terbinafine

Kalknagel(s) (185 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

30-07-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”

15-02-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen

01-08-2018 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
Al tweede keer 3 maanden kuur. 2 jaar geleden geen enkele last gehad van bijwerkingen en kalknagel leek helemaal hersteld, maar spijtig genoeg toch terug gekomen. Nu halfweg tweede kuur, en ondanks waarschuwingen van dokter en apotheker gelukkig weer geen enkele last van bijwerkingen. Zorg er wel altijd voor dat ik de pil bij het eten pak. Schimmel is alweer half aan h[lees meer...]et wegtrekken uit nagel, hopelijk blijft ie deze keer ook definitief weg.

27-02-2017 | Man | 24
Schimmelinfectie van de huid
Na een lezen van vele negatieve recensies wilde ik een review schrijven dat meer genuanceerd was naar mijn ervaring. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen nadat de huisarts een ringworm had geconstateerd op mijn armen. Dit begon met kleine witte vlekjes en groeide na maanden uit tot grotere witte vlekken die meer begonnen te jeuken, rood werden, begonnen te schilf[lees meer...]eren en vocht afgaven nadat ze gekrabd waren. Het medicijn werkt langzaam, maar na 7 weken zijn de rode en schilferende vlekken bijna verdwenen. Alleen de witte vlekken zijn nog over. Tevens heeft het effect gehad op een opkomende kalknagel en naar mijn grote verbazing heeft het een groot effect gehad op plaatselijke eczeem op de vingers. Deze onderhuidse (eczeem) ontstekingen zijn nagenoeg verdwenen. Hopelijk voor langere termijn. Als bijwerkingen merkte ik aan het begon op dat mijn lichaam af en toe plots een temperatuur verhoging kreeg maar niet tot een zorgwekkende mate. Tevens veranderde mijn ontlasting van kleur en consistentie. Dit is grotendeels verholpen door het slikken van probiotica en enzym-complex. Al en met tevreden met de werking ondanks dat het heel lang duurt voordat het iets verhelpt.

27-08-2022 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Jaren had ik last van kalknagels en heb een nagellak geprobeerd, tevergeefs. Vanuit de huisarts kreeg ik Terbinafine tabletten. 1x daags twee tabletten. In het begin was dit prima, maar heb het niet twee maanden kunnen volhouden door alle bijwerkingen. De kalknagels op mijn tenen zijn compleet verdwenen! Maar heb een jaar later voetschimmel ervoor teruggekregen. Nooit zou [lees meer...]ik weer iets met Terabinefine gebruiken. Het was vreselijk hoeveel en heftig de bijwerkingen na een paar weken werden. Absoluut niet gebruiken wanneer je zwanger wilt worden of bent; het kan een miskraam opwekken.

22-02-2021 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Vandaag heb ik de vijftiende dag erop zitten en heb een herhaalrecept gekregen voor de komende drie maanden. De bijwerkingen waren direct heftig aanwezig! Bijna alles wat in het lijstje te vinden was, kwam aan bod. Ook doen soms mijn vingerkootjes of tenen pijn. Na overleg gaf de apotheker aan dat het de eerste vijftien dagen vrij aanwezig is en zal afnemen. Daar hoop ik [lees meer...]op! Of het daadwerkelijk werkt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Daar is het te vroeg voor, maar heb wel het idee dat het werkt. Normaliter ben ik iemand wie niet snel bijwerkingen krijgt en nu speel ik bingo.

23-10-2017 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Ik had al 3,5 jaar een kalknagel op mijn grote teen. Deze periode nagellakmiddeltjes van de drogist gebruikt, maar geen enkel resultaat. In deze periode is mijn nagel 3x losgelaten, dus uiteindelijk samen met de huisarts besloten een kuur te starten van 3 maanden. Leverfunctie na 1 maand gecontroleerd door bloedafname. Deze was prima. Inmiddels ben ik klaar met mijn kuur e[lees meer...]n heb geen bijwerkingen gehad. De nagel is weer mooi en bijna helemaal uitgegroeid. Uit voorzorg heb ik alcohol volledig laten staan gedurende de kuur aangezien de kuur al belastend genoeg is voor de lever. Ik ben heel erg tevreden over dit medicijn!

12-02-2019 | Man | 26
Kalknagel(s)
Ik krijg er een allergische reactie van de huid van! Met cetrizinetabletjes weet ik deze te onderdrukken maar het was zeker geen pretje.

08-07-2020 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Nu 2 maanden bezig met het slikken van de tabletten. Zie nog geen uitgroei bij de kalknagels maar misschien moet ik het nog iets langer gebruiken. Wel veel bijwerkingen, na 40 dan geen smaak meer, eetlust deels verdwenen, misselijk en de hele dag een gevoel alsof je heel veel hebt gegeten en dat dat heel hoog blijft zitten. Maar dat nemen we voor lief en ik blijf doorgaan [lees meer...]om de kuur af te maken.

28-08-2022 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Ik gebruik dit medicijn nu 1,5 maand en heb hierdoor soms erge krampen in m’n buik. Ik heb snel een vol gevoel en ervaar vermindering van eetlust. Ook is mijn Ontlasting zachter dan voorheen. Wel merk ik dat mijn kalknagel aan het uitgroeien is. Ik zal de kuur afmaken maar ben blij als ik van de bijwerkingen af ben.

10-08-2021 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Na het ontstaan van een klein schimmelplekje op mijn hand, nabij mijn duim, is de schimmel in mijn duimnagel gekomen. Het werd erger en erger, nagel kwam los van het nagelbed, helemaal zacht en ik kon niks meer met deze duim. Ik heb hier meer dan een jaar mee rondgelopen, allerlei huis- tuin en keukenmiddeltjes gebruikt, niets hielp. Ik wilde geen terbinafine tabletten doo[lees meer...]rdat ik zo bang was geworden na het lezen van ervaringen op internet. Dat is ook waarom ikzelf een reactie wil achterlaten: het medicijn is ontzettend werkzaam. Er is al een stuk gezonde nagel teruggegroeit. Het is jammer dat ik niet eerder ben begonnen met de medicijnen want mijn nagel is zo aangetast dat het misschien nooit helemaal meer goed komt. De bijwerkingen vallen mee, ik heb nu ma 2 maand een verandering in eetlust. Ik heb nergens zin in en moet mezelf pushen om te eten. Verder nergens last van. Het is het zeker waard want ik voelde me ontzettend naar en verdrietig door mijn duimnagel. De kuur duurt nog 1 maand maar in overleg met de dokter waarschijnlijk een maand langer, voor de zekerheid.

21-12-2020 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
Erg veel bijwerkingen maar wel effectief. Ik moest na 1,5 maand stoppen van de HA vanwege de bijwerkingen. Geen eetlust, geen smaak, hele dag brok in de keel. Kalknagels zijn ondanks maar 6 week gebruik wel verdwenen.

10-12-2018 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
ik heb een nare ervaring met terbinafine. ik heb weinig tot geen smaak meer in me mond. last van hoofdpijn. de smaken in me mond ervaar is ik als zeer vervelend. warneer stopt dit?

02-10-2018 | Man | 28
Kalknagel(s)
Gebruikt ivm kalknagels en een vervelende andere gist/schimmel. Perfect!

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum