Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

10-04-2021 | Man | 84
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Haaruitval is wel - bijna - weg na de gewenning.

27-01-2023 | Vrouw | 74
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Ik heb ook erge maagklachten sinds september. Arts heeft deze link niet gelegd en ik ook niet.

24-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

06-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte

20-01-2021 | Vrouw | 74
levothyroxine (25)
Ik ben een vrouw van 74. Ik slik al jaren een halve euthyrox. Ik ben zeer allergisch maar kon dit medicijn altijd goed verdragen. Een half jaar geleden kreeg ik allerlei klachten. Ernstige spierpijn, nog nauwelijks kunnen lopen,blaasontsteking,last van droge ogen, meer rugpijn als normaal, darm-en maagproblemen. De huisarts stuurde me door naar diverse specialisten in het [lees meer...]ziekenhuis. Tot afgelopen week weinig geholpen. Tot ik hier de recensies van medegebruikers las. Na overleg met huisarts direct gestopt met euthyrox. Het zou van de andere samenstelling van de hulpstoffen kunnen zijn. De apotheek heeft me hierover nooit geïnformeerd. Na 2 dagen stoppen voel ik me al veel beter. Nu afwachten of ik helemaal zonder kan.

08-06-2020 | Vrouw | 73
levothyroxine (100ug)
Door medische blunder zyuderland ziekenhuis te Heerlen, zij eisten niet dat mijn schildklier was ontstoken, hadden er geen naam voor hebben zij er Graves van gemaakt , welke ik niet heb. Met gevolg een Raj, mijn schildklier is vernietigd, doet nog maar 10% Ben veroordeeld voor de rest van mijn leven aan deze troep. Bij de oude euterox ging het. De nieuwe is een puinhoo[lees meer...]p. Was ik nooit naar dat ziekenhuis gegaan, een ontstoken schildklier hersteld vanzelf na ongeveer een jaar. Vertrouw artsen maar vreselijk. Ik ben het haasje.

16-04-2021 | Vrouw | 72
levothyroxine (0.75mg)
Ziekte van Hashimoto
Zo als hierboven vermelde klachten. Ik gebruik op eigen initiatief, Dentaid tegen droge mond waardoor het tandvlees minder erg slinkt, neusslijmvlies dr. Vogel tegen neuskorstjes, zeer slecht slapen, altijd koud. Op huisartsadvies carbogel voor droge ogen, koelzalf van Linette (vette crème wat niet intrekt en uren lang vettig blijft waardoor je kleren vettig worden) vagin[lees meer...]ale crème tegen droogheid ook van Linette. Ik heb al 30 jaar een traag werkende schildklier en slik er al die jaren Euthirox voor en de laatste jaren begonnen bovenstaande klachten. Niemand van mijn huisartsenpost nam het initiatief om eens verder te zoeken waar de opgehoopte klachten vandaan konden komen. Heb een week of 3 geleden contact gezocht met een natuurgeneeskundige en daar kwam uit dat ik Hasimoto heb door bloed te laten prikken wat niet bij mijn huisartsenpost werd gedaan.

29-11-2021 | Vrouw | 71
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

18-06-2021 | Vrouw | 71
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 41e kreeg ik deze autoimmuunziekte. Ik herinner me nog heel goed hoe het was om diep hypo-thyroid te zijn. Ik kon niet meer goed praten, lalde gewoon alsof ik gedronken had, ik was traag, keek star uit mijnogen. Een zombie gelijk. Na drie dagen substitutie therapie was het alsof het licht weer aanging! Een geweldige ervaring. Ik gebruik het nu 30 jaar en ben zeer[lees meer...] tevreden.

18-07-2020 | Vrouw | 71
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Ziekte van Hashimoto maar vlieg van hyper naar hypo, endocrinoloog doet er erg makkelijk over en stuurt je doodgewoon weer terug naar de huisarts

08-02-2019 | Vrouw | 71
levothyroxine (88)
Trage schildklier
TSH wel binnen de marge, maar steeds iets aan de hoge kant.

30-11-2021 | Vrouw | 70
levothyroxine (75ug)
Hypothyreoïdie
Sinds het gebruik van de nieuwe euthyrox last van spierpijn en brandend gevoel in maag. Durf hier niet te lang mee door te lopen ook minder fit.

02-05-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
6 jaar jaar redelijk met het gebruik Euthyrox. Sinds de vernieuwde samenstelling, gewichtstoename, hartkloppingen, gewrichtspijn. Van de oude formule nam ik 112 mg, na bloedcontrole was TSH verhoogd FT 4 te hoog. Nu neem ik 125, gaat wel iets beter binnenkort weer bloedcontrole. Zit nu op een dieet , totaal geen suiker weinig vet en koolhydraten, sporten enz. Val g[lees meer...]een gram af!!

27-01-2020 | Man | 70
levothyroxine (112ug)
Te weinig bijschildklierhormoon
werkt goed maar krijg de laatste maanden last van jeuk op de rug en borst/buik.

09-01-2020 | Vrouw | 70
levothyroxine (0,1mg/ml)
Ziekte van Hashimoto
Ik slik euthytox maar ik voel me belabberd spierpijn veel oedeem in mijn voeten pijn op mijn borst duizelig en hartslag dan vlug dan langzaam. .Voel me echt belabberd en angstig . Hart slaat over pijn op de borst veel spierpijn en vovht in mijn benen . Te lage waarden van schildklier ik slik euthyrox al een hele langen tijd apotheek heeft nooit gezegd dat euthytox veran[lees meer...]dert is. Nou de laatste tijd veel aangekomen.

18-01-2020 | Vrouw | 69
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
veel last van euthyrox gebruik het nu anderhalf jaar, eindelijk ging het goed nu nieuwe hulpstoffen weer terug bij het oude veel maagpijn spierpijn vreselijk moe kom de trap bijna niet op het licht aan de mannitol die erin zit . ik heb nu van de huisarts esomeprazol erbij gekregen nog 14 dagen slikken anders ander middel .het is toch niet de bedoeling om een maagbescherm[lees meer...]er in te nemen om die nieuwe hulpstoffen.