Ervaringen met Fluconazol

duizeligheid misselijkheid

19-03-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na meerdere kuren met Canesten pillen en zalf, die niet (lang) hielpen, lijkt mijn schimmel nu in één keer weg te zijn. Geen last gehad van bijwerkingen.

16-05-2023 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Last van blaasontsteking en eczeem op mijn slijmvliezen, daarom zowel antibiotica als zinkzalf als deze pil gekregen. Wellicht is het de combinatie maar ik voel me erg onrustig, moe, hoofdpijn en hartkloppingen. Ik werd wakker snachts door misselijkheid, hoofdpijn en paniek. Hopelijk voel ik mij snel beter. Met de blaasontsteking en eczeem/schimmelklachten gaat het gelukki[lees meer...]g wel beter.

29-07-2014 | Vrouw | 24
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb vanaf mijn 13e blaastontsteking dat maandelijks terug keerde. Rond mijn 16e kreeg ik steeds een candida infectie of bacterie.. Ook maandelijks of wel vaker. Ook na een ab kuurtje. Het hield nooit op. Het jeukte zo heftig en was vuurrood daar beneden. Ik wou niet lopen geen kleren aan.. En voelde me helemaal ellendig. Ze schreven steeds zalfjes en van die soort eiere[lees meer...]n die je inbrengt voor... Maar het is bij mij in 1x zo heftig dat dat nooit hielp. Ik kreeg dus eindelijk na zeure. Een capsule. Iedere keer weer... Tot ik 21was en zwanger... Alles was weg.. Wou wat was dat lekker zeg. En nu 24jr twee wkn geleden weer een bacterie en nu weer een candida. Mn ha schrijft alleen een zalfje voor. Ondanks ik volhield en doordramde voor een capsule. Gelukkig haf ik er nog een liggen. Om half acht vanmorgen ingenomen.. Is nu middag en t is ietsss minder.. Hoop morgen over.. Maar ben bang dat dit constant weer terug keert.. Tijdens en na menstruatie.. Na een kuur.. Ba wat teveel fruit.. Teveel douchen ga zo maar door. Het belemmert mij in t dagelijks leven en ik word er gek van.. Heb doorverw. Naar de gyn. Hoop dat die me beter helpen dan de ha :(

28-03-2011 | Vrouw | 25
Vaginale schimmelinfectie
1maal een capsule moeten slikken. Ik kon kiezen tussen vaginale en orale capsules, dan maar liever oraal! Echter na 2 dagen kreeg ik last van mijn tong, voelde verbrand aan. Dag later kwamen er ook blaasjes op en het is de afgelopen 5 dagen van het midden van mijn tong naar het puntje gegaan, gevoeligheid wordt wel iets minder maar het is ontzettend pijnlijk geweest de eer[lees meer...]ste 4 dagen. Waarschijnlijk allergische reactie, maar voor mij nooit meer dit middel.

30-04-2013 | Vrouw | 27
fluconazol
Ik heb tijdens de borstvoeding een antibioticum gekregen tegen borstontsteking waar ik vervolgens een ernstige spruw infectie met verstopping van de melkklieren als gevolg kreeg. De fluconazol hielp vrijwel direct om de ergste verstopping te verminderen en de melk kon weer uit mijn borst. Heel fijn. Wel jammer dat veel artsen het niet kennen of voorschrijven in tenzij je e[lees meer...]r naar vraagt bij deze klachten.

10-11-2021 | Vrouw | 28
fluconazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Voor het eerst gekregen van de uroloog ivm een hardnekkige candida infectie in de urine na kweek, wist daarom niet wat ik ervan kon verwachten. Had last van jeuk in vagina en afscheiding. Ik moet dit voor 1 week gebruiken 1 capsule voor het slapen en na 1 keer gebruik voel me ik extreem moe en duizelig en hartkloppingen. De jeuk en branderigheid zijn wel iets afgenomen maa[lees meer...]r de bijwerkingen zijn ook super vervelend moet ik zeggen.. hoop dat ik er snel vanaf ben

24-07-2018 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Blijft steeds terugkomen en zalfjes helpen niet. 's avonds 1 capsule genomen en dag erna geen jeuk meer

27-01-2017 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb afgelopen maand een lange maand achter de rug met buikpijn, last van winderigheid, een opgezette buik, jeuk bij mijn vagina, pijn bij het plassen en twee weken terug kreeg ik zelf huidaandoeningen wat leek op netelroos. Ik heb 8 dagen geleden deze pil gekregen (die een werking zou hebben volgens de dokter van ongeveer 10 dagen) en de klachten zijn extreem verminderd[lees meer...]. Ik raad het echt iedereen aan die niet van de klachten van een vaginale schimmelinfectie of candida afkomt.

24-10-2014 | Vrouw | 28

09-07-2014 | Vrouw | 28
Vaginale schimmelinfectie
ik kreeg maandagochtend last van jeuk, veel meer afscheiding en opgezette schaamlippen, wist meteen dat het mis was, de dokter gebeld om 17:00u deze pil oraal ingenomen, 24u later begon deze te werken, nu worden mn klachten steeds iets minder.. Ben er tevreden over!

19-12-2020 | Vrouw | 29
fluconazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Dit is echt een super medicijn. Vroeger als ik een schimmelinfectie had nam ik of te wel de eitjes of de zalf die je soms wel 10 dagen moest opspuiten.. lastig dus.. Enkele jaren geleden heb ik daar een operatie gehad waardoor ik dus gevoeliger ben geworden voor infecties daar. Dus kreeg dan ook regelmatig een schimmelinfectie.. Waardoor de dokter dan de capsules is beginn[lees meer...]en voorschrijven. Omdat ik het regelmatig krijg kreeg ik voorschrift voor een doosje met 10 capsules. Wanneer ik merk dat ik een infectie heb neem ik eentje in en is makkelijk heb het altijd in huis. Na een paar uur direct al verlichting, bijna geen jeuk of getintel meer, wit verlies kan wel nog paar dagen aanhouden. Ik ben er op soms den dag vanaf, soms kan het wel tot 2 à 3 dagen duren. Geen gerotzooi meer dus met de zalfjes of eitjes..

24-04-2019 | Vrouw | 31
Vaginale schimmelinfectie
Mijn vorige huisarts gaf mij standaard gyno daktarin mee als ik een antibiotica kuur kreeg, ivm de vele blaasontstekingen. Door verhuizing een andere huisarts en die schreef me deze ook al 2 keer voor. Echter de laatste keer ging mijn man naar de apotheek en kreeg dit middel mee. Die wist natuurlijk niet dat het iets anders was dan ik normaal kreeg. Ik was al een beetje sc[lees meer...]eptisch, 1 pilletje in nemen en er van af zijn... Maar okee, proberen waard. Want het is toch wel wat gebruiksvriendelijk dan zo'n vaginale pil. De hele heftige klachten namen af, maar helaas. Echt over ging het niet. Daarnaast kreeg ik buikpijn en enorme heftige transpiratie aanvallen. Ik kon me niet herinneren dat ik mezelf ooit heb vinden stinken, nu wel. Nu weer terug op gyno daktarin, wat wel werkt bij mij, en hopelijk nu weer een poosje klacht vrij.

18-10-2022 | Vrouw | 38

26-10-2012 | Vrouw | 38
fluconazol
Al jarenlang heb ik helaas last van dit kwaaltje, het komt en gaat. Voor de bekende zalfjes wordt mijn lichaam eens in de zoveel tijd immuun en dan schakel ik even over op dit medicijn, hetzij oraal of de vaginale capsules. De werking is ok, maar de bijwerkingen vind ik elke keer lastig. Ik krijg een drukkende gevoel in mijn hoofd en mijn handen zwellen op, jeuken en brand[lees meer...]en erg. Er ontstaan rode plekken en de huid gaan strak staan, na verloop van tijd worden dit blaren. Deze trekken wel weg maar dat duurt even.

23-09-2016 | Vrouw | 39
Vaginale schimmelinfectie
Pilletje werkt meteen. Na elke antibioticakuur houd ik een schimmelinfectie over. eerst vaginale pil en zalfjes gehad. niets hielp en sliep er slecht van. Daarna deze pil gekregen ( 1x150 gr) en zelfde dag was het verholpen. Vraag het nu standaard na een antibioticakuur ( dit is gelukkig niet vaak!). Gebruik echter verder geen enkele medicatie en lever functioneer[lees meer...]t prima. gezien voorgaande recaties is dat wellicht wel een voorwaarde.

08-04-2015 | Vrouw | 42
fluconazol (50mg)
Vaginale schimmelinfectie
Ik kreeg last van zweetaanvallen. Het leek alsof ik in de overgang was. Het heeft een maand geduurt voor ik er vanaf was.