thiamazol

Ziekte van Graves (35 meningen)
Snel werkende schildklier (23 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

06-07-2016 | Vrouw | 44

09-03-2015 | Vrouw | 46
Snel werkende schildklier
Slik de medicijnen net een week. Wel last van een droge mond (staat niet bij bijwerkingen) en last van de ogen. Over het effect valt nog weinig te zeggen, op af en toe hoofdpijn na nog geen opmerkzame bijwerkingen.

10-08-2013 | Vrouw | 49
Snel werkende schildklier
Strumazol legt schildklier stil. Enige bijwerking is dat stofwisseling ook stopgezet wordt of vertraagd. Door bijslikken van tyrax hormoon is dit opgelost

26-06-2013 | Man | 57
Schildklier
Heb ziekte van Basedow en dat lijkt op Graves. Heb elders als reactie op Henny gereageerd, omdat ik ook al 25 jaar Strumazol gebruik.

17-04-2013 | Vrouw | 49
Ziekte van Graves
Ben pas sinds 3 weken bezig met Strumazol. De eerste week heel veel jeuk en kloven in mijn vingers. Aanvankelijk ook nog gecombineerd met 80 mg Inderal vanwege snelle (tot 134) hartslag. Maak mij wel zorgen over een eventuele gewichtstoename. In andere reacties die ik hier lees, zie ik echter niet vanaf wanneer die kan optreden.

16-01-2013 | Vrouw | 30
Schildklier
Het sloeg goed aan 1 maand alleen Strumazol en daarna 127 mg Eutyrox erbij. Ik ben wel 5 tot 8 kilo aangekomen door de Strumazol. Vervelende bijwerking, maar het heeft geholpen met het genezen van de graves en het heeft alle op hol geslagen hormonen doen dimmen. 3 keer graves gehad door stress en door zwangerschap, alle drie de keren goed genezen. Wel helaas moeten stop[lees meer...]pen met de borstvoeding, maarja een kind heeft meer aan een gezonde moeder en kunst voeding dan een heks met borstvoeding.

07-02-2011 | Vrouw | 63
Schildklier
slechte voorlichting medische termen medicijn verandert steeds in dosering (dokter doet dit)

17-09-2010 | Vrouw
thiamazol
Gebruik van admidarone voor hart problemen
Nu de waarde van Th4 oke na een dik zes maanden gebruik maar nu de tsh waarde veel te hoog wie kent dit.

23-08-2010 | Vrouw
thiamazol
Hyperthyreoïdie (snel werkende schildklier)
Ik gebruik strumazol al 2 jaar en de eerste 3 maanden werd ik er alleen maar beroerder van dan als ik al was van me schildklier. Ik had veel bijwerkingen. Uiteindelijk hield dat wel op en merk ik er niets meer van.

03-08-2020 | Vrouw | 51

28-05-2019 | Man | 35
Vermoeidheid
Had last van flinke vermoeidheid en trainde vaak, zoals joggen en twee keer per week ook voetballen. Dit ging helaas niet meer vanwege te vermoeid te zijn.

27-05-2019 | Man | 35
Snel werkende schildklier
Ik heb het moeten gebruiken omdat ik last had van hartkloppingen af en toe en vermoeidheid voor een periode van 2/3 maanden. Ik krijg een cintagrafie ofzo (scan van schildklier) en dan wordt er gekeken wat er aan de hand is. Na 8 dagen deze medicijn te gebruiken voel ik helemaal niks meer en geen vermoeidheid of iets dergelijks. Ook geen hartkloppingen etc.

06-09-2018 | Vrouw | 41
Ziekte van Graves
Sinds 4 weken slik ik 100mg metropol icm 30mg strumazol, in de ochtend. Omdat ik hele rusteloze nachten had en ontzetten licht sliep, wilde ik proberen de strumazol in de avond te nemen. Een dag later zat ik onder de galbulten, terwijl ik eerder nauwelijks bijwerkingen had. Wel het idee dat ik een diepere slaap heb gehad, maar door de jeuk toch een gebroken nacht. Het staa[lees meer...]t tussen de bijwerkingen, dus ik hou het nog even vol. Hopelijk ebt het vanzelf weg.

18-02-2018 | Man | 38
Ziekte van Graves
Nouja in t begin ging dat wel goed kreeg minder trillingen in handen en Mn eetlust werd ook meer ,, maar na langer gebruik is Mn lust op sex minder en Mn pik werd niet meer zo stijf zoals ik t zonder tabletten had ..

15-01-2013 | Vrouw | 65
Schildklier
in het begin veellast van jeuk en op boeren. ook Veel zweten. Mijn bloeddruk was normaal doch mijn pols slag was 100. Daar kreeg ik beta blokker voor. die ook zijn bijwerkingen gaven. wat ik wel vind dat er altijd wat vaag verhaal wordt gegeven omtrend het verloop van de schildklier hoelang je medichijnen moet gebriuken en zo meer

29-12-2012 | Vrouw | 54
Ziekte van Graves
Kreeg na een maand inname van dit middel ernstige keelpijn en jeuk. Na overleg met de internist direkt moeten stoppen wegens een zeldzame bijwerking waarbij de witte bloedcellen worden vernietigd

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum