Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (38 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

16-06-2022 | Man | 38
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

31-10-2019 | Vrouw | 38
Hypothyreoïdie
Ik heb 1,5 jaar Euthyrox geslikt maar voelde me eigenlijk nooit echt mezelf: heel gejaagd/ stress, labiel gevoel en moe ook bij een lagere dosis terwijl m’n waarden wel goed waren. Nu slik ik Thyrax en voel me veel meer mezelf!

06-03-2020 | Vrouw | 37
Trage schildklier
Ik schrik me rot van wat ik lees en het maakt me woedend. Zijn we gewoon een speelbal van de farmaceutische industrie? Ik gebruikte jaren Thyrax toen ik moest overstappen. Eerst levothyroxine gehad en vervolgens Euthyrox. Wat fijn. Beter dan Thyrax en eindelijk goed ingesteld. Sinds een aantal maanden voel ik me erg moe, heb ik overal pijn in mijn lijf en mijn darmen. Mijn[lees meer...] concentratie is slecht en ik voel me lusteloos. En nu lees ik dat de samenstelling van het medicijn is veranderd. Onvoorstelbaar. Ze hebben geen idee hoeveel impact dit heeft op mensen. Waarom zou je dat doen als velen het gebruiken en zich er goed bij voelen. Ik ga wederom naar de huisarts en overweeg nu ook om over te stappen. Dank jullie voor het delen van de verhalen.

28-12-2019 | Vrouw | 37
levothyroxine (137ug)
Ziekte van Graves
Ik ben al 15 jaar schildklierpatient. Na twee jodiumkuren al enige jaren stabiel ingesteld. Sinds drie maand slik ik de nieuwe samenstelling en voel mij niet lekker. Ik lijk wel een soort van maagpijn/pijn in het borstbeen te hebben, moe en met regelmaat duizelig te zijn. Mijn waardes zijn goed en daar moet ik het mee doen. Ik voel mij er zo rot onder! Ik ben al heel wat g[lees meer...]ewend qua Graves en klaag nooit, maar een lichaam wat je min of meer in onzekerheid brengt, is heel vervelend. Zo’n gevalletje tussen de oren, terwijl ik al jaren zonder symptomen door het het leven ga...

18-12-2019 | Vrouw | 36
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds de overstap van Thyrax naar de vernieuwde Euthyrox misselijk, hoofdpijn en maagpijn. Eerst onwetend naar de huisarts, zij gaf aan dat de klachten van de nieuwe Euthyrox konden komen. Nu uiteindelijk van de Endocrinoloog een nieuw recept van Thyrax gekregen maar zij gelooft niet dat de klachten van de nieuwe Euthyrox komen. Zij denkt eerder dat ik een maagzweer heb, h[lees meer...]eel geruststellend.

22-06-2021 | Vrouw | 35
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
3 verschillende artsen betrokken bij deze medicatie switch echter geen follow up. Mijn advies kom voor jezelf op als dit medicijn klachten geeft.

28-02-2020 | Vrouw | 35
Hypothyreoïdie
Na het wijzigen van de hulpstoffen niet meer tevreden over de Euthyrox. Daarnaast een allergische reactie op de mannitol. Ik ga nu overstappen naar een ander medicijn na 8 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Euthyrox.

29-10-2019 | Vrouw | 35

27-09-2021 | Vrouw | 33
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Wat ben ik blij om te lezen dat zo veel mensen last hebben van dit medicatie na de wijzigingen in de samenstelling. En dat vele dezelfde klachten hebben ervaren. Vanaf juni heb ik een nieuwe verpakking gekregen en daar begonnen de klachten dan ook direct. Het is een op en af. Het zijn een hele hoop vage klachten die opeens ontstaan. Begon langzaam aan aan mijzelf te twijfe[lees meer...]len. Ben een heel gezond persoon die plotsklaps werd neergeslagen. Hier ga ik werk van maken. Beterschap aan de rest!

05-02-2020 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

02-03-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de vernieuwde samenstelling zijn mijn waardes flink gedaald terwijl de dosis gelijk is gebleven. Ook toename van vermoeidheid, spierzwakte en somberheid.

17-02-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal

26-11-2019 | Vrouw | 29
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

23-08-2019 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?

31-08-2020 | Vrouw | 25
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

29-05-2022 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Sinds dosis is verhoogd enkel af en toe migraine bij het stoppen van de pil.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum