24-04-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.

06-07-2018 | Man | 71
fluconazol (200mg)
Schimmelinfectie van de mond
In eerste instantie werkte het prima. Na herhaalde klachten wederom voorgeschreven. Na 2 dagen een behoorlijke allergische reactie in het gezicht. Rode vlekken en veel jeuk. Ben er direct mee gestopt

08-09-2015 | Vrouw | 57
fluconazol (200mg)
Schimmelinfectie van de huid
Zou volgens de huisarts met slechts 1 capsule moeten gedaan geweest zijn, maar de jeuk nav de schimmelinfectie is nog niet veel geminderd na inname van zelfs 6 capsules, verdeeld over een maand, zoals voorgeschreven. Bovendien zou het medicijn zeer slecht zijn als je leveraandoening hebt, maar werd me daar niets van verteld, wat ik kortom nalatig vind. Het probleem waarv[lees meer...]oor het medicament werd voorgeschreven wordt niet opgelost én bovendien schaadt het mijn gezondheid op een ander gebied.

03-09-2015 | Vrouw | 54
Schimmelinfectie van de huid
Ik dacht even dat t hielp, maar na de 4e tablet ben ik hondskotsziek geworden, totnutoe, mn lever had t al zwaar door de vele narcoses en operaties, ik weet zeker dat de lever NIET tegen fluconazol kan. Ook pijn aan mn nieren. Rug links en rechts. God wat ben ik er ziek van geworden, en mn schimmel is in alle hevigheid weer terug, ondanks dat ik kotsziek de kuur had afgem[lees meer...]aakt. NOOIT meer fluconazol! Ik had n gevoel of ik 3 dagen had gezopen, vroeger dronk ik redelijk, zo'n 25 jaar geleden, exact tzelfde gevoel. Ik drink al lang niet meer, maar van fluconazol krijg je echt n kater.

08-05-2015 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Dit is de tweede keer dat ik dit medicijn probeer. De eerste keer had ik donkerbruin/zwarte diarree en de infectie bleef. De tweede keer na 30 uur nog geen verandering gemerkt en ben ook bang dat dit niet gaat komen.

14-08-2019 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Het middel helpt goed tegen de schimmel. Alleen de bijwerkingen zijn echt shoot. En het wordt steeds erger. Vorig jaar na 1 pil voel het nog een soort mee. Hier en daar rode jeukende plekken. Nu is mijn hele gezicht opgezwollen en vuurrood en voelt alsof het in brand staat. Vorige keer had ik zelfs lichte brandwonden. Toen dacht ik dat het aan het tijdstip van innemen lag[lees meer...] in de ochtend en dat de zon invloed had gehad. Nu dus voor het slapen maar is alleen maar erger. Voor mij geen flucanozol méér.

08-04-2015 | Vrouw | 42
fluconazol (50mg)
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg last van zweetaanvallen. Het leek alsof ik in de overgang was. Het heeft een maand geduurt voor ik er vanaf was.

08-10-2012 | Vrouw | 15

28-03-2011 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
1maal een capsule moeten slikken. Ik kon kiezen tussen vaginale en orale capsules, dan maar liever oraal! Echter na 2 dagen kreeg ik last van mijn tong, voelde verbrand aan. Dag later kwamen er ook blaasjes op en het is de afgelopen 5 dagen van het midden van mijn tong naar het puntje gegaan, gevoeligheid wordt wel iets minder maar het is ontzettend pijnlijk geweest de eer[lees meer...]ste 4 dagen. Waarschijnlijk allergische reactie, maar voor mij nooit meer dit middel.

21-03-2010 | Man

12-12-2009 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Enorme hoofdpijn gehad en infectie niet over.

19-11-2015 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb 14 dagen na elkaar zo n capsule geslikt, vervolgens 6 maanden lang 1x per week. nu ben ik er 2 weken meegestopt en hoppa, nu heb ik weer last van de schimmelinfectie. geen last van het medicijn, maar zo schiet ik er niet veel mee op.

26-10-2012 | Vrouw | 38
fluconazol
Al jarenlang heb ik helaas last van dit kwaaltje, het komt en gaat. Voor de bekende zalfjes wordt mijn lichaam eens in de zoveel tijd immuun en dan schakel ik even over op dit medicijn, hetzij oraal of de vaginale capsules. De werking is ok, maar de bijwerkingen vind ik elke keer lastig. Ik krijg een drukkende gevoel in mijn hoofd en mijn handen zwellen op, jeuken en brand[lees meer...]en erg. Er ontstaan rode plekken en de huid gaan strak staan, na verloop van tijd worden dit blaren. Deze trekken wel weg maar dat duurt even.

15-10-2010 | Man
Pyshose

20-09-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb wel vaker last van een schimmeltje, en de fluconazol helpt daar perfect tegen. Het enige nadeel is dat ik er op mn handpalm en mn pols 2 ronde plekken van huiduitslag kreeg, wat begon met jeuk, daarna pijn en daarna werd het een blaar en daarna trekt het langzaam weg.. Buiten dat om ben ik erg tevreden want het werkt direct en je hoeft maar 1 tablet te slikken..

08-12-2009 | Vrouw
Afscheiding