Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

08-05-2019

17-01-2019

Hyperthyreoïdie

Deze medicijnen voorgeschreven gekregen om mijn schildklier stil te leggen. Al mijn klachten verdwenen voor 80%. Ik viel wel veel af, maar was niet erg.
15-08-2018

Snel werkende schildklier

Na constatering te snelle schildklier begin 2015 eerst bijna 8 maanden bètablokkers tegen vooral het hartbonzen. Daarna overgestapt naar strumazol, 30 mg, wat een verademing! Vervolgens door veranderende waarden steeds zoeken naar de juiste dosis, tussen 0 en 30 mg, nu al 7 maanden op 10 mg. Hardlopen was met de bb's wat moeizaam, met strumazol gaat dat prima.
28-08-2017

Ziekte van Graves

Echt prima medicijn: na een week alle narigheid van de ziekte weg: geen hartkloppingen meer, geen overmatig zweten, niet meer trillen en eindelijk langzamerhand weer een gevoel van ontspanning!
15-12-2015

Snel werkende schildklier

Na maanden van klachten eindelijk de diagnose. Mijn schildklier werkt te snel. Meteen 1 x per dag Strumazol in combinatie met 3 x per dag Propranolol. Voel me per dag beter en geen enkele bijverschijnselen.
17-11-2015

Ziekte van Graves

Lange termijn genomen voor Graves. Geen echte bijwerkingen van gehad. Nam het altijd 's avonds voor het slapen gaan.
30-07-2014

Ziekte van Graves

Hai, Ik heb ook de ziekte van graves en voelde mij verschrikkelijk moe,spierzwakte en kon niets meer,na enkele maanden gebruik van strumazol en thyroxine voelde ik me weer zoals vroeger. Nu ,na 18 maanden behandeling moet ik de medicatie afbouwen, en afwachten wat het wordt. Tot nu toe gaat alles goed
12-06-2013

Schildklier

Hallo mijn naam is Henny, ben 57 jaar en slikte al 25 jaar Strumazol en Thyrax . Nadat mijn internist met pensioen ging kreeg ik een nieuwe internist. Deze was geheel verbaast dat ik deze medicijnen al zo lang slik. Zij is het hier dan ook niet mee eens. Moest direct stoppen met medicijnen en dan zien hoe het gaat. Ben nu 2 weken zonder medicijnen voel me hopeloos na 25 ja[lees meer...]ar stabiel te zijn geweest heb ook weer enorm last van mijn ogen. Zijn er meer mensen die deze medicijnen zolang slikken zonder bijwerkingen? Dan hoor ik dit graag.
26-05-2013

Ziekte van Graves

Sinds februari 2013 gebruikt onze dochter van 8 jaar strumazol. Nadat wij eerst dachten dat ze een motorische achterstand had hebben wij haar laten bloedprikken en bleek het graves. De jeuk, motorische achterstand en pijn in haar benen is als sneeuw voor de zon verdwenen. Ze moet nog wel ingesteld worden op thyrax. Tot nu toe zijn wij heel tevreden.
23-04-2013

Ziekte van Graves

In het najaar is bij mij de Ziekte van Graves geconstateerd, dus een veel te snelle schildklier. Ik kreeg hiervoor direct beta-blokkers om mijn hoge hartslag onder controle te krijgen en nadat ik bij de Endocrinoloog ben geweest ben ik in December gestart met 20mg Strumazol/dag. Ik heb gelukkig helemaal geen last gehad van bijwerkingen en na ongeveer een maand begon ik mij[lees meer...] langzaam beter te voelen. Na 2 maanden moest ik naast de Strumazol ook Levotheroxine gaan slikken (25Mgu). Inmiddels zijn mijn bloedwaardes stabiel en voel ik mij ook een nieuw mens vergeleken met eind vorig jaar. Ik moet nu nog een jaar doorgaan met de medicatie en dan hopen dat het genezen is. Ik wilde mijn ervaring delen omdat er vooral veel negatieve verhalen overal op internet staan, waar ik zelf nogal van geschrokken ben toen ik de diagnose Graves kreeg. Maar de behandeling kan dus ook heel goed verlopen!
20-02-2011

Ziekte van graves

bijwerking op termijn: botontkalking. Niet te lang mee doorgaan, vanwege dit risico. Overstappen op radioactief jodium (3e keer)
12-11-2010
Vrouw

Te snel werkende schildklier

Ik slik al bijna 5 jaar strumazol. begonnen met 30 mg 1x per dag en steeds door bloedcontrole afgaan bouwen. Slik nu al een geruime tijd ene dag 10 mg en andere dag 5 mg. Nu sta ik voor de radioactieve slok. Ik moest stoppen met de medicatie. Dit ging na 2 dagen al helemaal fout. Weer alle symptomen terug van een op hol geslagen schildklier. Vandaag heb ik weer overleg met[lees meer...] de arts om te kijken wat de beste optie is. Doorgaan met strumazol slikken is geen optie ivm bijwerkingen op de lange termijn!? en stoppen en door een ellendige periode gaan alvorens de slok te kunnen gaan nemen is ook niet prettig. Wie heeft ervaring met de slok en hoe het daarna verging?
07-12-2018

Ziekte van Graves

Ik ben strumazol gaan gebruiken na constatering van de ziekte van Graves door een internist in het Ziekenhuis, wij zijn begonnen met de zog. shocktherapie door dagelijks 20mg te nemen en de schildklier zo goed als plat te leggen. Door deze methode heb ik als man te kampen gehad met emotionele moodswings waar ik van huilen bij een droevig liedje op de radio naar compleet ov[lees meer...]ertrokken aggressief reageren op kleine dingen zoals tekeer gaan tegen een man die zijn hand niet uit steekt op de rotonde. Ook had ik in het begin van mijn gebruik een enorme onverzadigbare eetlust in foute dingen (donuts, bakken ijs, 6 boterhammen etc etc) waardoor ik enorm ben aangekomen in gewicht van 86,5 naar 98,0 terwijl ik normaliter kon eten hoeveel en wat ik wilde zonder een gram aan te komen en weinig te bewegen. Ook had ik de eerste 2 maanden last van uitslag op me rug, benen, buik en borst. Momenteel heb ik dit medicijn onder begeleiding van de internist afgebouwd naar 2,5mg p/d en blijven mijn waardes mooi constant en ben ik begonnen met een intermittent fasting routine welke mij ondersteund bij het tegen gaan van overeten dmv een calorieën plafond en tijdsbestek waarin er voedsel genuttigd mag worden en mij dwingt om veel water te drinken gedurende dag en ben hierdoor inmiddels in korte tijd alweer 7,5 kg door afgevallen aangezien iedereen verschillend is zou ik overleggen met de behandelend arts of dit wellicht ook voor U een idee is als met dezelfde bijwerkingen/klachten kampt tijdens gebruik van strumazol.
06-06-2018

Ziekte van Graves

6 weken 30 Mg met beta Blokkers slaap beter, geen trillen meer, hartkloppingen veel minder, rustiger niet gejaagd. Na 6 weken neem ik nu 3kwart strumazol voor 3 weken want mijn bloedwaarden waren veel beter /goed. In overleg met de huisarts gedaan en dan na 3 weken weer prikken. Internist wil mij alleen maar meer troep geven en ik wil met zo min mogelijk medicijnen mijn ba[lees meer...]lans vinden. Wacht nu op een internist die daar in mee gaat. Slik het nu een week op deze manier en voel mij goed tot nu toe alleen de hoofdpijn is steekt soms op en is lastig maar verder prima.
13-06-2017

Snel werkende schildklier

Ik gebruik ook sindskort dit medicijn en heb ook last van mijn ogen en misselijk en droge mond af en toe en blijf misselijk gevoel in mijn maag houden. Is niet zo prettig.
24-01-2017

Ziekte van Graves

Ik gebruik dit medicijn al geruime tijd. In het begin veel bijwerkingen, opgezette buik, darmproblemen, misselijk, vocht vasthouden. Na een tijdje gingen deze bijwerkingen over. Nu op wat kleine dingetjes na (af en toe wat lichte gewrichtspijn bijvoorbeeld) nergens meer last van. Ik word behandeld doormiddel van monotherapie (strumazol in lage dosering ipv strumazol in hog[lees meer...]e dosering icm schildklierhormonen). Begon met 30 mg per dag. Gebruik inmiddels nog maar 25 mg per week.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum