Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

28-08-2017

Ziekte van Graves

Echt prima medicijn: na een week alle narigheid van de ziekte weg: geen hartkloppingen meer, geen overmatig zweten, niet meer trillen en eindelijk langzamerhand weer een gevoel van ontspanning!
03-08-2017

Snel werkende schildklier

Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
18-04-2017

Ziekte van Graves

6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
24-01-2017

Ziekte van Graves

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.
22-09-2016

Ziekte van Graves

Ik heb enorme gewrichtspijn en de pijn gaat niet over! Is er iemand die mij kan vertellen wanneer de pijn overgaat? De dokter en het ziekenhuis geven niet genoeg informatie en kunnen niks zeggen. De bij effecten zijn vreselijk. Ik kreeg na 2 weken overal bulten, jeuk, enorme gewrichtspijn en astma aanvallen, terwijl ik normaal geen astma heb. Weet iemand of dit overgaat? I[lees meer...]k zie na een week nog geen vermindering in de bijwerkingen!
06-07-2016

09-06-2016

Ziekte van Graves

Nadat de ziekte van Graves was geconstateerd begonnen met Strumazol. In het begin ging het prima. Na twee weken kreeg ik overal plakkaten op mijn lichaam van mijn tenen tot aan mijn gezicht (galbulten). Dit jeukte ontzettend en het verplaatste zich continu. Een dag later zwol ik op. In overleg met de internist de strumazol stop gezet. Die nacht werd ik wakker en toen waren[lees meer...] ook mijn keel en tong verdikt. Huisartsenpost gebeld en met spoed naar het ziekenhuis gegaan. Daar opgenomen en predison gekregen tegen de allergische reactie. De hele dag in het ziekenhuis gelegen en tegen de avond mocht ik naar huis. Na effecten van de strumazol waren ontzettende gewrichtspijnen. Kon bijna niet meer lopen en alleen uit bed komen. Daarna bij een alternatief therapeut geweest en dit is een tijd goed gegaan. Nu gaat het helaas weer achteruit en moet ik uitzoeken wat de volgende stap wordt.
24-02-2016

Ziekte van Graves

In begin moest ik 3 tabletten per dag nemen, maar mijn T3 en T4 hormonen daalden niet, integendeel, ze stegen nog. Dus moest ik van de dokter 4 tabletten per dag nemen. 5 maand later hadden ze weer bloed afgenomen en de waarden zijn zo goed gedaald! Ze zijn bijna normaal. Maar het heeft wel heel lang geduurd. Met Strumazol verdik je wel niet normaal: ik was voor ik het med[lees meer...]icijn nam ook al niet afgevallen (geen idee hoe dat kwam) maar toen woog ik dus 60kg. Na een half jaar strumazol te nemen weeg ik 75kg! Terwijl ik alles hetzelfde deed als vroeger... Ik moet dit nog minstens 1 jaar pakken dus we zien wel...
23-01-2016

Ziekte van Graves

De bijwerkingen van dit medicijn zijn echt vreselijk! Vooral de uitslag (dit kreeg ik na twee weken).
15-12-2015

Snel werkende schildklier

Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.
17-11-2015

Ziekte van Graves

Lange termijn genomen voor Graves. Geen echte bijwerkingen van gehad. Nam het altijd 's avonds voor het slapen gaan.
05-08-2015

Ziekte van Graves

Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.
28-03-2015

Snel werkende schildklier

Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!
09-03-2015

Snel werkende schildklier

Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum