thiamazol

Ziekte van Graves (35 meningen)
Snel werkende schildklier (23 meningen)
Trage schildklier (6 meningen)

10-10-2014 | Vrouw | 64
thiamazol (30mg)
Ziekte van Graves

05-11-2013 | Vrouw | 33
thiamazol (10mg)
Hyperthyreoïdie
In september 2013 is bij mij een te snelle schildklier werking geconstateerd door de ziekte van Graves. Na 2 weken deze medicijnen geslikt te hebben, kreeg ik heftige uitslag. Moest hiervoor aan de prednison (stootkuur) omdat het niet over ging. Nog geen 2 weken hierna kreeg ik koorts en keelpijn. Direct de internist gebeld en die zei dat ik bloed moest laten prikken. Dit [lees meer...]gedaan en ruim een uur later kreeg ik telefoon dat ik direct naar het ziekenhuis moest komen. Ik had nog maar heel weinig witte bloedcellen, waarvan de neutrofielen zelfs 0 waren. Ik moest direct met de medicatie stoppen en heb meer dan een week in het ziekenhuis gelegen om mijn witte bloedcellen op een normaal niveau te krijgen. Wat een verschrikkelijk medicijn.

05-04-2012 | Vrouw | 49
Schildklier
Ik neem sinds enkele weken strumazol 10 mg. minder hartsklachten maar doodmoe en altijd slapen, slapen, slapen.... Weet niet wat te doen nu....

12-08-2011 | Vrouw | 53
Schildklier
Na 3 weken strumazol genomen te hebben ben ik in coma naar het ziekenhuis gebracht. De strumazol had bijna alle witte bloedlichaampjes "opgegeten". Organen waren aangetast, zware longontsteking. Door goede artsen is alles weer goed gekomen, maar moet nu wel Thyrax slikken voor de schildklier.

16-02-2011 | Vrouw | 42
Ziekte van graves
zeer veel ontstekingen in gewrichten. Gestopt met gebruiken

27-09-2010 | Vrouw
Te snel werkende schildklier
In 2008 kreeg ik functie uitval en kwam in het medische circuit terecht waar CVA geconstateerd werd. Daar werd ook geconstateerd (enige onderzoeken later) dat mijn schildklier veel te snel werkte. Ik heb tot dat moment altijd fulltime met enthousiasme gewerkt en dat is tot op heden niet mogelijk door aanhoudende vermoeidheid. De juiste dossering in combinatie met thyrax is[lees meer...] een frustrerende zoektocht...In mei jl (2010) heb ik een jodiumpil geslikt en nog steeds zijn mijn klachten niet afgenomen en slaap ik zo'n 11 uur verspreid over 's nachts en 's middags (8 en 3 u) om me een beetje gewoon mens te voelen. Ik ben een opgewekt en possitief ingesteld mens maar het is bij tijd en wijle erg deprimerend...In november moet ik met de medicijnen stoppen zodat opnieuw gecontrolleerd kan worden of die radioactieve pil gewerkt heeft en daar zie ik tegenop. We eginnen dan weer van voor af aan met de zoektocht naar de juiste dossering .... De omgeving doet aardig maar begrijpen niet wat voor beprekingen deze aandoening met zich meebrengt en ik heb dit zelf ook onderschat als ik eerlijk ben. Is dit herkenbaar bij mensen die ook een te snelwerkende schildklier hebben?

26-02-2010 | Vrouw
Te snel werkende schildklier
I.v.m. een te snelle schilklier kreeg ik dit middel voorgeschreven. Na verloop van enkele weken kreeg ik galbulten over mijn hele lichaam. Vreselijke jeuk. Heb contact opgenomen met de internist en moest onmiddellijk stoppen. Ik kreeg toen PTU voorgeschreven 3 Maal daags 2 tabletten.

03-11-2009 | Vrouw
Ziekte van Graves
Een jaar gebruikt . Een maand gestopt, daarna weer begonnen. Na 5 maanden in levensbedrijgende situatie opgenomen met pancytopenie in UMC. Na 3 weken totale schildklierverwijdering. Nu herstellende.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum