Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

26-04-2017 | Man | 48
levothyroxine (150ug)
Schildklier verwijderd
Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.

16-04-2017 | Vrouw | 48
Hypothyreoïdie
Mijn schildklier is door radioactief jodium kapotgemaakt. Gebruikte al jaren Elthyrone 100 microgram. Twee jaar terug is de formule verandert en ook de naamgeving L-Thyroxine. Geen bijwerkingen gehad.

17-11-2020 | Vrouw | 49
Schildklier verwijderd
Het instellen wil niet echt lukken blijf met klachten zitten. Moe en spierpijn

07-03-2017 | Vrouw | 49

24-11-2016 | Vrouw | 49
Trage schildklier
Ik gebruikte al.jaren thyrax zonder problemen en moest nu noodgedwongen overstappen op dit medicijn. al snel werd ik beroerd. Opvliegers misselijk hoofdpijn duizelingen dacht eerst aan een zonnesteek. Ging bloedprikken en mijn schildklier was in eens supersnel. Normale waarde tussen de 1 en 3 zat na 6 weken op 0.03. Ik had in eerst instantie 175 mg maar ben eerst verlaagd [lees meer...]naar 125 mg, maar na 6 weken zat ik pas op 0.2, nu verlaagd naar 112 mg. Voel me nog steeds erg beroerd, heel moe. Werk halve dagen met moeite en kan niet sporten. Voel me eerder zieker worden dan beter maar mag van mijn huisarts geen andere medicijnen proberen. Moet geduld hebben. Ben er zo klaar mee met die rotpillen.

22-11-2016 | Vrouw | 49
Hypothyreoïdie
Na akelige bijwerkingen van Euthyrox bevalt dit medicijn uitstekend.

05-07-2023 | Vrouw | 50
levothyroxine (200ug)
Trage schildklier
Slik nu 212,5 levotheroxine waarbij de waardes redelijk stabiel blijven. Wel nog steeds last van hoofdpijn en laatste half jaar vooral pijn in mijn lijf (heb ook fibromyalgie maar die is al jaren goed onder controle). Enige dat niet gebeurd is afvallen, blijf met wat ik ook probeer stabiel in (over)gewicht.

01-12-2017 | Man | 51
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
geen thyrax over naar euthyrox heb nu weer thyrax ben inmiddels 29 kilo aangekomen ben wanhopig gaat maar door

12-03-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Ook mijn Thyrax was april 2016 helaas op. Heb toen Euthyrox, daarna Cythomel geslikt. Wat een drama. Slik sinds kort Levothyroxine op advies van de huisarts omdat mijn bloedwaarde naar 2 was gezakt. Moet tussen de 8-24 zitten. Eerste week een beetje duizelig. Nu drie weken verder gaat het iets beter. Of ik uit een winterslaap kom, heb iets meer energie, maar nog steeds nie[lees meer...]t zo fit als bij de Thyrax. Ik heb naar de Thyrax fabriek gebeld, maar helaas duurt het minstens nog een half jaar voor ze in de handel zijn, omdat de eerste proef met Thyrax niet voldeed aan de eisen! Dus helaas weer afwachten of deze tabletten wel aanslaan en wachten tot Thyrax weer verkrijgbaar is. Weet iemand waar Thyrax nog wel verkrijgbaar is?

18-02-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
na jaren thyrax te hebben gebruikt en later helemaal niets toch weer aan de medicijnen, omdat het niet goed ging, maar ik ben echt niet tevreden, hoopte door medicijnen weer op het goede pad te komen, maar ik zie het somber in. Mijn bijwerkingen: benauwdheid, pijn op borst en misselijk.

28-01-2017 | Vrouw | 51
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
De huisarts heeft dit geneesmiddel met me besproken, omdat ik door mijn Thyrax was. Heb ook Eutyrox al uitgeprobeerd. Ook verschrikkelijk. Slik sinds kort Cytomel! Ik vind dat de huisartsen dit middel bij iedereen moeten voorschrijven. Ben weer klachtenvrij! Dus iedereen die klachten heeft vraag aan je arts Cytomel.

09-01-2017 | Vrouw | 51
Trage schildklier
Na 15 jaar zonder problemen thyrax geslikt te hebben in oktober 2016 verplicht overgestapt op levothyroxine. Ik voelde me al gauw niet fit een paar keer bloedprikken kwam er steeds uit dat ik goed ingesteld was, dus ik moest niet zeuren. Nu ben ik na vele malen bij de huisarts te zijn geweest nog geen steek verder ze geloven me niet en denken eerder aan fibromyalgie nou al[lees meer...]s ik dat lees lijken mijn klachten hier helemaal niet op. Wel kunnen ze zien dat ik na overstap vaker op het spreekuur ben geweest met onverklaarbare klachten. Ik heb vooral heel veel pijn in armen en benen, af en toe slaat het hart over ben ik moe en heb het steeds koud. Waarom worden we niet geloofd als ik zo op diverse forums lees zijn er zoveel mensen met klachten daar moet toch wat aan gedaan worden, het belemmerd je dagelijkse leven.

19-05-2021 | Man | 52
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
4 weken geleden begonnen met 50 ug nadat de internist een traag werkende schildklier had geconstateerd. Merk nog helemaal niks. Vanaf vandaag ziekgemeld omdat ik het niet meer trok. Altijd maar slapen, moe, hoofdpijn. Morgen terug naar de huisarts, hopenlijk gaan we verhogen.

18-10-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Na lang zeuren weer terug op de Thyrax. Heb Euthyrox en Levothyroxine geslikt, omdat de Thyrax uit de handel was. Bloedwaarden bij de Levothyroxine waren perfect, maar wat een drama. Moe, altijd slaap, vocht vast houden, gewichtstoename, suf en vele nare bijwerkingen. Dus nu eindelijk weer terug bij mijn vertrouwde Thyrax. Sport weer en de moeheid vloeit eindelijk uit mijn[lees meer...] lichaam. Beveel het iedereen aan bij bijwerkingen stop met dit medicijn! Geef het aan bij je arts!

28-08-2017 | Vrouw | 52
Trage schildklier
Ik ben naar de huisarts gegaan, toen een griep maar niet over wilde gaan en ik ook daarna heel erg moe bleef. Daarvoor was ik ook wel moe, maar ik dacht eerder aan een burn-out. Mijn TSH was 54 en mijn T4 6. Ik ben toen met een dosis van 75 begonnen. Ik kreeg weer meer energie en het leek best goed te gaan. Na 6 weken werd de dosis met 12.5 verhoogd en daarna kwamen de ver[lees meer...]velende bijwerkingen zoals ieder uur een opvlieger, niet kunnen slapen van de hitte ( \en ik slaap onder een lakentje met het raam open en mijn man slaapt in dezelfde ruimte onder een dekbed), en dag en nacht hoofdpijn. Ook zijn mijn oogleden opgezwollen en als ik al iets heb geslapen en ik wil mijn ogen open doen lukt het eerst niet goed. Vroeger at ik heel veel soja en dat heb ik nu van mijn menu geschrapt. Het schijnt de opname en werking van het medicijn tegen te werken. Ik eet nu veel vis en ook vlees. Ik hoop toch ergens dat de schildklier dan toch weer zelf aan het werk gaat. Iemand daar ervaringen mee? Ik word een beetje wanhopig van de bijwerkingen en ik weet ook niet goed wat nu te doen. Een ander medicijn? Andere dosis geen idee.

19-06-2017 | Vrouw | 52
Ziekte van Graves
De 2e of 3e dag na inname van dit medicijn had ik last van extreme vermoeidheid. vanaf 11.00 uur sórgens kon ik mij niet meer concentreren en kon ook de dag niet meer doorkomen. Verder veel pijn aan gewrichten en huiduitslag in de zon. Normaal gesproken ga ik na mijn werk naar de sportschool maar dat was niet meer mogelijk. Ik ben nu 5 dagen gestopt met dit medicijn en l[lees meer...]angzaam begint mijn energie weer terug te komen. Extreme vermoeidheid en concentratieproblemen waardoor niet mogelijk om te functioneren op het werk en te sporten behoorlijke gewichtstoename.