Psychose (60 meningen)
Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

20-04-2020 | Man | 40
olanzapine (2,5mg)
Autisme
Super fijn medicijn, dempt mijn onrust, kan beter tegen prikkels, geen heftige bijwerkingen, geen sufheid, voel me super stabiel en in staat te functioneren op werk, slaap vele malen beter, nauwelijks angst of stressklachten meer, vlakt me ook niet af, voel me juist 'normaal' door deze medicatie. Na jarenlange 'onrust in mn hoofd' nu baan in de IT, vrienden, eigen apt, be[lees meer...]n in balans door de olanzapine, heb overzicht...

18-12-2016 | Man | 40
olanzapine (2,5mg)
Bipolaire stoornis
Ik merkte na een paar dagen dat alles rustiger werd, gedempt (hoge tonen werden weggenomen). Na 40 dagen merkte ik dat ik een pieptoon had tussen de oren die niet wegging. Ik had zogenaamd last van prikkels volgens de psychiater, ik vond van niet en ben na 8 gesprekken weggegaan en heb gezegd dat ik niet meer kom, omdat [lees meer...]ik ziek word als elk gesprek eindigt met, ik vind dat je dat medicijn moet slikken. Na enkele maanden slikte ik die 4 pillen elke dag 1 pil met de gedachten, als je het niet probeert dan weet je het ook niet, baat het niet dan schaad het niet. Ik weet vanaf toen, baat het niet dan schaad het misschien wel. Ik heb dit nu al 8 jaar en ben er al lang neerslachtig en depressief door, ik kan wel janken.

25-07-2015 | Man | 40
olanzapine (20mg)
Schizofrenie
deze medicatie helpt mij om enige rust in mijn hoofd te krijgen, en niet weer in pschychose te belanden. ben wel veel aangekomen en heb frequente eetbuien door deze medicatie. auditieve hallucinaties zijn nog wel aanwezig, daar wel minder. ook is het een heftig medicijn en bij gebruik voel ik me een zombie, heel versuffend.

05-07-2015 | Man | 40
olanzapine (10mg)
ADHD
Tja, het helpt om te slapen, maar ben er kapot van. Tevens wist de arts dat ik drink en blow. Die combi maken dit medicijn gevaarlijk. Ik heb dingen gedaan die ik niet meer weet. Ben agressief geweest, heb dingen stuk gemaakt, en weet er niets meer van. Past ook niet bij mijn persoonlijkheid. Dus, waardeloos spul.

07-06-2015 | Vrouw | 41
olanzapine (15mg)
Ik hoor stemmen en daar helpt het wel iets bij om te verminderen naar ben in korte tijd 12 kilo aangekomenen en heb nu een buik en dat had ik nooit. Vorige gelet op. Mijn eten en veel gesport en bewogen en alsnog 2 kilo erbij. Dat is wel een behoorlijke nare bijwerking.

21-03-2013 | Man | 41
Schizofrenie
Zyprexa 30mg 1 maal daags innemen. Daarbij foliumzuur en vit.B12. Goed en gezond eten boven gemiddeld). Extra slapen 12 a 14 uur per etmaal in plaats van de normale 8 uur. Half uurtje de natuur in, werkt ook heilzaam. Bier dat gaat ook goed. Alcohol helpt je ontspannen voor het slapen gaan. Ik ben cronisch psychotisch (Schizofreen); al 15 jaar. De antipsychotica isoleert [lees meer...]de kanalen waar langs informatie stroomt (bewustzijns vernauwend). Je voelt je goed als je slikt en als je stopt dan kan er veel fout gaan! Je legt je zelf in een breuk. Het is slecht voor je gezondheid vooral de hersenen krijgen te lijden.

11-04-2012 | Man | 41
Psychose
Ze weten het niet als mijn psychose komt; dan heb je aan 10 man niet genoeg. Ik heb het idee dat ze me met opzet hebben proberen kapot te maken omdat ik vroeger sov traject heb gehad. ik ben er al 7 jaar uit en nog moetten ze voor mijn deur me als heroiinejunkie gaan uitschelden? ik wens ze veel succes met mijn psychose want die is heel heftig ik denk dat ik wel 10 man in[lees meer...] 35 secondden kan uitschakelen bijvoorbeeld en momenteel geen leven heb. (Red; mening aangepast / deels ingekort naar algemeen en begrijpelijk taalgebruik)

25-03-2012 | Man | 41
Psychose
wat is dit voor zooi eigenlijk,al die medicamenten zijn niet echt goed, als je onder een bopz famileizaak valt en je een psychose op maat krijgt omdat men je gek probeert te maken tja dan kun je toch wel dit even gebruiken... tja mijn buurman is een drugsdealer met een raamhoertje van de poeldijkstraat verkoopt hij c/meth en hij kan ...... groeten friemel 6 10 minute [lees meer...]rapidgun.

13-02-2012 | Man | 41
Psychose
Na cisordinol en bijwerking hevige bewegingsonrust, over op zyprexa.Nu ook onrust in benen die niet verholpen kan door akineton. zyprexa werkt goed tegen de waanideeen. het vlakt gevoel echter toch wel af merk ik

24-04-2012 | Man | 42
olanzapine
Hallo, Na mijn scheiding stond ik er 4 jaar geleden alleen voor! Mijn man verliet mij voor een ander en ik moest alleen met heel veel lieve mensen om mij heen verder. Ik was altijd heel sterk en kon het met 2 kinderen allemaal wel aan. Tot ik vorig jaar tot stilstand werd gebracht door een ongeluk. En toen kwam alles op mij af. gelukkig heb ik een superlieve vriend wee[lees meer...]r, die superveel voor mij doet, en nu ben ik in rustig vaarwater en kan alles niet meer overzien. Ben helemaal de weg kwijt! vorige week kreeg ik oxazapine voorgeschreven. nadat ik op mijn werk niet goed was geworden. Het is maar 2,5 mg dus ik ben benieuwd wat het met mij doet.

29-09-2015 | Man | 43
olanzapine (10mg)
Zyprexa = chemische dwangbuis

09-04-2013 | Man | 43
olanzapine
Ik was al 21 jaar op zoek naar een medicament die mij kon "helpen" om mijn angst aan te pakken en weer verder durven weg te gaan,dus heb echt zowat alles gebruikt en voel mij nu eindelijk goed met sertraline 150mg,akton 2mg en 7.5mg olanzapine sinds 3 maanden. En ja eindelijk iets dat werkt voor mij maar bij de opbouw voelde ik mij afwezig,ongeconcentreerd,prikkelbaar,emp[lees meer...]athisch. Nu durf ik eindelijk verder gaan dan Belgie ,al zit alles nog in een beginstadium en probeer ik per beetjes verder en verder te gaan.Ik woon in Gent en ben recent naar Cochem geweest wat voor mij onvoortstelbaar goed gelukt was en ik het gevoel had dar er iets geblokkeerd zat in mij,wel raar maar dit weekend verleg ik mijn grens naar Amsterdam,daarna hoop ik Parijs .... Eindelijk!!!

10-03-2012 | Vrouw | 43
Bipolaire stoornis
Gebruik Zyprexa sinds 2007 voor bipolaire stoornis en schizo affectieve stoornis. Zyprexa werkt goed voor mij. Sinsdien geen psychotische verschijnselen meer en geen opnames. Wel ben ik in 5 jaar tijd 40 kilo aangekomen. Heb om die reden geprobeerd te stoppen maar is niet gelukt. Behalve het gewichtsprobleem ben ik erg tevreden over Zyprexa.

12-03-2017 | Man | 44
olanzapine (5mg)
In de lente van 2015 kreeg ik bij mijn bipolaire stoornis enorme angsten. Ik durfde mijn bed niet meer uit te komen, geen interesse meer in het leven, staarde van in mijn bed naar het plafond en hoopte dat ik geen foute dingen zou doen zoals zelfmoord. Toen kreeg ik van mijn psychiater Olanzapine 5mg, na 3 weken was ik een ander persoon maar nu 2 jaar verder ben ik 14 kg[lees meer...] bijgekomen en merk ook lichte borstvorming. Niet leuk voor een man van 44 jaar, een buik en borsten hebben. Onlangs gestopt gedurende 3 weken en 12 kg kwijt op die tijd maar de 4de week opnieuw angsten en onzekerheden. Zou graag alternatief vinden maar blijkbaar heel moeilijk met mijn bipolaire stoornis en angstpsychose.

15-11-2014 | Vrouw | 44
olanzapine
Hoi, ik ben MS-patient. Ik heb de oorzaak van MS bij mij gevonden: Efexor, antidepressiva. Zelfs neuroloog, dokter weet het niet. Enfin, nu neem ik ander antidepressiva, zonder gaat niet dus het is afwachten hoe het verder gaat. Ik wil mijn leven leefbaar houden. Nu neem ik sinds 2 maanden Zyprexa. Ik weet niet of het goed of slecht is. Ik ben wel bang van al die pillen [lees meer...]nu. Als zelfs dokters dat niet weten wat de gevolgen zijn van langdurig gebruik. Het enige dat ik nu doe is luisteren naar mijn lichaam.

20-11-2012 | Vrouw | 44
olanzapine
Ik heb last van vervelende kwaal; een vieze reuk en smaak. Al bijna 21 jaar. Heb er mijn methoden voor ontwikkeld om weer een normale reuk/smaak te hebben (huilen, op m'n knieen hoofd naar beneden, kokhalzen, zodat er vocht in m'n neus komt en weet ik het waar), zodat ik tenminste fatsoenlijk iets kan eten. Heeft veel invloed op m'n humeur. Maar het heeft ook met spanning [lees meer...]te maken. Al met al, dit medicijn werkt gunstig tegen spanning. Ik heb ook Oxazepam. Maar daar had ik steeds meer van nodig. Nu moet ik afbouwen daarmee en dit blijven slikken. En ik slaap weer!!!!!!

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum