Ervaringen met Risperidon

duizeligheid

Psychose (12 meningen)
Onrust (6 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

23-07-2013 | Vrouw | 28
Psychose
Het medicijn doet zijn werking goed. Daarover heb ik niets te klagen. Echter is er net 1 bijwerking die ik erg vervelend vind. Seksueel gaat het allemaal wat moeilijker. Een orgasme bereiken is haast onmogelijk. Dit is een bekende bijwerking van het medicijn. Het stoort mij ernstig. Ik zou willen dat er iets was om hier tegen te doen.

23-06-2013 | Man | 34
Psychose
Een aantal jaren heb ik al last van pychoses. Toen ik vorig jaar maart voor de eerste keer werd opgenomen kreeg ik Risperidon 3 mg. Als bijwerking had ik last van enorme dorst en moeheid lusteloosheid. De psychose kwamen bij mij vooral door slechte leefgewoonten. Ik ben toen anders gaan leven met meer structuur en geen alcohol of drugs, maar onlangs heb ik weer een psyc[lees meer...]hose gekregen en ben ik weer aan de 3 mg Risperidon gegaan. Bijwerkingen de eerste week vrijwel geen en de 2e en 3e week extreem droge mond en heel erg weinig energie, moe lusteloos. Toen in overleg met pychiator naar 2mg gegaan en bijwerkingen zijn nu bijna weg. Ik merk als ik me erg moe voel om iets te doen dat daar dan over heen te stappen is en dat het toch wel gaat.

24-05-2013 | Man | 40
Schizofrenie
ik heb dus al ruim 4 jaar "risperdal consta" en ik sport veel,het is mijn passie geworden,en lekker eten. de sexuele gevoelens zijn intenser,volgens mij! ik ben ook goed op gewicht,96kg tegen1.86m. p.s. ik heb al bijna mijn hele leven met de psychiatrie te maken...

17-12-2012 | Man | 24
risperidon
Ik heb sinds mijn 4e levensjaar het syndroom van Gilles de la Tourette, maar het is pas sinds dit jaar gediagnosticeerd. Ik lijd aan bijna onafgebroken zeer opvallende tics zoals hardop snurkgeluiden maken en vele trekjes in het gezicht en het lichaam. Ook rituelen die moeten worden uitgevoerd. Sinds 4 december gebruik ik Risperidon Actavis en mijn tics zijn flink afgeno[lees meer...]men. Het snurken doe ik bijna niet meer, soms urenlang! Andere tics zijn nog wel aanwezig, maar ook in mindere mate en het voornaamste: ik heb er zelf niet meer zo'n last van. Ik merk dat ik me niet meer zo bewust ben van elke tic. Ik doe gewoon mijn dingen en ik tic daarbij en zo is het goed. De schaamte is afgenomen en drukke dagen komen minder hard binnen. Ik kan nu anderhalf uur ticloos in de trein zitten. Fantastisch! Dat was vroeger een droom... nu is het werkelijkheid. Bijwerkingen: drogere ontlasting (soms wat pijnlijk maar verder bijna geen last van). Grote eetlust, tot 2x zoveel als normaal. Hiermee opletten dus! Gezond eten maakt niet uit, maar snoep en chips als het kan laten staan. Ik ben in 2 weken tijd 2 kilo aangekomen. 'moe gevoel'. Verder een soort relax, ontspannen moe-achtig gevoel zonder echt moe te zijn. Meer een soort heel erg relax. Ik heb nooit drugs gebruikt maar ik kan me voorstellen dat dit zo ongeveer voelt. Een prima medicijn met nauwelijks bijwerkingen dat goed werkt. Ik ben er erg tevreden over! Een aanrader voor elke Touretter.

12-09-2012 | Man | 52

21-03-2012 | Vrouw | 17
risperidon
mijn dochter heeft een half jaar risperidon gebruikt en het effect was direct te merken veel minder angstig en minder stemming wisselingen helaas heeft ze nu een te hoog prolactine gehalte en daardoor melkproductie. Ze moet direct stoppen hopelijk kan ze nu de positieve lijn die in is gezet voortzetten.

20-03-2011 | Man | 11
Pddnos
Mijn zoontje van 11 gebruikt sinds 11 febr. 2011 Risperidon 0,4 mg. in de vorm van een drankje. Wil graag met andere ouders ervaringen uitwisselen..... Hij heeft er baat bij, maar komt wel aan in gewicht,en volgens mij heeft hij het sneller warm als normaal. Op school zeggen de juffen dat hij lekkerder in zijn vel zit, en geen ruzie's meer opzoekt, daar doe je het toch voo[lees meer...]r..... als moeder van je kind. Ik hoop hierbij met andere ouders in contact te komen Groetjes D

29-04-2010 | Man
Licht verstandelijk gehandicapt

22-03-2010 | Vrouw
Borderline
helaas verstoppingen in de darmen door dit medicijn, maar de stemmingswisselingen zijn veel minder

19-12-2022 | Man | 29
risperidon (6mg)
Onrust
Geweldig medicijn houd ziekelijk veel spanning en rot gevoelens tegen, en houd mij staande tijdens mijn zeer zware gegeneraliseerde angststoornis

03-04-2021 | Man | 32
risperidon (1mg)
Psychose
Psychose gehad en gebruik dit middel om dit te voorkomen, eerst een tijd haloperidol gehad maar werd hier erg moe van. Nu al jaren tevreden met risperidon het helpt mij en geeft rust maar ik wordt er niet moe van. Ik hoop nooit meer psychose te hebben want mijn psychoses hebben zeer erge gevolgen gehad.

24-05-2020 | Vrouw | 18
risperidon (1mg)
Autisme
Ik gebruik risperidon 1mg nu ongeveer een half jaar. Het bevalt me goed. In de eerste weken een paar bijwerkingen zoals moe zijn, neerslachtig zijn, enorme honger. Dit verdween. Ik gebruik het voor autisme en ocd. Ik had hiervoor veel last van onrust. Door de risperidon is dit verdwenen. Ik ben heel tevreden met het medicijn. Werkt snel met weinig bewerkingen!

21-12-2016 | Man | 26
ADHD
Goeie medicijnen, maar een joint laat ik voortaan liggen. Wat een vage bijwerking is dat zeg pff, werd angstig en heel druk in me hoofd, zag vlekken dus geen joint meer voor mij, had het al een tijd niet gedaan, dus nu helemaal niet meer.

03-04-2016 | Man | 53

24-02-2016 | Vrouw | 31
risperidon (3mg)
Nervositeit
Ik kreeg de medicatie voorgeschreven voor mijn nerveusiteit. ik had spanningen in mijn armen en benen. Soms ook angstige gevoelens. Ik heb het als prima ervaren. Ik nam mijn medicatie (2x 1mg) eerst 's ochtends in. Maar in overleg heb ik dat naar de avond geplaatst omdat ik er zo loom van werd overdag. Nu slaap ik er heerlijk op in en heb ik geen last meer van nerveusi[lees meer...]teit en spanningen. Drie kwart jaar geleden heb ik er nog een pil in de ochtend bij gekregen dat wende snel. Nu heb ik hiernaast ook therapie en ik hoop daarmee veel opgelost te hebben. Daarom ben ik nu aan het afbouwen. De ochtend pil is weer weg en ik voel me nu actiever en alerter. Over 1,5 maand gaan we een pil in de avond weg halen. Ik ben er wel wat sceptisch over omdat ik bang ben nu niet meer goed in slaap te vallen. Ik wil dat op gaan vangen met "goede nachtrust" van de kruidvat. Hopelijk binnen 3 tot 6 maanden er helemaal van af. Ik wil het nu namelijk weer zelf kunnen en doen. Ik raad het iedereen aan maar zorg dat de dosering bij je aandoening past. Kijk ook goed naar wanneer je ze op de dag inneemt. In de avond scheelt dufheid over de dag heen.

03-03-2015 | Vrouw | 8