Ervaringen met Risperidon

Psychose (12 meningen)
Onrust (5 meningen)
Psychische klachten (4 meningen)
Schizofrenie (1 mening)

Bojan Nikolik (14-03-2015)

19-12-2022 | Man | 29
risperidon (6mg)
Onrust
Geweldig medicijn houd ziekelijk veel spanning en rot gevoelens tegen, en houd mij staande tijdens mijn zeer zware gegeneraliseerde angststoornis

03-04-2021 | Man | 32
Psychose
Psychose gehad en gebruik dit middel om dit te voorkomen, eerst een tijd haloperidol gehad maar werd hier erg moe van. Nu al jaren tevreden met risperidon het helpt mij en geeft rust maar ik wordt er niet moe van. Ik hoop nooit meer psychose te hebben want mijn psychoses hebben zeer erge gevolgen gehad.

24-05-2020 | Vrouw | 18
Autisme
Ik gebruik risperidon 1mg nu ongeveer een half jaar. Het bevalt me goed. In de eerste weken een paar bijwerkingen zoals moe zijn, neerslachtig zijn, enorme honger. Dit verdween. Ik gebruik het voor autisme en ocd. Ik had hiervoor veel last van onrust. Door de risperidon is dit verdwenen. Ik ben heel tevreden met het medicijn. Werkt snel met weinig bewerkingen!

21-12-2016 | Man | 26
ADHD
Goeie medicijnen, maar een joint laat ik voortaan liggen. Wat een vage bijwerking is dat zeg pff, werd angstig en heel druk in me hoofd, zag vlekken dus geen joint meer voor mij, had het al een tijd niet gedaan, dus nu helemaal niet meer.

03-04-2016 | Man | 53

24-02-2016 | Vrouw | 31
risperidon (3mg)
Nervositeit
Ik kreeg de medicatie voorgeschreven voor mijn nerveusiteit. ik had spanningen in mijn armen en benen. Soms ook angstige gevoelens. Ik heb het als prima ervaren. Ik nam mijn medicatie (2x 1mg) eerst 's ochtends in. Maar in overleg heb ik dat naar de avond geplaatst omdat ik er zo loom van werd overdag. Nu slaap ik er heerlijk op in en heb ik geen last meer van nerveusi[lees meer...]teit en spanningen. Drie kwart jaar geleden heb ik er nog een pil in de ochtend bij gekregen dat wende snel. Nu heb ik hiernaast ook therapie en ik hoop daarmee veel opgelost te hebben. Daarom ben ik nu aan het afbouwen. De ochtend pil is weer weg en ik voel me nu actiever en alerter. Over 1,5 maand gaan we een pil in de avond weg halen. Ik ben er wel wat sceptisch over omdat ik bang ben nu niet meer goed in slaap te vallen. Ik wil dat op gaan vangen met "goede nachtrust" van de kruidvat. Hopelijk binnen 3 tot 6 maanden er helemaal van af. Ik wil het nu namelijk weer zelf kunnen en doen. Ik raad het iedereen aan maar zorg dat de dosering bij je aandoening past. Kijk ook goed naar wanneer je ze op de dag inneemt. In de avond scheelt dufheid over de dag heen.

03-03-2015 | Vrouw | 8

02-09-2012 | Man | 27
Psychose
Sinds ruim een week slik ik 4 mg Risperidon. Als enige bijwerking wat meer eetlust en wat suffer. Prolactine gehalte kan verhoogd worden met dit soort middelen (antipsychotica, zowel klassieke als nieuwere middelen). Die uitslag heb ik nog niet dus daar kan ik nog niets over zeggen. Het schijnt dat als je veel of ernstige bijwerkingen krijgt van risperidon, dat Invega / P[lees meer...]aliperidon, het "verbeterde / nieuwe" risperdal minder bijwerkingen geeft...

19-06-2010 | Man
Pdd nos klachten

10-10-2023 | Man | 12

22-08-2023 | Man | 65
risperidon (4mg)

08-01-2021 | Vrouw | 44
risperidon (1mg)
Vroeger nam ik gedurende een aantal jaar Risperidone. Jammergenoeg was ik te koppig om in depressieve periodes de dosis wat te verhogen en kwam ik na al die jaren voor het eerst weer in contact met een psychiater en die raadde me toch een opname aan. Psychoanalyse met als gevolg dat de risperidone werd op nul gezet, als kon aangepakt worden door psychotherapie. Na mijn opn[lees meer...]ame ging ik opneiuw aan het werk. Na zes maanden opnieuw gecrasht met als gevolg bij andere psychiater en opname en start quetiapine. Dit dus nooit meer, na afbouw van die rotzooi ga ik terug als voorheen mijn risperidone innemen, lage dosis en bij aankomende depressie tijdelijk verhogen.

31-12-2020 | Vrouw | 33
Autisme
Ik gebruik 1 mg Risperidon voor mijn autisme, prikkels en overprikkeling. Het heeft me echt gered. De geluiden waar ik eerst veel last van had, doen me niets meer. Heeft geen effect meer op me. Ik ben sinds het gebruik niet overprikkeld geraakt. Ik kan het leven weer aan! Wel merk ik dat ik minder gedachtes heb en minder kan dagdromen. Geen libido meer heb. Ik val er heerl[lees meer...]ijk van in slaap en slaap eindelijk weer goed.

17-11-2020 | Man | 11
Autisme
Onze zoon gebruikt het ivm psychoses, gewelddadige aanvallen naar zichzelf en anderen, depri en nog meer. Hij heeft o.a Autisme en Adhd. Deze medicatie heel lang uitgesteld maar toch mee moeten beginnen omdat hij steeds meer psychotische aanvallen kreeg. Hij voelt zich een stuk beter, verwond zichzelf niet meer en heeft bijna geen geweldige aanvallen meer. Het belangri[lees meer...]jkste is dat hij zich goed voelt en kan functioneren. Groot nadeel is wel gewichtstoename. Hij eet gezond en beweegt maar is helaas toch wel wat kilo’s aangekomen. Inmiddels is het stabiel maar zodra hij maar iets teveel suiker binnen krijgt vliegen er nog meer kilo’s bij. Hij was altijd veel te dun dus hij kan het hebben maar jet ging veel te snel. Hij kreeg gewoon putjes. Die zijn nu gelukkig weg maar het vergt wel wat disipline. Gelukkig werkt de medicatie verder goed voor hem

04-05-2019 | Vrouw | 40
Autisme
Van olanzapine 2,5 overgestapt naar risperidon 1mg. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik pas 3 weken bezig ben maar bijwerkingen vallen nog tegen. (Ondanks dat mijn lichaaolanzapine.m al gewend was aan antipsychoticum uit dezelfde groep) Ben erg misselijk waardoor gewichtsverlies. En ‘smorgens zeer vroeg wakker. Dit laatste kan echter ook komen door wegvallen olanzapine. We[lees meer...]llicht gaf deze meer slaapzucht dan de risperidon. Spannend of ik ermee door kan gaan... Maar positief: ik ben véél opgewekter dan bij de olanzapine, en lijk ook daadwerkelijk iets minder slaap nodig te hebben. Is nog even afwachten wat mijn ritme op termijn gaat worden.

03-01-2019 | Vrouw | 43
Autisme
Ik gebruik deze medicijnen omdat ik ASS heb en dwangstoornissen. Ik ben veel rustiger in mijn hoofd door Risperidon