levothyroxine

Trage schildklier (252 meningen)
Ziekte van Hashimoto (30 meningen)
Schildklier verwijderd (25 meningen)
Snel werkende schildklier (17 meningen)
Ziekte van Graves (7 meningen)

11-10-2017 | Man | 15

03-04-2018 | Vrouw | 20
levothyroxine (25ug)
Hypothyreoïdie
Ik was erg moe en humeurig. Dit is heel erg veel minder geworden door de medicatie. Ook merk ik direct wanneer ik een dosis mis.

31-08-2020 | Vrouw | 25
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

23-08-2019 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?

29-08-2018 | Vrouw | 27
levothyroxine (50ug)
Hypothyreoïdie
Eerst jarenlang doorgelopen met klachten, tot het uit de hand liep en ik van futloosheid nieteens de afstand van parkeerplaats naar voordeur kon halen. Pas 27 en hoor vol energie te zijn! Na lang onderzoeken uiteindelijk in het buitenland via echo en bloed achtergekomen dat het de schildklier was. Startte met kleine dosis van 25 mg, voelde me binnen een week al beter. Ik w[lees meer...]ist niet hoe erg ik er aan toe was tot dat ik aan Euthyrox begon. 8 maanden later teruggeweest voor onderzoek, werkte nogsteeds te traag, dosis verhoogd naar 50mg en er ging weer een hele wereld voor me open. Door Euthyrox kan ik weer mijn leven leiden zonder die vage vermoeidheid en waas voor mijn ogen. Ook ontzettend afgevallen en "uitgeblazen". Moet nu toch nog naar 75mg. Maar ik merkte het verschil direct al bij 25. Als ik 1 dag vergeet, klapt de vermoeidheid en symptomen er 2 dagen later bij me in. Goede reminder om te blijven slikken dan. Voor mij heeft het echt gewerkt.

26-11-2019 | Vrouw | 29
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Graves
Ik heb de ziekte van Graves en door een jodium kuur een te langzaam werkende schildklier gekregen. Ik leek eindelijk na bijna een jaar weer een fijne balans te hebben gevonden. Na het wijzigen van de samenstelling euthyrax, vermoed ik hierdoor weer uit balans geraakt te zijn. Mijn tsh is bijna verdriedubbeld. Ik ervaar hier velen vervelende klachten door. Fabrikanten zijn [lees meer...]zich niet bewust van wat dit kan doen met patiënten, dit vind ik heel ernstig.

25-09-2017 | Vrouw | 29
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Hier had ik te veel bijwerkingen van.

02-03-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Sinds de vernieuwde samenstelling zijn mijn waardes flink gedaald terwijl de dosis gelijk is gebleven. Ook toename van vermoeidheid, spierzwakte en somberheid.

17-02-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal

17-07-2017 | Vrouw | 30
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Sinds november 2015 weet ik dat ik een te trage schildklier heb. Had eerst thyrax. Hiervan ging mijn hart op hol, werd mijn duizeligheid nog erger en sliep ik nog meer dan voorheen. Daarna overgestapt naar de euthyrox.... wondermiddel!! Sindsdien weinig van de bijwerkingen gemerkt. Ik heb wel haaruitval, sneller moe en ben gewoon vergeetachtig. Sinds dat ik dit medicijn [lees meer...]slik is er een wereld voor mij open gegaan.. kan weer ravotten met mijn kids, kan langer werken, zie de klok van 11 uur, ga ik socialiseren en natuurlijk rij ik auto!!

15-05-2017 | Man | 30
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik word niet goed van dit middel Euthyrox, hartkloppingen en misselijk van hart, schiet omhoog naar 120 en dan weer naar 57. Ik kan er niet tegen en moest noodgedwongen stoppen en moest weer terug naar de oude middel. Wat een spul, mijn lichaam lijd hier onder en ben er mee gestopt. Ik word er niet goed van, zo draaien om de benen en slap op de benen, kortademig alsof mijn[lees meer...] keel word dichtgeknepen. Ik weet niet wat hier in zit, maar het is niet goed voor me en dit middel geeft veel bijwerkingen erbij. mvg roelof.

05-02-2020 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik slik al jaren Euthyrox en was altijd erg tevreden, mijn waarden waren al jaren stabiel. Echter sinds de wijzing van de samenstelling, moet ik steeds mijn dosering verhogen omdat de tsh-waarden de hoog zijn. Ik ben hier zeker niet blij mee en vraag me af of ze alleen de hulpstoffen hebben gewijzigd.

04-04-2017 | Vrouw | 31
levothyroxine (175ug)
Trage schildklier
Van de Thyrax noodgedwongen overgestapt. Bijwerkingen: moe, slaperig, geen energie, leeg, geen leven in de ogen.

28-02-2020 | Vrouw | 35
Hypothyreoïdie
Na het wijzigen van de hulpstoffen niet meer tevreden over de Euthyrox. Daarnaast een allergische reactie op de mannitol. Ik ga nu overstappen naar een ander medicijn na 8 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Euthyrox.

29-10-2019 | Vrouw | 35

18-12-2019 | Vrouw | 36
levothyroxine (112ug)
Ziekte van Hashimoto
Sinds de overstap van Thyrax naar de vernieuwde Euthyrox misselijk, hoofdpijn en maagpijn. Eerst onwetend naar de huisarts, zij gaf aan dat de klachten van de nieuwe Euthyrox konden komen. Nu uiteindelijk van de Endocrinoloog een nieuw recept van Thyrax gekregen maar zij gelooft niet dat de klachten van de nieuwe Euthyrox komen. Zij denkt eerder dat ik een maagzweer heb, h[lees meer...]eel geruststellend.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum