Ervaringen met Fluconazol

duizeligheid misselijkheid

26-10-2012 | Vrouw | 38
fluconazol
Al jarenlang heb ik helaas last van dit kwaaltje, het komt en gaat. Voor de bekende zalfjes wordt mijn lichaam eens in de zoveel tijd immuun en dan schakel ik even over op dit medicijn, hetzij oraal of de vaginale capsules. De werking is ok, maar de bijwerkingen vind ik elke keer lastig. Ik krijg een drukkende gevoel in mijn hoofd en mijn handen zwellen op, jeuken en brand[lees meer...]en erg. Er ontstaan rode plekken en de huid gaan strak staan, na verloop van tijd worden dit blaren. Deze trekken wel weg maar dat duurt even.

15-10-2010 | Man
Pyshose

20-09-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb wel vaker last van een schimmeltje, en de fluconazol helpt daar perfect tegen. Het enige nadeel is dat ik er op mn handpalm en mn pols 2 ronde plekken van huiduitslag kreeg, wat begon met jeuk, daarna pijn en daarna werd het een blaar en daarna trekt het langzaam weg.. Buiten dat om ben ik erg tevreden want het werkt direct en je hoeft maar 1 tablet te slikken..

08-12-2009 | Vrouw
Afscheiding

15-03-2024 | Vrouw | 19

misselijkheid duizeligheid

Flucanozol helpt zeker tegen een candida of schimmelinfectie de helft van mijn klachten was weg. Het is 10 dagen later heb eenmalig 200mg genomen ik had nergens last van behalve beetje duizelig 2 dagen en na inname korte maagpijn. Logisch want er word een antischimmel medicijn opgenomen in het lichaam… ik heb deze avond een tweede genomen ook eenmalig het is nu een uur lat[lees meer...]er en wederom nergens last van nu buiten duizeligheid en beetje misselijk. Ik had een hevige infectie en had na 3 dagen geen klachten meer. Supermedicijn

15-07-2023 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
Na langdurige antibioticabehandeling (penicilline en clindamycine) owv sepsis

24-04-2022 | Vrouw | 18
Vaginale schimmelinfectie
Ik had een heel extreme schimmelinfectie, ik kon bijna niet lopen van de pijn en ik kon niet slapen. De dokter adviseerde om in 1 keer 150 gr te nemen. De dag erna is de pijn al een stuk minder, alleen heb ik wel last van mijn darmen door het medicijn, maar dat veel liever dan die verschrikkelijke infectie! Dit medicijn is echt een aanrader

10-11-2021 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Voor het eerst gekregen van de uroloog ivm een hardnekkige candida infectie in de urine na kweek, wist daarom niet wat ik ervan kon verwachten. Had last van jeuk in vagina en afscheiding. Ik moet dit voor 1 week gebruiken 1 capsule voor het slapen en na 1 keer gebruik voel me ik extreem moe en duizelig en hartkloppingen. De jeuk en branderigheid zijn wel iets afgenomen maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn ook super vervelend moet ik zeggen.. hoop dat ik er snel vanaf ben

03-10-2018 | Vrouw | 45
Vaginale schimmelinfectie
Allergie voor daktarin en geen effect bij gebruik canesten zorgt ervoor dat ik dit middel voorgeschreven krijg. Over het algemeen gaat de schimmelinfectie er snel van weg. Alleen krijg ik de indruk dat de schimmel latent aanwezig blijft. Bij een lagere weerstand steekt de schimmel snel weer de kop op. Ik heb het idee dat eenmalige inname van de pil niet voldoende is. Een k[lees meer...]uur van een aantal pillen verspreid over de dagen/weken lijkt me meer effectief.

27-01-2017 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb afgelopen maand een lange maand achter de rug met buikpijn, last van winderigheid, een opgezette buik, jeuk bij mijn vagina, pijn bij het plassen en twee weken terug kreeg ik zelf huidaandoeningen wat leek op netelroos. Ik heb 8 dagen geleden deze pil gekregen (die een werking zou hebben volgens de dokter van ongeveer 10 dagen) en de klachten zijn extreem verminderd[lees meer...]. Ik raad het echt iedereen aan die niet van de klachten van een vaginale schimmelinfectie of candida afkomt.

24-10-2014 | Vrouw | 28

29-07-2014 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vanaf mijn 13e blaastontsteking dat maandelijks terug keerde. Rond mijn 16e kreeg ik steeds een candida infectie of bacterie.. Ook maandelijks of wel vaker. Ook na een ab kuurtje. Het hield nooit op. Het jeukte zo heftig en was vuurrood daar beneden. Ik wou niet lopen geen kleren aan.. En voelde me helemaal ellendig. Ze schreven steeds zalfjes en van die soort eiere[lees meer...]n die je inbrengt voor... Maar het is bij mij in 1x zo heftig dat dat nooit hielp. Ik kreeg dus eindelijk na zeure. Een capsule. Iedere keer weer... Tot ik 21was en zwanger... Alles was weg.. Wou wat was dat lekker zeg. En nu 24jr twee wkn geleden weer een bacterie en nu weer een candida. Mn ha schrijft alleen een zalfje voor. Ondanks ik volhield en doordramde voor een capsule. Gelukkig haf ik er nog een liggen. Om half acht vanmorgen ingenomen.. Is nu middag en t is ietsss minder.. Hoop morgen over.. Maar ben bang dat dit constant weer terug keert.. Tijdens en na menstruatie.. Na een kuur.. Ba wat teveel fruit.. Teveel douchen ga zo maar door. Het belemmert mij in t dagelijks leven en ik word er gek van.. Heb doorverw. Naar de gyn. Hoop dat die me beter helpen dan de ha :(

24-07-2014 | Vrouw | 49
Vaginale schimmelinfectie
Meestal een week voor ik mijn menstruatie moet krijgen heb ik hier last van maar ook door veel blaasontstekingen en de daarbij behorende antibiotica heb ik sneller een schimmel infectie. Normaal gebruik ik eerst de zalf van Miconazol voor de ergste jeuk. De gyneacologe gaf mij het advies om fluconazol preventief iedere maand voor de menstruatie in te nemen. Doordat ik e[lees meer...]en tijdje was gestopt met de inname en nu weer een blaasontsteking heb ben ik maar weer gestart met inname.

09-07-2014 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
ik kreeg maandagochtend last van jeuk, veel meer afscheiding en opgezette schaamlippen, wist meteen dat het mis was, de dokter gebeld om 17:00u deze pil oraal ingenomen, 24u later begon deze te werken, nu worden mn klachten steeds iets minder.. Ben er tevreden over!

03-05-2023 | Vrouw | 60
Vaginale schimmelinfectie
Ik nam deze eenmalige pil van 150 mg na het avondeten. 2,5 uur later kreeg ik vanuit het niets opeens bijna geen lucht meer en werd heel benauwd. Heel misselijk, onregelmatige hartslag, rood gezicht, wazig zien, trillen, heftige hoofdpijn, geen licht kunnen verdragen en algeheel beroerd. Hele nacht op 1e hulp om uit te sluiten dat het h et hart was. Lijkt allergische react[lees meer...]ie. Dag later nog erge hoofdpijn, misselijk en beroerd. Voor mij nooit meer dit middel.

30-03-2023 | Vrouw | 71
Vaginale schimmelinfectie
Top geneesmiddel! Wel 10 weken a rato van 1 per week. Na de eerste inname waren de ergste klachten over. Zou dit aan iedereen aanraden.