Ervaringen met Euthyrox

levothyroxine

Trage schildklier (275 meningen)
Ziekte van Hashimoto (38 meningen)
Schildklier verwijderd (28 meningen)
Snel werkende schildklier (18 meningen)
Ziekte van Graves (8 meningen)

21-04-2020 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Vraag zijn er ook mensen die t langer gebruiken Euthyrox nieuwe samenstelling Waarbij de klachten na langer gebruik zijn verdwenen?

30-03-2020 | Vrouw | 60
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Bijna 30 jaar geleden is mijn schildklier vanwege kanker verwijderd. Na eerst Thyrax gebruikt te hebben, ben ik na de leveringsproblemen van dat middel overgestapt op Euthyrox. Sinds de nieuwe samenstelling heb ik last van hoofdpijn, misselijkheid en lichte temperatuursverhoging. Twee maanden geleden heb ik mijn enkel gebroken en ben geopereerd. FSH was altijd vrij constan[lees meer...]t, nu voor controle opeens 4,45 terwijl ik altijd onder de 1 zat. Ook blijk ik dagelijks een oplopende temperatuur te hebben naar 38.0 in begin van de avond. Ik word er erg moe van. Dat er nog neveneffecten van de operatie zijn, kan(lichte huidinfectie) maar dat gaat steeds beter. Is er herkenning bij anderen?

29-03-2020 | Vrouw | 55
levothyroxine (112ug)
Hypothyreoïdie
Sinds de Vervanging van de vulstof gaat mijn Tsh omhoog. Vreemd , de werking van de Euthyrox is minder geworden. Hartslag is trager en mijn temperatuur 35.8 Nu weer bloed prikken. Het medicijn is goedgekeurd ..door wie? VIND DIT EEN HELE SLECHTE ONTWIKKELING HEB HET IDEE DAT WIJ DE PROEFPERSONEN ZIJN.

10-02-2020 | Vrouw | 52
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Ik gebruik euthyrox best een tijdje Nooit problemen De laatste 2 maanden nu klachten, heb het gevoel dat ik moeheid terug komt en hartkloppingen

27-01-2020 | Vrouw | 45
levothyroxine (100ug)
Hypothyreoïdie
Sinds een jaar eindelijk goed ingesteld. Sinds een maand voel ik me meer moe, houd vocht vast, heb meer last van spierpijn en krampen en ook mijn ogen lijken weer achteruit te gaan. Vanmorgen schiet me ineens te binnen dat ik een maand geleden aan een nieuw doosje begonnen ben. Op het etiket van de apotheek stond echter niet dat het de vernieuwde formule was. Tot ik het et[lees meer...]iket van de apotheek eraf haalde. En blijkt dat ik de nieuwe formule gebruik...verklaart opeens mijn klachten.

26-11-2019 | Vrouw | 49
levothyroxine (88)
Ziekte van Hashimoto
Helaas geeft de wijziging in samenstelling van de euthyrox mij veel klachten; erge lusteloosheid , spierpijn, kouwelijk, droge huid, vlak gevoel. Ondanks dat mijn waarden nog steeds goed zijn, lijkt het veel minder werkzaam. Dus hoe krijg ik mijn oude energielevel en goede gevoel weer terug ? Moet ik de dosering ophogen ? Graag advies, want wat is nu [lees meer...]wijsheid ? ?

04-10-2019 | Vrouw | 49
Trage schildklier
3 jaar Euthyrox 25 mg met gewenst resultaat met enkele bijwerkingen. Nieuwe formule sinds 2,5 maand, gevolg? Na enkele weken hondsmoe, geen energie, constant hoofdpijn, gewichtstoename, spierpijn, ... Gisteren bloed laten controleren en vanaf nu moet ik 50 mg innemen, hopelijk zonder al te veel bijwerkingen. Nieuwe formule met identieke werking? Neen, ben ik niet van overt[lees meer...]uigd!

26-09-2022 | Vrouw | 43
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Temperatuur regulatie veel beter, soms opvliegers ondanks goede bloedwaarden. Gewicht blijft ongewijzigd.

24-03-2022 | Vrouw | 74
Trage schildklier
veek koude hebben alsook hier en daar pijn ene dag hier andere dag daar alsmaar verschillend ook als ik moet plassen voel ik het niet alleen door buikpijn dan weet ik het maar

06-03-2022 | Vrouw | 74
levothyroxine (25mg)
Trage schildklier
neem nu 16 dagen dit medicijn na 1 week moeheid mijn lichaam doet op verschillende plaatsen pijn het lijkt wel vuur in mijn lijf moet ik stoppen ? voor dat ik dit medicijn nam leken men armen en men nek zwaar moe kon zelfs mijn breinaalden niet opnemen van moeitte

29-11-2021 | Vrouw | 71
Trage schildklier
Mijn schildklier raakte ontstoken door een keelontsteking. Daarna werkte deze niet mee goed. Ik kreeg euthyrox 50mg.

28-06-2021 | Vrouw | 57
Trage schildklier
Gebruikte al jaren euthyrox en was er zeer tevreden over, maar sinds 4 maanden overgestapt op nieuwe formule en veel bijwerkingen. Heb de dosis moeten verhogen, brandend gevoel in slokdarm en maag, veel haaruitval. Vermoedelijk een intolerantie aan het citroenzuur of mannitol. Ik begrijp echt niet waarom ze ingrediënten vervangen waar sommige mensen intolerant voor zijn m[lees meer...]et andere die ook voor klachten kunnen zorgen. Er zijn andere mogelijkheden met minder nare bijwerkingen.

15-06-2021 | Vrouw | 54
levothyroxine (75ug)
Ziekte van Hashimoto
Al bijna een jaar een trage schildklier en sinds ik het weet last van pijnlijke benen, moe. Een dag perongeluk mn medicijnen vergeten en een dag erna geen pijn of moeheid. Na een jaar redelijk ingesteld maar de klachten blijven. Krijg nu een test voor etalage benen. Ik denk dat het de bijwerking van dit medicijn is.

16-04-2021 | Vrouw | 72
levothyroxine (0.75mg)
Ziekte van Hashimoto
Zo als hierboven vermelde klachten. Ik gebruik op eigen initiatief, Dentaid tegen droge mond waardoor het tandvlees minder erg slinkt, neusslijmvlies dr. Vogel tegen neuskorstjes, zeer slecht slapen, altijd koud. Op huisartsadvies carbogel voor droge ogen, koelzalf van Linette (vette crème wat niet intrekt en uren lang vettig blijft waardoor je kleren vettig worden) vagin[lees meer...]ale crème tegen droogheid ook van Linette. Ik heb al 30 jaar een traag werkende schildklier en slik er al die jaren Euthirox voor en de laatste jaren begonnen bovenstaande klachten. Niemand van mijn huisartsenpost nam het initiatief om eens verder te zoeken waar de opgehoopte klachten vandaan konden komen. Heb een week of 3 geleden contact gezocht met een natuurgeneeskundige en daar kwam uit dat ik Hasimoto heb door bloed te laten prikken wat niet bij mijn huisartsenpost werd gedaan.

02-02-2021 | Vrouw | 64
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Ik heb sinds 13 jaar last van mijn schildklier en heb meteen Euthyrox gekregen en heb daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb sinds bijna een jaar best wel veel klachten en kom er bij toeval achter dat de samenstelling van de medicijnen veranderd zijn. Ik heb ernstig last van haaruitval, onrustiger, minder fit, last van mijn spieren en licht in mijn hoofd. De huis[lees meer...]arts neemt het blijkbaar ook niet zo nauw en deed er ook niks mee en de apotheker net zo, die houden allemaal wijselijk hun mond dicht, wat ik zeker niet vind kloppen. Ik heb mij voor een paar maanden terug alles laten prikken, vitamine D, B12, foliumzuur, T4, T3 enz. en gelukkig zijn de uitslagen allemaal goed. Nou via forums kom ik er achter hoeveel er klachten dat er zijn. Heb nu in overleg met de huisarts toch een andere gekregen, ik ben vrijdag met Tirosint begonnen, waar ik veel positieve reacties over heb gehoord. Ik hoop dat het weer goed gaat komen.

10-01-2021 | Vrouw | 49

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase