Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam

Ziekte van Graves (52 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

10-10-2017 | Vrouw | 48
Snel werkende schildklier
Na 4 weken, heftige jeuk over mijn hele lichaam. Heel moe, duizelig, droge mond, tong. Geelzucht en leverfalen, moest direct met de medicatie stoppen! Dit laatste zijn zeldzame bijwerkingen. Ik gebruik nu PTU 8 pillen ipv 1 pil bij Strumazol in totaal 9 inclusief hormoonpil. Ik heb me voor halve dagen ziek gemeld en doe elke dag een middag dutje. De medicatie die me beter [lees meer...]moest maken maakte me ziek. Afwachten wat PTU doet met m'n lichaam aangezien deze medicatie volgens de bijsluiter zelfde bijwerkingen heeft. Na 10 dagen gestopt te zijn met strumazol bleken mijn leverwaardes 10x vereenvoudigd te zijn wat niet had gemoeten.

03-08-2017 | Vrouw | 52
Snel werkende schildklier
Eindelijk door de huisarts doorverwezen eind april 2017 naar een internist vanwege een te langzaam werkende schildklier in januari en in mei werkte deze te snel. Na diverse onderzoeken echo, scan en bloedonderzoeken kreeg ik als uitslag dat ik de ziekte van Graves heb. Ik had verwacht dat na medicijn inname er snel verbetering op zou optreden qua klachten, maar helaas. Gew[lees meer...]richtspijn in heupen, knieën, en vingers die zorgen voor een beperking qua tillen, wringen. Moeizaam in slaap vallen en snel wakker zijn in de nacht is zwaar vermoeiend. Ik ben in behandeling bij een internist i.o. hij verteld te weinig neemt klachten niet serieus, laatst moest ik hem zeggen dat gewrichtspijn toch echt wel in de bijsluiter staat, dit zocht hij meteen op en moest toegeven. Verminderde wel inname gebruik nu 20mg. Alles lijkt in slow motion te gaan dit terwijl ik altijd actief ben geweest ...

13-06-2017 | Vrouw | 44
Snel werkende schildklier
Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.

24-03-2017 | Vrouw | 67
thiamazol (10mg)
Snel werkende schildklier
Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo

06-07-2016 | Vrouw | 44

15-12-2015 | Vrouw | 51
Snel werkende schildklier
Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.

28-03-2015 | Vrouw | 35
thiamazol (10mg)
Snel werkende schildklier
Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!

09-03-2015 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.