Risperidon

risperidon

Bij  PsychoseX

Onrust (2 meningen)
Schizofrenie (1 mening)
Psychische klachten (1 mening)

Risperidon

Bojan Nikolik (14-03-2015)

16-03-2019

Psychose

Het hielp waarvoor het gebruikt werdt maar de bijwerkingen waren echt vreselijk toen ik afgebouwd had voelde ik me weer een mens nooit meer dit middel het werkt niet voor iedereen goed 😟
13-04-2017

Psychose

Stemmen in mijn hoofd gehad door teveel joints, en stress. Nu na een jaar afgebouwd. Gestopt maar helaas weer stemmen terug maar in mindere mate. Nu weer opnieuw risperidon, fijn medicijn. Wel wat gewicht erbij maar liever dat als dan een wrak rondlopen met complotten, stemmen en dergelijke in mijn hoofd. Een aanrader.
23-07-2013

Psychose

Het medicijn doet zijn werking goed. Daarover heb ik niets te klagen. Echter is er net 1 bijwerking die ik erg vervelend vind. Seksueel gaat het allemaal wat moeilijker. Een orgasme bereiken is haast onmogelijk. Dit is een bekende bijwerking van het medicijn. Het stoort mij ernstig. Ik zou willen dat er iets was om hier tegen te doen.
23-06-2013

Psychose

Een aantal jaren heb ik al last van pychoses. Toen ik vorig jaar maart voor de eerste keer werd opgenomen kreeg ik Risperidon 3 mg. Als bijwerking had ik last van enorme dorst en moeheid lusteloosheid. De psychose kwamen bij mij vooral door slechte leefgewoonten. Ik ben toen anders gaan leven met meer structuur en geen alcohol of drugs, maar onlangs heb ik weer een psyc[lees meer...]hose gekregen en ben ik weer aan de 3 mg Risperidon gegaan. Bijwerkingen de eerste week vrijwel geen en de 2e en 3e week extreem droge mond en heel erg weinig energie, moe lusteloos. Toen in overleg met pychiator naar 2mg gegaan en bijwerkingen zijn nu bijna weg. Ik merk als ik me erg moe voel om iets te doen dat daar dan over heen te stappen is en dat het toch wel gaat.
02-09-2012

Psychose

Sinds ruim een week slik ik 4 mg Risperidon. Als enige bijwerking wat meer eetlust en wat suffer. Prolactine gehalte kan verhoogd worden met dit soort middelen (antipsychotica, zowel klassieke als nieuwere middelen). Die uitslag heb ik nog niet dus daar kan ik nog niets over zeggen. Het schijnt dat als je veel of ernstige bijwerkingen krijgt van risperidon, dat Invega / P[lees meer...]aliperidon, het "verbeterde / nieuwe" risperdal minder bijwerkingen geeft...

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum