Psychose (65 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

29-05-2022 | Vrouw | 33
olanzapine (2,5mg)
Psychose
Mijn dochter heeft bijna 4 jaar Olanzapine geslikt. Opvallend is dat ze bij de hoge dosering van 20 mg juist heel erg depressief was. Bij (te) snelle afbouw werd ze hypomanisch of zelfs psychotisch. 5 mg Olanzapine ontnam haar alle levensvreugde, maakte haar passief, ze praatte veel minder dan voorheen en kon zaken niet goed overzien. Haar empathie verdween deels en ze voe[lees meer...]lde zich vlak. Ze vertoonde veel verschijnselen van juist een tekort aan dopamine. Verder werd ze flink incontinent, wat ook een bijwerking van Olanzapine kan zijn. Ook ging ze steeds vaker knipperen met haar ogen (ook een mogelijke bijwerking). Een belangrijke oorzaak van haar uiteindelijke overlijden was het 'moeten' slikken van Zyprexa!! Letterlijk levensgevaarlijk spul.

18-10-2018 | Vrouw | 33
olanzapine (20mg)
Gedragsstoornis
Obesitas was al en ook familiair. Maar van +/- 90 kg naar ruim over de 100kg dat is letterlijk aankomen van de lucht

20-08-2018 | Man | 33
Autisme
Voor mijn prikkelgevoeligheid krijg ik Zyprexa (Olanzapine). Medicijn werkt goed, maar er zitten ook vervelende bijwerkingen aan. Bijwerkingen: Enorme gewichtstoename, droge mond, plasproblemen, vergeetachtig, afgevlakte gevoelens.

07-04-2017 | Vrouw | 33
olanzapine (5mg)
Na eerst quetipine te hebben gebruikt waar ik vreselijk ziek van werd overgestapt op zyprexa, zit ik nu 2 weken op 5 mg. Hier voel niet ziek van, alleen wat moeite met plassen en meer trek in eten, opzich voor nu wel prettig want ben veel afgevallen door de quetipine. Maak mij wel een beetje zorgen want heb veel eetbuien gehad maar goed dat moet de komendetijd nog blijken.[lees meer...] Ervaar nu al veel rust in me hoofd, eindelijk na jaren!!!! Slaap er alleen niet beter op, hopelijk komt dat nog! Voor mij een prettig middel.

30-06-2012 | Man | 33
Schizofrenie
hoi allemaal ik spreek hier over omdat ik ook informatie over zocht ik weet er alles over gewicht toenamen kopt niet erg gaat omje gezondheid teveel denken larat je vergeten klopt maar na 5 maanden stopen heeft mij tot nu zwaare nachten opgeleverdt bloed draaide door in mijn hooft zo erg nu nog geen ritme in mijn leven succees iedereen die deze aandoening heeft heel zwaar [lees meer...]voor ons.

13-03-2013 | Man | 32
olanzapine
Beste, ik ben zyprexa beginnen nemen een maand of twee terug voor "psychose", heb testen laten doen want ik vertelde dat ik last had van dp en dat mijn dp is voort gekomen uit een paniekaanval. zo beschrijfde ik het aan de pschyoloog en pschiater. allebei waren ze het eens dat ik gedesoirenteerde psychose had. toen ik deze uitslag te horen kreeg was ik hier niet mee gedie[lees meer...]nd , e, wou ik een andere opinie ,nu op het aandringen van mijn psychiater ben ik toch maar zyprexa gaan proberen , In begin was ik nogal suf maar nu geen bijwerkingen buiten eten en wat kilo's aankomen wat ik niet erg vind , we zijn 2 maand verder en het gevoel van dp is niet afgenomen. nu vraag ik mij af hebben zij wel de jujiste diagnose gesteld? wie herkent zich hierin?

25-03-2018 | Vrouw | 31
Psychose
Ik begon met 5 mg zyprexa olanzepine. Dat ging beter als met de cisirdinol depot. Deed meer en kon weer dingen doen zoals de kamer opruimen en therapie volgen. Na 2 weken 10 mg zyprexa ook zuigtablet. Werd ik heel moe. Zwaar in mijn hoofd lusteloos. Nergens zin meer in. Afgelakt gevoelens van mijn emoties dat had ik met de depot ook erg last van. Beetje depressief maar [lees meer...]praat er maar hier niet over anders zou ik antidepresiva krijgen erbij. En daar wordt ik nog depressiefer van. Het heeft geen goed effect als ik hem opzuig in korte tijd voel ik me doof in het hoofd. Kan toch nooit normaal zijn dit?? En maandag krijg ik nog 5 mg zyprexa erbij nah dan ben ik echt een kassplantje. Hoop dat dit niet doorgaat.. Ik moet die zooi niet kan er slecht tegen..

11-01-2017 | Man | 31
olanzapine (5mg)
Psychose
Heb in 2007 een psychose gehad, en kreeg toen Zyprexa. Eerst een lange tijd 10mg, maar toen t na een tijd wat beter ging, is dit afgebouwd naar 5mg. Had toendertijd t gevoel dat mn gevoel gedempt werd op de hogere doseringen. Kwam ook een tiental kilo aan. Verder geen echt negatieve effecten, behalve meer slapen. Nu jaren later heb ik een tijd lang 5mg gebruikt als basis d[lees meer...]osering. Lager resulteert in psychotische klachten. Op 5mg is t goed te doen, maar zonder Zyprexa heb ik veel meer zin in dingen doen en heb ik meer contact met mn gevoel. Zyprexa vlakt wel af. Heb een tijdje op 2.5mg gezeten, maar dat leidde helaas tot een nieuwe psychose. Zit nu alweer 2 jaar op 12.5mg, en dan merk je de afvlakking wel heel erg. Ben nu aan t overstappen op Dogmatil, om wat meer energie te krijgen. Mijn ervaring met Zyprexa is dat t bijwerkingenprofiel vrij redelijk is, behalve het aankomen en het slapen. De demping beschouw ik maar als normaal voor anti psychotica, maar is wel fors.

21-08-2014 | Man | 31
Schizofrenie

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??

02-07-2012 | Man | 31
ADD
door dit spul verander je in een zombie. ben ook na het gebruiken van dit bromtonen gaan horen wat erg vervelend is. heb nu ook vaak hoofdpijn waar ik ook nooit last van had voor het gebruik

23-03-2012 | Man | 31
Depressief
Sukkelend met een zeer ontevreden gevoel over mezelf en een overvol hoofd (continue nadenken over alles en mij ergeren aan alles en iedereen) kreeg ik van de dokter Sypralexa voorgeschreven. Dit bleek te helpen maar ik kreeg mijn hoofd niet volledig leeg. De dokter besloot toen over te schakelen op Zyprexa ... wat een gruwelijk medicijn. Ik viel als een blok in slaap, k[lees meer...]on niet meer opstaan, geen zin in eender wat, ... ik kon sociaal niet meer functioneren ! Ik was inderdaad niet meer bezig met de dagelijkse ergernissen maar dit was teveel van het goede. Van mijn vrouw kreeg ik ook te horen dat ik agressief was in mijn slaap. De hoeveelheid en de intensiteit van de bijwerkingen wegen niet op tegen de functie van het medicijn. Ik weiger dan ook nog om het te nemen ..

19-04-2019 | Man | 30
olanzapine (20mg)
Stress
Ben altijd erg tevreden geweest. Kon weer met fatsoen slapen en dat werd tijd omdat ik psychische klachten kreeg door slapeloosheid. Bij effecten had ik nauwelijks. Wel wat gewicht aangekomen, maar was daar blij mee vanwege ongezond ondergewicht. Dit gebruik heb ik gecombineerd met krachttraining waardoor de suikers en vetten omgezet werd in spieren. Je kunt spreke[lees meer...]n van mini anabolen omdat mijn spieren ver boven gemiddeld ontwikkelden en mensen me zelfs vroegen hoe het kwam dat ik snel breed werd. Alleen nu sinds een paar weken heb ik in plaats van Teva een ander merk gekregen van de apotheek namelijk Sandoz Of ik ben gek, of er zijn verschillen. Kan iemand dat bevestigen?

19-04-2015 | Vrouw | 30
olanzapine (10mg)
Hoi, ik gebruik sinds kort Zyprexa gecombineerd met Venlafaxine, ik heb al andere voorgeschreven gekregen, maar daar had ik weinig of geen effecten van. Ik kamp al jaren met een depressie, maar zoals veel mensen denk je dat je hier vanzelf wel weer uitgeraakt! Niet dus... Op den duur kreeg ik dan toch een portie alle dagen ellende! Ik ging slapen en stond op met misselijkh[lees meer...]eid, trillingen, hartkloppingen veel huilbuien enzovoort! Kortom ik werd er serieus ziek van, maandenlang leefde ik in een totaal andere wereld. Door de stap te zetten om bij mijn vriend weg te gaan heeft het er zeker niet beter opgemaakt, dus je zakt alleen maar dieper. Het feit dat ik op deze forum mijn gevoel over de Zyprexa kwijt wil, is voor mezelf al een hele vooruitgang! Ik heb nu 3 dagen achter elkaar al een heel opgelucht gevoel, en ik durf van de kleine dingen toch al wat te genieten, ik kan alleen maar zeggen dat ik zo opgelucht ben dat deze medicatie zijn werk wel doet! En zoals er nog zijn die hier neerschrijven dat je zou aankomen, dat is het laatste van mijn zorgen! Je goed voelen en genieten is veel meer waard dan die kilo's. Dus mensen die bang zijn om het te gebruiken zou ik graag met dit bericht een duwtje willen geven er aan toe te geven om het toch te gebruiken! Ik kan weer wat ademhalen en stilletjes mezelf terug zijn! Het leven is te kort om je alle dagen ontzettend slecht te voelen! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd zegt men vaak.

23-04-2013 | Man | 30
olanzapine
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om na onthouding van 4 dagen van het medicijn Zyprexa een delier van enkele uren kan optreden en weer kan verdwijnen? In die 4 dagen is er ook diazepam gebruikt. Ik had begrepen dat een delier of een psychose van enkele uren niet bestaat, en dat er minstens 1 dag sprake moet zijn van verwardheid.

02-12-2012 | Man | 30
olanzapine
Ik neem sinds 2008 zyprexa. eerst was het 20 mg, daarna 15mg. toen ging ik zelf afbouwen naar 10mg omdat het teveel woor mij was. ik bleef goed op 10 mg maar was teveel voor mij. Daarna zelf afgebouwd naar 5 mg en had bijna geen last van bijwerkingen. Dit daarna afgebouwd naar 2.5mg en daarna 1.25mg en toen liep het mis. Ik werd psychotisch. Toen weer naar 10 mg. Daarna we[lees meer...]er afgebouwd met psychiater naar 5mg waar ik nu mee zit voor 2 maanden. Wil afbouwen naar 2.5mg maar psychiater wil niet. Wel ben 100% zeker in de toekomst van plan aftebouwen naar 2.5mg. Heb verschillende andere medicaties geprobeerd. Heb abilify geprobeerd, risperdal, xeplion en orap. Naast de vervelende bijwerking van gewichtstoename en zombie gevoel is zyprexa tot nu toe de middel met mindere bijwerking en waarbij ik me beter bij voel.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum