Bij  PsychoseX

Schizofrenie (16 meningen)
Onrust (7 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)

02-04-2015 | Vrouw | 38
Psychose
Na een psychose te hebben gehad in 2010, ingesteld op olanzapine. Eerst 10 mg nu nog maar 5 mg. Ik ben nu al 5 jaar stabiel en dit is mij veel waard. Wel dikker geworden maar alles liever dan een psychose.

12-11-2014 | Man | 21
olanzapine (20mg)
Psychose
Zyprexa/olanzapine is het slechte, vervelendste en meest zware medicijn wat ik ooit heb ingenomen. Er zijn erg veel bijwerkingen stijve spieren, pijnlijke gewrichten, concentratieproblemen, droge lippen, droge huid, slaperig gevoel, krachtsverlies, extreme vermoeidheid, dikker worden, rusteloosheid, vergeetachtigheid en ga zo maar door, maar dit zijn de klachten die ik ha[lees meer...]d en een groot deel nog steeds heb. Ik vervloek de mensen die mijn leven zo gemaakt hebben. Ik heb altijd gehouden van sporten, tot het uiterste gaan, hard werken en een leuke studie volgen (iets maken van mijn leven) verder hou ik ook erg van lachen. Doordat ik dit (medicijn) moet innemen worden deze dingen allemaal zo goed als onmogelijk: ik kan me niet meer concentreren, ben snel buiten adem en werken kan ik ook bijna niet meer. Ik ben een eerlijk persoon dus als iemand mij vraagt wat er is vertel ik hem dat, dus een baan krijgen is ook bijna onmogelijk (mensen die denken dat ik gek ben). Voordat ik in die inrichting kwam was ik aan het trainen om een super atletisch te worden, waardoor ik door de rusteloosheid meerdere keren ben weggelopen uit de inrichting om toch bezig te zijn ipv de hele dag maar te zitten, eten en tv te kijken gevolg was dat ik van seroquel 5 mg naar een medicijn met zwaardere dosis ging, paar keer erg kwaad geworden en gedreigd dingen te slopen als ze me daar niet weglieten gaan, gesmeekt om naar een open afdeling overgeplaatst te worden. Uiteindelijk uitgekomen op zyprexa 20 mg met bovengenoemde bijwerkingen dit heb ik 4 maanden ingenomen toen geleidelijk met de psychiater afgebouwd naar 12,5 mg (1 jaar later). Ik heb het nog altijd zwaar en wil zo snel mogelijk naar 5 mg, maar afgelopen tijd toch weer een beetje achterdochtig (ben van nature een beetje zo, omdat ik nooit echt open ben geweest) en 15 mg gekregen. Voor de spierstijfheid akineton gekregen, werkt een beetje, maar daardoor kan ik me nog slechter concentreren. De opleiding die ik volg begint moeilijker te worden en nu overweeg ik te stoppen met de opleiding. Vervelend omdat ik al eerder ben gestopt met een opleiding. Ik vind dit spul zo verschrikkelijk klote! Ik lees dat anderen op de 2,5 mg enzo zitten en voel me nu behoorlijk bezeikt en volgespoten met troep.

19-05-2014 | Vrouw | 62
Psychose
hoi, ik gebruik dit middel ook, maar heb geen levenslust meer!! Kom uit bed, ga op de bank zitten en kom er niet meer vanaf. Is er geen ander middel dat mij kan helpen?? Hier word ik nog depressiever van, gr

13-05-2014 | Man | 36
Psychose
Ik slik nu zo'n 15 jaar zyprexa. Begonnen met 10mg en nu op 5mg. Het aangename van dit middel is dat je het kunt nemen en binnen 2 uur effect hebt en het dus ook kunt overslaan, bijvoorbeeld als ik wakker wil blijven. Vervelend van dit middel op de lange termijn is wel haaruitval. En ik heb sinds twee jaar hartkloppingen waar nog reden voor is gevonden. Bovendien is het w[lees meer...]akker worden 's ochtends met dit middel een hel. Het gooit je hele bioritme overhoop. Vooral 's ochtends merk ik nu dat het middel echt invloed heeft op mijn lichamelijk functioneren. Voor mij is nu de vraag of de voordelen tegen de nadelen opwegen. Het middel neemt geenszins hallucinaties weg; het zorgt voor een milde, slaperige roes waardoor je goed tot rust komt. Nu, op de lange termijn heb ik ook het gevoel dat het middel mij sloopt, lichamelijk. Dus voor tot rust komen en goed slapen; uitstekend. Voor gezond en energiek leven; waardeloos!

19-11-2013 | Vrouw | 21

11-10-2013 | Man | 25
Psychose
Dit is een zeer zwaar middel. Van antipsychotica is niet bewezen dat het werkt tegen stemmen. Dit middel in zekere mate helemaal niet. Dit middel kan symptomen zelfs verergeren. Dit middel is zwaar giftig. Veroorzaakte bij mij een spierziekte waar ik heel erg onder leed. Ik zag het leven niet meer zitten. Dit groene spulletje maakt een eind aan je libido en onderdrukt je [lees meer...]geheugen. Werkt als een soort vet en maakt dus dik en kan je rode bloedlichaampjes kapot maken en nog erger diabetes en bloedproppen veroorzaken. Het zal mij niet verbazen als het een oorzaak is van kanker, want dit medicijn is duidelijk een tikkende tijdbom. Red je leven en neem nooit zyprexa. Net als Haldol en risperdal. Bij die medicatie zie je duidelijk aan diegene dat die 'onder invloed is'. Bij zyprexa is dat weliswaar minder, maar je gaat er net zo kapot aan. Misschien wel meer. Nogmaals dit is radioactief en zwaar fabrieksmatig gemaakt met vele schadelijke bijproducten. Van afblijven dus.

03-06-2013 | Vrouw | 26
Psychose
Omdat ik last heb van een psychose moest ik ingesteld worden op medicatie. Na veel medicijnen geprobeerd te hebben kwam ik eerst bij Risperdal terecht, en dit werkte goed al slikte ik wel een vrij hoge dosering, Maar omdat ik last van vervelende bijwerkingen kreeg slik ik nu zyprexa. Ik slik nog een lage dosering 10 mg en dit wordt langzaam verhoogd naar 15 mg en als dat n[lees meer...]og niet voldoende aanslaat naar 20 mg. Tot nu toe heb ik weinig last van bijwerkingen. Ik merk wel dat het qua denken rustiger wordt in mijn hoofd. Ook slaap ik veel beter. Ik heb weinig tot niet veel moeite om 's morgens mijn bed uit te komen maar het kan zijn dat dit misschien nog komt als ik een hogere dosering krijg. Wel merk ik dat ik veel meer trek heb dan anders. Ik kan wel de hele dag door eten, terwijl ik dat voorheen niet had. Verder heb ik nog nergens last van en ik hoop dat ook dat dit zo blijft. Dus tot nu toe ben ik wel tevreden over het medicijn.

25-01-2013 | Man | 31
Psychose
sinds 2008 gebruik ik zyprexa/olanzapine, eerst 10 mg na gevolg van psychose en opname. Nu afgebouwd tot 2,5 mg. De afvlakking van gevoel is wel behoorlijk en lang slapen en moeilijk uit bed komen is dramatisch als ik niet hoef te werken. Probeer nu op eigen initiatief naar 1,25 mg te gaan door om de dag een tablet te nemen. Ben wel klaar met het middel eigenlijk. Ben beni[lees meer...]euwd hoe het gaat. Iemand ervaringen met afbouwen tot 0 cq. niet meer gebruiken??