Ervaringen met Risperidon

risperidon

Psychose (12 meningen)
Onrust (5 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

06-01-2019 | Vrouw | 47
risperidon (3mg)
Nadat ik het medicijn Respiridon ben gaan gebruiken heb ik 2x een éénzijdige aanrijding gehad. Dit wijdt ik aan de bijwerkingen. Verder ben ik wel wat rustiger geworden maar ht slapen (waarvoor het eigenlijk bedoelt is) gaat nog niet helemaal goed. Soms ben ik nog steeds futloos en heel moe. Wat dat betreft ben ik matig positief over dit medicijn en werk er ook heel hard [lees meer...]naar toe om hier vanaf te komen.

28-09-2015 | Man | 37
risperidon (2mg)
Middel doet bij mij niets, behalve de hele dag slapen, zo moe van dit spul. Daarnaast veel bijwerkingen zoals frequente urineweginfecties, juist onrust vergrotend, rusteloze benen, agressief gedrag. Had Seroquel hiervoor, ook hierbij veel vermoeidheid maar hielp wel, met op veel slapen na weinig bijwerkingen

08-04-2015 | Man | 88
risperidon (1mg)
Waarschuwing: gebruik dit nooit bij bejaarde mensen, mijn schoonvader van 88 was een beetje angstig daar wij een paar dagen weg waren. Zeer actieve man, wandelen, fietsen etc. Door zijn angst en opstandigheid besluit wijkverpleegster maar even de dokter te bellen en samen zonder overleg met ons wordt meneer volgestopt met risperidon, wij hadden dit nog niet door maar vroeg[lees meer...]en ons af hoe meneer zo snel warrig praten met dubbele tong, angstige dromen, denken dat hij dood gaat, evenwichtsstoornissen etc. wij hebben nagekeken wat hij uiteindelijk voor medicijn slikte, schandalig! Wij hebben het langzaam afgebouwd en we weten niet wat we zien binnen 2 dagen was het weer de gezonde en actieve man. Schandalig dat er artsen zijn die dit voorschrijven aan een 88-jarige. stop maar vol, hebben we er ook geen last van.

03-09-2013 | Vrouw | 35
risperidon (1mg)
Gebruikte 5 jaar met hele goede ervaringen paroxetine. Na een periode van heel veel hooi op de vork nemen, weer terug bij af. Angstgevoel is zo hevig dat arts risperidon heeft voorgeschreven, terwijl ik ook nog paroxetine gebruik. Schrik ervan dat het een wisselwerking heeft met dit medicijn. Terwijl mij gezegd is dat ik het kan gebruiken. Vanmiddag eerste tablet. Vo[lees meer...]el me rustiger in mijn hoofd. Ben benieuwd hoe het over een paar dagen gaat. Iemand ervaring?

22-08-2013 | Vrouw | 35
risperidon
sinds twee maanden zit ik nu op mijn medicijnen. eerst sloeg het totaal niet aan en later kreeg ik bijwerkingen in een ernstige vorm van argwanen en paniek aanvallen. nu zit ik op 3 mg en ben een beetje suf aan het worden in het hoofd. ik slik nu ook kalmering tabeleten en slaap medicatie , maar tegen 4 uur s'morgens ben ik klaar wakker en loop een beetje verdwaalt rond[lees meer...] wat zo de hele dag door gaat. mijn voeten en enkels en handen en gezicht tintelen en mijn karakter is totaal veranderd. ik schrik van kleine geluiden en kan lawaai niet uitstaan en vlucht dan ook. ik sluit mijn af van de buiten wereld om zo het andermans probleem te ontwijken . als ik dit bespreek met mijn contact persoon dan gooit zij alleen de medicijnen omhoog, dus ik hou me mond.... maar ik zit zeer zeker niet fijn in mijn vel. ( ik wou dat ik nooit aan die benden was begonnen.) daar voor zat ik fijner in me vel en kon met mijn mankementen leven.