Ervaringen met Strumazol

thiamazol

Jeuk over het hele lichaam levertoxiciteit gewichtstoename agranulocytose zware menstruatie haaruitval energieverlies verstoorde slaap constipatie spierkrampen

Ziekte van Graves (52 meningen)
Snel werkende schildklier (33 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

17-04-2013 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
Ben pas sinds 3 weken bezig met Strumazol. De eerste week heel veel jeuk en kloven in mijn vingers. Aanvankelijk ook nog gecombineerd met 80 mg Inderal vanwege snelle (tot 134) hartslag. Maak mij wel zorgen over een eventuele gewichtstoename. In andere reacties die ik hier lees, zie ik echter niet vanaf wanneer die kan optreden.

16-01-2013 | Vrouw | 30
Schildklier
Het sloeg goed aan 1 maand alleen Strumazol en daarna 127 mg Eutyrox erbij. Ik ben wel 5 tot 8 kilo aangekomen door de Strumazol. Vervelende bijwerking, maar het heeft geholpen met het genezen van de graves en het heeft alle op hol geslagen hormonen doen dimmen. 3 keer graves gehad door stress en door zwangerschap, alle drie de keren goed genezen. Wel helaas moeten stop[lees meer...]pen met de borstvoeding, maarja een kind heeft meer aan een gezonde moeder en kunst voeding dan een heks met borstvoeding.

07-02-2011 | Vrouw | 63
Schildklier
slechte voorlichting medische termen medicijn verandert steeds in dosering (dokter doet dit)

17-09-2010 | Vrouw
thiamazol
Gebruik van admidarone voor hart problemen
Nu de waarde van Th4 oke na een dik zes maanden gebruik maar nu de tsh waarde veel te hoog wie kent dit.

23-08-2010 | Vrouw
thiamazol
Hyperthyreoïdie (snel werkende schildklier)
Ik gebruik strumazol al 2 jaar en de eerste 3 maanden werd ik er alleen maar beroerder van dan als ik al was van me schildklier. Ik had veel bijwerkingen. Uiteindelijk hield dat wel op en merk ik er niets meer van.

01-07-2023 | Man | 44
thiamazol (10mg)
Ziekte van Graves
Ik gebruik het nu 2 weken voor Graves maar merk vooralsnog geen verschil. Ik ben er nu acytil-l-carnitine bij gaan slikken en heb het gevoel dat dat beter werkt.

31-01-2023 | Vrouw | 46
Ziekte van Graves
Ik wil dit delen omdat er zoveel negatieve ervaringen bestaan . En ik een postitief verhaal wil brengen. De eerste 2 weken geen last. Na overschakelen van 40 mg naar 40 kreeg ik teveel last van jeuk en mocht ik overqtappen naar 30 mg. Nadien zat het goed. Het beven verdween alsook het oedeem in onderbeen en voeten. Geen gejaagd gevoel meer. Wel wat moe geweest maar dat is [lees meer...]prima! Ik neem dit nu 6 weken. Gewicht is hetzelfde gebleven. Dokter zei dat er nu nog weinig zal veranderen op dat vlak. Morgen starten met thyroxine om weer activiteit op te wekken. Bloedwaarden waren goed. Geen schade en leverwaarden zijn er al op vooruit gegaan dankzij strumazol. Even wat hoop geven dat alles ook redelijk goed kan gaan gezien de omstandigheden. Positief ingesteld blijven. Ik ben wel tijdens de behandeling Astrapure K2 vit D3 gaan nemen en dit zorgt ervoor dat ik actief blijf alsook mn darmen. Succes mensen! Veel moed en vertrouwen. En luister naar je lichaam als iets niet goed voelt , luister daar ook naar! Ik ben zo blij dat mijn arts dit deed en de dosis met 10 mg terugschroef omdat mn lichaam meer niet trok.

13-07-2021 | Vrouw | 23
Ziekte van Graves
Ongeveer een maand geleden is de ziekte van Graves bij mij vastgesteld. Hierdoor slik ik betablokkers en strumazol. Twee weken na start van de medicatie enorme jeuk (huiduitslag, galbulten) gekregen. Ik word daardoor midden in de nacht wakker en kan dan niet meer in slaap komen door de jeuk. De dokter gebeld en die zei dat ik er even doorheen moest omdat de hevigheid na ve[lees meer...]rloop van tijd wel afneemt.. Heeft iemand ervaring met dezelfde situatie? Wanneer neemt de jeuk ongeveer af??

03-08-2020 | Vrouw | 51

28-05-2019 | Man | 35
Vermoeidheid
Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.

27-05-2019 | Man | 35
Snel werkende schildklier
Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

06-09-2018 | Vrouw | 41
Ziekte van Graves
Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.

18-02-2018 | Man | 38
Ziekte van Graves
Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..

15-01-2013 | Vrouw | 65
Schildklier
in het begin veellast van jeuk en op boeren. ook Veel zweten. Mijn bloeddruk was normaal doch mijn pols slag was 100. Daar kreeg ik beta blokker voor. die ook zijn bijwerkingen gaven. wat ik wel vind dat er altijd wat vaag verhaal wordt gegeven omtrend het verloop van de schildklier hoelang je medichijnen moet gebriuken en zo meer

29-12-2012 | Vrouw | 54
Ziekte van Graves
Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd

02-06-2012 | Vrouw | 38
Schildklier
Te algemene diagnose..geplaatst worden in marges en protocollen...terwijl het eigenlijk elk geval heel erg uniek is...maar je wordt net als erg veel ziektes tussen dit en dat cijfertje geplaatst in grafieken...ik ben 2 keer kort (half jaar) aan de strumazol geweest werd geadviseerd om mijn schildklier lam te leggen...ik wilde dat niet en heb zelf gekozen voor voorzichtig [lees meer...]afbouwen onder begeleiding van mijn huisarts en een osteopaat..ben inmiddels weer 2 jaar medicijn vrij