Ervaringen met Risperidon

duizeligheid

Psychose (12 meningen)
Onrust (6 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

31-12-2020 | Vrouw | 33
Autisme
Ik gebruik 1 mg Risperidon voor mijn autisme, prikkels en overprikkeling. Het heeft me echt gered. De geluiden waar ik eerst veel last van had, doen me niets meer. Heeft geen effect meer op me. Ik ben sinds het gebruik niet overprikkeld geraakt. Ik kan het leven weer aan! Wel merk ik dat ik minder gedachtes heb en minder kan dagdromen. Geen libido meer heb. Ik val er heerl[lees meer...]ijk van in slaap en slaap eindelijk weer goed.

23-06-2013 | Man | 34
Psychose
Een aantal jaren heb ik al last van pychoses. Toen ik vorig jaar maart voor de eerste keer werd opgenomen kreeg ik Risperidon 3 mg. Als bijwerking had ik last van enorme dorst en moeheid lusteloosheid. De psychose kwamen bij mij vooral door slechte leefgewoonten. Ik ben toen anders gaan leven met meer structuur en geen alcohol of drugs, maar onlangs heb ik weer een psyc[lees meer...]hose gekregen en ben ik weer aan de 3 mg Risperidon gegaan. Bijwerkingen de eerste week vrijwel geen en de 2e en 3e week extreem droge mond en heel erg weinig energie, moe lusteloos. Toen in overleg met pychiator naar 2mg gegaan en bijwerkingen zijn nu bijna weg. Ik merk als ik me erg moe voel om iets te doen dat daar dan over heen te stappen is en dat het toch wel gaat.

14-04-2011 | Vrouw | 34
Horen van stemmen panikaanvallen
ik ben 8 april ermee begonnen omdat ik te depressif was en later begon ik ook snachts stemmen te horen die mij af en to meenaman naar bepaalde plekken ben 2 keer terug gabracht naar huis door de politie heb een stap genomen en heb de pysq gebeld na de gesprek kreeg ik risperidon 1 mg voorgeschreven maar nog hoor ik die stemmen allen ik kan niet meer opstaan uit me bed en m[lees meer...]et hem meegaan heb de kracht ervoor niet en daarom is hij ook boos en wil dat ik stop met de medicijnen hij lach me ook soms uit met de bedoeling van dat ik niet van hem zal afkomen het is niet leuk maar ik weet ook geen raad meer hoe ik van hem af moet komen ik weet ook niet of het zin heb om verder te gaan naar die gesprekken jammer

18-08-2018 | Vrouw | 35
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Ik werd er totaal een ander persoon van.

20-11-2017 | Vrouw | 35
Bipolaire stoornis
Ook dit middel heeft mij niet geholpen. Rusteloosheid, soort " jeuk " , gek gevoel in mijn lichaam, onrust. Niet stil kunnen blijven zitten. Gek werd ik ervan. Onhoudbaar . Kon niet meer werken en liep rondjes als een leeuw in een kooi in Artis. Na 10 dagen gestopt, het leek wel een allergische reactie. Achteraf zou ik willen zeggen, probeer er zelf uit te komen, want d[lees meer...]eze medicijnen maken je nog verdrietiger.

03-09-2013 | Vrouw | 35
risperidon (1mg)
Gebruikte 5 jaar met hele goede ervaringen paroxetine. Na een periode van heel veel hooi op de vork nemen, weer terug bij af. Angstgevoel is zo hevig dat arts risperidon heeft voorgeschreven, terwijl ik ook nog paroxetine gebruik. Schrik ervan dat het een wisselwerking heeft met dit medicijn. Terwijl mij gezegd is dat ik het kan gebruiken. Vanmiddag eerste tablet. Vo[lees meer...]el me rustiger in mijn hoofd. Ben benieuwd hoe het over een paar dagen gaat. Iemand ervaring?

22-08-2013 | Vrouw | 35
risperidon
sinds twee maanden zit ik nu op mijn medicijnen. eerst sloeg het totaal niet aan en later kreeg ik bijwerkingen in een ernstige vorm van argwanen en paniek aanvallen. nu zit ik op 3 mg en ben een beetje suf aan het worden in het hoofd. ik slik nu ook kalmering tabeleten en slaap medicatie , maar tegen 4 uur s'morgens ben ik klaar wakker en loop een beetje verdwaalt rond[lees meer...] wat zo de hele dag door gaat. mijn voeten en enkels en handen en gezicht tintelen en mijn karakter is totaal veranderd. ik schrik van kleine geluiden en kan lawaai niet uitstaan en vlucht dan ook. ik sluit mijn af van de buiten wereld om zo het andermans probleem te ontwijken . als ik dit bespreek met mijn contact persoon dan gooit zij alleen de medicijnen omhoog, dus ik hou me mond.... maar ik zit zeer zeker niet fijn in mijn vel. ( ik wou dat ik nooit aan die benden was begonnen.) daar voor zat ik fijner in me vel en kon met mijn mankementen leven.

27-01-2017 | Man | 37
risperidon (0,5mg)

28-09-2015 | Man | 37
risperidon (2mg)
Middel doet bij mij niets, behalve de hele dag slapen, zo moe van dit spul. Daarnaast veel bijwerkingen zoals frequente urineweginfecties, juist onrust vergrotend, rusteloze benen, agressief gedrag. Had Seroquel hiervoor, ook hierbij veel vermoeidheid maar hielp wel, met op veel slapen na weinig bijwerkingen

01-07-2014 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis

04-05-2019 | Vrouw | 40
Autisme
Van olanzapine 2,5 overgestapt naar risperidon 1mg. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik pas 3 weken bezig ben maar bijwerkingen vallen nog tegen. (Ondanks dat mijn lichaaolanzapine.m al gewend was aan antipsychoticum uit dezelfde groep) Ben erg misselijk waardoor gewichtsverlies. En ‘smorgens zeer vroeg wakker. Dit laatste kan echter ook komen door wegvallen olanzapine. We[lees meer...]llicht gaf deze meer slaapzucht dan de risperidon. Spannend of ik ermee door kan gaan... Maar positief: ik ben véél opgewekter dan bij de olanzapine, en lijk ook daadwerkelijk iets minder slaap nodig te hebben. Is nog even afwachten wat mijn ritme op termijn gaat worden.

24-05-2013 | Man | 40
Schizofrenie
ik heb dus al ruim 4 jaar "risperdal consta" en ik sport veel,het is mijn passie geworden,en lekker eten. de sexuele gevoelens zijn intenser,volgens mij! ik ben ook goed op gewicht,96kg tegen1.86m. p.s. ik heb al bijna mijn hele leven met de psychiatrie te maken...

18-03-2017 | Man | 42
Autisme
Dit werkt erg goed bij mensen met autisme er komt weer rust in mijn hoofd al gebruik ik een lage dosering 1 Mg toch werkt het goed. Krijg weer meer energie en ben minder snel moe

03-01-2019 | Vrouw | 43
Autisme
Ik gebruik deze medicijnen omdat ik ASS heb en dwangstoornissen. Ik ben veel rustiger in mijn hoofd door Risperidon

08-01-2021 | Vrouw | 44
risperidon (1mg)
Vroeger nam ik gedurende een aantal jaar Risperidone. Jammergenoeg was ik te koppig om in depressieve periodes de dosis wat te verhogen en kwam ik na al die jaren voor het eerst weer in contact met een psychiater en die raadde me toch een opname aan. Psychoanalyse met als gevolg dat de risperidone werd op nul gezet, als kon aangepakt worden door psychotherapie. Na mijn opn[lees meer...]ame ging ik opneiuw aan het werk. Na zes maanden opnieuw gecrasht met als gevolg bij andere psychiater en opname en start quetiapine. Dit dus nooit meer, na afbouw van die rotzooi ga ik terug als voorheen mijn risperidone innemen, lage dosis en bij aankomende depressie tijdelijk verhogen.

04-07-2019 | Vrouw | 44
Autisme
Ik gebruik dit medicijn zo'n 4,5 jaar en heb al een aantal jaren last van extreme vermoeidheid. Hierdoor heb ik een slaapstoornis ontwikkeld waardoor ik wanneer ik niet hoef te werken, zo'n 12-13 uur per nacht slaap. En nog altijd moe. Ik ga nu afbouwen want hoewel het heerlijk is zonder dwangneurose en smetvrees, daar zijn andere medicijnen voor, maar ga het eerst zonder [lees meer...]proberen