Ervaringen met Levothyroxine tabletten

levothyroxine

Trage schildklier (148 meningen)
Schildklier verwijderd (19 meningen)
Ziekte van Hashimoto (17 meningen)
Snel werkende schildklier (9 meningen)
Ziekte van Graves (6 meningen)
Auto-immuunziekte (0 meningen)

04-05-2017 | Vrouw | 31
levothyroxine (125ug)
Schildklier verwijderd
Na 20 jaar stabiel te zijn geweest met Thyrax Duotab moest ik afgelopen half jaar er ook aan geloven: overstappen op deze tabletten. Mijn TSH waarden daalden direct (dus ik bleek opeens een te hoge dosis te hebben). Ik voel me draaierig, emotioneel, faible, instabiel en vermoeid. Op het moment dat ik dus eigenlijk de dosis van dit medicijn zou moeten aanpassen (minder slik[lees meer...]ken), vanwege alle bijwerkingen, bleek de DuoTab weer verkrijgbaar te zijn. Sinds gisteren slik nu de DuoTab weer. Ik ga het zien of ik weer terug kan naar de stabiliteit die ik al jaren heb gehad of dat de boel nu goed door de war is en ik mijn dosering alsnog moet gaan aanpassen.

26-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (50ug)
Trage schildklier
Na een 3 kwart jaar ellende, volhardend eisen om een ander middel, eindelijk gehoord. En toevallig: Hoera!!! de thyrax is terug. En Mensen, na 2 wk ben ik mijzelf weer. Volg je gevoel en eis de thyrax...

26-04-2017 | Man | 48
Schildklier verwijderd
Geachte lezers, Dit is voor mij een super slechte vervanger gebleken voor de Thyrax duotab die ik al tien jaar gebruikte. Klachten in de 1e week: huiduitslag borst/schouders. 2e week: huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug. 3e week : huiduitslag borst/schouders, vermoeid, gewrichtsklachten rug, heupen en knieën. 4e week : huiduitslag borst/schouders,[lees meer...] vermoeid, gewricht klachten rug heupen en knieën, stijfheid en samentrekken van spieren, concentratieproblemen. Ben met spoed weer teruggezet op thyrax en nu weer aan het herstellen van de schrik en van deze medische misser. Allergie voor een bepaald bestanddeel misschien?, ....ik weet het niet! Bij mij ging het verschrikkelijk mis, en wil deze pil en periode zo snel als mogelijk vergeten.

23-04-2017 | Vrouw | 72
levothyroxine (88ug)
Trage schildklier
Ruim 9 weken geslikt, 9 weken zware hoofdpijn, misselijk, niks kunnen doen, depri werd ik ervan na overstap van thyrax naar levothyroxine. nu is thyrax weer terug, dus huisarts gaf thyrax terug iets minder slikken geen 100 mcgr, maar 75 mcgr. Ik blij, maar de eerste dag... hoofdpijn, maagpijn, misselijk, huilerig, angstig, durfde niet naar buiten, tweede dag, diarree erbij[lees meer...], buikpijn, pffff. weer ellende. Moe. Ben nu echt moedeloos, kan er niet mee werken, steeds bloed prikken, weg eigen bijdrage, aspen moet dit maar vergoeden aan ons. Varkenshormoon slikken? Dan maar eens naar natuurarts, dit is geen oplossing.

21-04-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (137ug)
Trage schildklier
Met thyrax bijna nooit klachten, nu veel klachten! Elke dag hevig spierpijn, altijd moe zijn. Flinke gewichtstoename . Ik verslik me regelmatig en kan soms erg hyper zijn.

20-04-2017 | Man | 69
Te weinig bijschildklierhormoon
Medicijn met veel bijwerkingen die invloed heeft op mijn dagelijks functioneren.Na 1/2 uur hoofdpijn, maagpijn, draaierigheid ... In combi met andere medicijnen ivm astma, hart en vaatproblemen is dit medicijn af te raden.

19-04-2017 | Man | 55
Trage schildklier
Na jodium kuur werkt mijn schildklier te langzaam. Gebruikte thyrax en moest over op dit medicijn. Mijn klachten had ik nog niet gekoppeld aan dit medicijn omdat ik van thyrax nagenoeg geen bijwerkingen had verwachtte ik geen verandering. Ik was zo naïef dat je een goede vervanger krijgt. Omdat de klachten zeer vervelend zijn heb ik maar is gekeken of de oorzaak van mijn k[lees meer...]lachten aan dit medicijn te koppelen is. Blijkbaar is dat de verklaring als ik de klachten van iedereen zo lees hier.

23-03-2017 | Vrouw | 56
levothyroxine (25ug)
Trage schildklier
Na de Thyrax overgegaan op Levothyroxine, eerst 1 tablet na 6 weken op 2 tabletten. Bij de eerste tablet voelde ik al allerlei klachten, die met de tweede tablet nog ergerder werden. Moe, lusteloos, hartkloppingen, gejaagd, onrust, gewrichtsklachten, spierpijnen, stijfheid, slapeloosheid, naar in het hoofd, nergens geen energie meer voor. Dit alles gelijk al bij de eers[lees meer...]te controle vermeld. Nou dit medicijn had de minste bijwerkingen werd mij verteld door de huisarts die had de Apotheker gebeld en die kon mijn klachten niet herkennen bij anderen. Dus nooit van gehoord. Maar ik ben er van overtuigd dat dit middel mij zieker maakt dan ik ben. Ik ga vanaf nu dit uitlaten zoeken. Sterkte allemaal laat het er niet bij zitten. Kom in actie!!!!!

08-03-2017 | Vrouw | 64
levothyroxine (100ug)
Schildklier verwijderd
30 jaar geleden is mijn schildklier grotendeels verwijderd vanwege vergroting ten gevolge van hypertherioïde. Na 30 jaar Thyrax nu over op levothyroxine. Wat een drama! Opvliegers, transpireren, slapeloosheid, pijn in mijn benen, tintelingen in armen en benen, hartkloppingen. Is er nou echt niemand die voor zoveel mensen die tobben een simpel Thyrax pilletje kan maken? He[lees meer...]lp....het leven is een stuk minder relaxed zo!

07-03-2017 | Vrouw | 49
levothyroxine (25ug)

27-02-2017 | Vrouw | 56
Trage schildklier
De eerste 6 weken na overschakelen op Levothyroxine na 10 jaar probleemloos gebruik van Thyrax, nog geen problemen maar na 6 weken liepen de bloed waardes gierend uit de hand en kwam ik in een hyper terecht waar ik na 4 weken minderen nog helemaal niet uit ben. Ben zo enorm kwaad dat zoiets dus gewoon kan in Nederland! Gewoon ongestraft het hele leven van onschuldige mense[lees meer...]n in een puinzooi veranderen!

22-02-2017 | Vrouw | 52
levothyroxine (125ug)
Trage schildklier
Vanaf ik gedwongen overstapte van thyrax naar levothyroxine last van brandend maagzuur, eerst had ik er niet bij nagedacht dat het daardoor kwam, omdat ik ervanuit ging dat ik geen klachten zou krijgen. En vaker dan normaal hoofdpijn. Gebruikte 0,150 mg thyrax en ging dus ook naar 150 microgram levo. Is ondertussen 3 keer verlaagd en heb net weer bloed geprikt, ben benieuw[lees meer...]d. Maagzuur word ondertussen steeds erger, huisarts denkt dat dit komt omdat de waardes nog niet goed zijn, maar ik denk dat ik niet tegen levothyroxine kan. Slik er nu omeprazol bij voor het maagzuur anders is het niet te doen. Toch te zot voor woorden, baal enorm. Ik zou het liefst weer thyrax willen, maar of dat nog weer terug komt? Ga denk ik bij de apotheek vragen om iets anders, Tirosint ga ik maar eens vragen, lees je meer goede dingen over dan Levothyroxine.

16-02-2017 | Man | 69
levothyroxine (100ug)
Trage schildklier
Spierpijn /moe/ slecht slapen. Heb sinds het begin van levothyroxine problemen met mijn gezondheid, ik heb jaren thyrax geslikt. Nooit geen last gehad, maar nu heel veel last van mijn keel, soort rauw gevoel in mijn keel wat best pijnlijk is. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

10-02-2017 | Vrouw | 63
levothyroxine (75ug)
Trage schildklier
Ik slik ook nu levothyroxine ben er echt niet blij mee, erg lusteloos en nergens geen puf meer voor, 8 kilo aangekomen, ben echt radeloos, sinds ik schildklier problemen heb nu 8 jaar ben ik al 20 kilo aangekomen, dokter doet er idd niets mee, de dosering is goed zegt hij, meer bewegen, ja of ik daar de puf voor heb. Nu heb ik gehoord dat " euthyrox " beter zou zijn, en da[lees meer...]ar val je weer van af, is dat zo?

04-02-2017 | Vrouw | 68
Trage schildklier
Vrouw 68 jaar en ruim 30 jaar schildklierpatient. Afgelopen 5 jaar Thyrax geslikt (150) zonder veel problemen. Nu noodgedwongen overgestapt op Levothyroxine TEVA (150). Eerste 2 maanden voelde ik me goed. Toen begon ik steeds vaker spierpijn te krijgen in de nek en schouders. Daarna ook pijn in de beide handen. Kan steeds moeilijker iets pakken en vasthouden. In de loop v[lees meer...]an de dag zakt de pijn. Nu na 3 maanden slikken TEVA kan ik heel moeilijk uit bed komen van de pijn. Heb huisarts gevraagd om ander medicijn, maar die denkt heel anders. Die wil laten onderzoeken of het hier gaat om spierreuma. Heeft iemand anders ook dit soort klachten. Overigens mijn bloedwaardes volgens HA goed. 1e meting 8-12-2016 TSH 2,2 / FT4 22,5 2e meting 22-1-2017 TSH 4,1/FT4 20,7.

02-02-2017 | Vrouw | 58
levothyroxine (50ug)