Psychose (60 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

12-05-2013 | Vrouw | 24
olanzapine
Ik heb 2 jaar zyprexa geslikt. In die periode was ik erg afgevlakt in alle emoties. Vrolijkheid was helaas ook een stuk minder. Slapen kon ik opeens als de beste en piekeren deed ik helemaal niet meer. Erg fijn in die tijd. Vroeger altijd voor de wekker wakker en gelijk heel actief. tijdens de zyprexa had ik mijn wekker wel een uur aanstaan voor ik echt op kon staan en dan[lees meer...] nog was ik slaperig. Eerste jaar geen alcohol geslikt aangezien dat je extra slaperig maakte. tweede jaar wel alcohol gedronken en merkte niet heel veel verschil. In die tijd 15 kilo aangekomen. Nu een half jaar zonder de medicijnen en bijna alle kilo's zijn er gewoon automatisch weer weg gegaan. conditie is duizendmaal beter dan met zyprexa. En ik heb niet meer gesport of ander dieet. ook het eten smaakte opeens anders na het stoppen van zyprexa, snoep en andere chemische dingen waren opeens echt vies, wat ik tijdens zyprexa echt gewoon lekker vond. Nu weer gevoel om emoties gewoon te voelen. Achteraf merk ik dat ik vooral de vrolijkheid en blij zijn gevoel erg gemist heb. Had ik in die tijd ook wel, maar nu is het zoveel meer. als of je leeft. veel mensen in mijn omgeving vinden me nu ook erg anders sinds ik gestopt ben met de pillen. stralen benoemen ze dat vaak. Ik was zeker blij dat ik die pillen had in die periode, had niet zonder ze gekund toen en ook goede begeleiding gekregen om zonder te leven.

13-03-2013 | Man | 32
olanzapine
Beste, ik ben zyprexa beginnen nemen een maand of twee terug voor "psychose", heb testen laten doen want ik vertelde dat ik last had van dp en dat mijn dp is voort gekomen uit een paniekaanval. zo beschrijfde ik het aan de pschyoloog en pschiater. allebei waren ze het eens dat ik gedesoirenteerde psychose had. toen ik deze uitslag te horen kreeg was ik hier niet mee gedie[lees meer...]nd , e, wou ik een andere opinie ,nu op het aandringen van mijn psychiater ben ik toch maar zyprexa gaan proberen , In begin was ik nogal suf maar nu geen bijwerkingen buiten eten en wat kilo's aankomen wat ik niet erg vind , we zijn 2 maand verder en het gevoel van dp is niet afgenomen. nu vraag ik mij af hebben zij wel de jujiste diagnose gesteld? wie herkent zich hierin?

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??

24-12-2012 | Man | 25
Psychose
Zyprexa doet zijn werk tegen psychoses en angsten maar neemt veel bijwerkingen met zich mee. Het vlakt niet alleen mijn gevoel maar ook mijn gedachten af. Ik kan mezelf moeilijk concentreren en ben erg vermoeid. Ook houd het lichaam veel vocht vast. Ik neem dit middel zelf alleen tegen psychoses en bouw het vervolgens dan ook weer af naar 0.

03-12-2012 | Vrouw | 58
Schizofrenie
Sinds een jaar of 10 gebruik ik dagelijks 5 mg Zyprexa. Heb daarvoor Orap, Haldol en misschien nog andere middelen gebruikt tegen psychoses. Zyprexa helpt goed. Heb wel mijn gewicht zien toenemen tot nu 87 kg (moet eigenlijk 69 kg wegen). Slaap ook slecht, i.t.t. berichten van andere gebruikers. Verder weinig bijwerkingen, behalve dat ik moeilijk uit bed kom. Maar: heb sin[lees meer...]ds 4 jaar last van ECZEEM. Eerst op mijn handen, nu ook in de liezen en oksels. Het jeukt verschrikkelijk en ik moet zware hormoonzalf gebruiken. Ik ken nog iemand die Zyprexa gebruikt en deze klacht heeft. Zijn er nog meer meldingen daarover? Ik overweeg om toch op een ander middel over te gaan.

02-12-2012 | Man | 30
olanzapine
Ik neem sinds 2008 zyprexa. eerst was het 20 mg, daarna 15mg. toen ging ik zelf afbouwen naar 10mg omdat het teveel woor mij was. ik bleef goed op 10 mg maar was teveel voor mij. Daarna zelf afgebouwd naar 5 mg en had bijna geen last van bijwerkingen. Dit daarna afgebouwd naar 2.5mg en daarna 1.25mg en toen liep het mis. Ik werd psychotisch. Toen weer naar 10 mg. Daarna we[lees meer...]er afgebouwd met psychiater naar 5mg waar ik nu mee zit voor 2 maanden. Wil afbouwen naar 2.5mg maar psychiater wil niet. Wel ben 100% zeker in de toekomst van plan aftebouwen naar 2.5mg. Heb verschillende andere medicaties geprobeerd. Heb abilify geprobeerd, risperdal, xeplion en orap. Naast de vervelende bijwerking van gewichtstoename en zombie gevoel is zyprexa tot nu toe de middel met mindere bijwerking en waarbij ik me beter bij voel.

13-08-2012 | Man | 39
olanzapine
Ik neem dit gedurende 2 weken in, de dokter vertelde me dat ik goed zou slapen. Sinds ik het inneem droom ik constant en word ik meerdere keren wakker midden in de nacht, volledig bezweet tot op mijn beddegoed. Zeker niet leuk en 's morgens nog heel moe.

30-06-2012 | Man | 33
Schizofrenie
hoi allemaal ik spreek hier over omdat ik ook informatie over zocht ik weet er alles over gewicht toenamen kopt niet erg gaat omje gezondheid teveel denken larat je vergeten klopt maar na 5 maanden stopen heeft mij tot nu zwaare nachten opgeleverdt bloed draaide door in mijn hooft zo erg nu nog geen ritme in mijn leven succees iedereen die deze aandoening heeft heel zwaar [lees meer...]voor ons.

07-05-2012 | Vrouw | 25
Psychose
Ik gebruik Zyprexa nu 3 jaar sinds mijn psychose in 2009. Ik begon met 20 mg en heb dat afgebouwd naar 2,5 mg, daarop zit ik sinds een jaar. Het werkt goed tegen mijn psychotische klachten. Ik heb daar namelijk helemaal geen last meer van gehad. Ik functioneer goed, ik studeer en heb goede sociale contacten. Maar toch ga ik Seroquel proberen vanwege de volgende bij[lees meer...]werkingen van Zyprexa: 1. Ik ben MOE. Ik slaap 12 uur en kan 's morgens moeilijk uit bed komen. De rest van de dag ben ik ook moe. Het is zonde van mijn tijd en ik word somber van die moeheid. Het is erg vervelend. Sporten is ook een ramp geworden. Na 1 minuut ben ik volledig uitgeput. Mijn conditie verbetert niet. 2. Ik ben 30 kilo aangekomen. Dit is gebeurt toen ik een hoge dosering had. Ik at meer (veel honger) maar niet alles was aan het hongergevoel te wijten, het is ook gewoon het middel zelf dat ervoor zorgde dat ik aankwam. Met een lage dosering ben ik in 1,5 jaar 6 kg afgevallen, wat heel weinig is omdat ik weinig snoep en veel sport. Dit is voor mij erg frustrerend. 3. Mijn gevoelens zijn afgevlakt. Ik heb geen kriebels meer in mijn buik en seksuele gevoelens zijn erg afgenomen. Ik ga Seroquel in een lage dosering proberen. Dit zou in die mate wel helpen met slapen maar niet al die bijwerkingen geven. Dit zou wat voor mij kunnen zijn omdat toen ik gestopt ben met Zyprexa een maand terug, ik niet goed sliep (ik was wel vrolijker en minder moe gelijk).

24-04-2012 | Man | 42
olanzapine
Hallo, Na mijn scheiding stond ik er 4 jaar geleden alleen voor! Mijn man verliet mij voor een ander en ik moest alleen met heel veel lieve mensen om mij heen verder. Ik was altijd heel sterk en kon het met 2 kinderen allemaal wel aan. Tot ik vorig jaar tot stilstand werd gebracht door een ongeluk. En toen kwam alles op mij af. gelukkig heb ik een superlieve vriend wee[lees meer...]r, die superveel voor mij doet, en nu ben ik in rustig vaarwater en kan alles niet meer overzien. Ben helemaal de weg kwijt! vorige week kreeg ik oxazapine voorgeschreven. nadat ik op mijn werk niet goed was geworden. Het is maar 2,5 mg dus ik ben benieuwd wat het met mij doet.

21-04-2012 | Man | 50
olanzapine
Hallo, ik ben Judith, 50 jaar en ik heb ong. 5 jaar Zyprexa geslikt. Mijn psychiater vond het tijd worden om het middel af te bouwen. De eerste 2 tabletten ging nog wel, wel enkele bijwerkingen maar het was te doen. Nu, bij het laatste tabletje heb ik het zo moeilijk, de bijwerkingen zijn zo heftig dat ik soms niet weet wat ik moet doen. Heb ook ontzettend last van veel hu[lees meer...]ilbuien, komt dat bij andere mensen ook bekend voor? Soms wil ik de moed opgeven en toch weer een Zyprexa innemen om gewoon van dat rotgevoel af te zijn, maar ik ben er nu ruim 2 weken vanaf en iedereen vind het zonde als ik er weer aan begin. Maar ik vind dit een hel, heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen? Bedankt alvast.

25-03-2012 | Man | 41
Psychose
wat is dit voor zooi eigenlijk,al die medicamenten zijn niet echt goed, als je onder een bopz famileizaak valt en je een psychose op maat krijgt omdat men je gek probeert te maken tja dan kun je toch wel dit even gebruiken... tja mijn buurman is een drugsdealer met een raamhoertje van de poeldijkstraat verkoopt hij c/meth en hij kan ...... groeten friemel 6 10 minute [lees meer...]rapidgun.

13-02-2012 | Man | 41
Psychose
Na cisordinol en bijwerking hevige bewegingsonrust, over op zyprexa.Nu ook onrust in benen die niet verholpen kan door akineton. zyprexa werkt goed tegen de waanideeen. het vlakt gevoel echter toch wel af merk ik

19-04-2019 | Man | 30
olanzapine (20mg)
Stress
Ben altijd erg tevreden geweest. Kon weer met fatsoen slapen en dat werd tijd omdat ik psychische klachten kreeg door slapeloosheid. Bij effecten had ik nauwelijks. Wel wat gewicht aangekomen, maar was daar blij mee vanwege ongezond ondergewicht. Dit gebruik heb ik gecombineerd met krachttraining waardoor de suikers en vetten omgezet werd in spieren. Je kunt spreke[lees meer...]n van mini anabolen omdat mijn spieren ver boven gemiddeld ontwikkelden en mensen me zelfs vroegen hoe het kwam dat ik snel breed werd. Alleen nu sinds een paar weken heb ik in plaats van Teva een ander merk gekregen van de apotheek namelijk Sandoz Of ik ben gek, of er zijn verschillen. Kan iemand dat bevestigen?

04-04-2019 | Man | 38
olanzapine (10mg)

29-01-2019 | Vrouw | 26
olanzapine (15mg)
Psychose
Situatie: Ik heb dit middel (olanzapine) gekregen nadat ik een manie en psychose (geen stemmen) had gehad. Het doel van het medicijngebruik was het voorkomen dat ik opnieuw psychotisch zou worden (risico) en me helpen om aan mijn nachtrust te komen (herstelproces). Ik heb het middel een +/- anderhalf jaar gebruikt en ben begonnen op 15 mg/dag en dit is geleidelijk afgebouw[lees meer...]d, met uiteindelijk een half jaar de minimale dosering (5 mg/dag). Gelet op mijn behandeling, positieve effecten: 1) Ik kon goed in slaap komen en kreeg voldoende uren rust. 2) Gedachten stonden op zichzelf (meer geordend), gingen minder snel en verbindingen leggen gebeurde minder snel dan gewoon. Ook gevoelens en prikkels werden afgestompt, waardoor het risico op psychose verkleind wordt. 3) Verder heb ik in deze periode gewoon kunnen functioneren (in achtneming van mijn verminderde cognitieve functies als gevolg van de psychose). Dat wil zeggen mijn studie afronden, eenvoudig fysiek werk verrichten en sociale contacten onderhouden en gewoon deelnemen aan sociale activiteiten. Negatieve effecten waren: 1) Gewichtstoename. Ik heb gelet op wat ik binnen kreeg en veel bewogen, maar ben toch 10 kilo aangekomen. Dit was niet goed voor mijn zelfbeeld en seksleven. 2) Door de effecten op mijn gedachten, gevoelens en prikkels voelde ik me vervreemd van mezelf en mijn omgeving. 3) Het herstelproces wordt belemmerd doordat je ‘ingeperkt’ wordt, niet jezelf bent (vrij van invloed van medicijnen) en dus niet weer wat je kunt en waar je grenzen liggen. 4) Na een psychose kun je te maken krijgen met negatieve symptomen zoals lusteloosheid, weinig emotie, depressies, enz. Naar mijn ervaring werkt dit medicijn deze effecten in de hand.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum