Psychose (65 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

29-05-2022 | Man | 39
olanzapine (15mg)
Psychose
Het veroorzaakt dementie Feiten Google maar eens zyprexa rechtszaken er staat genoeg bekend over dit gif middel

13-08-2012 | Man | 39
olanzapine
Ik neem dit gedurende 2 weken in, de dokter vertelde me dat ik goed zou slapen. Sinds ik het inneem droom ik constant en word ik meerdere keren wakker midden in de nacht, volledig bezweet tot op mijn beddegoed. Zeker niet leuk en 's morgens nog heel moe.

25-02-2021 | Vrouw | 40
olanzapine (7.5mg)
Psychose
Na een stressgerelateerde psychose (een jaar geleden) verschillenden medicaties genomen: quetiapine, invega, abilify en zyprexa. Invega heeft me uit de psychose gehaald. Ik kreeg hiervan te veel bijwerkingen: moeilijk stappen, beven, moeilijk schrijven,... Daarna in overleg met psychiater abilify en zyprexa geprobeerd. Ook deze medicatie gaf me te veel bijwerkingen. Ik had[lees meer...] het gevoel dat ik mezelf niet meer kon zijn. Ik kon niet meer van het leven genieten en maakte geen plezier meer. Mijn levenskwaliteit daalde enorm. Ik voelde me een kasplant worden. Mensen zagen rondom mij dat ik leed onder de medicatie: weinig betrokkenheid, wazige blik, stil,... In overleg met de psychiater mag ik ondertussen stoppen met de medicatie omdat ik de psychose wel rationeel kan bekijken nu en zeker op tijd zou ingrijpen bij een herval. Sindsdien gaat het mentaal stukken beter met me en kan ik terug van het leven genieten. Ik raad dus aan om te blijven opkomen voor jezelf indien je te veel last hebt van de bijwerkingen van de medicatie.

20-04-2020 | Man | 40
olanzapine (2,5mg)
Autisme
Super fijn medicijn, dempt mijn onrust, kan beter tegen prikkels, geen heftige bijwerkingen, geen sufheid, voel me super stabiel en in staat te functioneren op werk, slaap vele malen beter, nauwelijks angst of stressklachten meer, vlakt me ook niet af, voel me juist 'normaal' door deze medicatie. Na jarenlange 'onrust in mn hoofd' nu baan in de IT, vrienden, eigen apt, be[lees meer...]n in balans door de olanzapine, heb overzicht...

18-12-2016 | Man | 40
olanzapine (2,5mg)
Bipolaire stoornis
Ik merkte na een paar dagen dat alles rustiger werd, gedempt (hoge tonen werden weggenomen). Na 40 dagen merkte ik dat ik een pieptoon had tussen de oren die niet wegging. Ik had zogenaamd last van prikkels volgens de psychiater, ik vond van niet en ben na 8 gesprekken weggegaan en heb gezegd dat ik niet meer kom, omdat [lees meer...]ik ziek word als elk gesprek eindigt met, ik vind dat je dat medicijn moet slikken. Na enkele maanden slikte ik die 4 pillen elke dag 1 pil met de gedachten, als je het niet probeert dan weet je het ook niet, baat het niet dan schaad het niet. Ik weet vanaf toen, baat het niet dan schaad het misschien wel. Ik heb dit nu al 8 jaar en ben er al lang neerslachtig en depressief door, ik kan wel janken.

25-07-2015 | Man | 40
olanzapine (20mg)
Schizofrenie
deze medicatie helpt mij om enige rust in mijn hoofd te krijgen, en niet weer in pschychose te belanden. ben wel veel aangekomen en heb frequente eetbuien door deze medicatie. auditieve hallucinaties zijn nog wel aanwezig, daar wel minder. ook is het een heftig medicijn en bij gebruik voel ik me een zombie, heel versuffend.

05-07-2015 | Man | 40
ADHD
Tja, het helpt om te slapen, maar ben er kapot van. Tevens wist de arts dat ik drink en blow. Die combi maken dit medicijn gevaarlijk. Ik heb dingen gedaan die ik niet meer weet. Ben agressief geweest, heb dingen stuk gemaakt, en weet er niets meer van. Past ook niet bij mijn persoonlijkheid. Dus, waardeloos spul.

21-01-2022 | Man | 41
Psychose
In oktober 2021 draaide ik helemaal door Waarschijnlijk achteraf gezien leed ik al een jaar aan depressie maar ik zag dat niet het ging steeds slechter en was zwaar verslaafd aan hasj en rookte veel . Waardoor in vaak thuis ruzie kreeg met vrouw en kinderen. Ik ging ook steeds minder vaak naar huis . Bleef rond hangen om te blowen. Dit werkt steeds ergens ik ervaarde o[lees meer...]ok erge stress van alles werk, privé leven. Ik bleef maar doorgaan tot dat mijn vaders plots kwam te overlijden. Dat was bij mij de druppel en draaide ik helemaal door alle remmen waren los gebruikte veel meer dan normaal ik at helemaal niks . Kreeg ook het gevoel achtervolgd te worden en bespioneerd. En het gevoel dat iedereen het op mij gemunt had. En dat ik de wereld moest redden . Ik was altijd al een gezond man die wel meerdere keren per week sex had met mijn vrouw zeker 3/5 x per week . Na 12 jaar huwelijk dus waren zeer actief . Toen ik de psychose kreeg na veel aandringen van hulpverleners heb ik toch maar ingestemd met de medicijnen en begon ik aan 10mg zyprexa De eerste 3 weken ging het langzaam goed . Voelde me beter en rustiger en kreeg weer zin in eten en de rust was weer terug gekeerd . Maar na 1maand zyprexa 10mg te gebruiken. Was ik erg slaperig en Wou alleen maar slapen toen gaven ze me abilify 15mg daar was ik idd niet meer moe van maar kreeg ik andere bijwerkingen rusteloze benen dit was vreselijk . Daarna weer gestopt na 14dageb en moest ik zyprexa 5mg gaan gebruiken sinds dien is het helemaal slecht gedaan voelde me erg somber , en moest alleen maar denken en wordt daar onrustig van. En de bijwerkingen waar ik probleem. Mee had was dat lust problee geen zin in sex, mijn vrouw vond dit erg frustrerend want ik had gewoon geen zin . Na 2 weken 5mg te hebben gebruikt ben ik dan naar de huisarts geweest met de vraag waarom ik me zo slecht voel zei was van mening om hem te verhogen naar 10 en toen kwart er meer bijwerkingen bij . Na weer 15 dagen ben ik helemaal in 1 x gestopt met zyprexa . Na 2 dagen begon ik wat meer te praten . Maar in die Week had ik dus geprobeerd om sex te hebben maar dat lukte gewoon helemaal niet en ik kreeg weer een knap in me hoofd en heb ik een heel naar gevoel en soort trauma en denk ik steeds het komt nooit meer goed ik slaap ook niet- meer in mijn bed ik lig op de bang ik probeer die kamer te vermijden omdat ik bang ben voor het probleem. En ik voel mij heeel heel erg onrustig en ik wordt helemaal gek van alle gedachten die ik krijg en ervaar de symptomen van droge mond en ogen is weg ik praat meer maar ik voel me heeeeel slecht . Slaap al 14 dagen niet gepind helemaal niet maar ik wil echt niet terug beginnen aan het medicijn. Hoop dat iemand hier zich zelf in herkent in mijn verhaal en misschien hun ervaring met mij willen delen . Komt dit nog goed ga ik me ooit normaal voelde. En hoelang duurt dit

07-06-2015 | Vrouw | 41
olanzapine (15mg)
Ik hoor stemmen en daar helpt het wel iets bij om te verminderen naar ben in korte tijd 12 kilo aangekomenen en heb nu een buik en dat had ik nooit. Vorige gelet op. Mijn eten en veel gesport en bewogen en alsnog 2 kilo erbij. Dat is wel een behoorlijke nare bijwerking.

21-03-2013 | Man | 41
Schizofrenie
Zyprexa 30mg 1 maal daags innemen. Daarbij foliumzuur en vit.B12. Goed en gezond eten boven gemiddeld). Extra slapen 12 a 14 uur per etmaal in plaats van de normale 8 uur. Half uurtje de natuur in, werkt ook heilzaam. Bier dat gaat ook goed. Alcohol helpt je ontspannen voor het slapen gaan. Ik ben cronisch psychotisch (Schizofreen); al 15 jaar. De antipsychotica isoleert [lees meer...]de kanalen waar langs informatie stroomt (bewustzijns vernauwend). Je voelt je goed als je slikt en als je stopt dan kan er veel fout gaan! Je legt je zelf in een breuk. Het is slecht voor je gezondheid vooral de hersenen krijgen te lijden.

11-04-2012 | Man | 41
Psychose
Ze weten het niet als mijn psychose komt; dan heb je aan 10 man niet genoeg. Ik heb het idee dat ze me met opzet hebben proberen kapot te maken omdat ik vroeger sov traject heb gehad. ik ben er al 7 jaar uit en nog moetten ze voor mijn deur me als heroiinejunkie gaan uitschelden? ik wens ze veel succes met mijn psychose want die is heel heftig ik denk dat ik wel 10 man in[lees meer...] 35 secondden kan uitschakelen bijvoorbeeld en momenteel geen leven heb. (Red; mening aangepast / deels ingekort naar algemeen en begrijpelijk taalgebruik)

25-03-2012 | Man | 41
Psychose
wat is dit voor zooi eigenlijk,al die medicamenten zijn niet echt goed, als je onder een bopz famileizaak valt en je een psychose op maat krijgt omdat men je gek probeert te maken tja dan kun je toch wel dit even gebruiken... tja mijn buurman is een drugsdealer met een raamhoertje van de poeldijkstraat verkoopt hij c/meth en hij kan ...... groeten friemel 6 10 minute [lees meer...]rapidgun.

24-04-2012 | Man | 42
olanzapine
Hallo, Na mijn scheiding stond ik er 4 jaar geleden alleen voor! Mijn man verliet mij voor een ander en ik moest alleen met heel veel lieve mensen om mij heen verder. Ik was altijd heel sterk en kon het met 2 kinderen allemaal wel aan. Tot ik vorig jaar tot stilstand werd gebracht door een ongeluk. En toen kwam alles op mij af. gelukkig heb ik een superlieve vriend wee[lees meer...]r, die superveel voor mij doet, en nu ben ik in rustig vaarwater en kan alles niet meer overzien. Ben helemaal de weg kwijt! vorige week kreeg ik oxazapine voorgeschreven. nadat ik op mijn werk niet goed was geworden. Het is maar 2,5 mg dus ik ben benieuwd wat het met mij doet.

29-09-2015 | Man | 43
Zyprexa = chemische dwangbuis

09-04-2013 | Man | 43
olanzapine
Ik was al 21 jaar op zoek naar een medicament die mij kon "helpen" om mijn angst aan te pakken en weer verder durven weg te gaan,dus heb echt zowat alles gebruikt en voel mij nu eindelijk goed met sertraline 150mg,akton 2mg en 7.5mg olanzapine sinds 3 maanden. En ja eindelijk iets dat werkt voor mij maar bij de opbouw voelde ik mij afwezig,ongeconcentreerd,prikkelbaar,emp[lees meer...]athisch. Nu durf ik eindelijk verder gaan dan Belgie ,al zit alles nog in een beginstadium en probeer ik per beetjes verder en verder te gaan.Ik woon in Gent en ben recent naar Cochem geweest wat voor mij onvoortstelbaar goed gelukt was en ik het gevoel had dar er iets geblokkeerd zat in mij,wel raar maar dit weekend verleg ik mijn grens naar Amsterdam,daarna hoop ik Parijs .... Eindelijk!!!

10-03-2012 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Gebruik Zyprexa sinds 2007 voor bipolaire stoornis en schizo affectieve stoornis. Zyprexa werkt goed voor mij. Sinsdien geen psychotische verschijnselen meer en geen opnames. Wel ben ik in 5 jaar tijd 40 kilo aangekomen. Heb om die reden geprobeerd te stoppen maar is niet gelukt. Behalve het gewichtsprobleem ben ik erg tevreden over Zyprexa.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum