergeetachtig ben en geen idee meer heb waar ik nog mee bezig ben, mijn vergeetachtigheid is zo sterk dat ik er echt vreselijk last van heb. Ik ben nu dik, echt ronduit dik geworden, ik word gepest en uitgescholden omdat ik ineens zo eruit zie en mensen maken er grappen over, want dit past niet bij mij, dit gebeurde alleen vanaf 2010 inname van Risperdal, waarbij ik afgebouwd heb in 2011 zomer en binnen een maand was ik weer terug gegaan in gewicht en mijn buik verdween als sneeuw voor de zon, in 2012 was ik een vriend verloren en dat deed mij pijn en ik bracht deze emotie tot uiting en dit werd gezien als gevaarlijk, dus moest ik van de Riagg (met-GGZ) weer Risperdal innemen en voordat ik het wist kwam de vreselijke symptomen weer terug en ik kreeg een nog dikkere buik dan voorheen. Verschillende mensen vertelde mij dat ik moest sporten, toen deed ik dat en ik heb verschillende sterke afslankmiddelen gebruikt wat me handen vol geld gekost heeft, maar niets hielp en ik moest er schandalig bij lopen want ik ben momenteel zo vreselijk veel bijgekomen in gewicht en ik zie er dik uit, dat het gewoon niet meer normaal is.. Risperdal kost gezien wat het doet een buidel vol met geld wat het niet waard is, want je gaat er letterlijk aan kapot, je hebt geen zin meer in leven want je voelt niets meer, Risperdal zorgt ervoor dat je geen emoties meer kunt voelen, want door het voelen van emoties kun je ze tot uiting brengen, de dokters hebben mij verteld dat dit goed is voor je, maar waarom zeggen ze dat..? Dit doet precies het tegenovergestelde want het zorgt ervoor dat je het leven zelf niet meer tot uiting kan brengen, je hebt geen gevoel meer en lijkt wel alsof je dood bent, want je hebt geen motivaties meer en geen levenslust meer. De emoties die je niet meer kunt voelen veroorzaakt heel veel spanningen en energetische blokkades in je lichaam en geest vanwege de emoties niet tot uiting gebracht kunnen worden, dit veroorzaakt paniek in de mens, waarbij mensen weer denken dat er weer iets mis is met mij en ze zich afvragen wat voor onzin ik nog meer kan gebruiken om nog meer ellendiger te worden, mensen hebben het niet in de gaten maar toch ondanks dat ze denken elkaar te helpen veroorzaken ze veel meer ellende dan nodig is. Ik ben heel erg spiritueel aangelegd, ik verdiep me er ook graag in, graag wil ik andere mensen helpen maar ik moet eerst bij mij zelf beginnen, ik ben al heel lang bezig om te groeien in een prachtig mens desondanks het voor mij een uitdaging is vanwege mijn Hoog sensitiviteit wil ik mezelf verbeteren op elk gebied. Tijdens dat ik mediteer word ik me bewust van de stilte, waarbij de spanningen in mijn lichaam voor dat moment schijnen te verdwijnen, maar zodra ik uit die heerlijke meditatie kom dan word ik weer van mezelf bewust en komen de spanningen weer terug, de spanningen in mijn leven worden veroorzaakt omdat ik mijn emoties niet kan voelen en ze niet tot uiting kan brengen. In mijn lichaam zitten energetische blokkades die zijn veroorzaakt door emoties die niet tot uitdrukking kunnen komen, ik kan niet meer stil zitten en mijn handen zijn vooral altijd gespannen en dat zie je duidelijk aan mijn hele huiding van mijn lichaam. In 2010 tot mid 2011 had ik problemen met aambeien en in de pauze van inname Risperdal had ik ineens minder tot geen problemen meer en zag mijn uitwerpsels er gezond uit, maar toen ik in 2012 weer in ging nemen toen kreeg ik spontaan weer last van aambei probleempjes, mensen kunnen wel zeggen dat dit geen verband kan hebben met Risperdal, maar wel vreemd dat dit probleem bij mij en andere mensen (zo te lezen op forums) wel voorkomt alleen tijdens inname Risperdal.. In de tussenpauze van 2011 zomer tot 2012 maart waarin ik geen Risperdal slikte was ik in een maand tijd een flink stuk slanker geworden en mijn geestelijke en lichamelijke gezondheid werd in deze tijd weer hersteld want ik kreeg weer motivatie en levenslust, ik wilde weer leven en ik kon weer een beetje lachen. Het is vreselijk om niet te kunnen lachen of huilen, je bent gewoon als dood beschouwd als je geen emoties kan uiten. Risperdal houd mij gevangen door mij blind te maken voor de emoties zodat ik ze niet meer kan voelen, door Risperdal kan ik me niet vrij voelen van de emoties want zonder dat ik het in de gaten heb word mijn leven een chaotische puinzooi en ga ik dood in het feit dat ik niet meer leven kan. Ik wil mezelf bevrijden van de gevangenis waarin Risperdal mij vasthoud, ik ga hier nu meteen actie in ondernemen en ik ga ervoor zorgen dat ik van die Risperdal af kom, want ik wil eindelijk weer eens kunnen leven en vrij zijn, ik wil gelukkig zijn, jij toch ook..?

19-11-2018 | Man | 34
van 70 naar 130 kilo 2 jaar

24-04-2015 | Vrouw | 34
Psychose
Na een psychose, 2 mg risperdal van de dokter gekregen. Werking is goed ik heb sindsdien geen waanideeen meer en hoor ook geen stemmen meer. De hallucinaties zijn ook veel minder geworden. Wel wat last van bijwerkingen gekregen met name rusteloosheid en onrust.

23-12-2015 | Man | 35
risperidon (1mg)
Psychose
Dosering is eigenlijk 1,5 mg per dag, maar goed. Nu heb ik dit middel vorig jaar gebruikt voor aanhoudende last van herinneringen aan het verleden, wat geen psychose was, maar goed. Daarbij behoor ik tot het autistische spectrum volgens onderzoek. Effectiviteit was toen ook 0. Herinneringen bleven. Over geklaagd, uiteindelijk zelf gestopt. 3 maanden lang gevoeld alsof ik i[lees meer...]n een ander lichaam zat, vele klachten. Gebruik was een paar maanden. Dit jaar kreeg ik wel een psychose. Bij inname is de effectiviteit bij mij zo wat meteen, niet na een week zoals wordt gezegd, maar, bijwerkingen. Dit medicijn slaat werkelijk nergens op, als je het dat al kan noemen. Het is niet eens bekend hoe het exact werkt en toch wordt het toegediend. Mij een raadsel.