Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (37 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

18-04-2024 | Man | 65
levothyroxine (150ug)
Trage schildklier
Ik gebruik het nu al zo'n 15 jaar en ben heel tevreden. Na een rustige opbouw nu op 150 per dag en als ik de gestreefde 5 kilo nog kwijt ben wellicht zelfs naar de 100. Ik gebruik veel medicijnen wegens een 2 tal aandoeningen en dit is de meest makkelijke geweest in gebruik en bijwerkingen.

16-06-2022 | Man | 38
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Graves
Op mijn 30e ziekte van Graves geconstateerd als hoofdprijs ook de oogziekte erbij. (Erfenis van moeders). Op mijn 35e totale schildklier verwijdering ondergaan. Van meet af aan heb ik Euthyrax gehad. Totaal geen bijwerkingen ook niet toen ik in 2019 overstapte naar de nieuwe formule.

20-05-2022 | Vrouw | 56
levothyroxine (125mg)
Schildklier verwijderd
Halve schildklier verwijderd ivm struma., daarom gebruik van Euthyrox. Gebruik nu 125 mc. Momenteel gaat het goed met deze dosis en anders weer ophogen of verlagen.

18-06-2021 | Vrouw | 71
levothyroxine (175ug)
Ziekte van Hashimoto
Op mijn 41e kreeg ik deze autoimmuunziekte. Ik herinner me nog heel goed hoe het was om diep hypo-thyroid te zijn. Ik kon niet meer goed praten, lalde gewoon alsof ik gedronken had, ik was traag, keek star uit mijnogen. Een zombie gelijk. Na drie dagen substitutie therapie was het alsof het licht weer aanging! Een geweldige ervaring. Ik gebruik het nu 30 jaar en ben zeer[lees meer...] tevreden.

31-08-2020 | Vrouw | 25
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Wanneer ik op mijn 18e merkte dat ik de (school)boeken niet meer productief kon lezen en snel vermoeid was ben ik begonnen aan Euthyrox. Ik had ook een kleine struma en antistoffen in mijn bloed. Inmiddels ben ik 25 jaar oud, en spreken we nog steeds van een subklinische hypothyroïdie. Zonder medicatie zou ik echter maar half zo goed kunnen presteren als dat ik nu doe, daa[lees meer...]r ben ik zeker van.

09-01-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (50ug)
Ben al 25j schildklier patiënt. Pillen hielpen ontzettend goed tot ik 4 weken geleden de nieuwe formule kreeg. Terug bij af, gezwollen keel, koud, hartkloppingen en de hele boel. Zenuwachtig, angstig..... morgen naar huisarts.

23-08-2019 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Dag allen. Tijdens mijn prille zwangerschap kwamen de verloskundige en ik er achter dat ik een traag werkende schildklier heb. Omdat dit heel belangrijk is voor de kleine in mijn buik. Moest ik gelijk starten met 100 mg. De huisarts heeft me gewaarschuwd dat de bijwerkingen kunnen op treden. Dit klopt ook. Ben erg onrustig in mijn hoofd en erg emotioneel. En dat komt ook [lees meer...]mede door de zwangerschap. Ik ben heel erg benieuwd wanneer het medicijn gaat werken. Op internet staat enkele dagen? Ik slik het nu een week. Wanneer heb ik geen last meer van de bijwerkingen?

24-01-2019 | Vrouw | 61
levothyroxine (100ug)
Een 6-tal jaar geleden ben ik teruggekomen van verlof en had enorme keelpijn. Kon bijna niet meer slikken en ben dus naar de huisarts gegaan, ook omdat ik op minder dan 2 weken bijna 10 kilo was aangekomen. Niet normaal dus. Diagnose was: schildklier werkt niet meer. Raar maar waar, was 3 maand daarvoor nog voor mijn 2-jaarlijkse medische controle geweest en toen was [lees meer...]alles nog OK. Kreeg toen euthyrox 100 voorgeschreven en na een paar maand was ik terug op mijn normaal gewicht. Let wel enorm op mijn voeding (veel groenten, fruit, volkorenbrood, bijna geen rood vlees maar wel kip en kalkoen). Neem nu al 6 jaar euthyrox 100 en heb nog nooit enige bijwerking gehad door dit medicijn.

05-10-2018 | Man | 59
xxx

13-07-2022 | Vrouw | 40
Schildklier verwijderd
Ik neem Euthyrox reeds 10 jaar en heb sinds een jaar of twee extreme last van mijn maag . Zijn er aan andere alternatieven dan Euthyrox. Indien ja, hoor ik het graag!

06-06-2022 | Vrouw | 46
levothyroxine (125ug)

29-05-2022 | Vrouw | 21
Ziekte van Hashimoto
Sinds dosis is verhoogd enkel af en toe migraine bij het stoppen van de pil.

03-02-2021 | Vrouw | 68
levothyroxine (25)
Trage schildklier
Al wat jaren Euythyrox 25 microgram gebruikt, heb ook last van spierpijn en hoofdpijn. Dacht dat dit door statines kwam die ik gebruikte Rosuvastatine Aurobindo 10 mg. Nu gebruik ik sinds 1 maand deze statine niet meer! Men heeft mij geadviseerd om Rode gist rijsttabletten pillen te kopen. Maar nu ik een verhaal lees van iemand die hoofdpijn en spierpijn kreeg vraag ik[lees meer...] mij af of dit aan de Euthyrox komt! Ga de diabetische verpleegkundige bellen om te vragen wat te doen.

18-09-2020 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)

04-05-2020 | Vrouw | 50
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
sinds de nieuwe samenstelling van Euthyrox, voel ik mij ook anders. Ik slik 137,5 mg per dag. Ik voelde mij eindelijk lekker ook qua energie maar sinds de andere samenstelling(met andere hulpstoffen) niet meer. Mijn energie ging naar beneden, mijn huid en haar waren erg droog en ik voelde mij erg verdrietig. Op een ander middel overstappen kan ook erg tegenvallen dus ik be[lees meer...]sloot op zoek te gaan naar andere mogelijkheden om mij beter te voelen. Er is aangetoond dat mensen met schilklieraandoeningen en zonder schildklier een tekort kunnen hebben aan ijzer en vitamine D(en inderdaad lagere waarden). Deze ben ik gaan slikken. Ook heb ik voor Zink gekozen omdat die mijn stofwisseling bevorderen , mijn immuunsysteem verbeteren en mij door de overgang heen helpen(ja, ook dat komt erbij:),en voilà! Na een maand deze supplementen te hebben genomen, merkte ik verbetering! En het gaat steeds beter, dit samen met regelmaat, goede voeding en veel warm gekookt water drinken. Neem wel een goed merk van deze supplementen(natuurlijke basis)want je wil niet nog meer troep in je lichaam. Ik heb voor de ijzer-floradix, voor de vitamine D-Golden naturals en voor de zink-een zinkmix van AOV nummer 533. Ik hoop dat iemand iets heeft aan deze informatie. succes!

17-02-2020 | Vrouw | 30
levothyroxine (137ug)
Schildklier verwijderd
Toen ik begon met euthyrox: ellende. Heeft een jaar geduurd voordat de waardes goed waren ingesteld en eindelijk van de klachten af was. Nu de nieuwe samenstelling er is, ben ik overgestapt. De verhalen van mensen op internet zeggen mij genoeg! Ga morgen beginnen met tirosint, daar zijn veel mensen inclusief mijn internist bijzonder positief over. Dus een tip: tirosint! [lees meer...]Zitten geen hulpstoffen in. Veel succes allemaal