Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

29-12-2012

Ziekte van Graves

Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd
02-06-2012

Schildklier

Te algemene diagnose..geplaatst worden in marges en protocollen...terwijl het eigenlijk elk geval heel erg uniek is...maar je wordt net als erg veel ziektes tussen dit en dat cijfertje geplaatst in grafieken...ik ben 2 keer kort (half jaar) aan de strumazol geweest werd geadviseerd om mijn schildklier lam te leggen...ik wilde dat niet en heb zelf gekozen voor voorzichtig [lees meer...]afbouwen onder begeleiding van mijn huisarts en een osteopaat..ben inmiddels weer 2 jaar medicijn vrij
05-04-2012

Schildklier

Ik neem sinds enkele weken strumazol 10 mg. minder hartsklachten maar doodmoe en altijd slapen, slapen, slapen.... Weet niet wat te doen nu....
12-08-2011

Schildklier

Na 3 weken strumazol genomen te hebben ben ik in coma naar het ziekenhuis gebracht. De strumazol had bijna alle witte bloedlichaampjes "opgegeten". Organen waren aangetast, zware longontsteking. Door goede artsen is alles weer goed gekomen, maar moet nu wel Thyrax slikken voor de schildklier.
03-08-2011

Te snelwerkende schild klier

kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus
20-02-2011

Ziekte van graves

bijwerking op termijn: botontkalking. Niet te lang mee doorgaan, vanwege dit risico. Overstappen op radioactief jodium (3e keer)
16-02-2011

Ziekte van graves

zeer veel ontstekingen in gewrichten. Gestopt met gebruiken
07-02-2011

Schildklier

slechte voorlichting medische termen medicijn verandert steeds in dosering (dokter doet dit)
12-11-2010

Te snel werkende schildklier

Ik slik al bijna 5 jaar strumazol. begonnen met 30 mg 1x per dag en steeds door bloedcontrole afgaan bouwen. Slik nu al een geruime tijd ene dag 10 mg en andere dag 5 mg. Nu sta ik voor de radioactieve slok. Ik moest stoppen met de medicatie. Dit ging na 2 dagen al helemaal fout. Weer alle symptomen terug van een op hol geslagen schildklier. Vandaag heb ik weer overleg met[lees meer...] de arts om te kijken wat de beste optie is. Doorgaan met strumazol slikken is geen optie ivm bijwerkingen op de lange termijn!? en stoppen en door een ellendige periode gaan alvorens de slok te kunnen gaan nemen is ook niet prettig. Wie heeft ervaring met de slok en hoe het daarna verging?
07-11-2010

Ziekte van Basedow

Ik gebruik Strumazol 30 mg 1 tab per dag in combinatie met Thyrax 0.025 mg 3 tab. per dag sinds maart 2010. MIjn klachten verdwenen langzaamaan ook hartkloppingen en pijn op de borst bij het inspannen. Door middel van hartkatheterisatie werd definitief uitgesloten dat het aan het hart lag. Hart in orde, alles kwam door die schieldklier dus. Echter sinds een maand kreeg ik[lees meer...] last van abnormale vaginale bloedingen, Ik krijg deze week echo onderzoek, ben benieuwd.. Vraag me af of het een bijwerking is of .. iets anders.
21-10-2010

Ziekte van graves

ik heb strumazol voorgeschreven gekregen na vaststellen van de ziekte van graves.Ik moet zeggen dat ik me nu veel zieker voel dan voor ik was begonnen.Ben ook heel down en heel emotioneel .Ik huil bij het minstte ik kan ook niet veel verdragen en heb soms echt geen energie,terwijl ik hiervoor een heel energieke persoon was ,niets was me teveel.Hoop dat het gaat beteren,wan[lees meer...]t voel me nu echt belabberd. groetjes van jamila
27-09-2010

Te snel werkende schildklier

In 2008 kreeg ik functie uitval en kwam in het medische circuit terecht waar CVA geconstateerd werd. Daar werd ook geconstateerd (enige onderzoeken later) dat mijn schildklier veel te snel werkte. Ik heb tot dat moment altijd fulltime met enthousiasme gewerkt en dat is tot op heden niet mogelijk door aanhoudende vermoeidheid. De juiste dossering in combinatie met thyrax is[lees meer...] een frustrerende zoektocht...In mei jl (2010) heb ik een jodiumpil geslikt en nog steeds zijn mijn klachten niet afgenomen en slaap ik zo'n 11 uur verspreid over 's nachts en 's middags (8 en 3 u) om me een beetje gewoon mens te voelen. Ik ben een opgewekt en possitief ingesteld mens maar het is bij tijd en wijle erg deprimerend...In november moet ik met de medicijnen stoppen zodat opnieuw gecontrolleerd kan worden of die radioactieve pil gewerkt heeft en daar zie ik tegenop. We eginnen dan weer van voor af aan met de zoektocht naar de juiste dossering .... De omgeving doet aardig maar begrijpen niet wat voor beprekingen deze aandoening met zich meebrengt en ik heb dit zelf ook onderschat als ik eerlijk ben. Is dit herkenbaar bij mensen die ook een te snelwerkende schildklier hebben?
17-09-2010

Strumazol (thiamazol)
Gebruik van admidarone voor hart problemen

Nu de waarde van Th4 oke na een dik zes maanden gebruik maar nu de tsh waarde veel te hoog wie kent dit.
23-08-2010

Strumazol (thiamazol)
Hyperthyreoïdie (snel werkende schildklier)

Ik gebruik strumazol al 2 jaar en de eerste 3 maanden werd ik er alleen maar beroerder van dan als ik al was van me schildklier. Ik had veel bijwerkingen. Uiteindelijk hield dat wel op en merk ik er niets meer van.
28-07-2010

Strumazol (thiamazol)
Ziekte van Grave (te snel werkende schildklier)

Ik heb dit middel ongeveer 2 maanden geslikt en ben toen over gegaan op PTU omdat ik hoofdpijn van dit middel kreeg. Toen ik stopte met dit middel stopte de hoofdpijnen ook.
19-06-2010

Snelle schildklier

Gebruik strumazol(2 tab. per dag) bijna twee jaar, heb veel gewrichts klachten, twee kiezen in drie maanden laten trekken (vitamine tekort) terwijl ik altijd een goed gebit had. Ik krijg nu vitamine D bij en gebruik magnesium tabletten. Expirimenteer zelf vaak met de dosis. Je bloedwaarde wordt door de specialist zo laag mogelijk gehouden, maar daar voel ik me absoluut nie[lees meer...]t goed bij. Ik voel me beter als de schildklier iets sneller werkt.Verder ben ik 20 kilo aangekomen, wat ik er nu niet af krijg. Ik loop 2 keer per week 10 km hard. Ik heb een radio active slok gehad in feb. mag 1 juli stoppen met strumazol en thyrax en dan na drie weken prikken en kijken of de slok heeft geholpen. Ik ben vaak over vermoeid, en heb het vlug koud. Mijn bloed waarde zijn volgens de specialist elke keer goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum