Psychose (10 meningen)
Onrust (4 meningen)
Psychische klachten (3 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

22-08-2013 | Vrouw | 35
risperidon
sinds twee maanden zit ik nu op mijn medicijnen. eerst sloeg het totaal niet aan en later kreeg ik bijwerkingen in een ernstige vorm van argwanen en paniek aanvallen. nu zit ik op 3 mg en ben een beetje suf aan het worden in het hoofd. ik slik nu ook kalmering tabeleten en slaap medicatie , maar tegen 4 uur s'morgens ben ik klaar wakker en loop een beetje verdwaalt rond[lees meer...] wat zo de hele dag door gaat. mijn voeten en enkels en handen en gezicht tintelen en mijn karakter is totaal veranderd. ik schrik van kleine geluiden en kan lawaai niet uitstaan en vlucht dan ook. ik sluit mijn af van de buiten wereld om zo het andermans probleem te ontwijken . als ik dit bespreek met mijn contact persoon dan gooit zij alleen de medicijnen omhoog, dus ik hou me mond.... maar ik zit zeer zeker niet fijn in mijn vel. ( ik wou dat ik nooit aan die benden was begonnen.) daar voor zat ik fijner in me vel en kon met mijn mankementen leven.

27-01-2017 | Man | 37
risperidon (0,5mg)

28-09-2015 | Man | 37
risperidon (2mg)
Middel doet bij mij niets, behalve de hele dag slapen, zo moe van dit spul. Daarnaast veel bijwerkingen zoals frequente urineweginfecties, juist onrust vergrotend, rusteloze benen, agressief gedrag. Had Seroquel hiervoor, ook hierbij veel vermoeidheid maar hielp wel, met op veel slapen na weinig bijwerkingen

01-07-2014 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis

04-05-2019 | Vrouw | 40
Autisme
Van olanzapine 2,5 overgestapt naar risperidon 1mg. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik pas 3 weken bezig ben maar bijwerkingen vallen nog tegen. (Ondanks dat mijn lichaaolanzapine.m al gewend was aan antipsychoticum uit dezelfde groep) Ben erg misselijk waardoor gewichtsverlies. En ‘smorgens zeer vroeg wakker. Dit laatste kan echter ook komen door wegvallen olanzapine. We[lees meer...]llicht gaf deze meer slaapzucht dan de risperidon. Spannend of ik ermee door kan gaan... Maar positief: ik ben véél opgewekter dan bij de olanzapine, en lijk ook daadwerkelijk iets minder slaap nodig te hebben. Is nog even afwachten wat mijn ritme op termijn gaat worden.

24-05-2013 | Man | 40
Schizofrenie
ik heb dus al ruim 4 jaar "risperdal consta" en ik sport veel,het is mijn passie geworden,en lekker eten. de sexuele gevoelens zijn intenser,volgens mij! ik ben ook goed op gewicht,96kg tegen1.86m. p.s. ik heb al bijna mijn hele leven met de psychiatrie te maken...

18-03-2017 | Man | 42
Autisme
Dit werkt erg goed bij mensen met autisme er komt weer rust in mijn hoofd al gebruik ik een lage dosering 1 Mg toch werkt het goed. Krijg weer meer energie en ben minder snel moe

03-01-2019 | Vrouw | 43
Autisme
Ik gebruik deze medicijnen omdat ik ASS heb en dwangstoornissen. Ik ben veel rustiger in mijn hoofd door Risperidon

08-01-2021 | Vrouw | 44
risperidon (1mg)
Vroeger nam ik gedurende een aantal jaar Risperidone. Jammergenoeg was ik te koppig om in depressieve periodes de dosis wat te verhogen en kwam ik na al die jaren voor het eerst weer in contact met een psychiater en die raadde me toch een opname aan. Psychoanalyse met als gevolg dat de risperidone werd op nul gezet, als kon aangepakt worden door psychotherapie. Na mijn opn[lees meer...]ame ging ik opneiuw aan het werk. Na zes maanden opnieuw gecrasht met als gevolg bij andere psychiater en opname en start quetiapine. Dit dus nooit meer, na afbouw van die rotzooi ga ik terug als voorheen mijn risperidone innemen, lage dosis en bij aankomende depressie tijdelijk verhogen.

04-07-2019 | Vrouw | 44
Autisme
Ik gebruik dit medicijn zo'n 4,5 jaar en heb al een aantal jaren last van extreme vermoeidheid. Hierdoor heb ik een slaapstoornis ontwikkeld waardoor ik wanneer ik niet hoef te werken, zo'n 12-13 uur per nacht slaap. En nog altijd moe. Ik ga nu afbouwen want hoewel het heerlijk is zonder dwangneurose en smetvrees, daar zijn andere medicijnen voor, maar ga het eerst zonder [lees meer...]proberen

01-05-2014 | Man | 45
Syndroom van Gilles de la Tourette
Ik zou heel graag willen weten hoe dit medicijn werkt met bovenstaande aandoening. Tics

13-04-2017 | Vrouw | 46
Psychose
Stemmen in mijn hoofd gehad door teveel joints, en stress. Nu na een jaar afgebouwd. Gestopt maar helaas weer stemmen terug maar in mindere mate. Nu weer opnieuw risperidon, fijn medicijn. Wel wat gewicht erbij maar liever dat als dan een wrak rondlopen met complotten, stemmen en dergelijke in mijn hoofd. Een aanrader.

13-07-2015 | Man | 46
risperidon (0,5mg)
Ik heb meerdere antipsychotica geprobeerd zoals Zyprexa en Seroquel, maar had bij beide middelen veel last van bewegingsonrust en een algeheel onrustig en opgejaagd gevoel. Moest daarom beide middelen staken. Nu Risperidon aan het proberen en dit geeft bij mij nauwelijks bewegingsonrust en onrustige benen. Het werkt bij mij licht angstremmend en zorgt ervoor dat ik minder [lees meer...]gevoelig ben voor prikkels, zoals bijvoorbeeld geluid. Het werkt als het ware als een soort van schildje om me heen die me minder gevoelig en kwetsbaar maakt. Het is geen wondermiddel, maar haalt bij mij de scherpe kantjes van de angst weg en de overgevoeligheid bij Pdd Nos. Risperidon is het eerste medicijn die bij mij enigzins werkt. Ik heb all Ssri's en antipsychotica gehad, maar werd er alleen maar angstiger en onrustiger van. Met Risperidon voel ik me rustiger in het algemeen. Het is het eerst middel waarvan ik echt voel dat het iets doet in positieve zin. Ik kom gelukkig ook niet aan in gewicht met Risperidon.

23-12-2012 | Man | 46
PDD-NOS

06-01-2019 | Vrouw | 47
risperidon (3mg)
Nadat ik het medicijn Respiridon ben gaan gebruiken heb ik 2x een éénzijdige aanrijding gehad. Dit wijdt ik aan de bijwerkingen. Verder ben ik wel wat rustiger geworden maar ht slapen (waarvoor het eigenlijk bedoelt is) gaat nog niet helemaal goed. Soms ben ik nog steeds futloos en heel moe. Wat dat betreft ben ik matig positief over dit medicijn en werk er ook heel hard [lees meer...]naar toe om hier vanaf te komen.

27-03-2012 | Man | 47
Bipolaire stoornis
Met het stoppen van de Risperidon ontstaan weer lustgevoelens, waar ik lang geen last van gehad heb. Risperidon werkt op de onderbuik. Het kost me altijd wat tijd de rust hierin weer te vinden. Moeite daardoor met het vertonen in het openbaar, met al zijn verleidingen. Als ik het weer in de hand heb en weet te hanteren, durf ik me weer te vertonen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum