Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

02-02-2021 | Vrouw | 64
Trage schildklier
Ik heb sinds 13 jaar last van mijn schildklier en heb meteen Euthyrox gekregen en heb daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb sinds bijna een jaar best wel veel klachten en kom er bij toeval achter dat de samenstelling van de medicijnen veranderd zijn. Ik heb ernstig last van haaruitval, onrustiger, minder fit, last van mijn spieren en licht in mijn hoofd. De huis[lees meer...]arts neemt het blijkbaar ook niet zo nauw en deed er ook niks mee en de apotheker net zo, die houden allemaal wijselijk hun mond dicht, wat ik zeker niet vind kloppen. Ik heb mij voor een paar maanden terug alles laten prikken, vitamine D, B12, foliumzuur, T4, T3 enz. en gelukkig zijn de uitslagen allemaal goed. Nou via forums kom ik er achter hoeveel er klachten dat er zijn. Heb nu in overleg met de huisarts toch een andere gekregen, ik ben vrijdag met Tirosint begonnen, waar ik veel positieve reacties over heb gehoord. Ik hoop dat het weer goed gaat komen.

21-08-2020 | Vrouw | 64
Trage schildklier
In het begin nergens last van, maar toen euthyrox gewijzigde hulpstoffen kreeg werd het ineens anders. Dikke enkels, gewichtstoename, depressief. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest, maar die kon het ook niet verklaren, maar nu ik de klachten lees over dit middel zal ik met hem over de gewijzigde hulpstoffen gaan praten.

17-01-2020 | Vrouw | 64
levothyroxine (88ug)
Hypothyreoïdie
Ik gebruik al jarenlang naar tevredenheid Euthyrox. In november 2019 over naar vernieuwde Euthyrox, binnen 6 weken klachten van te traag werkende schildklier en onderdosering. TSH bleek sterk gestegen, nu dosering Euthyrox verhoogd, afwachten en opnieuw instellen, helaas!

18-04-2024 | Man | 65
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Ik gebruik het nu al zo'n 15 jaar en ben heel tevreden. Na een rustige opbouw nu op 150 per dag en als ik de gestreefde 5 kilo nog kwijt ben wellicht zelfs naar de 100. Ik gebruik veel medicijnen wegens een 2 tal aandoeningen en dit is de meest makkelijke geweest in gebruik en bijwerkingen.

15-01-2020 | Vrouw | 65
levothyroxine (100ug)
Al 32 jaar gebruik van Euthyrox. Sinds 11 november de nieuwe samenstelling. Had geen argwaan dacht er niet aan. Tot ik opgezette schildklier voelde, hartritme stoornissen, angstig, depressies nergens zin in,niet slapen. Je denkt aan allerlei zaken waar het aan kan liggen. Heb ik dit heb ik dat? Is er een interactie? Tot alarmbel rinkelde Euthyrox wacht vernieuwd. Naar ha d[lees meer...]ie wist niets van vernieuwde Euthyrox! Ik werd niet geloofd. Mijn TSH was van 0,61 naar 2,93 gegaan. Voelde mij naar. Toen overgestapt naar Thyrax, vroeg of ik iets hogere dosering kreeg daar Thyrax minder hard werkt. Maar nee. Dus weer 6 weken verder weer prikken TSH 5,3.Het is heel lastig om als schildklier patiënt je staande te houden in geloofwaardigheid! Telkens deze medicatie veranderen met alle gevolgen van dien.!Niet geloofd worden door de ha maakt het leven moedeloos temeer daar je je zo slecht erbij voelt! Er wordt veel te weinig geluisterd door de fabrikanten en ha naar ons. Om over begeleiding maar te zwijgen. Gelukkig voel ik zelf mijn lichaam wat het nodig heeft. Alleen om het te krijgen is nogal een strijd!

24-09-2021 | Vrouw | 66
levothyroxine (125ug)
Ziekte van Hashimoto
zoveel spierpijn niet kunnen slapen van de pijn

30-11-2020 | Vrouw | 66
levothyroxine (75mg)
Trage schildklier
Oude samenstelling was prima nieuw is een ellende ik stop steeds een dag met de inname van tablet en voel me dan een stuk beter geen pijnen en kramp meer . Daarna begin ik maar weer met het med het bouwt zich langzaan op tot ik weer barst van de pijn dan stop ik maar weer een dag langer durf ik nirt te stppen

24-04-2020 | Vrouw | 66
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
na in 2007 begonnen met thyrax had ik veel pijn in been/rug kwam er al snel achter dat het aan de thyrax lag over gestapt op euthyrox ,jaren goed gegaan ,en sinds een paar maanden weer die zelfde pijn in been rug ,bedankt merck voor de verandering ,kom kilo`s aan en voel me een wrak

08-10-2019 | Man | 66

08-10-2019 | Man | 66
levothyroxine (175ug)
Omdat ik een te snel werkende schildklier had kreeg ik een radio-actieve slok die mijn schildklier volledig uitschakelde terwijl ik voorheen aan de arts gevraagd had of mijn schildklier daarna op een voor mij aanvaardbaar niveau zou werken en hij dit bevestigde, niet dus. Zit nu dus al zo'n 7 tot 8 jaar aan de Euthyrox 175mcg en later is daar 25mcg Cytomel bij gekomen w[lees meer...]at op zich goed ging, ik kon er mee leven. Nu hebben ze die samenstelling veranderd en begin ik opeens allerlei bijverschijnselen te krijgen. Ben hier helemaal niet blij mee, waarom knoeien aan een goed product nou ja redelijk goed.

21-07-2019 | Man | 66
Trage schildklier
na dertig jaar komt er nog probleem bij namelijk mijn bijschildklier werkt te hard

03-02-2021 | Vrouw | 68
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Al wat jaren Euythyrox 25 microgram gebruikt, heb ook last van spierpijn en hoofdpijn. Dacht dat dit door statines kwam die ik gebruikte Rosuvastatine Aurobindo 10 mg. Nu gebruik ik sinds 1 maand deze statine niet meer! Men heeft mij geadviseerd om Rode gist rijsttabletten pillen te kopen. Maar nu ik een verhaal lees van iemand die hoofdpijn en spierpijn kreeg vraag ik[lees meer...] mij af of dit aan de Euthyrox komt! Ga de diabetische verpleegkundige bellen om te vragen wat te doen.

30-11-2020 | Vrouw | 68
levothyroxine (137ug)
Hypothyreoïdie
Ik slik al 13 jaar Euthyrox en dat ging goed. Nu al 8 maanden enorm veel klachten Ik ben zo moe dat ik zoveel mogelijk apatisch op de bank zit en gewoon zittend in slaap val. Heel kouwelijk. Heel veel spier- en gewrichtspijnen. Na vier maanden fysio nog steeds niet op te lossen of verbetering. Regelmatig duizelig en/of misselijk. Gewichtstoename. Dit allemaal terwijl mijn[lees meer...] waardes goed zijn. Ik wist niet dat de samenstelling van Euthyrox was gewijzigd en kwam daar bij toeval achter. Ik lees dat veel mensen dit soort klachten hebben gekregen dus ik denk dat het echt door de Euthyrox komt maar vind het zo moeilijk om op een ander merk over te gaan want zie ook op tegen het weer opnieuw ingesteld raken. Ik denk dat ik allereerst de Euthyrox maar een paar dagen niet in ga nemen om te kijken of ik mij beter ga voelen. pfffffffff

24-03-2020 | Vrouw | 68
levothyroxine (75)
Ziekte van Hashimoto
Na ophogen Euthyrox in december i.v.m. somberheidsklachten (consult psychiater gehad: patiente heeft weinig ziekteinzicht!) binnen 3 weken verdwijnen somberheid, maar steeds meer maagklachten, half februari zo ernstig dat ik overging op pap en vla eten en een dubbele dosis Pantozol 40 mg. Na een tip over Mannitol in Euthyrox op dit forum, waar ik heel dankbaar voor ben, b[lees meer...]leek Pantozol ook Mannitol te bevatten. Deze week weer terug naar Thyrax, helaas, hoop dat dat minder klachten geeft.

18-01-2020 | Vrouw | 69
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.

26-10-2019 | Vrouw | 69
levothyroxine (112ug)
Schildklier verwijderd
Was prima ingesteld op de oude formule Euthyrox, neem nu 5 weken de nieuwe samenstelling enorm veel klachten. Hoofdpijn, spierpijn gewricht klachten en doodmoe.