Strumazol

thiamazol

Ziekte van Graves (33 meningen)
Snel werkende schildklier (22 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

03-08-2011

Te snelwerkende schild klier

kan nog niet merken dat het helpt. Wel merk ik dat ik weer meer beta blokkers moet gaan gebruiken en mijn klachten weer erger worden. Heel emotioneel, en een gevoel van een brok in mijn keel.veel boeren moet. Bloed uitslag hoor ik donderdag 11 augustus
07-11-2010

Ziekte van Basedow

Ik gebruik Strumazol 30 mg 1 tab per dag in combinatie met Thyrax 0.025 mg 3 tab. per dag sinds maart 2010. MIjn klachten verdwenen langzaamaan ook hartkloppingen en pijn op de borst bij het inspannen. Door middel van hartkatheterisatie werd definitief uitgesloten dat het aan het hart lag. Hart in orde, alles kwam door die schieldklier dus. Echter sinds een maand kreeg ik[lees meer...] last van abnormale vaginale bloedingen, Ik krijg deze week echo onderzoek, ben benieuwd.. Vraag me af of het een bijwerking is of .. iets anders.
21-10-2010

Ziekte van graves

ik heb strumazol voorgeschreven gekregen na vaststellen van de ziekte van graves.Ik moet zeggen dat ik me nu veel zieker voel dan voor ik was begonnen.Ben ook heel down en heel emotioneel .Ik huil bij het minstte ik kan ook niet veel verdragen en heb soms echt geen energie,terwijl ik hiervoor een heel energieke persoon was ,niets was me teveel.Hoop dat het gaat beteren,wan[lees meer...]t voel me nu echt belabberd. groetjes van jamila
19-06-2010

Snelle schildklier

Gebruik strumazol(2 tab. per dag) bijna twee jaar, heb veel gewrichts klachten, twee kiezen in drie maanden laten trekken (vitamine tekort) terwijl ik altijd een goed gebit had. Ik krijg nu vitamine D bij en gebruik magnesium tabletten. Expirimenteer zelf vaak met de dosis. Je bloedwaarde wordt door de specialist zo laag mogelijk gehouden, maar daar voel ik me absoluut nie[lees meer...]t goed bij. Ik voel me beter als de schildklier iets sneller werkt.Verder ben ik 20 kilo aangekomen, wat ik er nu niet af krijg. Ik loop 2 keer per week 10 km hard. Ik heb een radio active slok gehad in feb. mag 1 juli stoppen met strumazol en thyrax en dan na drie weken prikken en kijken of de slok heeft geholpen. Ik ben vaak over vermoeid, en heb het vlug koud. Mijn bloed waarde zijn volgens de specialist elke keer goed.
08-06-2010

Verhoogde schildklier werking

28-02-2010

Hyperthyreoïdie

1 maand gebruikt, ivm galbulten acuut gestopt: over op de PTU 8x50mg per dag. na galbulten slokdarm krampen als nawee van de allergie. helaas heb ik een kruisingsallergie: ook allergisch voor de PTU gewrichtsklachten, hoofdpijn a la migraine en haaruitval... nog steeds op zoek naar oplossing...
02-01-2010

Schildklier

Ik begon met Strumazol omdat mijn schildklier te snel werkte, na een tijd onder controle bij de dokter in het ziekenhuis kreeg ik weer een telefoontje dat ie te langzaam werkte, kreeg een ander tabletje erbij, Tyrax genaamd.. en dat moest weer het hele zaakje stabiel zetten, maar heb nu het idee dat het weer te snel gaat, ben haar aan het verliezen, transpireer heel veel, [lees meer...]ben soms heel kattig tegen mensen, ben snel geirriteerd.. Moet binnenkort weer naar de dokter en heb vorige week bloed laten prikken, het kan niet anders zijn dat ie weer te snel werkt... ik hou het in de gaten.
15-10-2019

Te hard werkende bijschildklier

Na doorverwezen te zijn door de huisarts, ben ik terechtgekomen bij de internist. Na de eerste bloedtest hoge T3 en T4-waarden, in contrast met hele lage TSH-warden. Strumazol voorgeschreven om de schildklier plat te leggen. De eerste drie weken: niks aan de hand. Begin van de vierde week begin ik lichtjes jeuk te krijgen in mjn zitvlak. Zoetjesaan begin ik bulten te krijg[lees meer...]en (door het krabben misschien). Ook mijn handen beginnen bulten te krijgen, en een erg jeukende hoofdhuid. Ik prober het nog een drie dagen vol te houden in de hoop dat de jeuk en bulten voorbijgaan. Na een slapeloze nacht besluit ik naar de huisarts te gaan om te vragen of de behandeling gestopt kan worden. De huisarts is niet overtuigd van de jeuk als te zijn een bijwerking van Strumazol en stelt voor om voorlopig de medicatie te stoppen. Als de jeuk zich blijft manifesteren is de oorzaak elders te zoeken. Ik stop voorlopig met het gebruik van de medicatie. Ondertussen menthol talc en polaramine tegen de jeuk gehad. We wachten af...
24-09-2018

Snel werkende schildklier

Volgens de arts kan de pijn in de benen worden veroorzaakt door beenmergremming! De pijn is vooral 's-nachts en vrij hevig ! Moet een kwartier tot half uur trappelen met de benen alvorens er verlichting optreedt !
18-04-2017

Ziekte van Graves

6 jaar geleden kreeg ik ziekte van graves, 20 kg in half jaar afgevallen. Heel veel hypers gehad. Bewust geen medicijnen genomen, na jaar was me schildklier weer rustig. Nu afgelopen februari had ik het weer terug, andere symptomen. Nu gebruik ik strumazol, begon met 30 mg, maar vanwege gewrichtspijnen, hoofdpijn en misselijkheid mocht ik halveren. Na 12 weken weer bloed[lees meer...]prikken kreeg ik 20 mg, weer gewrichtspijn, voel me veel beroerder met medicijnen dan zonder. Kom ook lekker aan in gewicht :( nog 4 weken dan hoop ik dat me schildklier platligt en dat ik andere medicijnen krijg om me schildklier opnieuw aan de gang te krijgen.
24-03-2017

Snel werkende schildklier

Gebruik ze vanaf 1 maart dit jaar en ben al 3 kilo aangekomen en daarvoor al 8 kilo
23-01-2016

Ziekte van Graves

De bijwerkingen van dit medicijn zijn echt vreselijk! Vooral de uitslag (dit kreeg ik na twee weken).
05-08-2015

Ziekte van Graves

Jaren geleden heb ik voor mijn aandoening ook strumazol geslikt. Toen had ik nauwelijks last van bijwerkingen. Maar nu heb ik wel last van bijwerkingen. De eerste twee weken had ik last van hoofdpijn, spierzwakte/spierpijn in mijn benen en soms misselijkheid. Ook was ik ineens heel emotioneel met huilbuien (dat heb ik normaal niet, herkende mezelf niet meer). Mijn arts zei[lees meer...] dat dit ook kon komen doordat mijn schildklierwaardes zo aan het schommelen waren - van heel up naar veel te down. Ik was recent ruim een week gestopt met het slikken van strumazol ivm het nemen van radioactief jodium. Nu ben ik weer twee dagen begonnen met de strumazol en de hoofdpijn, misselijkheid en spierpijn zijn weer terug.
28-03-2015

Snel werkende schildklier

Wat een rot medicijn is dit. enorme maagpijn, fikse buikpijn en lijk wel zes maanden zwanger zo opgezet is mijn buik. En dan te denken dat ik er nog lange tijd mee door moet gaan. Bah!
29-06-2014

Ziekte van Graves

Ben al ruim een jaar aan strumazol 30mg per dag,maar na vier weken strumazol gebruik moest ik thyrax er bij slikken.in het begin voelde ik me beter maar nu heel veel last van gewrichten,erg moe,aankomen,en depressief. Het is een rot medicijn en ik snap het niet waarom niet e artsen iets anders in plaats daar van voorschrijven. Ik heb een vriendin. Zij heeft een andere me[lees meer...]dicijn al 16 jaar en ze heeft geen last van bijwerkingen . Ik ben afgelopen maand er mee gestopt ,maar nu krijg ik weer last van te snel werkend schildklier vanwege thyrax. Ik zou het eerlijk gezeght liever opereren ,en daarna thyrax slikken om de functie van de schildklier te overnemen. Op dit manier vind geen leven,die schildklier en die medicijnen er bij zetten het hele lichaam op zijn kop.
26-05-2014

Ziekte van Graves

Ik slik nu ong bijna een jaar strumazol, doordat bij mij de ziekte van graves is geconstateerd. Hierbij slik ik ook een betablokker i.v.m hoge hartslag. In het begin had ik goede hoop, voelde mij eigen langzaam opknappen 0)) Nu ben ik weer terug bij af, zo ziek als een hond!! pijn in mijn armen, schouders en knieën extreem zenuwachtig. Heb 6 weken terug bloed moeten pr[lees meer...]ikken en de assistent zei dat de waarde 11 was. Ik zei en nu.....toen zei ze gewoon doorslikken en over 3 maanden weer prikken. Mijn waarde was toen de tijd bijna 40 ! Als ik de strumazol door blijf slikken staat mijn waarde straks op nul. En dan? pff Heeft iemand hier ervaring mee?

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum