Ervaringen met Fluconazol

misselijkheid duizeligheid

23-07-2018 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. De eerste keer was erg heftig en had meteen deze pil gekregen waardoor het in 3 dagen over was. Heb er nu dus weer last van en na een week gezeur en gebruik van andere producten (zalf & vaginale pillen) die niet hielpen, kreeg ik weer deze pil. Vandaag geslikt en merk al verschil. Minder jeuk en geen rode/opge[lees meer...]zette schaamlippen meer. Ik raad aan als je zalf hebt gekregen deze na de pil nog door te blijven smeren. Zo herstelt de gevoelige huid beter. Over het algemeen erg tevreden over deze pil.

06-07-2018 | Man | 71
Schimmelinfectie van de mond
In eerste instantie werkte het prima. Na herhaalde klachten wederom voorgeschreven. Na 2 dagen een behoorlijke allergische reactie in het gezicht. Rode vlekken en veel jeuk. Ben er direct mee gestopt

27-01-2017 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb afgelopen maand een lange maand achter de rug met buikpijn, last van winderigheid, een opgezette buik, jeuk bij mijn vagina, pijn bij het plassen en twee weken terug kreeg ik zelf huidaandoeningen wat leek op netelroos. Ik heb 8 dagen geleden deze pil gekregen (die een werking zou hebben volgens de dokter van ongeveer 10 dagen) en de klachten zijn extreem verminderd[lees meer...]. Ik raad het echt iedereen aan die niet van de klachten van een vaginale schimmelinfectie of candida afkomt.

02-11-2016 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Vaker last van een schimmel infectie. Kreeg een nieuwe dokter die mij deze capsule voorschreef en mijn klachten waren na een dag verdwenen.

23-09-2016 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Pilletje werkt meteen. Na elke antibioticakuur houd ik een schimmelinfectie over. eerst vaginale pil en zalfjes gehad. niets hielp en sliep er slecht van. Daarna deze pil gekregen ( 1x150 gr) en zelfde dag was het verholpen. Vraag het nu standaard na een antibioticakuur ( dit is gelukkig niet vaak!). Gebruik echter verder geen enkele medicatie en lever functioneer[lees meer...]t prima. gezien voorgaande recaties is dat wellicht wel een voorwaarde.

19-11-2015 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb 14 dagen na elkaar zo n capsule geslikt, vervolgens 6 maanden lang 1x per week. nu ben ik er 2 weken meegestopt en hoppa, nu heb ik weer last van de schimmelinfectie. geen last van het medicijn, maar zo schiet ik er niet veel mee op.

08-09-2015 | Vrouw | 57
Schimmelinfectie van de huid
Zou volgens de huisarts met slechts 1 capsule moeten gedaan geweest zijn, maar de jeuk nav de schimmelinfectie is nog niet veel geminderd na inname van zelfs 6 capsules, verdeeld over een maand, zoals voorgeschreven. Bovendien zou het medicijn zeer slecht zijn als je leveraandoening hebt, maar werd me daar niets van verteld, wat ik kortom nalatig vind. Het probleem waarv[lees meer...]oor het medicament werd voorgeschreven wordt niet opgelost én bovendien schaadt het mijn gezondheid op een ander gebied.

03-09-2015 | Vrouw | 54
Schimmelinfectie van de huid
Ik dacht even dat t hielp, maar na de 4e tablet ben ik hondskotsziek geworden, totnutoe, mn lever had t al zwaar door de vele narcoses en operaties, ik weet zeker dat de lever NIET tegen fluconazol kan. Ook pijn aan mn nieren. Rug links en rechts. God wat ben ik er ziek van geworden, en mn schimmel is in alle hevigheid weer terug, ondanks dat ik kotsziek de kuur had afgem[lees meer...]aakt. NOOIT meer fluconazol! Ik had n gevoel of ik 3 dagen had gezopen, vroeger dronk ik redelijk, zo'n 25 jaar geleden, exact tzelfde gevoel. Ik drink al lang niet meer, maar van fluconazol krijg je echt n kater.

25-08-2015 | Vrouw | 54
Schimmelinfectie van de huid
Overal schimmel na vele, vele antibioticakuren, ziekenhuisopnames, operaties enz., crohn met blijvend stoma. Jeuk overal, van kop tot teen, baarmoeder, darmen, tong, alles deed pijn. Overal witte vlekken, rond vagina, anus en witte tong. Hondsmoe... fluconazol gekregen van mijn lieve huisarts, die altijd zoekt naar goede effectieve oplossingen. M'n baarmoeder deed zel[lees meer...]fs pijn en was ontstoken door die vreselijke schimmel, God, wat kunnen die beestjes je leven verzieken! Na één tablet werd t al 'n stuk draaglijker! Wat ik er allemaal heb ingestopt wil je niet weten, canesten gyno, schimmeleitjes (van die parlemourkleurige ) tampons met azijn, cranberrysap, tea tree enz enz enz. Niks hielp. Maar de oneindige jeuk over mijn hele lichaam zei genoeg, de schimmel kan een heel lichaam bezetten, heftig! Fluconazol is top!

08-05-2015 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn probeer. De eerste keer had ik donkerbruin/zwarte diarree en de infectie bleef. De tweede keer na 30 uur nog geen verandering gemerkt en ben ook bang dat dit niet gaat komen.

08-04-2015 | Vrouw | 42
fluconazol (50mg)
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg last van zweetaanvallen. Het leek alsof ik in de overgang was. Het heeft een maand geduurt voor ik er vanaf was.

24-10-2014 | Vrouw | 28

29-07-2014 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vanaf mijn 13e blaastontsteking dat maandelijks terug keerde. Rond mijn 16e kreeg ik steeds een candida infectie of bacterie.. Ook maandelijks of wel vaker. Ook na een ab kuurtje. Het hield nooit op. Het jeukte zo heftig en was vuurrood daar beneden. Ik wou niet lopen geen kleren aan.. En voelde me helemaal ellendig. Ze schreven steeds zalfjes en van die soort eiere[lees meer...]n die je inbrengt voor... Maar het is bij mij in 1x zo heftig dat dat nooit hielp. Ik kreeg dus eindelijk na zeure. Een capsule. Iedere keer weer... Tot ik 21was en zwanger... Alles was weg.. Wou wat was dat lekker zeg. En nu 24jr twee wkn geleden weer een bacterie en nu weer een candida. Mn ha schrijft alleen een zalfje voor. Ondanks ik volhield en doordramde voor een capsule. Gelukkig haf ik er nog een liggen. Om half acht vanmorgen ingenomen.. Is nu middag en t is ietsss minder.. Hoop morgen over.. Maar ben bang dat dit constant weer terug keert.. Tijdens en na menstruatie.. Na een kuur.. Ba wat teveel fruit.. Teveel douchen ga zo maar door. Het belemmert mij in t dagelijks leven en ik word er gek van.. Heb doorverw. Naar de gyn. Hoop dat die me beter helpen dan de ha :(

24-07-2014 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
Meestal een week voor ik mijn menstruatie moet krijgen heb ik hier last van maar ook door veel blaasontstekingen en de daarbij behorende antibiotica heb ik sneller een schimmel infectie. Normaal gebruik ik eerst de zalf van Miconazol voor de ergste jeuk. De gyneacologe gaf mij het advies om fluconazol preventief iedere maand voor de menstruatie in te nemen. Doordat ik e[lees meer...]en tijdje was gestopt met de inname en nu weer een blaasontsteking heb ben ik maar weer gestart met inname.

09-07-2014 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
ik kreeg maandagochtend last van jeuk, veel meer afscheiding en opgezette schaamlippen, wist meteen dat het mis was, de dokter gebeld om 17:00u deze pil oraal ingenomen, 24u later begon deze te werken, nu worden mn klachten steeds iets minder.. Ben er tevreden over!

19-03-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na meerdere kuren met Canesten pillen en zalf, die niet (lang) hielpen, lijkt mijn schimmel nu in één keer weg te zijn. Geen last gehad van bijwerkingen.