Ervaringen met Xeplion

paliperidon

Bij  PsychoseX

Schizofrenie (11 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (4 meningen)
Bipolaire stoornis (2 meningen)

10-05-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoelang heeft dit spuit voor jou gewerkt ongeveer?

08-05-2023 | Man | 23
Psychose
Na hoelang heeft dit spuit voor jou gewerkt ?

15-02-2022 | Man | 24
Psychose
Dit is een vreselijk medicijn. Ik wil niemand ontmoedigen, maar na drie maanden na de laatste injectie kan ik nog steeds niet goed sociaal functioneren. Alles komt langzamerhand terug, maar het is een tergend lange weg. Ik heb nog steeds niet mijn eigen persoon terug. Neem het als het kan niet en kies voor een ander antipsychoticum. Het is namelijk vreselijk, hoe lang xepl[lees meer...]ion in je lichaam blijft zitten, hoe langzaam het eruit gaat. Ik vind het onbegrijpelijk dat dit middel gebruikt wordt... Het maakt je kapot. Toch wil ik tegen eenieder die dit gebruikt willen zeggen (alles gaat terugkomen)... Ik deel je pijn!

25-10-2019 | Vrouw | 20
paliperidon (75mg)
Psychose
Ik kreeg dit middel in eerste instantie als dwangmedicatie en ben dit toen blijven gebruiken in de kliniek. Destijds was ik nog psychotisch dus merkte ik nog niet zoveel van de emotionele bijwerkingen, wel was ik aangekomen, had ik last van opstopping & had ik vaak last van duizeligheid. Nadat ik een aantal maanden heb doorgebracht in verschillende klinieken kwam ik weer[lees meer...] thuis en was ik niet meer psychotisch. Vanaf toen kwamen pas de ernstigere bijwerkingen van dit middel bij mij naar boven. Het voelde aslof ik opgesloten zat in mijn eigen lichaam, ik was/ben helemaal mijn eigen persoonlijkheid kwijt. Mijn hobby’s zijn niet meer bevredigend, ik heb geen emoties meer, ik kan nergens meer van genieten. Ik ben niet meer vrolijk, bijna constant chagrijnig, ik ben mijn initiatief verloren. Ik was altijd een heel sociaal persoon, ik kan nu gewoon amper communiceren ik ben bang voor sociaal contact en doe alles om dit te vermijden. Ik heb veel shit meegemaakt waardoor je je echt ongelukkig voelt, maar door dit middel zit ik echt op het dieptepunt in mijn leven. Als je 1x per maand een injectie krijgt zou het 10 weken duren voordat de Xeplion uit je lichaam is, ik zit nu op de 9e week en ik voel 0 verbetering. Ik raad mensen met een psychotische stoornis dit middel zeker niet aan, want dit gevoel is erger als psychotisch zijn. Als je dit leest omdat je ontevreden bent over de medicatie weet dan dat je niet alleen bent, ik heb een aantal mensen met een psychotische stoornis gesproken en die voelen zich allemaal zo. Bespreek het met je bijwerkingen en probeer zelf zo goed mogelijk op onderzoek uit te gaan want je moet niet klakkeloos alles aannemen van je behandelaar, hun doel is om je niet psychotisch te hebben, maar geven uit mijn ervaring niet veel om hoe je je voelt buiten dat om. Ik ga nu over op Aripiprazol (tabletvorm 5mg per dag), dit schijnt de antipsychotica te zijn met de minste bijwerkingen. Ik hoop dat dit de juiste medicatie voor mij is, want stoppen is ook niet de oplossing. De kans op een psychose binnen 1 jaar (na je psychose) is 75% dus toch maar zoeken naar de juiste medicatie. Succes allemaal lieve mensen en onthoud dat je er niet alleen voor staat ook al voelt dat wel zo. Er is licht aan het eind van de tunnel! Wish you luck✨

02-07-2017 | Man | 26
Psychose
Ik krijg deze inspuitingen omdat ik een gevoeligheid zou hebben voor psychoses, door cannabisgebruik veroorzaakt. Deze psychoses komen niet terug zonder cannabisgebruik, wordt je gewoon aangesmeerd door je psychiater, je gaat er volledig mee achteruit en hebt er niks aan. psychoses blijven wel onderdrukt, zo lijkt het. Maar echt beter ben je er niet mee. de bijwerkingen ma[lees meer...]ken je leven veel meer kapot dan af en toe een psychose hebben. 1 keer per jaar gebeurde het bij mij. Werken lukt niet meer, van ook maar de minste stress kan je niet slapen en dan ga je wel stemmen horen, zonder deze medicatie nooit eerder last van gehad. Je wordt er gewoon extra ziek van. je cholesterol, bloedklonters, diabetes enzovoort. geen aanrader.

11-06-2017 | Vrouw | 45
Psychose
Ik raad niemand xeplion aan. Kan ik niet normaal leven, werken, genieten en ontspannen. Mijn leven was een hel. Sowieso raad ik antipsychotica af. Praten, therapie werkt beter. Of eventueel natuurlijke medicijnen. Iedereen heeft recht om te slapen te werken en te genieten, daarvoor ben je hier op aarde. Maar dat werd mij niet gegund. Overigens ben ik van mening dat ik geen[lees meer...] psychose had, maar kreeg ik "straf "van iemand. Bijwerkingen: ernstige bewegingsdrang, ernstige slaapstoornis, overgevoelig voor stemmen en geluiden, kan bijna niks verdragen, onrust, droge mond, daardoor veel gaatjes in tanden, droge ogen, tranende ogen, zwaar overgewicht, moeilijk daglicht verdragen.

08-06-2016 | Man | 28
Psychose
21 jaar lang nooit geen psychose gehad, wist ook nauwelijks wat een psychose was en altijd veel vrienden gehad. Ze hebben me medicatie gegeven in 2009 en sindsdien is er iets gekrakt. Omdat ik me niet wou voegen naar de normen (kwas nogal stoer en opgefokt vroeger), vertelden ze me ook dat ik op spraaktherapie moest gaan. Ik heb 5 verschillende medicijnen gekregen in 40 d[lees meer...]agen collocatie en ben buitengegaan met een onwaarschijnlijke kater. Er vertelde me een ergotherapeut helemaal op het einde dat ze met mij iets geprobeerd hadden, maar dat het mislukt was. Omdat ik maar bleef klagen over die kater die maar niet wegging. Ik kwam thuis en plots hoorde ik in het midden van mijn living. He psst, psst, smeerlapke... Wat dacht je dat je er van af was na 40 dagen? -Er stond echter niemand bij me, ik ga er dus van uit dat ik gebugd ben. Sinds die dag heb ik last van onwaarschijnlijke vermoeidheid en de zogezegde stemmenpsychose. Ik neem nu Xeplion en leef zoals een plant. Enkel alcohol, drugs maakt me weer tot leven. Met relatine kan je btw je focus terugkrijgen, maar er was me al beloofd dat het nooit meer hetzelfde zou zijn... Aldus Sint Jan Baptist Zelzate Ik heb mijn focus terug door veel te veel pillen relatine door te snuiven... de 4 pilletjes per dag doorbraken de roes niet die antipsychotica geeft. Waardoor je alle keren terugvalt als je stopt. Let wel op dat ze je geen glopixol geven want dan ben je trapsgewijs gezegend. Deze medicatie nemen zonder bijmedicatie (drank, drugs, en apotherwijs==>de familie van de amfetamines. Meer weet ik ook niet)

15-01-2018 | Man | 41
paliperidon (50mg/ml)
Psychose
Mijn libido is helemaal in gestort. Impotentie... Het werkt goed om psychose te voorkomen. Lusteloosheid veel in bed liggen ook kenmerk van terugval na psychose.

13-04-2023 | Man | 23
Psychose
Hoevaak heb je dit al als spuit ingekregen bij mij werkt het nog niet helemaal heb af entoe last van stemmen en paniek en angstaanvallen?

15-04-2020 | Vrouw | 45
paliperidon (3mg)
Psychose
2 weken onder dwang voorgeschreven, ik zou psychotisch en paranoïde zijn?!? Helaas, realistische oorzaken, gevolgen via nitwits uitgezocht, geconcludeerd! Echter vrijwillig al jaren hulp gevraagd ivm stoornis buiten psychotisch of persoonlijkheidsstoornis kader. (….) Dus gebruik gemaakt van mijn ontwikkelingsstoornis om vrijwillig op gesloten afdeling te gaan zitten en[lees meer...] de gevolgen van dien, ziek volk hier ernstig ziek (…). Slik al 2 weken niet die medicatie, complimenten en meer. Sinds gisteren slik ik het middel, ben benieuwd wat en doet maar vooral laat. Verder voor realiteit is geen pilletje maar ASS toch handig. Komt goed.